Skip to main content

Meillä on taloudessamme kaksi Telian laajakaistaliittymää. Toinen minun ja toinen puolisoni nimissä. Uusin oman liittymäni marraskuussa ja siihen tuli silloin kytkykauppana Telia TV digiboksi laajakaistalla. Yritin eilen saada Arris VIP5305W digiboksin toimimaan puolisoni liittymällä, mutta verkkoon liittämisen jälkeen kirjautuminen ei onnistunut. Yritin sekä tilauksen yhteydessä saamiani tunnus-/salasanayhdistelmää (10 merkkiä, numeerinen) ja sitten kun resetoin koko härvelin tilasin myös uuden salasanan.

 

Mikään mitä yritin ei saanut kirjautumista onnistumaan. Onko digiboksin / Telia TV:n käyttö sidottu tiettyyn fyysiseen liittymään siten, että se ei voi toimia edes toisessa vastaavassa Telia laajakaistaliittymässä?

 

Telia Digiboksi laajakaistalla -palvelu on kytketty yhteen laajakaistan kanssa ja vaatii meidän toimittaman palvelureitittimen toimiakseen, joka jakaa yhteyttä digiboksille. Palvelu toimii oikein kyseisen yhteyden kanssa ja kanavat ovat normaalisti katsottavissa (peruskanavat digiboksin kuukausihinnalla ja maksukanavat erikseen tilattuna).

Digiboksia voi kuitenkin käyttää toisellakin yhteydellä, mutta tällöin käyttöösi saamat Telia TV Digiboksi laajakaistalla-tunnukset eivät sovi siihen suoraan. Sinun tulisi siinä tapauksessa tilata ja luoda itsellesi tunnukset Telia TV-sovellukseen, jonka jälkeen voit niillä tunnuksilla kirjautua digiboksille, kun käytät jotain muuta yhteyttä. Huomioitavaa tässä on se, että Telia TV-sovelluksen tunnukselle tulee olla tilattuna omat kanavapaketit, jotta voit katsoa digiboksilla ohjelmia käyttäessäsi jotain toista yhteyttä (peruskanavat tai maksukanavat). Peruskanavien katselu Telia TV-sovelluksen tunnuksilla vaatii Tallennuspalvelun.

Vastaa