Onko Telia TV:ssä mahdollista asettaa jonkun ohjelman jatkuva tallennus?
Miten se tapahtuu?
Vielä en ole löytänyt tätä mahdollisuutta. Ehkä olen hakenut huonosti...:smileywink:
Onko Telia TV:ssä mahdollista asettaa jonkun ohjelman jatkuva tallennus?
Miten se tapahtuu?
Vielä en ole löytänyt tätä mahdollisuutta. Ehkä olen hakenut huonosti...:smileywink:
Hei @zirkoni!
Telian sivuilla sanotaan seuraavaa :
Jatkuvia tallennuksia ei voi vielä asettaa sovelluksen eikä digiboksin kautta. Ominaisuus päivittyy palveluun myöhemmin.
Toistaiseksi jatkuvia tallenteita voi tehdä osoitteessa telia.fi/tallennus, kun käytössäsi on Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla.
Vielä on tekniikka hiukan jäljessä kilpailijaan verraten... Mutta ehkä se tästä?
Yhteisö sen sijaan näkyy toimivan hyvin. Kaksi kysymystä ja molempiin nopeat vastaukset.
Kiitos niistä!
Jatketaan vielä tästä aiheesta:
Taannoin minulle selvisi, että jatkuva tallennus pitää tehdä netissä. Ja HD-kanavien tallennukseen tarvitsee kovalevyn. Sekin on nyt hommattu.
Tänään minulle selvisi, että jatkuvan tallennuksen tekeminen HD-kanavan ohjelmasta ei onnistu edes netissä, vaikka on kovalevykin hommattuna...
Miten ihmeessä tää tallennushomma on niin vaikeaa ja miten kilpailija on onnistunut tekemään sen niin helpoksi?? Asiakaspalvelijan mukaan ilmeisesti kaikki resurssit on valjastettu rakentamaan Liigalähetyksiä ja kun ne joskus (ehkä) saadaan toimimaan hyvin, niin sitten (ehkä) ehditään parantamaan muita ominaisuuksia...
Sitä odotellessa täytyy sarjan kaikki jaksot tallentaa yksitellen tai sitten tyytyä huonompaan kuvanlaatuun, ja asettaa niille jatkuva tallennus. *huoh*
Onko tuosta jatkuvasta tallennuksesta mitään uutta? Ei jaksaisi joka viikko näpytellä tallennuksia uudestaan.
Samalla mobiilisovelluksen haku ei löydä tv ohjelmia, vaan pelkästään vuokraleffoja yms.
Hävettää välillä olla tilaajana tällä Telia tv-palvelulla. Telialla on niin jälkijunassa tämä tv-puoli. Vieläkään ei pysty tekemään jatkuvia tallennuksia, ei ole HD-verkkotallennusta, tallenteiden katselu ei jatku eri laitteella samasta kohdasta mihin on toisella laitteella jäänyt - eli ei ole saumatonta katselua tallenteissa. Kaiken tämän kilpailijat tarjoavat. Telialla on myös markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika 90 päivää! Ja mitä tekee Telia. Ei mitään. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä! Maksavia asiakkaita ei kunnioiteta yhtään. Paljon olisi oppimista kilpailijoista Telialla.
Ja Telian vastaus näihin epäkohtiin tässä tv-palvelussa on ollut jo vuosia sama: Palvelua kehitetään koko ajan, tiedotamme kun on jotain tiedotettavaa. Vuosia jatkunut sama laulu. Mitään ei tapahdu. Aika tehottomia työntekijöitä kun kehitys on näin hidasta.
@jarkko35@ kirjoitti:Hävettää välillä olla tilaajana tällä Telia tv-palvelulla. Telialla on niin jälkijunassa tämä tv-puoli. Vieläkään ei pysty tekemään jatkuvia tallennuksia, ei ole HD-verkkotallennusta, tallenteiden katselu ei jatku eri laitteella samasta kohdasta mihin on toisella laitteella jäänyt - eli ei ole saumatonta katselua tallenteissa. Kaiken tämän kilpailijat tarjoavat. Telialla on myös markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika 90 päivää! Ja mitä tekee Telia. Ei mitään. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä! Maksavia asiakkaita ei kunnioiteta yhtään. Paljon olisi oppimista kilpailijoista Telialla.
HD-verkkotallennuksen puute on kyllä käsittämätön siinä mielessä, että esim. nyt pystyy FOX HD:n kanavalla aloittamaan ohjelman katselun alusta HD-laadulla, eli toiminnallisuus on käytännössä jo olemassa.
Itse pystyn sietämään vielä tuon tallennusajan (jos en katso sitä 3kk sisällä niin tuskin katson ollenkaan) jos jotain haluan säilyttää pitkään niin kovalevylle onnistuu pysyvästi.
Muuten on kyllä Telian toteutus auttamatta jäljessä, mutta parissa asiassa valovuosia edellä (ainakin elisaa, dnan jutuista en tiedä). Ajansiirto, maksukanavien tallennus. Elisa mm. väitti ettei maksukanavien tallennusta voitaisi netistä merkkaamalla toteuttaa kiintolevylle jos sellaisen käyttö mahdollistettaisiin ja ajansiirron korvaa tallenteen alusta aloittaminen(ei toimi kuin peruskanavilla sekä tallenteita pitää merkkailla ja poistella useampia jos meinaa pysyä kanavalla kauemmin).
Nämä on makuasioita ja riippuu käyttötavoista toki, mutta nuo kaksi edellämainittua etua Telian boksissa on parantanut 10x omaa käyttökokemusta vrt. elisan systeemi jossa kovalevyn käyttö olisi laitteen puolesta mahdollista, mutta elisa ei sitä halua.
Näitä eroja miettiessä tajusin myös, että koska Telialla tulee kaikki netin kautta niin television ei tarvitse olla lähelläkään antennirasiaa joka on myös positiivista.
Ainoa syy miksi Telia ei halua sallia HD-verkkotallennusta on se, että he pelkäävät sen vähentävän maksullisen kovalevyn tilaamista. Telia pelkää rahan menettämistä. Siksi asiakkaita ei palvella ja palvelua kehitetä.
Jep, toden totta jokaisessa palvelussa on omat puolensa. Toki nyt tuo, että Liiga tulee Telian palvelun kautta (ymmärtääkseni myös Canal Digitalilta). Tuskin mikään palvelu on täydellinen ja ajan kanssa sitten palveluita kehitetään paremmiksi. Mutta aika on suhteellinen käsite. Kyllä itsekin jos puutteita lähtisin listaamaan, niin AIPTV:ssä on tuo HD:n verkkotallennuksen puute ja samoin Nelonen median kanavien livekatselun puuttuminen ovat ne suurimmat puutteet. Mutta näistä olen vakuuttunut, että muutosta on tulossa jollain aikataululla. Jos jotain hyvää siitä, että Nelosen ohjelmat joutuu tallentamaan jos niitä meinaa katsoa, niin on se, että ohjelman loppupuolella tallennettaessa voi sitten pomppia mainosten yli.
Olen kuullut, että käyttökokemus AppleTV:n kautta on jossain tapauksissa jopa miellyttävämpi kuin Arriksen boksin kautta, mutta AppleTV:stä ei mulla ole kokemusta. Tällä hetkellä käytössä oleva Arris käy ja kukkuu, siinä ei ole mitään moitittavaa. Rakennuksessa, jossa muuten joutuisi kikkailemaan sisäantennilla (jos tavistelkkaria katselisi, ei ole TV-antennia katolla) on AIPTV mukava ratkaisu. Wifi kun toimii vaivatta ympäri talon. Vielä kun nuo kaksi asiaa olisivat toisin, niin olisi käyttökokemus lähestulkoon 10. Chromecastin kautta kun saa sitten Areenat yms. ruudulle, toki ne olisi mukava saada suoraan boksilla, mutta nostan kuitenkin HD-tallennuksen ja Nelos-median kanavat ykkössijalle.
@jarkko35@ kirjoitti:
Ainoa syy miksi Telia ei halua sallia HD-verkkotallennusta on se, että he pelkäävät sen vähentävän maksullisen kovalevyn tilaamista. Telia pelkää rahan menettämistä. Siksi asiakkaita ei palvella ja palvelua kehitetä.
Tuskinpa tuolla kovolla hirveästi bisnestä tehdään.. Sen hinta on tällä hetkellä 99e kertaostoksena, ja asiakas saa sitten aina maksutta uuden kovon rikkoutuneen tilalle, boksin vaihtuessa sellaiseen johon vanha kovo ei käy jne.. Eli takuu on voimassa niin kauan kuin sinulla on Telia tv palvelu.
Ja välillä toki ollut tarjouksiakin tuosta kovosta.
Yhden kerran kun se vaihto asiakkaalle tehdään, niin kaupan kate on siinä varmasti aika pitkälti..
@tilasto@ kirjoitti:
@jarkko35@ kirjoitti:
Ainoa syy miksi Telia ei halua sallia HD-verkkotallennusta on se, että he pelkäävät sen vähentävän maksullisen kovalevyn tilaamista. Telia pelkää rahan menettämistä. Siksi asiakkaita ei palvella ja palvelua kehitetä.
Tuskinpa tuolla kovolla hirveästi bisnestä tehdään.. Sen hinta on tällä hetkellä 99e kertaostoksena, ja asiakas saa sitten aina maksutta uuden kovon rikkoutuneen tilalle, boksin vaihtuessa sellaiseen johon vanha kovo ei käy jne.. Eli takuu on voimassa niin kauan kuin sinulla on Telia tv palvelu.
Ja välillä toki ollut tarjouksiakin tuosta kovosta.
Yhden kerran kun se vaihto asiakkaalle tehdään, niin kaupan kate on siinä varmasti aika pitkälti..
Jos olen aivan oikein ymmärtänyt, niin tällä hetkellä ei AIPTV-boksilla voi tallentaa kovolle? Mulla ei kovoa ole. Mutta, noita kovoja voisi olla myös 1TB ettei jopa 2TB kokoisia, kun ei kovojen hinnat ole kovinkaan suuria. € per GB on tuo 500GB levy peräti kallimpi kuin astetta isompi levy.
Euro per GB?? Siis Teran levy on 500 euroa kalliimpi, kuin 500GB?? Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin??
@Purnipsi@ kirjoitti:
@tilasto@ kirjoitti:
@jarkko35@ kirjoitti:
Ainoa syy miksi Telia ei halua sallia HD-verkkotallennusta on se, että he pelkäävät sen vähentävän maksullisen kovalevyn tilaamista. Telia pelkää rahan menettämistä. Siksi asiakkaita ei palvella ja palvelua kehitetä.
Tuskinpa tuolla kovolla hirveästi bisnestä tehdään.. Sen hinta on tällä hetkellä 99e kertaostoksena, ja asiakas saa sitten aina maksutta uuden kovon rikkoutuneen tilalle, boksin vaihtuessa sellaiseen johon vanha kovo ei käy jne.. Eli takuu on voimassa niin kauan kuin sinulla on Telia tv palvelu.
Ja välillä toki ollut tarjouksiakin tuosta kovosta.
Yhden kerran kun se vaihto asiakkaalle tehdään, niin kaupan kate on siinä varmasti aika pitkälti..
Jos olen aivan oikein ymmärtänyt, niin tällä hetkellä ei AIPTV-boksilla voi tallentaa kovolle? Mulla ei kovoa ole. Mutta, noita kovoja voisi olla myös 1TB ettei jopa 2TB kokoisia, kun ei kovojen hinnat ole kovinkaan suuria. € per GB on tuo 500GB levy peräti kallimpi kuin astetta isompi levy.
Juu, aIPTV:ssä ei voi käyttää kovoa tällä hetkellä ainakaan vielä. Arris kyllä tukee suurempia kovoja, ja on käsittääkseni siellä saatavillakin. Sitä en tiedä miksi Telia pitää kiinni tuosta 500GB kovosta. Veikkaisin että kyseessä on kustannukset.. Mikä muukaan se voisi olla, jos laite teknisesti tukee?
Juu eihän ne teran levyt siellä verkkokaupassa maksa mitään mutta ilmeisesti tuolla Arriksella sitten maksavat..
@zirkoni tuossa purnipsi tarkoitti hintojen suhteita gigoihin. Eli esim 500GB levyssä on euroa/giga kalliimpi kuin teran levyssä euroa/giga suhde. Ei sitä että yksi giga maksaisi yhden euron.
^ No nyt minäkin ymmärsin...:smileyembarrassed:
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.