Skip to main content

Eli kokoonpano on seuraava:

 

Telia TV sovellus

Apple TV4K x2

Yhteys 100MB valokuitu

 

Kaikki muut kanavat toimii, mutta MM lätkää katsottaessa alkaa lähetys katkeilemaan ja hyppimään jatkuvasti. Tapahtuu molemmissa laitteissa. Tallenteen uudelleenkäynnistys ei auta. Sama tapahtuu aina noin minuutin tallenteen käynnistämisen aloituksesta.

 

Saman lähetyksen katsominen CMORE-applikaatiolla toimii ongelmitta.

 

Mitä Telia aikoo tehdä selvän kapasiteettiongelman ratkaisemiseksi?

 

 

Hei @mineraalimies 

 

Onko kyse nyt siis lähetyksestä TV-kanavalla vai tallennuksesta, jonka olet itse asettanut ja katsonut myöhemmin? Kyseessä voi olla vioittunut tallenne, jos pätkintä toistuu aina samassa kohdassa tallennetta. 

 

Kertoisitko vielä myös tarkemmin kyseisestä katkeilun kohteesta, minkä päivän peli ja miltä kanavalta?


Ihan se "Tallenna ja katso" ominaisuus on käytössä ja tosiaan tapahtunut Suomi-Englanti pelissä eilen ainakin ja sitä ennen oli toinen Suomen peli, mutta en enää muista ketä vastaan se oli.


Selvä. Tiedossa ei ole, että lähetyskapasiteetissa olisi ongelmaa. Voisitko kokeilla vielä seuraavaa: Poista sovelluksen välimuisti puhelimen sovellusasetuksista. Tämän jälkeen myös puhelimen uudelleen käynnistys on hyvä tehdä. 

 

Olethan myös tarkistanut mahdollisen uuden päivityksen Telia-TV sovellukselle?


Kyseessä on Apple TV sovellus. Onhan se nyt aika jännä, että vain noissa Suomen MM otteluissa pätkii.


Puhuit aiemmin tästä "Tallenna ja katso" painikkeesta, niin missä sovelluksessa painat tätä kyseistä painiketta?


Apple TV:ssä olevan Telia TV:n kanavavalitsimesta kun valitsee MTV3 kanavan tulee teksti "Tallenna ja katso" ja paina OK niin lähetys näkyy.


Pätkiminen vaikuttaisi olevan häiriö nettiyhteydessä. Voisitko kokeilla sammuttaa kaikki verkonlaitteet ja yhdistäthän AppleTV:n verkkokaapelilla reitittimeen, jos ei vielä ole. Lähetyksessä emme ole havainneet ongelmaa.

 

 


"Älykäs nettiyhteys" kun osaa olla pätkimättä kun katson samaa lähetystä cmoren AppleTV tvOS applikaatiolla tai toista kanavaa.


Vaikea nähdä että häiriö johtuisi verkkoyhteydestä jos muut kanavat Teliatv sovelluksen kautta Appletv:llä toimii ok. Tuosta suosittelisin jättämään meille häiriöilmoituksen chattimme kautta tai omilta sivuilta


Teillä on näemmä ongelma tosiasiallisesti tiedossa sillä olitte mm. jääkiekon MM-loppuottelun ajaksi muuttaneet MTV3 kanavan teknisesti striimattavaksi, kuten esim. YLE1 ja YLE2 ja muutamat muut kanavat ovat.

 

Olisi mukava kuulla mitä toimenpiteitä olette tekemässä ongelman pysyvän ratkaisun eteen?


MM-loppuottelussa tapahtui EPG muutoksia viime hetkillä kuten myös Leijonien kansanjuhlan suhteen eikä ollut varmuutta että ehtiikö EPG päivittyä Telia Tv:seen. Jos EPG olisi ollut väärin niin ohjelmien seuraaminen ei olisi onnistunut niin tästä syystä ohjelmat avattiin suoraan katseluun että asiakkaat näkevät nämä varmasti.

Tallenne vaatimus tulee sopimusteknisistä syistä ohjelmayhtiöiden kanssa.

 

Apple Tv:n suhteen on tiedossa ongelma että ohjelma voi hyppiä jos ohjelman katselun aloittaa alusta, pysäyttää ohjelman tai kelailee ohjelmaa. Esiintyykö sinun ongelmat edellä mainittujen toimien kanssa?

Tämä pyritään korjaamaan tulevaisuudessa päivityksillä.  


Vastaa