Kysymys

Jatkuvan tallennuksen katsominen ei onnistu Arriksen boksissa

  • 5 October 2023
  • 12 kommenttia
  • 234 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Kun tallennetta yrittää katsoa, katsominen ei onnistu mikäli tallennetusta ohjelmasta/jaksosta on tulossa uusinta seuraavan kahden viikon kuluessa.

Pitkään tulevan uusinnan vuoksi ohjelman/jakson päällä oli oikein lukon kuva, nyt päivityksen myötä lukko poistunut, mutta edelleenkään ei vain pysty katsomaan 

Minulla on tallennuksessa esim. ohjelmasarja “Saari ilman lakeja” National Geographic-kanavalla. Kauden 5 Jakso 10 - Pikkuriiviöt tallennettu 8.9. ja uusinta tulossa 19. 10.

 
Jos ko. jakson rittää katsoa, tulee seuraaa virhe!


Ylipäänsä tehtyjen sarjatallennusten sekaan ei pitäisi tuoda tietoja uusinnoista tai tulevista jaksoista. Tai ainakin ne pitäisi paremmin erottua eikä ainakaan estää jo tehdyn tallennuksen katsomista

Lisäksi digiboksilla kaudet ovat sekaisin. Nyt Kausi 5:llä pitäisi olla 14 jaksoa, kuitenkin tuo Jakso 11 on viimeinen. Kausi 5:n alla olevat jaksot ovatkin Kauden 2 jaksoja. Hohhoijaa, ei ole helppoa katsella tallenteita  




____
Muokkaus AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. 


Aihe on suljettu kommenteilta.

12 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Kun tallennetta yrittää katsoa, katsominen ei onnistu mikäli tallennetusta ohjelmasta/jaksosta on tulossa uusinta seuraavan kahden viikon kuluessa.


Jos ko. jakson rittää katsoa, tulee seuraaa virhe!


Ylipäänsä tehtyjen sarjatallennusten sekaan ei pitäisi tuoda tietoja uusinnoista tai tulevista jaksoista. Tai ainakin ne pitäisi paremmin erottua eikä ainakaan estää jo tehdyn tallennuksen katsomista

Tämä ongelma meillä onkin tiedossa ja korjaus tähän tulee mahdollisimman pian. On totta, että tulevat ja jo tallennetut ei pitäisi samassa listauksessa näkyä ja olla sekoittamassa toisiaan. Jos tämä häiriö vaikuttaa suuresti palvelun käyttöösi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja keskustella voisiko Arris -digiboksin vaihtaa Android -digiboksiin, jossa tätä ongelmaa ei ole.

 

Lisäksi digiboksilla kaudet ovat sekaisin. Nyt Kausi 5:llä pitäisi olla 14 jaksoa, kuitenkin tuo Jakso 11 on viimeinen. Kausi 5:n alla olevat jaksot ovatkin Kauden 2 jaksoja. Hohhoijaa, ei ole helppoa katsella tallenteita 

Tämä liittyy laajempaan häiriöön ohjelmatietojen osalta. Ikävästi sekoittaa vieläkin tallennuspalvelua, vaikka suurimmat virheet ohjelmaoppaasta on jo saatu korjattua. Nämä kausien, jaksojen ja päivämäärien tiedot on vielä korjattava.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Kun tallennetta yrittää katsoa, katsominen ei onnistu mikäli tallennetusta ohjelmasta/jaksosta on tulossa uusinta seuraavan kahden viikon kuluessa.

 

Tämä ongelma meillä onkin tiedossa ja korjaus tähän tulee mahdollisimman pian. On totta, että tulevat ja jo tallennetut ei pitäisi samassa listauksessa näkyä ja olla sekoittamassa toisiaan. Jos tämä häiriö vaikuttaa suuresti palvelun käyttöösi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja keskustella voisiko Arris -digiboksin vaihtaa Android -digiboksiin, jossa tätä ongelmaa ei ole.

Kun tuonkin näkisi! Kuten viittauksesi ns laajempaan häiriöön ohjelmatiedoissa, sekin on jo viettänyt vuosipäiväänsä.

Ongelmahan ei johdu Arris-boksista vaan softasta joka siinä pyörii. 

En tule koskaan vaihtamaan Android-digiboksiin, yhtään ainoaa toimivaa sellaista en ole nähnyt.

Ainoat kunnolliset ja luotettavat digiboksit ja TV-softa niissä on rakennettu linuxin päälle 😍

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Tämä ongelma meillä onkin tiedossa ja korjaus tähän tulee mahdollisimman pian. On totta, että tulevat ja jo tallennetut ei pitäisi samassa listauksessa näkyä ja olla sekoittamassa toisiaan. Jos tämä häiriö vaikuttaa suuresti palvelun käyttöösi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja keskustella voisiko Arris -digiboksin vaihtaa Android -digiboksiin, jossa tätä ongelmaa ei ole.

Kun tuonkin näkisi! Kuten viittauksesi ns laajempaan häiriöön ohjelmatiedoissa, sekin on jo viettänyt vuosipäiväänsä.

Ongelmahan ei johdu Arris-boksista vaan softasta joka siinä pyörii. 

En tule koskaan vaihtamaan Android-digiboksiin, yhtään ainoaa toimivaa sellaista en ole nähnyt.

Ainoat kunnolliset ja luotettavat digiboksit ja TV-softa niissä on rakennettu linuxin päälle 😍

Kyllä, tarkemminhan ongelma on ohjelmistossa toki, näissä kahdessa eri laitteessa on eri ohjelmistot.

Onhan Androidikin tavallaan Linux, vaikka ei tietysti täysin sama asia ole😉

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Ja kun Telia Play -palvelussa eri sarjat eri kanavilla tallennetaan miten sattuu. Osa sarjoista kuten yllä on esitetty, eli sarjan jaksot tallentuvat vain kerran (ja uusinnat tallentuvat ns. päälle).

Taas toisten ohjelmasarjojen kaikki jaksot tallentuvat ja näissä sarjoissa [Tallenteissa] näkyykin sitten nämä tulevat jaksot jopa yli kuukauden päässä tulevaisuudessa - tällainen esim. MTV3:n “Tanssii tähtien kanssa”.

Ja näihin tallennuksiin ja uusintoihin liittyen edelleenkin lupaus että ohjelmaoppaasta voisi jo tehdyt tallennukset ja uusinnat käynnistää suoraan ohjelmaoppaasta ja tämä myös Arriksen boksilla versioon 8.7 @TeroRe  

​​​​​​
Ja etenkin sarjatallennuksissa sitten kummmittelevat ne mystiset punaiset pallukat ohjelmaoppaassa ja noissa eri listauksissa.  Edelleenkään @TeroRe,  @KaPetri mitään selvyyttä ei ole tullut mitä ne symbolit loppujen lopuksi tarkoittavat. Sama ongelma muidenkin ohjelmaoppaan symbolien kanssa - missä viipyvät ne selvennykset? En enää edes muista kumpi teistä lupaili aikoinaan että asia selvitetään    

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Ja kun Telia Play -palvelussa eri sarjat eri kanavilla tallennetaan miten sattuu. Osa sarjoista kuten yllä on esitetty, eli sarjan jaksot tallentuvat vain kerran (ja uusinnat tallentuvat ns. päälle).

Taas toisten ohjelmasarjojen kaikki jaksot tallentuvat ja näissä sarjoissa [Tallenteissa] näkyykin sitten nämä tulevat jaksot jopa yli kuukauden päässä tulevaisuudessa - tällainen esim. MTV3:n “Tanssii tähtien kanssa”.

Ja näihin tallennuksiin ja uusintoihin liittyen edelleenkin lupaus että ohjelmaoppaasta voisi jo tehdyt tallennukset ja uusinnat käynnistää suoraan ohjelmaoppaasta ja tämä myös Arriksen boksilla versioon 8.7 @TeroRe  

​​​​​​
Ja etenkin sarjatallennuksissa sitten kummmittelevat ne mystiset punaiset pallukat ohjelmaoppaassa ja noissa eri listauksissa.  Edelleenkään @TeroRe,  @KaPetri mitään selvyyttä ei ole tullut mitä ne symbolit loppujen lopuksi tarkoittavat. Sama ongelma muidenkin ohjelmaoppaan symbolien kanssa - missä viipyvät ne selvennykset? En enää edes muista kumpi teistä lupaili aikoinaan että asia selvitetään    

Meillä on symboleille selitykset Asiakastukemme sivustolta luettavissa. Tarkoititko tätä?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Alkuperäiseen ongelmaan on ainakin mun Arris VIP4302.ssa aika usein toimivana ratkaisuna ollut se, että käynnistää “ongelmajakson” siitä ‘Kaikki ohjelmat’ -valikosta.

 

Varmaan täysin tuntematon kuvio Telia-väelle ku eivät ehdottele kokeilemaan…. (????) 🙄

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Alkuperäiseen ongelmaan on ainakin mun Arris VIP4302.ssa aika usein toimivana ratkaisuna ollut se, että käynnistää “ongelmajakson” siitä ‘Kaikki ohjelmat’ -valikosta.

 

Varmaan täysin tuntematon kuvio Telia-väelle ku eivät ehdottele kokeilemaan…. (????) 🙄

@DigiHate, ei tämä toimi, ei todellakaan. Tarkoittanet “Kaikki” -vaihtoehtoa tallennuksissa? 
Tässä listauksessa ei ole mukana sellaisia ohjelmajaksoja joista tulossa uusinta, jonka Telia play -palvelu ymmärtää jakson uusinnaksi. Näin mm. tuossa aloituksessa mainittu “Saari ilman lakeja” -sarja.   

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Ja kun Telia Play -palvelussa eri sarjat eri kanavilla tallennetaan miten sattuu. Osa sarjoista kuten yllä on esitetty, eli sarjan jaksot tallentuvat vain kerran (ja uusinnat tallentuvat ns. päälle).

Taas toisten ohjelmasarjojen kaikki jaksot tallentuvat ja näissä sarjoissa [Tallenteissa] näkyykin sitten nämä tulevat jaksot jopa yli kuukauden päässä tulevaisuudessa - tällainen esim. MTV3:n “Tanssii tähtien kanssa”.

Ja näihin tallennuksiin ja uusintoihin liittyen edelleenkin lupaus että ohjelmaoppaasta voisi jo tehdyt tallennukset ja uusinnat käynnistää suoraan ohjelmaoppaasta ja tämä myös Arriksen boksilla versioon 8.7 @TeroRe  

​​​​​​
Ja etenkin sarjatallennuksissa sitten kummmittelevat ne mystiset punaiset pallukat ohjelmaoppaassa ja noissa eri listauksissa.  Edelleenkään @TeroRe,  @KaPetri mitään selvyyttä ei ole tullut mitä ne symbolit loppujen lopuksi tarkoittavat. Sama ongelma muidenkin ohjelmaoppaan symbolien kanssa - missä viipyvät ne selvennykset? En enää edes muista kumpi teistä lupaili aikoinaan että asia selvitetään    

Meillä on symboleille selitykset Asiakastukemme sivustolta luettavissa. Tarkoititko tätä?


Kyllä minä samoja symboleja tarkoitan. Se vain tuo selittely symboleille on hyvin ylimalkainen ja riittämätön.

Otetaan esimerkki:


Ohjelmalle on asetettu sarjatallennus, ja jakso tallentuu parhaillaan tai on jo tallentunut.​​​​​​

Tuo samainen symboli näkyy ohjelmaoppaassa, olipa kyse aikaisemmin tallennetusta jaksosta tai jaksosta joka on tulevaisuudessa, siis uusinta, ja periaatteessa pitäisi olla katsovissa uusintana tallennuksista ohjelmaoppaan kautta.. Tämä “toimii” selaimella, mutta ei esim. Arris-digiboksilla lupauksista huolimatta. Ei tuossa ohjeessa mitään kerrota tästä asiasta. Ja aivan sama yksittäisten tallennusten osalta. Nämä samat symbolit eivät kuitenkaan näy ohjelman lisätiedoissa, INFO-tiedoissa. Nämä voisi sinne selkokielellä avata - ei voi käsittä tällaista toopeilua. ja @TeroRe, versiosta 8.7. piti olla mahdollisuus Arriksen bokseilla ohjelmaoppaasta käynnistää tallennuksia, kerrohan missä mennään!    

ja otetaanpa sitten tämäkin symboli tutkinnan alle:

Kirjastoon tallennettu ohjelma. Jos kyseessä on uusinta, voi kuvake näkyä tulevienkin ohjelmien kohdalla.

Ohjelmaoppaassa on myös harmaa samanlainen symboli, sen kohdalla lukee “Katsottavissa myöhemmin” - se ei pidä lainkaan paikkaansa. Näitä sinisiä ja harmaita voi olla saman ohjelmakanavan ohjelmaoppaassa sekaisin (mm. CNN) Harmaa symboli ei tarkoita välttämättä mitään vaan ohjelma von löydettävissä kirjastosta, toisilla kanavilla se tarkoittaa että ohjelma ei tule koskaan katsottavaksi.

Useilla kanavilla tuo symboli tarkoittaa että voit aloittaa ohjelman katsomisen alusta silloin kun ohjelma on esityksessä.
  

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Alkuperäiseen ongelmaan on ainakin mun Arris VIP4302.ssa aika usein toimivana ratkaisuna ollut se, että käynnistää “ongelmajakson” siitä ‘Kaikki ohjelmat’ -valikosta.

 

Varmaan täysin tuntematon kuvio Telia-väelle ku eivät ehdottele kokeilemaan…. (????) 🙄

@DigiHate, ei tämä toimi, ei todellakaan. Tarkoittanet “Kaikki” -vaihtoehtoa tallennuksissa? 

** Kyllä


Tässä listauksessa ei ole mukana sellaisia ohjelmajaksoja joista tulossa uusinta, jonka Telia play -palvelu ymmärtää jakson uusinnaksi. Näin mm. tuossa aloituksessa mainittu “Saari ilman lakeja” -sarja.   

** Kyllä mun boxin “Kaikki”-valikkoon tulee näkyviin sarjatallennuksen yksittäiset jaksot, vaikka niistä olisi vielä tulossa uusintakin lähiaikoina.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Alkuperäiseen ongelmaan on ainakin mun Arris VIP4302.ssa aika usein toimivana ratkaisuna ollut se, että käynnistää “ongelmajakson” siitä ‘Kaikki ohjelmat’ -valikosta.

 

Varmaan täysin tuntematon kuvio Telia-väelle ku eivät ehdottele kokeilemaan…. (????) 🙄

@DigiHate, ei tämä toimi, ei todellakaan. Tarkoittanet “Kaikki” -vaihtoehtoa tallennuksissa? 

** Kyllä


Tässä listauksessa ei ole mukana sellaisia ohjelmajaksoja joista tulossa uusinta, jonka Telia play -palvelu ymmärtää jakson uusinnaksi. Näin mm. tuossa aloituksessa mainittu “Saari ilman lakeja” -sarja.   

** Kyllä mun boxin “Kaikki”-valikkoon tulee näkyviin sarjatallennuksen yksittäiset jaksot, vaikka niistä olisi vielä tulossa uusintakin lähiaikoina.

 

Näkyvätkö siis myös “Saari ilman lakia” -sarjan kauden 6 jaksot 2, 3 ,4, 5??????

Telia Play -palvelussa kun on ohjelmasarjoja, joissa “ei ole uusintoja” ja kaikki uusinnatkin tallennetaan erillisinä jaksoina, kuten aiemmin kerroin sarjasta “Tanssii Tähtien kanssa”.. Telia Play -palvelu kun on sellainen sekametelisoppa jossa lienee melkosen monta keittäjää ja maustajaa, eikä kukaan näytä käsittävän että maku kyllä katoaa koko palvelusta..

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Alkuperäiseen ongelmaan on ainakin mun Arris VIP4302.ssa aika usein toimivana ratkaisuna ollut se, että käynnistää “ongelmajakson” siitä ‘Kaikki ohjelmat’ -valikosta.

 

Varmaan täysin tuntematon kuvio Telia-väelle ku eivät ehdottele kokeilemaan…. (????) 🙄

@DigiHate, ei tämä toimi, ei todellakaan. Tarkoittanet “Kaikki” -vaihtoehtoa tallennuksissa? 

** Kyllä


Tässä listauksessa ei ole mukana sellaisia ohjelmajaksoja joista tulossa uusinta, jonka Telia play -palvelu ymmärtää jakson uusinnaksi. Näin mm. tuossa aloituksessa mainittu “Saari ilman lakeja” -sarja.   

** Kyllä mun boxin “Kaikki”-valikkoon tulee näkyviin sarjatallennuksen yksittäiset jaksot, vaikka niistä olisi vielä tulossa uusintakin lähiaikoina.

 

Näkyvätkö siis myös “Saari ilman lakia” -sarjan kauden 6 jaksot 2, 3 ,4, 5??????

Tästä en tiä ku en seuraa ko. sarjaa...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Alkuperäiseen ongelmaan on ainakin mun Arris VIP4302.ssa aika usein toimivana ratkaisuna ollut se, että käynnistää “ongelmajakson” siitä ‘Kaikki ohjelmat’ -valikosta.

 

Varmaan täysin tuntematon kuvio Telia-väelle ku eivät ehdottele kokeilemaan…. (????) 🙄

@DigiHate, ei tämä toimi, ei todellakaan. Tarkoittanet “Kaikki” -vaihtoehtoa tallennuksissa? 

** Kyllä


Tässä listauksessa ei ole mukana sellaisia ohjelmajaksoja joista tulossa uusinta, jonka Telia play -palvelu ymmärtää jakson uusinnaksi. Näin mm. tuossa aloituksessa mainittu “Saari ilman lakeja” -sarja.   

** Kyllä mun boxin “Kaikki”-valikkoon tulee näkyviin sarjatallennuksen yksittäiset jaksot, vaikka niistä olisi vielä tulossa uusintakin lähiaikoina.

 

Näkyvätkö siis myös “Saari ilman lakia” -sarjan kauden 6 jaksot 2, 3 ,4, 5??????

Tästä en tiä ku en seuraa ko. sarjaa...

@DigiHate, kannattaisi ensin tutustua ongelmaan  ja käydä koko keskustelu läpi ennenkuin alat neuvomaan mikä toimii.