Onko sinulla vielä käytössä kaapelilaajakaista? Jos on niin kokeiletko onko kuvanlaatu heikkoa jos kytket kaapelimodeemin pois päältä.
Kannattaa kokeilla vielä palauttaa televisioon tehdasasetukset sekä kokeilla ilman haaroitinta mikäli laitteet käyttävät samaa rasiaa. Joskus haaroitin saattaa olla viallinen ja estää signaalin normaalin läpikulun.
Kaapelilaajakaista eroaa sen verran esimerkiksi puhelinverkon kautta toteutettuun yhteyteen, että yhteys on koko ajan auki. Verkon pitää tietenkin olla kaksisuuntainen. Modeemi avaa loppupeleissä sen yhteyden käyttöön.
Jonkin verran on alueellista vikaakin ollut osassa Lappeenrantaa. Tuosta kannattaisi olla suoraan yhteydessä vikapalveluun niin saataisiin tutkittua tarkemmin liittyykö yleisempään häiriöön vai johonkin muuhun.
Voit jättää asiastaa vikailmoituksen kätevästi www.sonera.fi omien sivujen kautta.
Moi, lähetin jo kaapelimodeemin takaisin. Mutta kuinkahan kauan menee, ennen kuin tuo liittymä kytketään pois päältä, kun olen sen viikko sitten peruuttanut? Kuva on kyllä etenkin normikanavilla niin surkeata, että ei viitsi esim. Subia edes katsoa. Omille sivuille en enää pääse, kun olen peruuttanut kaapelinetin.
@markokojo kirjoitti:
Moi, lähetin jo kaapelimodeemin takaisin. Mutta kuinkahan kauan menee, ennen kuin tuo liittymä kytketään pois päältä, kun olen sen viikko sitten peruuttanut? Kuva on kyllä etenkin normikanavilla niin surkeata, että ei viitsi esim. Subia edes katsoa. Omille sivuille en enää pääse, kun olen peruuttanut kaapelinetin.
Laajakaistoissa on normaalisti 14 vrk irtisanomisaika meillä olemassa. Tässä tapauksessa pitäisi siis irtisanoutua viikon päästä. Tuon liittymän ei kyllä pitäisi mitenkään vaikuttaa tv:n toimivuuteen. Kuten Tuomas tuossa ylempänä ehdottikin, niin tuosta tv:n häiriöstä kannattaisi jättää vikailmoitus suoraan vikapalveluun. Pääsevät sitä kautta tutkimaan asiaa.