@Lihasreino kirjoitti:
Moi!
Nyt alkaa olla ideat vähissä. Kaapelissa uusi televisio kiinni ja nippua ei löydy. Vanha tv löysi samasta johdosta sen. Muut kanavat löytyy. Uusin firmis päivitetty telkkaan. Otettu johto seinästä.Haettu manuaalisesti 242 MHZ ei mitään.Viereisissä huonessa toimii muilla telkkareilla. Mihin osoitan syyttävän sormeni ja kuinka ratkaisen ongelman? Onko vika telkassa vai missä ? Televisio eilen ostettu Samsung UE75H6750. Käytän telkkarin omaa sisäistä viritintä.
Koska muilla televisioilla toimii kanavat hienosti, niin vika rajoittuu silloin tuohon televisioon tai television lähellä olevaan pistorasiaan. Oletko tarkistanut ohjekirjasta, että kanavien haku on kuitenkin suoritettu oikealla tavalla? Olihan televisiossa varmuudella kaapeliverkon viritin? Tuolla mallinumerolla en löytänyt googlesta yhtään mitään.
Miten kanavien haun voi suorittaa väärällä tavalla ? Olen tehnyt sen ihan normaalisti valikosta. Tv:n malli on siis
UE75H6475SUXXE
http://www.samsung.com/fi/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE75H6475SUXXETelevisiossa on kaapeli, antenni ja sateliittiviritin
Oletko kokeillut tuota uutta Samsungia niissä muissa antennirasoissa, joissa toisilla televisioilla näkyy kaikki kanavat?
Tuntuu aika erikoiselta, että jokin kanavanippu ei näkyisi kaapelitv-verkkoon liitetyssä kiinteistössä ja vielä vain yksittäisellä tv:llä. Ainahan on tietenkin mahdollista, että signaalintasot ovat kautta linjan alhaiset jonkin vian vuoksi ja tuo tietty kanavanippu on se kaikista heikoin ja se ei tällä uudella telkkarilla sitten näy.
Oletko katsonut tuosta uudesta Samsungista niiden kanavien kohdalta, jotka näkyvät, signaalitiedot: taso(voimakkuus) ja laatu?