Skip to main content

Hybridilaajakaistan ja Telia TV -digiboksin kytkentä

  • September 17, 2018
  • 19 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Baron
Savumerkittäjä

Muutettiin uuteen osoitteeseen. Luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain hybridimodeemi. Netti toimii mutta Telia tv ei vanhalla arris digiboksilla.

Mikä digiboksi teillä toimii hybridissä? 

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

19 kommenttia

tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • September 17, 2018

@Baron@  kirjoitti:

Muutettiin uuteen osoitteeseen. Luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain hybridimodeemi. Netti toimii mutta Telia tv ei vanhalla arris digiboksilla.

Mikä digiboksi teillä toimii hybridissä? 


Kyllä kaikkien Arris iptv boksien pitäisi toimia. Oletko kokeillut resetoida boksia? Miten boksi on kytketty? Tuleeko mitään virheilmoitusta?


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 17, 2018

Tuli virheilmoitus, mutta arriksen resetoimisen jälkeen ei vaan yrittää alkaa Telia teeveetä eikä onnistu. Kohta pääsen kotiin taas taistelemaan asian kanssa ja tukisoittoihin. 


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 17, 2018

Korjaus, olen laitteiden äärellä. Virheilmoitus  : error4 sekä englannin tekstiä


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 17, 2018

@Baron  Onko sinulla sim-kortti Hybridissä ja toimiiko netti yleensäottaen? Mitä valoja siinä palaa / ei pala ja mitkä valot on punaisena (jos on..)?


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 18, 2018

Moi, Sim kortti on ja netti toimii. 

Power valo punaisena  


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 18, 2018

Dsl pimee, Internet keltainen, Mobilet siniset, WiFi keltainen. 


  • Ex-telialainen
  • September 18, 2018

@Baron@  kirjoitti:

Dsl pimee, Internet keltainen, Mobilet siniset, WiFi keltainen. 


DSL-yhteyttä ei siis ole muodostunut, eli tämän takia Telia TV ei nyt toimi. Onko DSL-yhteyden kytkentäpäivä mahdollisesti joskus myöhemmin vai pitäisikö olla jo kytketty?


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 18, 2018

Kytkentäpäivä oli 3.9 mutta kamat oli silloin muuttolaatikoissa. 


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 18, 2018

Mikä muuten on totuus laitteiden vaihtuessa?

Minulle luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain modeemi. Minua pyydettiin lähettämään Telialle vanhat laitteet, mutta jos sen teen niin minulla ei ole enää digiboksia millä katsoa Teliaa. 


  • Telialainen
  • September 18, 2018

Digiboksia ei tarvitse vaihtaa tekniikan vaihtuessa vaan sama boksi toimii kaikilla tekniikoilla. Hybridi-yhteydessä digiboksi käyttää dsl-yhteyttä. 

 

Kaikki asunnosta löytyvät puhelinpistorasiat kannattaa kokeilla läpi. Modeemin tulee olla pistorasiassa virta päällä useampia minuutteja. Laitteen hakiessa yhteyttä dsl-valo vilkkuu ja kun laite on löytänyt dsl-yhteyden, jää valo palamaan kiinteästi.

 

Jos dsl-valo ei jää palamaan kiinteästi modeemissasi, niin ottaisitko yhteyden häiriöilmoituksiimme. Tavoitat meidät esim. Telia.fi sivun alareunan chatissä tai soittamalla numeroon 020 690 400 (mpm/pvm).


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 19, 2018

Jees, kun tää joskus toimii niin onko nuo ethernet portit saman arvoisia, pc tai digiboksi? 


  • Telialainen
  • September 20, 2018

Kaikki keltaiset portit Hybridi modemin takana ovat samanarvoisia, WAN portissa ei tule olla yhtään johtoa kiinni. Tämä on vain käytössä valokuitu liittymissä. Portit digiboksissa ja PCssä ovat samanarvoisia.


Forum|alt.badge.img+4
  • Meilaaja
  • September 20, 2018

@EmmaTe@  kirjoitti:

Kaikki keltaiset portit Hybridi modemin takana ovat samanarvoisia, WAN portissa ei tule olla yhtään johtoa kiinni. Tämä on vain käytössä valokuitu liittymissä. Portit digiboksissa ja PCssä ovat samanarvoisia.


@EmmaTe varmaan tarkoittaa, että PC tai IPTV boksin voi kytkeä mihin LAN- porttiin vain. Ei IPTV:tä kannata kuitenkaan portiin 4, jos se on sillattu. Sehän on silloin tarkoitettu ihan muuhun esim. omalle reitittimelle.

 

Jos siten kuitenkin oikein syvällisemmin tutkitaan niin noiden PC:n ja IPTV boksin kytkemisen jälkeen portit eivät enää ole "samanarvoisia". Se portti mihin boksi on kytketty ei käytä enää hybridiominaisuutta eli 4G verkkoa DSL:n lisäksi. Se käyttää vain kiinteää yhteyttä. Lisäksi tuo portti ottaa "väkisin" itselleen käyttöön tarvitsemansa kaistan (bittinopeuden) DSL- linjasta eikä luovuta siitä bittiäkään muille laitteille. Tämä takaa IPTV:lle sujuvan käytön.


  • Telialainen
  • September 20, 2018

@kefiirijuurikin näin! Jäi vähän huonosti muodosteltua tuo lause. Kiitos selvennyksestä!


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 21, 2018

Ei toimi vieläkään. Vikahenkilöstökin on suomalaiseen tapaan hiljaa mieluummin kuin kertoo missä mennään. 

Kolmas päivä tätäkuuta, kun yhteys kytkettiin sain myös viestin, että ongelmissa voi lähettää A viesti numeroon 18100. Kun lähetin tulee vastaus, että sinulla ei ole oikeutta käyttää tätä toimintoa. Mitään estoja ei ole puhelinliittymässäni. Hohhoijaa.. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 21, 2018

Tämä täytyy meidän ilman muuta @Baron nyt tarkistaa!

Olitko ollut vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun / häiriöilmoituksiin jotta pääsisimme tilannetta vilkaisemaan tarkempien asiakastietojesi kautta?

Voimme sieltä tarkistaa että kytkentä on tapahtunut, ja selvitellä lisää mistä voisi olla kyse. 

 

Pääsisitkö esimerkiksi täältä kirjautumaan asiakassivuille, ja sisäänkirjautumisen jälkeen availla chattia kanssamme? Paikalla ollaan ihan vuorokauden ympäri :smileyhappy:

 

Mikäli chat ei ole vielä asiointikanavana tuttu, voit vielä vilkaista ohje-videon sen käyttöön


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 21, 2018

On varnasti tehty häiriöilmoitus. Telia tv piti alkaa näkymään 3.9. Olisi sivistynyttä, jos häiriökorjaajat vaivautuisi ilmoittamaan mitä he on yrittänyt tähän mennessä. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 21, 2018

Mikäli häiriöilmoitus on jo tuolloin 3.9. tehty, niin siitä olisi ehdottomasti pitänyt tulla jo jotakin väliaikatietoa. 

Emme täältä Yhteisön kautta pääse asiakastietoihisi käsiksi, joten siitä syystä olisi tärkeää että otat meihin vielä yhteyden jonkin asiakaspalvelukanavamme kautta. Pääsemme sitten vilkaisemaan missä tuo viankorjaus etenee!


Baron
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 22, 2018

Teliä TV alkoi jo osittain toimimaan. Asunnossa on neljä puhelinpistoketta, joista ainoa toimiva on se joka on sohvan takana piilossa, heh.

 

Nykyinen ongelma on se, että Arris vip2853 ei suostu enää tallentamaan HD kanavia. Ei edes yritä. Kovalevyllä on kyllä tilaa. Ajansiirto ei myöskään toimi millään kanavilla. Tästä teen oman ketjun.