Skip to main content

Hei, hommasin isälleni joululahjaksi kaapelinkortin lukijan, isä tilasi itselleen kaapelikortin, jonka kävin joulun alla linkittämässä. Kaikki toimi OK ainakin viikon päivät, kunnes isä soitti ja kertoi, ettei kaapelinkortin peruskanavat enää näy. Mitään kanavapaketteja ei isä ole itselleen ottanut.



 



Olen tänään yrittänyt etäauttaa isää, joka on satojen kilometrien päässä koronaeristyksessä, mutta kaikesta huolimatta isä saa jatkuvasti ylläolevan ilmoitukset ja perään ilmoituksen "video ei ole saatavilla", kun yrittää mennä näille kanaville. Olemme siis ottaneet kortinlukijan irti, tv:n pois seinästä, varmistettu, että kortti on oikeinpäin kortinlukijassa jne., mutta apua ei ole tästä ollut. Kävin vielä katsomassa isän Telian sivuilla, että kaapelikortin tilaus on voimassa toistaiseksi.



 



Osaisiko joku neuvoa, mitä tässä voisi vielä yrittää? 



 



Edit MinnaLN: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi.


@onni75@  kirjoitti:


Hei, hommasin isälleni joululahjaksi kaapelinkortin lukijan, isä tilasi itselleen kaapelikortin, jonka kävin joulun alla linkittämässä. Kaikki toimi OK ainakin viikon päivät, kunnes isä soitti ja kertoi, ettei kaapelinkortin peruskanavat enää näy. Mitään kanavapaketteja ei isä ole itselleen ottanut.



 



Olen tänään yrittänyt etäauttaa isää, joka on satojen kilometrien päässä koronaeristyksessä, mutta kaikesta huolimatta isä saa jatkuvasti ylläolevan ilmoitukset ja perään ilmoituksen "video ei ole saatavilla", kun yrittää mennä näille kanaville. Olemme siis ottaneet kortinlukijan irti, tv:n pois seinästä, varmistettu, että kortti on oikeinpäin kortinlukijassa jne., mutta apua ei ole tästä ollut. Kävin vielä katsomassa isän Telian sivuilla, että kaapelikortin tilaus on voimassa toistaiseksi.



 



Osaisiko joku neuvoa, mitä tässä voisi vielä yrittää? 






Tässä tilanteessa suosittelin vielä palauttamaan tehdasasetukset TV:lle ja pitämään laitteessa kanavaa päällä noin tunnin ajan. Kannattaa myös tarkistaa että tuleeko herjaa "Tarkista kortti tms." jos kortin tahallaan laittaa väärinpäin lukijaan. Jos ei tule niin TV:n ja lukijan välillä on jokin huonosti. 



 



Voimme asiakaspalvelumme kautta tarkistaa kortin ja lukijan välisen linkityksen sekä uudelleen valtuuttaa kortin.


Vastaa