Firmis on täälläkin tuo HDPXCCX 1.00.13. Nyt viikonlopun aikana osa kortin takana olevista kanavista näkyy, osa on pimeänä. Esim. maksu-tv -puolella olevat Nelonen Pro -kanavat näkyvät, mutta kaapelikortilla ilman maksupakettia näkyvät MTV3 HD, Fox HD ja Nelonen HD ovat pimeänä. Ilmaiskanavista puolestaan Ylen HD-kanavat näkyvät.
Ilmeisesti siis maksupaketit toimivat, mutta kanavat, joiden pitäisi olla pelkästään kaapelikortilla saatavissa ovat pimeänä. Ylen HD-kanavat kun näkyvät käsittääkseni ilman kaapelikorttiakin.
Ärsyttävä ongelma, toivottavasti jokin ratkaisu asiaan löytyy piakkoin.
Ylen HD kanavat näkyy ilman korttiakin, joten ei liity tähän ongelmaan. Minulla ei näy edelleenkään mitkään maksulliset paketin kanavat, eikä myöskään nuo kortilla näkyvät MTV3 HD, Nelonen HD, tai Fox HD.
Toivottavasti ratkeaa nopeasti tämä ongelma, sillä on kestänyt vähän liian pitkään nytkin. Ja jotain hyvitystähän tästä on tietysti saatava.
Tänään tilanne on muuttunut siten, että nyt ei enää näy mitkään kortin takana olevat kanavat. Eivät ilmaiset tai maksulliset. Saa nähdä milloin kanavat palautuvat näkyviin, virheilmoitus katoaa ja miten Sonera aikoo hyvittää nämä ongelmat.
Nythän sinä ilcca olet samassa pisteessä, missä min oon ollu jo yli kaks viikkoa :)
Aika naurettavaksi menee tämä juttu, kun ei saada korjattua ongelmaa millään.
Mitäpä jos Sonera palauttaisi tilanteen samaan mikä se oli ennen päivitystä, ja katsoisi sitten nippeli kerrallaan mikä ongelman aiheuttaa. Eihän se nyt ole mitenkään kohtuullista, että asiakkaiden pitää viikkoja odotella toimivaa ratkaisua.
Näinpä. Kaverin kaverilla ollut samaa ongelmaa ja kuulemma korjaantui kaapelikortin vaihtamisella. Minä en ole vielä tätä tehnyt, odottelen Soneran ratkaisua asiaan. Katsotaan kuinka pitkään kärsivällisyys riittää...
Useammalla on tuolla kortin vaihdolla ongelma korjaantunut. Jos olet jo vikailmoituksen tehnyt, meiltä ollaan yhteydessä sinuun, eli ei tarvitse erikseen sen kummempia toimenpiteitä tehdä.
Ne, jotka eivät ole ehtineet sitä vielä tehdä, suosittelen uuden kaapelikortin tilausta asiakaspalvelun kautta. Tästä on päivitetty tiedote Vika-ja Häiriösivuillamme, siinä on tarkempia toimintaohjeita asian suhteen.
Lasku kyllä tuli eilen...vaikkei mitään oo näkynytkään moneen hetkeen :manfrustrated:
Vikailmoitus tehty yli kaks viikkoa sitten, eikä ole mitään kuulunut. Ja edelleenkään ei mitään kortin takaisia kanavia tuolla Humaxin boksilla näy.
Mitenkähän nämä ongelmat hyvitetään asiakkaille? Laskut ajalta jona kanavat pimeenä ei tietenkään ole sopivaa, tai ne tulee ainakin hyvittää takautuvasti. Minusta se vaan ei riitä, sillä onhan tästä vaivaa melkoisesti. Buuttailla konetta, soitella moneen kertaan tekniseen tukeen, tehdasasetukset ja kaikkien asetusten uudelleen tekeminen moneen kertaan jne jne.
Kävin kylillä käydessä hakemassa Soneran pisteestä uuden kaapelikortin. Vanha punainen olikin jo kuulemma aika vanha..
Kortti wboxiin, ei muutosta. Palautus tehdasasetuksille ja nyt näkyvät ilmaiset HDt ja Bonuskanava, mutta Eurosport SD/HD vielä antaa odottaa tulemistaan. No, tässä on vasta 45min ehtinyt kulua, jospa se sieltä saa luvan.
Edelleenkin kanavaa vaihtaessa vilahtaa tosi nopeasti tuttu virheilmoitus, samalla tavalla kuin teki reilu 2vkoa sitten ennen pimentymistä
Juupa juu. Sama vika täälläkin. Tein sunnuntaina 8.11 vikatiketin netissä, maanantaina soneralta soitettiin.
Luvattiin lähettää postissa uusi kaapelikortti. Eipä ole näkynyt:(
Eipä ole itsellenikään tullut minkäänlaista yhteydenottoa Soneran vikapalvelusta. Neuvotaan vain odottelemaan. Mikähän näissä tapauksissa mahtaa olla arvioitu korjausaika?
En nyt Soneran asiakaspalvelijan ohjeeseen luottavana lähde vaihtamaan kaapelikorttia. Mietin tässä jo, että pitäisikö maksukanavat katkaista, kun ei oikein innosta maksaa tyhjästä.
movember, No soittivat sentään :)
Minä tein tuon vikailmoituksen yli kaks viikkoa sitten, elikkäs 26.10.2015. Ei ole soiteltu, eikä kortteja lähetelty. On saanu ihan itte olla yhteydessä, mutta eipä sekään ole asiaan mitään valoa tuonut. Nyt kun on luvattu olla sieltä päin yhteydessä, niin odotellaan sitten hamaan tappiin.
Eiköhän ne hyvitä tämän katkon ajan, sitten kun saavat laitteet pelaamaan. Tai jos eivät saa, niin jotain muutahan on keksittävä, tai sitten jää vaihtoehdoksi joko lopettaa koko kortti, tai hommata uusi boksi. Tuohon viimeiseen en kyllä ihan pelkällä omalla panoksella lähde. Tulee vähän kalliiksi nämä Soneran salauksen päivitykset siinä tapauksessa.
Nyt näkyvät kaikki entiset kanavat taas!
Eiliseltä kortinvaihdolta uupui vielä joku raksi Soneran päässä siksi Eurosport ei näkynyt.
Tänään siis tein vielä tehdasasetuksiin palautuksen ja 1/2h odotuksen jälkeen kanavat kunnossa.
Nyt pitää toivoa etteivät muuttele asetuksia enään missään.
Minulle ilmoitettiin tänään asiakaspalvelusta että laittavat uuden kortin postiin. Saas nähdä näkyykö kanavat kun kortti saapuu ensiviikolla...
Hieman ihmetyttää mistä se vika on alunperin johtunut? Laitevika se ei voi olla jos kortinvaihto auttaa.
Vika lienee siis päivityksen kanssa yhteensopimattomasta kortista? =?
Runsaan palautteen johdosta olisi olettanut että Sonera laittaa uuden kortin automaattisesti niille joilla on "vanhentunut" korttimalli. Se lienee varmasti tiedossa milloin kortti on myönnetty?
Laitevalmistaja tuskin on vastuussa kortin sopivuudesta salausjärjestelmän päivityksen kanssa?
Sain myös ilmoituksen että maksukanavat on aktivoitu mobiiliviihteen yhteyteen, joten ne pitäisi näkyä tabletilla. Pitää varmaan virittää piuha tabletista telkkariin ettei tarvitse tihruta formuloita luupin kanssa! :smileylol:
Eli ei malttanu olla ottamatta yhteyttä tukeen, joten nyt on lisää asiasta tietoa.
Tänään on päivittynyt sellainen tieto tukeen, että uusin korttisarja näyttäisi poistavan vian. Kortin vaihto näihin uusiin on poistanut vian uuden sarjan kortin saaneilta asiakkailta, ja Soneran omista saman mallin testi bokseista. Keräävät juuri listaa vian ilmottaneista voidakseen laittaa heille uuden kortin.
Tämmöistä kertoilivat, joten nyt on mahkuja vian korjaantumiseen. Tänne kortin pitäisi ilmaantua alkiviikosta, joten sitten nähdään selviskö Wbox reilun kolmen viikon katkolla. Ja hyvitys palvelun tarjoajalta sitten sen mukaan :)
Uusi kortti löysi tänään perille (viime perjantaina luvattiin lähettää). Kortti boksiin, pikku venailu, ja kanavat näkyy entiseen malliin. Meinasi ruveta jo *******ttamaan, mutta kylläpä on mukavaa muutaman viikon tauon jälkeen taas katsella maksukanaviakin.
Kai sitä voisi jotain alennusta laskuun pyytää tästä hässäkästä?
Joo, tänään tuli viesti, että uusi kortti lähetetään postitse. Sitä odotellessa.
Ja hyvityksiä.
Uusi kortti tulossa tännekin, kun Wbox HD2 boxilla ei maksukanavat näy.
Kortti toimii ihan ok tv:ssä, josta lisenssi on vanhentunut, tosin kortin lukijalla lisenssi on sentään voimisssaan.
Sinänsä tuosta ei nyt kovin suurta ongelmaa itselle tullut, kun tosiaan nuo kanavat näkyvät tv:n kanssa ja kun nuo maksukanavat löytyvät lisäksi tuolta Viihteen puolelta, niin näki sitten sieltäkin ne ohjelmat, joiden tallennusten katselu ei boxilla onnistunut.
Uusi kortti saapui tänään. Nyt näkyy wboxilla maksukanavat.
Voi hevon ******* sentään. Tuli tekstari eilen perjantaina, että alkuviikosta laitetaan uusi kortti tulemaan. No hommasin kaverilta lainaan/testiin uuden käyttämättömän boksin johon linkitin kans ton kortin. Tarkoitus oli, että nään viikonloppuna formulat, ja jos on hyvä vehje, niin vois vaikka poitsulle sen ostaa omaan kämppäänsä.
Eilen illalla laitoin kanavat kohdalleen ja kaikki toimi ihan ok. Äsken sitten meni sekin pimeeksi korttikanavien osalta. Ei helevetti sentään. Vähän aikaa näky aamulla, ja ei nyt enää. Eli katkastiinko se kortti kokonaan käytöstä jo ennen uuden tulemista? Ei mene nyt ihan putkeen hommat.
Nyt on uusi kortti koneessa, eikä virheilmoitusta enää tule. Kanavatkin näkyvät, joten olisikohan ongelma ratkaistu.mvielä kun tapellaan hyvitykset tältämajalta minkämoli homma persiillään, niin thäts ******* matin sanoi :)
Tänään tuli kortti postin tuomana ja soitto asiakaspalveluun että kortti vaihtoon ja nyt näkyy sitten maksukanavat taas Wbox HD2-boksillakin.
Eipä tullut kokeiltua että minkälainen katko tuossa sitten lopulta tuli tuon kortin vaihdon myötä. Eli lopettiko vanha toimintansa samalla kun uusi alkoi toimimaan.
On tuo kortti linkitetty tuohon boksiin ja tv:n kortinlukijaan, niin oli tuo vanha kortti koko ajan käytettävissä tuossa tv kortinlukijassa. Eli sinänsä tästä ei nyt tullut kuin sellainen pieni ongelma, että yksi jakso yhtä sarjaa piti katsella tuon viihteen kautta sd-laadulla eikä hd-laadulla boksilta.
Onko teillä kortin vaihtaneilla ollut puhetta Soneran kanssa hyvityksistä kun kaapelikanavat ovat olleet pimeänä?
Itse vielä korttia odottelen, mutta ilmeisesti vain kortin linkityksellä ja vaihtamalla boksiin ongelma pitäisi korjautua.
Ongelma näyttää tosiaan poistuneen kortin vaihdolla. Ja nyt sitten tappelemaan hyvitystä :)
JES!!! Toimii. Tänään tuli uus kortti postiluuukusta ja heti alkoi toimimaan. Sain kuukauden jopa hyvitystä laskusta kunha vaan viitsin soittaa asiakaspalveluun.Hyvä :smileyvery-happy: