Sama vika täällä, alkoi eilen 7.4. ja lukee vain "kanavalistaa noudetaan..."
Poistettu sovellus ja asennettu uudestaan mutta ei mitään apua.
Meidän testilaitteissa tuntui toimivan kyllä. Tässä kannattaisi nyt varmistaa, että puhelin on yhdistettynä wlaniin, eikä käytä mobiilinettiä. Lisäksi voisi resetoida modeemin sekä digiboksin näiden ohjeiden mukaisesti.
Puhelin on yhdistetty wlaniin. Kaikki laitteet on resetoitu jo monta kertaa. Ei vaan toimi.
Laitatko vaikka sitten sellaisen viikon kestävän kaukosäätimen niin pääsisi katselemaan muitakin kanavia kuin yle1. vai täytyykö siitä nyt tehdä vielä se palvelupyyntö taas omien sivujen kautta.
EDIT: ja sen verran vielä lisää että on kokeiltu myös tabletilla mutta kun ei toimi niin ei.
@Grezky kirjoitti:
Puhelin on yhdistetty wlaniin. Kaikki laitteet on resetoitu jo monta kertaa. Ei vaan toimi.
Laitatko vaikka sitten sellaisen viikon kestävän kaukosäätimen niin pääsisi katselemaan muitakin kanavia kuin yle1. vai täytyykö siitä nyt tehdä vielä se palvelupyyntö taas omien sivujen kautta.
EDIT: ja sen verran vielä lisää että on kokeiltu myös tabletilla mutta kun ei toimi niin ei.
Jees, sitten tosiaan vikailmoitus omien sivujen kautta tai soittamalla suoraan vikapalveluun 020 690 101. Pystyvät sieltä lähettämään kaukosäätimen ja laittamaan vikailmoituksen kake sovelluksesta eteenpäin.
Normaali kaukosäädin toimii minulla onneksi. Käytän myös kake sovellusta ohjaukseen toisesta huoneesta, johon on viihdeboksi kaapeloitu rinnakkaistelevisiolle.
Samassa wlan verkossa ollaan, sehän on selvä, kun kerran kerroin kake sovelluksen löytävän boksin ja jäävän kanavalistauksen kohdalle. Myös boksissa on kaukosäädin sovellus aktivoituna.
En tiedä onko boksiin tullut jokin päivitys jonka yhteydessä juuri minun puhelimeni (myös tabletilla kokeiltu) ei nyt enää toimi. Mielestäni itse kake sovellukseen ei ole tullut päivitystä, joka ei toimisi puhelimessani.
Joo,ei toimi kake enää.
Taitaa olla jotain vikaa....
Oliskohan digiboxeihin tullu jotain päivityksiä???
Toimi vielä 2-3 päivää sitten.
Siltähän tämä vahvasti näyttää, että jokin boksin päivitys on tähän syyllinen.
Eikö tuossa toisessa ketjussa ollut juttua jostakin boksin päivityksestä pari päivää sitten, joka vaikuttaa tallennusten katseluun.
Torppasi sitten kake sovelluksen ilmeisesti? Ei todellakaan hyvä homma.
Jos todellakin näin on kuten näyttää, niin ei liene ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun päivitys korjaa/parantaa jotain, mutta saa aikaan myös "tuhoa".
Tämä Kake-sovelluksen vika koskee Android laitteita, eli muilla käyttöjärjestelmillä toimii kyllä normaalisti. Ongelma tuli jostain syystä viimeisimmän Viihdepaketin päivityksen yhteydessä. Tätä tutkitaan vikapalvelussa parhaillaan ja pyrkivät korjaamaan ongelman mahdollisimman pian. Toivottavasti kaikilla on kuitenkin toimivat kaukosäätimet ja mikäli ei ole, niin äkkiä tilaukseen meidän vikapalvelun kautta. Pahoittelut tästä ongelmasta!
Mitä ovat ne muut käyttöjärjestelmät (monikossa), joilla kake-sovellus toimii?
Sitten pari kysymystä lisää. Nämä voi välittää eteenpäin päivityksiä toteuttaville "tunareille/amatööreille".
1. Kuinka monta prosenttia päivityksistä on onnistunut 100%:sti viimeisen vuoden aikana?
Toisin sanoen ei ole tuonut jotain muuta vikaa tai ongelmaa mukanaan.
2. Eikö boksiin voisi saada seuraavaksi päivitystä, jolla jatkossa käyttäjä voi estää päivitykset niin halutessaan?
Minä en ainakaan ole näistä viimeisistä päivityksistä hyötynyt mitenkään vaan päinvastoin. Esim. tuo hiljattain tullut päivitys, jossa menu-valikkoon mentäessä on joku "haku" aina oletuksena. Minusta huono. Ja sitten nyt tämä android-kake-sovelluksen toimimattomuus.
Kakehan toimii Androidin lisäksi iOS-ympäristössä, monikko tuossa taisi olla ihan vahinko. :)
Lähetän kyllä mielelläni palautteesi eteenpäin, palataan asiaan kunhan saan jotain vastinetta näihin.
Kake-ongelman tilannetta voi seurata meidän Vika- ja häiriötiedotteista.
Niin koskeeko tuo ongelma nyt varmasti vain Androideja, sillä minulla ei ole pian viikkoon toiminut myöskään iPhonella? Kake lataa kyllä ohjelmalistat ym. ihan ok, mutta eipä digiboksi tähän reagoi mitenkään...
Moikka @misktu ja tervetuloa Klaaniin! :)
Tiedossa on että ongelma koskee vain Android -laitteita.
Ootko kokeillut jo Kaken poistamista ja uudelleenasentamista?
Kyllä, Kaken poistamisen ja uudelleenasentamisen olen testannut eikä siitä ollut apua ongelmaan. Ongelma alkoi Pääsiäisen jälkeen, eli ajallisesti se sopisi yhteen tuon 7.4.2015 alkaneen ongelmatilanteen kanssa. Ja niin, digiboksissa välähtää n. puolen sekunnin ajan vihreä valo siinä kohtaa kun kytken sen takaisin virtoihin. Eikös tässä kohtaa sen pitäisi kuitenkin käynnistyä ja tehdä Sonera Viihteen lataukset ym. vai muistanko vain väärin?
Tämä ongelma on tosiaan alkanut 7.4 viihteen ohjelmistopäivityksen jälkeen. Oliko mikä iPhone käytössä + mikä ohjelmistoversio? Voitaisiin demota sitä mahdollisesti vielä täälläpäässä onko siinä(kin) ilmaantunut ongelmaa.
Digiboksin käynnistyminen on kyllä yleensä virtajohtoa irroittamalla onnistunut, eli se vihreä valo on jäänyt pysyvästi palamaan. Vaihtuuko tuo vihreä valo nyt puolen sekunnin jälkeen punaiseksi mutta käynnistyy kaukosäätimellä silti normaalisti? Sinänsä ei mitään vaarallista ole tapahtunut toiminnan suhteen jos kerta näin toimii. En saanut tätä ongelma kyllä toistettua testilaitteessamme mutta mikä digiboksi sinulla oli nyt käytössä?
iPhone 5s & iOS 8.3.
Kyllä, vihreä valo vaihtuu puolen sekunnin jälkeen punaiseksi. Jos olisi toimiva kaukosäädin, niin voisin sen testata, mutta kun ei ole... Kolmas kaukosäädin on toki "tilattu" jo viime viikon puolella. Digiboksi on malliltaan VIP1963.
No nyt lähti toimimaan myös Kake sovellus iPhonella sen jälkeen, kun sain toimivalla (oikealla) kaukosäätimellä digiboksin päälle. Toisin sanoen kaikki kunnossa - toistaiseksi.
Eilen tuli Androidin Kake-sovellukseen päivitys.
Kokeilin ja sehän tuntui taas jälleen toimivan.