Skip to main content
Kysymys

Kaapeli-TV:n jatkuvat EPG-ongelmat

  • July 30, 2025
  • 7 kommenttia
  • 161 katselukertaa

Forum|alt.badge.img

Olen tänä vuotena tehnyt kuusi kysymystä tänne, koska Telian kaapeli-TV:ssä on EPG-ongelmia.
Minun mielestäni tämä määrä on aika iso. Kertaakaan näistä ongelmista ei ole tiedotusta asiakkaille.

  1. Eikö Telialla ole mitään valvontaa asian suhteen?
  1. Täytyykö asiakkaan aina reklamoida ennen kuin korjaus alkaa?
  1. Minun mielestäni näillä rajuilla kuukausimaksuilla pitäisi saada parempaa palvelua ja proaktiivista toimintaa Telian puolelta. Mitä mieltä Telialla ollaan?
     

Telia mainostaa:

Tilaa kaapelikortti 7,03 €/kk (1.8. alkaen 8,50 €/kk) ja lisäkanavat soittamalla asiakaspalveluun.

 

Pelkästään tuolla korttimaksulla pitää saada parempaa palvelua.

7 kommenttia

AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • July 31, 2025

Olen tänä vuotena tehnyt kuusi kysymystä tänne, koska Telian kaapeli-TV:ssä on EPG-ongelmia.
Minun mielestäni tämä määrä on aika iso. Kertaakaan näistä ongelmista ei ole tiedotusta asiakkaille.

  1. Eikö Telialla ole mitään valvontaa asian suhteen?
  1. Täytyykö asiakkaan aina reklamoida ennen kuin korjaus alkaa?
  1. Minun mielestäni näillä rajuilla kuukausimaksuilla pitäisi saada parempaa palvelua ja proaktiivista toimintaa Telian puolelta. Mitä mieltä Telialla ollaan?
     

Telia mainostaa:

Tilaa kaapelikortti 7,03 €/kk (1.8. alkaen 8,50 €/kk) ja lisäkanavat soittamalla asiakaspalveluun.

 

Pelkästään tuolla korttimaksulla pitää saada parempaa palvelua.


Tämä on kyllä ymmärrettävää, kun ottaa huomioon tuon tiheyden puutteissa ja kuitenkin olet meidän maksava asiakkaamme, jolle haluamme tarjota hyviä TV-sisältöjä tietoineen päivineen. 

Meillä on tapana tiedottaa laajemmista häiriöistä Viat ja häiriöt -sivulla, mutta pienemmistä häiriöistä ei aina ole erillistä tiedotetta. Esimerkiksi nyt on meneillään häiriö, joka liittyy Viasat- ja V Film -kanaviin. Liittyneeköhän tämä sinun tapauksesi siihen ja selittyisi sillä? Olisi siten siis nyt korjauksen alla. 

Olen laittanut viestiä meidän kaapeli-TV-taholle ja vienyt viestiäsi asiakaspalautteena eteenpäin. Se on meille aina arvokasta, joten kiitos siitä. 


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • July 31, 2025


Tämä on kyllä ymmärrettävää, kun ottaa huomioon tuon tiheyden puutteissa ja kuitenkin olet meidän maksava asiakkaamme, jolle haluamme tarjota hyviä TV-sisältöjä tietoineen päivineen. 

Meillä on tapana tiedottaa laajemmista häiriöistä Viat ja häiriöt -sivulla, mutta pienemmistä häiriöistä ei aina ole erillistä tiedotetta. Esimerkiksi nyt on meneillään häiriö, joka liittyy Viasat- ja V Film -kanaviin. Liittyneeköhän tämä sinun tapauksesi siihen ja selittyisi sillä? Olisi siten siis nyt korjauksen alla. 

Olen laittanut viestiä meidän kaapeli-TV-taholle ja vienyt viestiäsi asiakaspalautteena eteenpäin. Se on meille aina arvokasta, joten kiitos siitä. 

Valitin toistuvista EPG-häiriöistä viimeisen puolen vuoden ajalta eri kanavilla ja valvonnan puutteesta. Kirjoitukseni ei siis liity nykyiseen Viasat-kanavien vikaan.

Huvittavaa, että Viasat-viasta tiedotetaan, että “kanavilla esiintyy häiriöitä”. Oikea tapa olisi sanoa, että nuo kanavat eivät näy ollenkaan.

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • July 31, 2025

 

Valitin toistuvista EPG-häiriöistä viimeisen puolen vuoden ajalta eri kanavilla ja valvonnan puutteesta. Kirjoitukseni ei siis liity nykyiseen Viasat-kanavien vikaan.

Huvittavaa, että Viasat-viasta tiedotetaan, että “kanavilla esiintyy häiriöitä”. Oikea tapa olisi sanoa, että nuo kanavat eivät näy ollenkaan.

Kiitos palautteesta. On totta, että mahdollisimman täsmälliset tiedot ovat tärkeitä ja erittäin tervetulleita, mitä tiedotteisiin tulee - tähän toki pyrimmekin. Joskus on kuitenkin tilanteita, jolloin häiriön laajuus tai vaikutukset eivät ole heti täysin selvillä. Tilaamalla ilmoitukset pysyt kuitenkin selvillä korjausten etenemisestä.


Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • August 3, 2025

^Enhän minä saa Telialta mitään viestiä EPG-ongelmista, koska siellä päässä ette edes huomaa ongelmia. Kokemukseni mukaan teillä alkaa ongemien selvitys vasta sen jälkeen kun maksava asiakas valittaa viasta. Telialta puuttuu proaktiivinen toiminta.


Mika992
Faxaaja
Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • August 4, 2025

Ongelmia EPG-tiedoissa on ollut myös antenniverkossa pidemmän aikaa ainakin täällä pohjois-suomessa. Välttämättä ongelma ei siis liity Teliaan?


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • August 4, 2025

^Enhän minä saa Telialta mitään viestiä EPG-ongelmista, koska siellä päässä ette edes huomaa ongelmia. Kokemukseni mukaan teillä alkaa ongemien selvitys vasta sen jälkeen kun maksava asiakas valittaa viasta. Telialta puuttuu proaktiivinen toiminta.

Huomasimme ongelman ja lähdimme sitä selvittämään heti, kun pystyimme. Teimme asiasta asiakastiedotteen perjantaiaamuna. Kiitän sinua siitä, että toit omalla aloituksellasi tämän vian ilmi myös tänne Yhteisöön. Meille on tärkeää saada asiakkailta suoraan palautetta ongelma- ja vikatilanteista. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • August 4, 2025

Ongelmia EPG-tiedoissa on ollut myös antenniverkossa pidemmän aikaa ainakin täällä pohjois-suomessa. Välttämättä ongelma ei siis liity Teliaan?

Kyllä, tämä vika ei liity Teliaan. Nämä ohjelmatiedot ovat olleet vääriä myös kaikissa netin TV-oppaissakin. Samasta on kyse nyt tässä kaapeli-TV:n EPG-ohjelmatietojen väärin näkymisestä ohjelmaoppaassa.