Taitaa olla väärä alue. Ei liity laajakaistaan millään tavalla.
@MikaHel kirjoitti:
Kotona kaapeliTV ja kaapelilaajakaista. Alusta saakka HD-kanavat ovat olleet niin täynnä häiriöitä että tuskin on jaksanut katsoa. Nyt on vuoden ikäinen Samsung TV ja huoltoyhtiö vaihtoi antennipistokkeet ja itse vaihdoin kaapelit. Edelleen sietämättömän paljon häiriöitä. Telkkua voi katsella vain ei-HD - kanavilla häiriöttä. HD-kanavat jännästi toimivat välillä jonkin päivän mutta silloinkaan eivät kaikki samaan aikaan. Mikä avuksi.
Tuo voi aiheutua muutamasta eri syystä. Onko tätä samaa esiintynyt useammalla TV-laitteella ja tiedätkö kärsivätkö naapurit samasta ongelmasta? Ilmeisesti kyseessä on jokin taloyhtiömuoto, rivi- tai kerrostalo?
Talo on rivitalo, naapurilla ongelmia ei tietääkseni esiinny. Meillä ongelma esiintyy alakerrassa, ylhäällä on eri antennipistoke ja eri TV ja siellä kaikki toimii. Onko mahdollista että tarvitsisin signaalivahvistimen? Onko tietoa voiko tallentava HD digiboxi vaimentaa signaalia liikaa?
@MikaHel kirjoitti:
Talo on rivitalo, naapurilla ongelmia ei tietääkseni esiinny. Meillä ongelma esiintyy alakerrassa, ylhäällä on eri antennipistoke ja eri TV ja siellä kaikki toimii. Onko mahdollista että tarvitsisin signaalivahvistimen? Onko tietoa voiko tallentava HD digiboxi vaimentaa signaalia liikaa?
Mikäli operattorin verkosta tulevassa signaalissa olisi vaimentumaa tulisi häiriöiden näkyä koko taloyhtiön vastaanottimissa. Toki vastaanottimien toiminnassa pieniä eroja on, mutta pääsääntöisesti ongelman tulisi näkyä myös muissa asunnoissa.
Häiriön syy voikin nyt johtua taloyhtiön sisäverkosta (varsinkin jos se on ketjutettu eikä tähti malliin rakennettu) tai asuntosi sisäverkosta. Huonot kytkennät tai heikkolaatuiset kaapelit voivat vaimentaa signaalia. Syy voi löytyä itsessään myös alakerran vastaanottimesta. Oletko alakerran huonosti toimivaa laitetta testannut yläkerrassa? Siten saataisiin varmuus voiko ongelma johtua vastaanottimesta.
Asuntokohtaista signaalinvahvistinta en ensisijaisena korjauksena suosittele. Tee laitteen testatus toisella pistokkeella ja ole yhteydessä taloyhtiön huoltoon tarvittaessa.