Skip to main content

Keltainen kuva viihteessä


Morjensta!

 

Viihteessä osalla asiakkaista on ollut ongelmaa, että kuva on keltainen tai äänet eivät kuulu, jos käytössä on HDMI- kaapeli. Ongelma on havaittu vain joillakin televisiolaitteilla ja ongelman syy on näillä laitteilla epästandardi toiminta television HDMI- portissa tai koko laitteen HDMI- liitännän toiminta ei ole standardin mukainen.

 

Digiboksin HDMI- liitännän toiminta on standardin mukainen, joten meidän toimestamme korjausta ei voida digiboksin ohjelmistoon tehdä. Suositeltavaa on kokeilla television ohjlemiston päivitystä, tarvittaessa yhdessä laitevalmistajan tuen kanssa.

 

SCART- kaapelilla ei vastaavaa ongelmaa ole havaittu.

11 kommenttia

  • Uusi jäsen
  • May 7, 2015
Onko pinkki ruutu vastaava ongelma?

  • Aloittaja
  • Ex-telialainen
  • May 8, 2015

Laitatko television merkin ja mallin. Aika varmasti sama vika, mut varmistetaan.


  • Uusi jäsen
  • May 8, 2015
Philips pfl5xxx. Reilu 5v vanha.
Jännä juttu että pinkki ruutu ongelma ilmaantui takasin muutama päivä sitten kun boksi buuttasi itsensä itsekseen, ilmeisesti joku pakotettu päivitys?

  • Savumerkittäjä
  • May 9, 2015
Ei tätä vikaa voi kuitata syyttämällä Philipsin telkkareiden "epästandardia" HDMI-tukea. Viihde toimi saman telkkarin kanssa HDMI:llä moitteettomasti pitkään. Ongelmat alkoivat vasta muutama kuukausi sitten testaamattomien päivitysten sekoilun myötä. Kyllä se vika on edelleen Sonera Viihde -softassa.


  • Faxaaja
  • May 9, 2015

Joo, tämä on jännä juttu.

Kukaan ei valittanut HDMIn toimimattomuutta, ennen kuin tuli viimeistä edellinen päivitys,

jossa näitä keltaisia ruutuja/kuva ilman ääntä alkoi ilmestyä.

Jos digiboksin HDMIn toiminta on nyt standardin mukainen (ohjelmistopäivityksellä hoidettu),

niin miksei voida HDMIn toiminnan osalta palata siihen pari päivitystä edeltävään (ilmeisesti sitten epästandardiin, mutta toimivaan) toimintatapaan seuraavassa ohjelmistopäivityksessä?


  • Uusi jäsen
  • May 9, 2015
Eiköhän ne kaikki HDMI portit ole standardeja, tuskin sais olla hdmi porttia töllössä jos ei se tukis hdmi standardeja.

Vika=viihde/softa

NikoNo
Telialainen
Forum|alt.badge.img+4
  • Telialainen
  • May 11, 2015

Tuota @JoonasHa ehdottamaa television ohjelmistopäivitystä kannattaa kyllä kokeilla. Olisihan se kuitenkin parempi, että voisi kytkeä Viihteen HDMI-kaapelilla televisioon ettei tarvitse käyttää Scart-liitintä.


  • Savumerkittäjä
  • May 13, 2015
Selvittelin Philipsin ohjelmistopäivitystä. Tarkistuksen jälkeen selvisi, että uusin on telkkarissa valmiina. Ei ole uusia päivityksiä saatavilla.

Suosittelen avaamaan tämän vikatiketin uudestaan. Vika on tullut selkeästi Viihde-päivityksen myötä.

  • Ex-telialainen
  • May 15, 2015

Kuten JoonasHa tuossa jo kertoikin, laitteissa joissa keltaista tai oranssia kuvaa esiintyy, HDMI-yhteys ei toimi HDMI-standardin mukaan. Asialle ei ole valitettavasti tehtävissä Soneran puolelta mitään. Kannattaa kuitenkin kokeilla kytkentää vielä toisesta HDMI-paikasta ja toisella HDMI-kaapelilla.


  • Savumerkittäjä
  • November 19, 2017

Kokeiltu toiseen liitäntään ja toisella kaapelilla, "sikinsokin", mutta sama vika kaikenaikaa...

 


  • Aloittaja
  • Ex-telialainen
  • November 20, 2017

Korjaantuuko ongelma jos käytät television sähköjohdon kokonaan irti seinästä?