Moikka @Karpaasi77 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Ohjelmaoppat päivittyvät eri televisioissa eri tavalla. Ohjelmatiedot tulevat verkosta aina kanavaniputtain, eli kuten itsekkin mainitsit, tulee tietoja tietyille kanaville kerralla, kun kanavia selaa eteenpäin. Osa televisiosta voi hakea käynnistyksen yhteydessä useamman nipun ohjelmatiedot, osa televisioista hakee ohjelmatiedot vain selatessa.
Osaatko kertoa LG -televisiosi mallia? Se on ilmoitettu yleensä myyntiselosteessa, takana olevassa tarralapussa tai myös asetuksissa. Mallin avulla voi tarkemmin selvittää, onko kyse teleivision ominaisuudesta vai asetuksista, koska asetuksista voi myös löytyä valinta, kuinka haluaa television päivittävät ohjelmatietoja.
TV:n malli on LG webOS TV UM7400PLB. Aikanaan tämä sama ongelma tuli digiboksiin yhtäkkiä, vaikka mikään ei ollut muuttunut. Mutta digiboksin ongelmaa ei kannata yrittää selvittää, se ei ole enää juurikaan käytössä.
Kiitos tarkennuksesta. Valitettavasti en löytänyt tähän pikaisella vilkaisulla tietoa, voiko asetuksista valita ohjelmaoppaan tietojen päivitystä. Erään Samsung -television kohdalla oli ongelmana, ettei lisätietoja ohjelmasta näkynyt, ennenkuin asetuksista valitsi ohjelmaoppaan (EPG:n) asetuksista eri tilan.
Eli tälläinen asetus voi vielä televisiossa olla, mutta siitä en ole varma. Suosittelen tarkistamaan television ohjelmistopäivitykset (kunhan televisio on kytketty internet -yhteyteen), koska joskus nämä korjaantuvat myös uusien päivityksien myötä.
Jos tarvitset tukea ja apua oman television asetuksien tarkastukseen ja asettamiseen tai ohjelmiston päivittämiseen, auttaa sinua meidän tekninen Telia Helppi -tukipalvelu.
Päivitykset ovat ajan tasalla. En löydä tv:stä erillisiä EPG-asetuksia. Tähän ei ole aiemminkaan ratkaisua löytynyt, vaikka parikin vikailmoitusta olen tehnyt. Ongelma ei ole laitekohtainen koska on myös digiboksin ohjelmaoppaassa.
Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.
Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.
Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.
Ok, tämä selittää asian. Ongelma taisi alkaa silloin, kun aikoinaan taloyhtiö vaihtoi DNA:n kaapelin silloiseen Soneraan. DNA:lla EPG päivittyi automaattisesti kaikille kanaville.
Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?
@KaPetri@ kirjoitti:
Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.
Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.
Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.
@Thetonyo@ kirjoitti:
Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?
@KaPetri@ kirjoitti:
Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.
Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.
Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.
Vastasinkin sinulle tähän EPG:n päivittymisestä toisessa ketjussa.
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
@HenriLie@ kirjoitti:
@Thetonyo@ kirjoitti:
Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?
@KaPetri@ kirjoitti:
Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.
Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.
Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.
Vastasinkin sinulle tähän EPG:n päivittymisestä toisessa ketjussa.
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Joo huomasin kiitos siitä, laitoin viestiä Samsungille asiasta.
Enkö ole teidän kaapeliverkossa sitten kun minulla näyttävät olevan salattuna nuo kanavat.
Nettisivuillanne on tieto että tarvitaan kaapelikortti kyseisten kanavien katsomiseen. Tosin korttia ei pystynyt tilaamaan verkosta, eikä saanut kivijalkamyymälästä. Ainoastaan soittamalla Telian myyntiin...
Asiakaspalvelustakin sanottiin että kaapelikortti pitää tilata että kyseiset näkyvät.
Edit HannaMarikaL: Upotettu kuvat tekstiin.
@HenriLie@ kirjoitti:
@Thetonyo@ kirjoitti:
Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?
@KaPetri@ kirjoitti:
Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.
Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.
Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.
Vastasinkin sinulle tähän EPG:n päivittymisestä toisessa ketjussa.
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat EIVÄT ainakaan Joensuussa näy vapaasti ilman kaapelikorttia!!! Ja televisio on sitä uusinta sorttia joten ei ainakaan siihen kaadu.
Testasin ja laitoin aikanaan ostetun CI & CI+-moduulin ilman korttia ja TV:stä hävisi ilmoitus "Ei CI-moduulia" pois muttei em. kanavat vieläkään näkyneet. Tämä aiheutti muissa näkyvissä kanavissa pikselöintiä kuvassa, likköhän vikaa moduulissa vai Telian yhteyksessä?
Mikähän nykyään on toimiva kaapelikortin CI-moduuli TV:hen jota Telia suosittelee käytettäväksi?
Ps. CI-Modulini on Dilog 99060 pvm. 28/04/15 (liian vanhako?)
@esapit@ kirjoitti:
Mikähän nykyään on toimiva kaapelikortin CI-moduuli TV:hen jota Telia suosittelee käytettäväksi?
Ps. CI-Modulini on Dilog 99060 pvm. 28/04/15 (liian vanhako?)
Tässä tapauksessa syynä on tuo Dilogin -laite. Tarkistin vielä tämän testatutlaitteet -linkin kautta. Tieto avauttuu punaisen i -merkin alta. Siellä ilmoitetaan seuraavanlaisesti:
Laitteen Antenna Ready HD -lisenssi ei enää ole voimassa eikä valmistaja ole hakenut lisenssille jatkoaikaa. Näin ollen laite ei välttämättä täytä kaikkia nykyisin voimassa olevia testivaatimuksia. Laitteeseen liittyvissä ongelmatilanteissa suosittelemme ottamaan yhteyttä maahantuojan asiakaspalveluun.
Tässä olisi yksi vaihtoehto uudelle laitteelle.
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Ei näy Helsingin kaapeli-tv-verkossa ilman kaapelikorttia FOX HD ja Nat Geo HD
Ilmoittaa salattu kanava.
@netskeip@ kirjoitti:
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Ei näy Helsingin kaapeli-tv-verkossa ilman kaapelikorttia FOX HD ja Nat Geo HD
Ilmoittaa salattu kanava.
Pahoittelen@netskeip @esapit ja @Thetonyo virheellisestä tiedosta, jonka kerroin aiemmassa viestissäni. Tosiaan Fox HD ja Nat Geo HD-kanavien näkyminen vaativat kaapeliTV -verkossa kaapelikortin. Tarkistin asian itse väärästä listasta, pahoitteluit mokastani.
@Thetonyo Mikä tämän erillisen digiboksin merkki ja malli on ja onko siihen mahdollisesti jäänyt sisään kaapelikortti?
@HenriLie@ kirjoitti:
@netskeip@ kirjoitti:
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Ei näy Helsingin kaapeli-tv-verkossa ilman kaapelikorttia FOX HD ja Nat Geo HD
Ilmoittaa salattu kanava.
Pahoittelen@netskeip @esapit ja @Thetonyo virheellisestä tiedosta, jonka kerroin aiemmassa viestissäni. Tosiaan Fox HD ja Nat Geo HD-kanavien näkyminen vaativat kaapeliTV -verkossa kaapelikortin. Tarkistin asian itse väärästä listasta, pahoitteluit mokastani.
@ThetonyoMikä tämän erillisen digiboksin merkki ja malli on ja onko siihen mahdollisesti jäänyt sisään kaapelikortti?
Elisalta aikoinaan saatu Netgem n7800 ja nähtävästi näkyi myös DNA Wbox HD2s.
Tuossa Netgemissä ei ole korttipaikkaa, tiedä onko mahdollista että olisi integroitu kortti.
Wbox ei tosin hae ohjelmatietoja automaattisesti
@Thetonyo@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
@netskeip@ kirjoitti:
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Ei näy Helsingin kaapeli-tv-verkossa ilman kaapelikorttia FOX HD ja Nat Geo HD
Ilmoittaa salattu kanava.
Pahoittelen@netskeip @esapit ja @Thetonyo virheellisestä tiedosta, jonka kerroin aiemmassa viestissäni. Tosiaan Fox HD ja Nat Geo HD-kanavien näkyminen vaativat kaapeliTV -verkossa kaapelikortin. Tarkistin asian itse väärästä listasta, pahoitteluit mokastani.
@ThetonyoMikä tämän erillisen digiboksin merkki ja malli on ja onko siihen mahdollisesti jäänyt sisään kaapelikortti?
Elisalta aikoinaan saatu Netgem n7800 ja nähtävästi näkyi myös DNA Wbox HD2s.
Tuossa Netgemissä ei ole korttipaikkaa, tiedä onko mahdollista että olisi integroitu kortti.
Wbox ei tosin hae ohjelmatietoja automaattisesti
Kiitos laitetiedoista. Kertoisitko vielä postinumeron tai paikkakunnan, jolla TV:tä katsot. Jos haet kanavat uudelleen tai olet ne vasta hakenut, niin löytyykö kanavapaikalta 41 Telia TV Extra kanava? Jos löytyy, on kyse meidän kaapeliTV -verkosta ja jos ei, niin on toisen operaattorin verkkoa.
EDIT; tarkistelin uudelleen aiemmin laittamaasi kuvaa, siellähän se Telia TV -extra kanava näkyy, eli kyse on tosiaan meidän verkosta. Välitän tiedot eteenpäin tutkittavaksi ja tarkistettavaksi.
EDIT 2; Tämä Elisan lähettämä Netgem n7800 on Elisan tarjoama viihdepalvelun boksi, joka ei näytä meidän tarjoamaa kaapeliTV -verkon lähetyksiä. Nämä lähetykset tulevat internet -yhteyden kautta, osana Elisa viihde -palvelua.
EPG:n, eli ohjelmatietojen näyttämisestä vastasinkin toisessa ketjussa, eli se on päätelaitteesta (TV tai digiboksi) kiinni, miten se hakee ohjelmatietoja eri kanavanipuilta.
@HenriLie@ kirjoitti:
@Thetonyo@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
@netskeip@ kirjoitti:
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Ei näy Helsingin kaapeli-tv-verkossa ilman kaapelikorttia FOX HD ja Nat Geo HD
Ilmoittaa salattu kanava.
Pahoittelen@netskeip @esapit ja @Thetonyo virheellisestä tiedosta, jonka kerroin aiemmassa viestissäni. Tosiaan Fox HD ja Nat Geo HD-kanavien näkyminen vaativat kaapeliTV -verkossa kaapelikortin. Tarkistin asian itse väärästä listasta, pahoitteluit mokastani.
@ThetonyoMikä tämän erillisen digiboksin merkki ja malli on ja onko siihen mahdollisesti jäänyt sisään kaapelikortti?
Elisalta aikoinaan saatu Netgem n7800 ja nähtävästi näkyi myös DNA Wbox HD2s.
Tuossa Netgemissä ei ole korttipaikkaa, tiedä onko mahdollista että olisi integroitu kortti.
Wbox ei tosin hae ohjelmatietoja automaattisesti
Kiitos laitetiedoista. Kertoisitko vielä postinumeron tai paikkakunnan, jolla TV:tä katsot. Jos haet kanavat uudelleen tai olet ne vasta hakenut, niin löytyykö kanavapaikalta 41 Telia TV Extra kanava? Jos löytyy, on kyse meidän kaapeliTV -verkosta ja jos ei, niin on toisen operaattorin verkkoa.
EDIT; tarkistelin uudelleen aiemmin laittamaasi kuvaa, siellähän se Telia TV -extra kanava näkyy, eli kyse on tosiaan meidän verkosta. Välitän tiedot eteenpäin tutkittavaksi ja tarkistettavaksi.
EDIT 2; Tämä Elisan lähettämä Netgem n7800 on Elisan tarjoama viihdepalvelun boksi, joka ei näytä meidän tarjoamaa kaapeliTV -verkon lähetyksiä. Nämä lähetykset tulevat internet -yhteyden kautta, osana Elisa viihde -palvelua.
EPG:n, eli ohjelmatietojen näyttämisestä vastasinkin toisessa ketjussa, eli se on päätelaitteesta (TV tai digiboksi) kiinni, miten se hakee ohjelmatietoja eri kanavanipuilta.
Allright, asia kunnossa sen osalta. Onko telialla vastaavanlaista digiboksia joka hakisi kanavatiedot netin kautta ? On vähän turhan hidas tuo N7800
@Thetonyo@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
@Thetonyo@ kirjoitti:
@HenriLie@ kirjoitti:
@netskeip@ kirjoitti:
Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.
Ei näy Helsingin kaapeli-tv-verkossa ilman kaapelikorttia FOX HD ja Nat Geo HD
Ilmoittaa salattu kanava.
Pahoittelen@netskeip @esapit ja @Thetonyo virheellisestä tiedosta, jonka kerroin aiemmassa viestissäni. Tosiaan Fox HD ja Nat Geo HD-kanavien näkyminen vaativat kaapeliTV -verkossa kaapelikortin. Tarkistin asian itse väärästä listasta, pahoitteluit mokastani.
@ThetonyoMikä tämän erillisen digiboksin merkki ja malli on ja onko siihen mahdollisesti jäänyt sisään kaapelikortti?
Elisalta aikoinaan saatu Netgem n7800 ja nähtävästi näkyi myös DNA Wbox HD2s.
Tuossa Netgemissä ei ole korttipaikkaa, tiedä onko mahdollista että olisi integroitu kortti.
Wbox ei tosin hae ohjelmatietoja automaattisesti
Kiitos laitetiedoista. Kertoisitko vielä postinumeron tai paikkakunnan, jolla TV:tä katsot. Jos haet kanavat uudelleen tai olet ne vasta hakenut, niin löytyykö kanavapaikalta 41 Telia TV Extra kanava? Jos löytyy, on kyse meidän kaapeliTV -verkosta ja jos ei, niin on toisen operaattorin verkkoa.
EDIT; tarkistelin uudelleen aiemmin laittamaasi kuvaa, siellähän se Telia TV -extra kanava näkyy, eli kyse on tosiaan meidän verkosta. Välitän tiedot eteenpäin tutkittavaksi ja tarkistettavaksi.
EDIT 2; Tämä Elisan lähettämä Netgem n7800 on Elisan tarjoama viihdepalvelun boksi, joka ei näytä meidän tarjoamaa kaapeliTV -verkon lähetyksiä. Nämä lähetykset tulevat internet -yhteyden kautta, osana Elisa viihde -palvelua.
EPG:n, eli ohjelmatietojen näyttämisestä vastasinkin toisessa ketjussa, eli se on päätelaitteesta (TV tai digiboksi) kiinni, miten se hakee ohjelmatietoja eri kanavanipuilta.
Allright, asia kunnossa sen osalta. Onko telialla vastaavanlaista digiboksia joka hakisi kanavatiedot netin kautta ? On vähän turhan hidas tuo N7800
Meiltä löytyy Telia TV, joka hakee kanavatiedot netin kautta. Telia TV mahdollistaa myös maksutv-kanavien hankinnan sekä sieltä löytyy leffavuokraamo. Telia TV:llä on myös mahdollista tallentaa peruskanavia,
tästä löydät tarkemmat tiedot kyseisestä palvelusta.
Heh heh.
Jenkit kävi yli 50 vuotta sitten kuussa klotoidiviivoittimen ja laskutikun avulla.
Tänä päivänä telian nörtit saa ohjelmatiedot häviämään kun lähetys "päivitetään" kaapeliin..
Jooo, selaa kaikki kanavat läpi, kun käynnistät tv:n. ??Kertoo jotain asiakaspalvelun syvyydestä.
Mutta tulihan *******apalvelun lisänä myös jännästi pikselöityvä kuva.
Älkääkä aloittako sitä iänikuista jargonia, kyllä olen ollut yhteydessä ihan puhelimellakin..
Yleensä kun tehdään tai toimitetaan kuraa, jäljet siivotaan. Jos on asiakkaan kuraa, siitä veloitetaan. Näin yksinkertainen asia tuntuu olevan "telialaisille" hepreaa.
Taitaa olla asiat niin pahasti päin p****ttä, ettei uskalleta tunnustaa. Ammattitaitoisten asentajien tilalla kaikenmaailman "selittelijöitä".
Ugh, olen avautunut. Kyllä niin harmittaa, kun taisto alkoi yli vuosi sitten kaapeloitumisen takia, ja jatkuu näköjään "telialaisten"sujuvalla avustuksella.?
Osta uusi telkkari..! BUAHAHAAAAAaaa!
?
Edit SannaMKoo: Upotettu kuva suoraan viestiin
@VIIPURINPAMAUS@ kirjoitti:
Heh heh.
Jenkit kävi yli 50 vuotta sitten kuussa klotoidiviivoittimen ja laskutikun avulla.
Tänä päivänä telian nörtit saa ohjelmatiedot häviämään kun lähetys "päivitetään" kaapeliin..
Jooo, selaa kaikki kanavat läpi, kun käynnistät tv:n. ??Kertoo jotain asiakaspalvelun syvyydestä.
Mutta tulihan *******apalvelun lisänä myös jännästi pikselöityvä kuva.
Älkääkä aloittako sitä iänikuista jargonia, kyllä olen ollut yhteydessä ihan puhelimellakin..
Yleensä kun tehdään tai toimitetaan kuraa, jäljet siivotaan. Jos on asiakkaan kuraa, siitä veloitetaan. Näin yksinkertainen asia tuntuu olevan "telialaisille" hepreaa.
Taitaa olla asiat niin pahasti päin p****ttä, ettei uskalleta tunnustaa. Ammattitaitoisten asentajien tilalla kaikenmaailman "selittelijöitä".
Ugh, olen avautunut. Kyllä niin harmittaa, kun taisto alkoi yli vuosi sitten kaapeloitumisen takia, ja jatkuu näköjään "telialaisten"sujuvalla avustuksella.?
Osta uusi telkkari..! BUAHAHAAAAAaaa!
?
Me lähetämme kanavanippujen mukana tiedon kyseisen kanavanipun ohjelmatiedoista. Välttämättä siis heti käynnistyksen jälkeen ei ole ohjelmatietoja saatavilla ennen kuin käy itse kanavalla. Päätelaitteen (digiboksi / televisio) ominaisuuksista on kiinni, hakeeko laite tiedot myös niiltä kanavanipuilta mitä käyttäjä ei juuri sillä hetkellä katso. Joissain laitteissa voi esimerkiksi olla niin että ohjelmaoppaan listaus säilyy valmiustilassa sen virransäästöominaisuuksien vuoksi jolloin ohjelmaopas on heti saatavilla. Joissain laitteissa voi puolestaan olla useampaa viritintä jotka mahdollisesti käyvät kanavaniput läpi ja siten kaikki tiedot tulevat myös heti.
Mainitsit jotakin myös kuvan pikselöitymisestä? Kerrotko tästä tarkemmin? Onko tätä kestänyt jo pidempäänkin?
@SannaMKoo@ kirjoitti:
@VIIPURINPAMAUS@ kirjoitti:
Heh heh.
Jenkit kävi yli 50 vuotta sitten kuussa klotoidiviivoittimen ja laskutikun avulla.
Tänä päivänä telian nörtit saa ohjelmatiedot häviämään kun lähetys "päivitetään" kaapeliin..
Jooo, selaa kaikki kanavat läpi, kun käynnistät tv:n. ??Kertoo jotain asiakaspalvelun syvyydestä.
Mutta tulihan *******apalvelun lisänä myös jännästi pikselöityvä kuva.
Älkääkä aloittako sitä iänikuista jargonia, kyllä olen ollut yhteydessä ihan puhelimellakin..
Yleensä kun tehdään tai toimitetaan kuraa, jäljet siivotaan. Jos on asiakkaan kuraa, siitä veloitetaan. Näin yksinkertainen asia tuntuu olevan "telialaisille" hepreaa.
Taitaa olla asiat niin pahasti päin p****ttä, ettei uskalleta tunnustaa. Ammattitaitoisten asentajien tilalla kaikenmaailman "selittelijöitä".
Ugh, olen avautunut. Kyllä niin harmittaa, kun taisto alkoi yli vuosi sitten kaapeloitumisen takia, ja jatkuu näköjään "telialaisten"sujuvalla avustuksella.?
Osta uusi telkkari..! BUAHAHAAAAAaaa!
?
Me lähetämme kanavanippujen mukana tiedon kyseisen kanavanipun ohjelmatiedoista. Välttämättä siis heti käynnistyksen jälkeen ei ole ohjelmatietoja saatavilla ennen kuin käy itse kanavalla. Päätelaitteen (digiboksi / televisio) ominaisuuksista on kiinni, hakeeko laite tiedot myös niiltä kanavanipuilta mitä käyttäjä ei juuri sillä hetkellä katso. Joissain laitteissa voi esimerkiksi olla niin että ohjelmaoppaan listaus säilyy valmiustilassa sen virransäästöominaisuuksien vuoksi jolloin ohjelmaopas on heti saatavilla. Joissain laitteissa voi puolestaan olla useampaa viritintä jotka mahdollisesti käyvät kanavaniput läpi ja siten kaikki tiedot tulevat myös heti.
Mainitsit jotakin myös kuvan pikselöitymisestä? Kerrotko tästä tarkemmin? Onko tätä kestänyt jo pidempäänkin?
Sanna hyvä, minua ei kiinnosta pätkän vertaa kuinka nippunne ja listauksenne suoritatte.
Kantakaa vaikka sangolla!
Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN!!
Sama laite, joka vielä reilu vuosi sitten, ennen kaapelointia, toimi moitteettomasti ohjelmatietojen ja kuvan laadun suhteen, on ammattitaidottomuutenne takia epäkelpo.
Ja pikselöitymisestäkö haluat tarkempaa tietoa. Joillakin kanavilla kuva ajoittain pikselöityy. Onko riittävän tarkasti kerrottu?
Jatkunut reilun vuoden, eli kaapeloinnin jälkeen. Olen ollut jo heti silloin yhteydessä teihin. Kuunnellut ilmaisia ja maksavia selityksiä, pääasiassa sellaista teknistä selitteliyä joka ei kerro minulle mitään eikä myöskään näin ollen kiinnosta. Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN.
Omissa laitteissa ei ole tänä aikana tapahtunut muutoksia.
Jos haluat, että alan seurata ja raportoida tuotteenne käyttäytymisestä, veloitan siitä 180 euroa tunti. Hinta on veroton.
Edit HannaSu: upotettu kuva
@VIIPURINPAMAUS kirjoitti:
Sanna hyvä, minua ei kiinnosta pätkän vertaa kuinka nippunne ja listauksenne suoritatte.
Kantakaa vaikka sangolla!
Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN!!
Sama laite, joka vielä reilu vuosi sitten, ennen kaapelointia, toimi moitteettomasti ohjelmatietojen ja kuvan laadun suhteen, on ammattitaidottomuutenne takia epäkelpo.
Ja pikselöitymisestäkö haluat tarkempaa tietoa. Joillakin kanavilla kuva ajoittain pikselöityy. Onko riittävän tarkasti kerrottu?
Jatkunut reilun vuoden, eli kaapeloinnin jälkeen. Olen ollut jo heti silloin yhteydessä teihin. Kuunnellut ilmaisia ja maksavia selityksiä, pääasiassa sellaista teknistä selitteliyä joka ei kerro minulle mitään eikä myöskään näin ollen kiinnosta. Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN.
Omissa laitteissa ei ole tänä aikana tapahtunut muutoksia.
Jos haluat, että alan seurata ja raportoida tuotteenne käyttäytymisestä, veloitan siitä 180 euroa tunti. Hinta on veroton.
Edit HannaSu: upotettu kuva
Yhteisön kautta emme pääse tarkastelemaan sinun asiakastietoja ja näkemään mitä on tehty ja juteltu kanssasi, täällä keskustelemme asioista yleisellä tasolla.
TV-tekniikoiden välillä on eroja ja jos muisti ei ihan täysin minua petä niin antenni-TV:ssä ohjelmatiedot tulevat yhtenä könttänä, toisin kun kaapeli-tv:ssä. Tämän lisäksi tuohon vaikuttaa toki @SannaMKoo :n mainitsemat päätelaitteiden erot.
Korjausvastuiden suhteen tuo menee niin että meidän vastuulla on se talon vahvistin joka signaalin lähettää. Taloyhtiö vastaa taasen talon sisäverkosta ja asiakas tietenkin omista laitteista ja johdoista.
Esimerkiksi, jos taloyhtiössä on yksi asukas kenellä on ongelmia TV-kuvan kanssa ja muilla asukkailla taas toimii moitteettomasti niin selkeästi ongelma ei ole siellä talon vahvistimella.
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Yhteisön kautta emme pääse tarkastelemaan sinun asiakastietoja ja näkemään mitä on tehty ja juteltu kanssasi, täällä keskustelemme asioista yleisellä tasolla.
TV-tekniikoiden välillä on eroja ja jos muisti ei ihan täysin minua petä niin antenni-TV:ssä ohjelmatiedot tulevat yhtenä könttänä, toisin kun kaapeli-tv:ssä. Tämän lisäksi tuohon vaikuttaa toki @SannaMKoo :n mainitsemat päätelaitteiden erot.
Korjausvastuiden suhteen tuo menee niin että meidän vastuulla on se talon vahvistin joka signaalin lähettää. Taloyhtiö vastaa taasen talon sisäverkosta ja asiakas tietenkin omista laitteista ja johdoista.
Esimerkiksi, jos taloyhtiössä on yksi asukas kenellä on ongelmia TV-kuvan kanssa ja muilla asukkailla taas toimii moitteettomasti niin selkeästi ongelma ei ole siellä talon vahvistimella.
@VIIPURINPAMAUS@ kirjoitti:
Tervehdys Juho, ai nyt on sun vuoro..
Käväisin taloyhtiömme hallituksen jäseneltä kyselemässä tv-ongelmista, jotka alkoivat taloyhtiössämme, ostaessamme palvelua telialaisilta.
Yhtiössämme on ollut moitteettomasti toimiva kaapeliyhteys ennen telialaisille siirtymistä.
DNA lähetti virheetöntä kuvaa ja tv-opas näkyi heti kaikilla kanavilla kaikissa tv-vastaanottimissa.. Mutku jollain oli telialainen kaveri, niin hankkivat taloyhtiöömme sian säkissä.
Telialaiset olivat ne, jotka ottivat jättiharppauksen takaisipäin palveluissa.
Putkistosaneerauksen yhteydessä suoritetut muutokset yhteyksien osalta ovat lopputarkastuksessa maaliskuussa kuluvaa vuotta. Sitä ennen on taloyhtiömme hallitus kuulemma "hampaaton".
Isännöitsijä ei kuulemma ota kantaa asiaan, hän kun on ainoastaan osakkaiden palvelija.. (älä kysy!)
edit Merja_J: kuva upotettu ja lainauksia muokattu
@VIIPURINPAMAUS@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Yhteisön kautta emme pääse tarkastelemaan sinun asiakastietoja ja näkemään mitä on tehty ja juteltu kanssasi, täällä keskustelemme asioista yleisellä tasolla.
TV-tekniikoiden välillä on eroja ja jos muisti ei ihan täysin minua petä niin antenni-TV:ssä ohjelmatiedot tulevat yhtenä könttänä, toisin kun kaapeli-tv:ssä. Tämän lisäksi tuohon vaikuttaa toki @SannaMKoo :n mainitsemat päätelaitteiden erot.
Korjausvastuiden suhteen tuo menee niin että meidän vastuulla on se talon vahvistin joka signaalin lähettää. Taloyhtiö vastaa taasen talon sisäverkosta ja asiakas tietenkin omista laitteista ja johdoista.
Esimerkiksi, jos taloyhtiössä on yksi asukas kenellä on ongelmia TV-kuvan kanssa ja muilla asukkailla taas toimii moitteettomasti niin selkeästi ongelma ei ole siellä talon vahvistimella.
@VIIPURINPAMAUS@ kirjoitti:
Käväisin taloyhtiömme hallituksen jäseneltä kyselemässä tv-ongelmista, jotka alkoivat taloyhtiössämme, ostaessamme palvelua telialaisilta.
Yhtiössämme on ollut moitteettomasti toimiva kaapeliyhteys ennen telialaisille siirtymistä.
Putkistosaneerauksen yhteydessä suoritetut muutokset yhteyksien osalta ovat lopputarkastuksessa maaliskuussa kuluvaa vuotta. Sitä ennen on taloyhtiömme hallitus kuulemma "hampaaton".
Oletko kysellyt naapureilta ilmeneekö heillä vastaavanlaisia häiriöitä? Tällä saataisiin rajattua tilannetta melkoisesti.
Näistä on hyvä mainita tuossa lopputarkastuksessa jolloin rakentaja voisi katsoa tarkemmin mitä sisäverkon puolella tapahtuu, rajata tilannetta ja mahdollisesti ratkaista sen.
Tämä ei ole hyväksyttävä vastaus.
Nythän on niin, että ohjelmatietojen päivitys on ollut aika hyvä Suomessa, kuten muuallakin maailmassa, mutta se on varsinkin viime vuoden aikana mennyt huonoksi.
> Laiskuutta epäilen, valitettavasti. Laatua pitää valvoa ja ohjata. Ei tämä ole tekniikasta kiinni, sen tiedän 100%'sesti. Systeemit vain pitää päivittää lisääntyneen volyymin mukaan. Tuotepäällikkö!
Ostin juuri eilen viimeisintä mallia, ja kalleinta laatua olevan LG OLED telkkarin, jossa nopea prosessori. Ei siinäkään päivity ohjelmatiedot sen paremmin kuin vanhoissa Samsung koneissani.
Parannusta toivotaan. Rahaa siihen on; tarvitaan myös intoa tehdä hyvää laatua.
@inssi65 kirjoitti:
Tämä ei ole hyväksyttävä vastaus.
Nythän on niin, että ohjelmatietojen päivitys on ollut aika hyvä Suomessa, kuten muuallakin maailmassa, mutta se on varsinkin viime vuoden aikana mennyt huonoksi.
> Laiskuutta epäilen, valitettavasti. Laatua pitää valvoa ja ohjata. Ei tämä ole tekniikasta kiinni, sen tiedän 100%'sesti. Systeemit vain pitää päivittää lisääntyneen volyymin mukaan. Tuotepäällikkö!
Ostin juuri eilen viimeisintä mallia, ja kalleinta laatua olevan LG OLED telkkarin, jossa nopea prosessori. Ei siinäkään päivity ohjelmatiedot sen paremmin kuin vanhoissa Samsung koneissani.
Parannusta toivotaan. Rahaa siihen on; tarvitaan myös intoa tehdä hyvää laatua.
Moikka @inssi65 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Verkossa kanavatiedot kulkevat kanavaniputtain. On television omista ominaisuuksista kiinni, miten näitä kanavanippujen mukana tulevia ohjelmatietoja luetaan. Osalla telkkareista voi olla kaksi viritintä, jolloin toinen viritin voi hakea kokoajan ohjelmatietoja, toinen keskittyy käytettävän kanavanipun toimintaan. Prosessorin toiminta ei vaikuta tähän kanavanipun signaalin vastaanottoon, vaan käyttöjärjestelmän ja muiden toiminnallisuuksien pyörittämiseen.
Tällä hetkellä ei ole tiedossa muutoksia verkon toiminnan osalta.