Skip to main content
Ratkaistu

Kanavapakettien irtisanominen määräaikaisesta sopimuksesta


Heippa

Irtisanoin isomman sporttipaketin, josta maksan 70 euroa kuukaudessa vielä ensi vuoden elokuulle asti. Maksaminen on toki ihan ok, koska saatoin urheilukiimassa tosiaan tehdä tuollaisen pidemmän sopimuksen. Se mikä hieman kismittää on se, että en ole irtisanomisesta lähtien pystynyt katsomaan niitä kanavia lainkaan, vaikka siis maksan kovaa hintaa joka kuukausi. Onko tämä normaali käytäntö, vai yrittääkö verenimijät taas viilata linssiin?

Pienellä viiveellä tajusin tämän, nyt olen ilmeisesti pari laskua maksanut aivan tyhjästä.

 

----
Muokkaus Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Heippa

Irtisanoin isomman sporttipaketin, josta maksan 70 euroa kuukaudessa vielä ensi vuoden elokuulle asti. Maksaminen on toki ihan ok, koska saatoin urheilukiimassa tosiaan tehdä tuollaisen pidemmän sopimuksen. Se mikä hieman kismittää on se, että en ole irtisanomisesta lähtien pystynyt katsomaan niitä kanavia lainkaan, vaikka siis maksan kovaa hintaa joka kuukausi. Onko tämä normaali käytäntö, vai yrittääkö verenimijät taas viilata linssiin?

Pienellä viiveellä tajusin tämän, nyt olen ilmeisesti pari laskua maksanut aivan tyhjästä.

Moi @Jahnukainen81 ja tervetuloa tänne Yhteisöön! 😊

 

Onkohan sinulla mahdollisesti ollut tilattuna meidän Telia Liigapassi + C More Total + V premium -kanavapaketti, jonka kk-hinta on 69,90 €? Kyseinen kanavapaketti on saatavilla toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella tai määräaikaisella sopimuksella, jossa vaihtoehtoina on 6 tai 12 kuukauden määräaikainen sopimus. Määräaikaisissa soppareissa saa yhden tai kaksi kuukautta maksutta, riippuen siitä kumman vaihtoehdon valitsee, ja sen jälkeen kanavapaketista veloitetaan normaali kuukausihinta.

Jos kanavapaketin irtisanoo kesken määräaikaisen sopimuksen, veloitetaan paketista kaikki jäljellä olevat kuukaudet. Yleensä tuo veloitus tulee kerralla maksettavaksi seuraavalla laskulla, jonka saa irtisanomisen jälkeen, joten hieman erikoiselta nyt kuulostaa, jos sinulta veloitetaan kuukausittain kanavasta maksua. Teitkö irtisanomisen meidän asiakaspalvelun kautta vai Minun Teliasta itsepalveluna?

Moi @Jahnukainen81 ja tervetuloa tänne Yhteisöön! 😊

 

Onkohan sinulla mahdollisesti ollut tilattuna meidän Telia Liigapassi + C More Total + V premium -kanavapaketti, jonka kk-hinta on 69,90 €? Kyseinen kanavapaketti on saatavilla toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella tai määräaikaisella sopimuksella, jossa vaihtoehtoina on 6 tai 12 kuukauden määräaikainen sopimus. Määräaikaisissa soppareissa saa yhden tai kaksi kuukautta maksutta, riippuen siitä kumman vaihtoehdon valitsee, ja sen jälkeen kanavapaketista veloitetaan normaali kuukausihinta.

Jos kanavapaketin irtisanoo kesken määräaikaisen sopimuksen, veloitetaan paketista kaikki jäljellä olevat kuukaudet. Yleensä tuo veloitus tulee kerralla maksettavaksi seuraavalla laskulla, jonka saa irtisanomisen jälkeen, joten hieman erikoiselta nyt kuulostaa, jos sinulta veloitetaan kuukausittain kanavasta maksua. Teitkö irtisanomisen meidän asiakaspalvelun kautta vai Minun Teliasta itsepalveluna?

Se on juurikin tuo paketti, jonka mainitsit. Sopimus on tehty 1.8.22 ja uusimmassa laskussa lukee “KUUKAUSIMAKSUT Tallennuspalvelu 09.03. - 08.04. 1 kk 0,00 Etuhinta 0,00 EUR/kk, Hinnastohinta 6,50 EUR/kk Telia TV digiboksi 09.03. - 08.04. 1 kk 69,90 Määräaikainen sopimus voimassa 01.08.2024 asti* LIITTYMÄN MAKSUT YHTEENSÄ 69,90”

Laskussa ei tosin nyt enää irtisanomisen jälkeen ole lukenut sitä kanavapakettia, vaan juurikin vaan “kuukausimaksut”. Mitään kanavapaketteja ei ole tällä hetkellä, eli en oikein keksi mistä muusta tuo maksu tulisi. Maksan yleensä laskut aika sokkona, niin tuo oli jäänyt itseltä huomaamatta.

Ja katsoin tosiaan tuon sopimuksen, se on 24kk määräaikainen sopimus. 

Pidän ihan mielelläni siis tuon paketin, se ei ole tässä se ongelma, vaan se että maksan tällä hetkellä kalliista paketista, mutta en pysty katsomaan kyseisiä kanavia lainkaan. Ja olen ilmeisesti jo kerennyt maksamaan tyhjästä

Irtisanomisen tein Minun Teliassa itsepalveluna

 

Voiko olla, että koska samassa tilauksessa / sopimuksessa on tilattuna digiboksi ja telia-tv -palvelu, niin nyt tuo sekoilee sen takia?

 

----

Muokkaus HannaMarikaL: lyhennetty hieman lainausta

Käyttäjätaso 5

Se on juurikin tuo paketti, jonka mainitsit. Sopimus on tehty 1.8.22 ja uusimmassa laskussa lukee “KUUKAUSIMAKSUT Tallennuspalvelu 09.03. - 08.04. 1 kk 0,00 Etuhinta 0,00 EUR/kk, Hinnastohinta 6,50 EUR/kk Telia TV digiboksi 09.03. - 08.04. 1 kk 69,90 Määräaikainen sopimus voimassa 01.08.2024 asti* LIITTYMÄN MAKSUT YHTEENSÄ 69,90”

Laskussa ei tosin nyt enää irtisanomisen jälkeen ole lukenut sitä kanavapakettia, vaan juurikin vaan “kuukausimaksut”. Mitään kanavapaketteja ei ole tällä hetkellä, eli en oikein keksi mistä muusta tuo maksu tulisi. Maksan yleensä laskut aika sokkona, niin tuo oli jäänyt itseltä huomaamatta.

Ja katsoin tosiaan tuon sopimuksen, se on 24kk määräaikainen sopimus. 

Pidän ihan mielelläni siis tuon paketin, se ei ole tässä se ongelma, vaan se että maksan tällä hetkellä kalliista paketista, mutta en pysty katsomaan kyseisiä kanavia lainkaan. Ja olen ilmeisesti jo kerennyt maksamaan tyhjästä

Irtisanomisen tein Minun Teliassa itsepalveluna

 

Voiko olla, että koska samassa tilauksessa / sopimuksessa on tilattuna digiboksi ja telia-tv -palvelu, niin nyt tuo sekoilee sen takia?

Kiitos lisätiedoista. Ilmeisesti sinulla on tuo meidän liittymäasiakkaan etupaketti, joka sisältää Telia TV digiboksin + tuon kanavapaketin ja nämä yhdessä maksavat 69,90 €/kk. Kyseisen paketin määräaikaisuus kestää 24 kuukautta. Nyt kun nuo tosiaan kuuluvat samaan etuun, niin vaikka kanavapaketti on irtisanottu, ei paketin hinta muutu vaan pysyy samana. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, että saataisiin tuo kanavapaketti sinulle takaisin voimaan, jotta voit katsella kanavia vielä sopimuksen loppuun asti. Voit olla meihin yhteydessä esimerkiksi chatin kautta, jossa palvelemme 24/7 tai halutessasi voit soittaa meille. Puhelinasiakaspalvelu on auki arkisin klo 9-17. Täältä löydät yhteystietomme.

Tuhannet kiitokset nopeista vastauksista. 

Mitenhän tuohon 24/7 chattiin saa ihmisen jutustelemaan, nyt siellä on vaan botti, menee vähän vaikeeksi sen kanssa juttelu? Ja olen kirjautuneena sisään, mutta bottia vaan tarjoilee

Käyttäjätaso 5

Tuhannet kiitokset nopeista vastauksista. 

Mitenhän tuohon 24/7 chattiin saa ihmisen jutustelemaan, nyt siellä on vaan botti, menee vähän vaikeeksi sen kanssa juttelu? Ja olen kirjautuneena sisään, mutta bottia vaan tarjoilee

Ole hyvä! Siellä alkuun botti kyselee sinulta muutamia kysymyksiä, mutta pääset kyllä keskustelemaan asiakaspalvelun kanssa, kun olet kirjautuneena. 😊