Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?
Tästäkö maksan?
Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.
Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?
Tästäkö maksan?
Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.
Testaan vielä nämä ohjeet, päivitykset yms.. haastetta tuo että olemme ottaneet yhden joukkueen joten käsittääkseni ei suoraa streamia voi testata mitenkään ennakkoon? Mutta vaikka kone on iäkkäämpi, Win7 -laite niin olemme sillä katselleet pari peliä ongelmitta. Ohjeiden mukaan käytetty Chromea ja Teliatv-sovellus liitännäinen asennettu.
Miten tämä kohta sitten pitäisi tulkita:
"https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-sovellus/mobiilisovellukset-tvm:
Ostimme joukkuepassin ennen tuota, jo elokuussa. Tarkistimme ja testasimme melko tarkkaan että laitteemme riittäisi tuotteelle, ennen ostopäätöstä. Ei tunnu kovin reilulta että nyt sitten muutettu vaatimuksia.
Jos ei yksikään ottelu olisi onnistunut olisi vika selkeästi meidän laitteen riittämättömyydessä. Mutta näin ei ole ollut vaan kovin vaihtelevasti toiminut. Kyllä tämä menee hieman liian vaikeaksi kun pitää olla jo melkoista konetuntemusta että pääsee katsomaan kiekkoa, melko lailla rajoittaa asiakaskuntaa ellei sitten tietty ole varaa heittää rahaa tukipuheluihin ym. Toki yksi positiivinen asia tässä on -jos asiat kehittyy tähän suuntaan niin lisääntypä sitten hallissa käynti ja joukkueen kassaan kilahtaa enemmän euroja.
Tästä syystä olen itse yrittänyt huudella Android TV sovelluksen perään, mutta kun tuo Telian touhu on mitä on. Tehty täysin käsittämättömiä ja typeriä valintoja heti lähtöön ja niissä pysytään jääräpäisesti. Vikaa voi heidän mielestään olla vaikka pyykinpesukoneen linkouksen kierrosluvuissa tai auki olevasta tuuletusikkunasta käyvä henkäys painaa wlan signaalin ohi laitteesta, heidän oma strategiansa on täysin moitteeton. Telian edustajien mielestä on myös täysin käsittämätöntä, etteivät ihmiset halua uutta laitetta vanhojen lisäksi, kun niillä olemassa olevilla kuitenkin toimii kaikki muut vastaavat palvelut. Viaplayn sovellus tosin kertoo valikoissa koko ajan, että laite ei ole heidän sertifioima, mutta kaikki toimii silti täysin ongelmitta.
Itseäni ei kiinnosta sitten yhtään tippaa alkaa säätämään puhelimen ja chromecastin kanssa. En kertakaikkiaan suostu maksamaan palvelusta, jota ei ole saatavilla samalla alustalla, kuin muut joista maksan. Ei tässä kuitenkaan puhuta mistään eksoottisesta tai harvinaisesta jakelukanavasta. En ole aiemminkaan Soneran/Telian suurimpiin faneihin kuulunut, mutta tämä Liigan kanssa nähty farssi on entisestään vahvistanut kuvaa täysin ylimielisestä, palautteeseen mahdottoman hitaasti reagoivasta ja ylipäätään kyseenalaisia ratkaisuja tekevästä organisaatiosta. Tässä yhteydessä on vielä pakko nostaa esille Telian aspan esiintyminen Jatkoajan keskustelupalstalla. Sekin on loistavaa tahatonta komiikkaa, jota on alkanut näin pelipäivinä oikein odottaa.
Win7 kanssa suosittelemme Internet Exploreria ja silverlight liitännäistä, näiden kombolla pitäisi onnistua paras katselukokemus. Konetuntemusta ei tarvitse siihen, että pääset Liigaa katsomaan!
miten *******u voi olla mahdollista että kun taas virheellisesti otin telian palveluita pitkästä aikaa niin kaikki menee *******rallaan. nyt kyse liigasta. atilasin hifk passin tänään tarkoituksena nauttia lahtekaisen kaverini kanssa HIFK-pelikaan ottelua...*******N marjat.....mitään ei näy.......nyt menee yli hilseen tää telian toiminta....miks haukkaa liikaa *******aa miatä ei pysty pureksii....
Täytyy sanoa, että odotin palvelulta enemmän... aluksi meni 45 minuutia veivatessa liiga palvelua tunnuksen luonisesta tilaamiseen kunnes lopulta meni hermo ja lopetin.. pyörritti samaa kehää ympäri loputtomiin... seuraavana päivänä katsoin, että tilaus on käsettelytilassa ja kun mitään ei tapahtunut kävelin telian liikkeeseen, jossa neuvottiin asiakaspalveluun... lopulta sain liigan.. ja nyt kuvanlaatu on umpisurkea ja lähetys pätkii lähes kokoajan!
Onko samankaltaisia kokemuksia?
Edit EssiJn: Siirretty jo olemassaolevaan keskusteluun ja muokattu otsikko
Itse kirjoitin juuri toiseen ketjuun heikosta kokemuksesta tänään. Jos käyt esim. Jatkoajan keskustelupalstaa lukemassa, niin sieltä löydät kyllä kohtalotovereita. Vaikka on useita, joiden kohdalla kaikki toimii moitteetta tai lähes moitteetta, on tämä toteutus ja valitut jakelukanavat silti todella löperö esitys.
Esit EssiJn: Siirretty jo olemassaolevaan keskusteluun ja muokattu otsikko
@iidelina@ kirjoitti:
Täytyy sanoa, että odotin palvelulta enemmän... aluksi meni 45 minuutia veivatessa liiga palvelua tunnuksen luonisesta tilaamiseen kunnes lopulta meni hermo ja lopetin.. pyörritti samaa kehää ympäri loputtomiin... seuraavana päivänä katsoin, että tilaus on käsettelytilassa ja kun mitään ei tapahtunut kävelin telian liikkeeseen, jossa neuvottiin asiakaspalveluun... lopulta sain liigan.. ja nyt kuvanlaatu on umpisurkea ja lähetys pätkii lähes kokoajan!
Onko samankaltaisia kokemuksia?
Hei @iidelina ja tervetuloa Yhteisöön!
Kerrotko vielä millaisella combolla katsot tai olet yrittänyt katsoa otteluita?
Jos katsot tietokoneen selaimella ja sinulla on Windows 10, suosittelen lataamaan siihen Telia TV sovelluksen. Sen kautta kuvanlaatu on huomattavasti vakaampi ja parempi kuin pelkän selaimen kautta katsottaessa.
Liigan katsomiseen liittyviä ohjeita löytyy paljon täältä Yhteisöstä. Tässä on esim. lisää tietoa otsikolla "Liiga Tietokoneella". Muihin tekniikoihin liittyviä ohjeita löytyy kootusti täältä. Mielellään autamme parhaamme mukaan ja haluamme että jokainen löytää itselle parhaimman tavan katsoa otteluita. Itse tulee seurattua lähinnä Telia TV-sovelluksen kautta mobiilisti tai sitten siirettyä kuva chromecastilla telkkarille. Toistaiseksi nämä molemmat ovat toimineet hyvin.
Edit EssiJn: Siirretty ja muokatu otsikko ketjun mukaiseksi
Täytyy taas vähän purnata tästä Telian Liigafarssista...
Ensin ne hyvät kokemukset. Tilasin yli 70v isälleni Liiga-passin. En olisi halunnut tästä räpellyksestä Telialle kyllä uutta tilaajaa, mutta kun tilanne on mikä on eikä juuri muuta tekemistä ole, niin saa ainakin jotain tekemistä iltoihin. Tai piti saada, palataan tähän jäljempänä. Hyvänä kokemuksena tilaus ei ollut lainkaan niin hankala, mitä monet ovat valitelleet. Toisena huomiona käytössä on 50M DNA:n kaapeliyhteys ja Android puhelin + chromecast yhdistelmällä kuva on ollut aina ok, eikä ole puuroutunut lainkaan. Kyseisessä tilanteessa verkossa ei kyllä ole mitään muuta liikennettä.
Sitten siihen ongelmaan, joka onkin valitettavan suuri. Ollaan käyty useampana iltana opastamassa miten pelin saa televisioon näkyviin, mutta eihän se yli 70v henkilölle, joka ei ole aiemmin mitään kosketusnäytöllistä laitetta käyttänyt, ole lainkaan niin helppoa. Perjantaina soittelin onko saanut pelit näkyviin, niin eipä valitettavasti ollut onnistunut. Eikä kuulemma tarvinnut lähteä laittamaan, eikä tiedä haluaako tällaisesta jatkossa edes maksaa. Pysyn siis edelleen mielipiteessäni, että Telia on vetänyt tämän Liiga-projektin aivan päin *******iä, eikä asiakaslähtöisyydestä ole kyllä tietoakaan. Jos olisin itse kyseisessä organisaatiossa päättävässä asemassa, kaikki projektissa mukana olleet olisivat saaneet lähteä jo ajat sitten. Olen Android TV sovelluksen perään kysellyt aiemminkin ja vastaukset ovat olleet valitettavan usein taattua Telia komiikkaa. Osa asiakaspalvelun henkilöstöstä ei edes ymmärrä mistä puhuu. Enkä usko hetkeäkään, että Liigan tuomiseen Android TV sovelluksen kautta katsottavaksi olisi yhtikäs mitään sopimusteknistä estettä.
Edellä oleva käytettävyysongelma saattaisi tietysti olla ratkaistavissa Telian omalla boksilla, mutta ei kai siitä pelkän Liigan katsomisen vuoksi viitsi 270€ sentään maksaa. Täysin kohtuutonta. Liigakauden ulkopuolella laite olisi vielä tyhjän panttina.
Kaikki aiemmat viestinikin ovat liittyneet ko. henkilön tilanteeseen ja tarpeeseen saada Liiga näkyviin helposti kaukosäädintä käyttäen, kuitenkin unohtaen Telian boksi, josta tuota hävytöntä summaa ei todellakaan lähdetä maksamaan. Harmittaa kyllä aika kovasti...
Telian kanta ilmeisesti on, että jos iäkkäämpi ihminen ei opi älypuhelin + cc yhdistelmällä toimimaan, eikä halua maksaa täysin kohtuutonta summaa Telian boksista, niin sitten vaan jää Liiga katsomatta? Muistaakseni mainostettiin kaikille näkyvän ja ties mitä. Sitä ei tosin mainittu, miten paljon asiakkaan pitää panostaa, jotta saa pelit näkyvin. Surkea esitys Telialta, todella surkea.
@mikkooks@ kirjoitti:
Telian kanta ilmeisesti on, että jos iäkkäämpi ihminen ei opi älypuhelin + cc yhdistelmällä toimimaan, eikä halua maksaa täysin kohtuutonta summaa Telian boksista, niin sitten vaan jää Liiga katsomatta?
Todella harmi kuulla ettei isäsi ole saanut itsekseen tuota toimimaan ja olette kokeneet sen haastavana! Tällainen ei ole tarkoitus, ja haluamme tietenkin Liigan katselun olevan kaikille mahdollisimman helppoa. Nämä ovat kuitenkin tällä hetkellä ne käytössä olevat katselutavat, joihin olemme aiemminkin viitanneet. Kaikki palautteet olemme välittäneet eteenpäin, ja ne huomioidaan tulevia ratkaisuja suunnitellessa. Eri katselutavat ja uudistukset vaativat kuitenkin oman suunnitelma- ja kehitystyönsä, eli ihan hetkessä, ja ilman tarkempaa suunnitelmaa tällaisia muutoksia ei tapahdu.
Pystyisimmekö me mitenkään auttamaan isääsi Chromecastin käytössä? Esimerkiksi Telia Helppi on tilattavissa kotiinkin, ja he varmasti mielellään kirjoittavat paperille käyntinsä yhteydessä kohta kohdalta -ohjeistusta, jos se tuntuisi isästäsi selkeämmältä ja hän pystyisi palaamaan siihen aina tarvittaessa.
Kyllähän minä itsekin voin ohjeet tehdä, mutta harmittaa vaan katsoa sitä turhautuneisuutta, kun on vuosikaudet tottunut katsomaan jääkiekkoa kätevästi televisiosta vain kaukosäädintä käyttäen. Lisäksi harmittaa se, että tarkoitus ei varmaankaan ole jättää ketään ulkopuolelle, mutta kyllähän näistä ongelmista oli keskustelua jo kauden alla. Teidän Android TV:n vierastaminen taas aiheuttaa harmituksen sijaan paheksuntaa, kun ne syyt ovat tiedossa. En tosiaan hetkeäkään usko, että Liigan puolelta olisi tähän estettä. Sillä saisi moni samassa tilanteessa oleva huomattavan paljon helpommin - ja olemassa olevilla laitteilla - pelit katsottua.
En itsekään näe kyllä järkevänä maksaa kk-maksua siitä, että yrittää opetella palvelua käyttämään. Ei kai siinä muu auta kuin lopettaa heti ensimmäiseen kuukauteen hänen osalta tämä pelleily.
@mikkooks kirjoitti:
En itsekään näe kyllä järkevänä maksaa kk-maksua siitä, että yrittää opetella palvelua käyttämään. Ei kai siinä muu auta kuin lopettaa heti ensimmäiseen kuukauteen hänen osalta tämä pelleily.
Itse suosittelen että joko teet kirjalliset kohta-kohdalta ohjeet chromecastin käyttöön tai tilaat tuon opastuspalvelun Telia Helpistä. Jos tuntuu että nuokaan ohjeet eivät auta niin miettii sitten palvelun irtisanomista. Jos isäsi kuitenkin tykkää jääkiekkoa katsoa niin ei viitsisi heti alkumetreillä häneltä tuota iloa viedä. Kaikenlaista ohjelappusta sitä on tullut kirjoiteltua ties minkä vempeleen käyttämiseksi ja kyllä se siitä sitten alkaa sujua kun on tarpeeksi selkeä ohje tarvittaessa saatavilla.
Tilauksen irtisanominen oli hänen mielipiteensä, ei minun. Hyvin ymmärrettävää, että teidän mielestänne tuo ei ole hyvä vaihtoehto :)
Oma suositukseni on, että alatte oikeasti toimia asiakaslähtöisesti ja kiirenvilkkaa porttaatte Android sovelluksen Android TV:lle. Sille ei 100% varmasti ole Liigan osalta sopimusteknistä estettä. Muiden sisältöjen osalta voi olla, mutta ne sitten jäisivät ensivaiheessa pois tarjonnasta ko. alustalla.
@mikkooks@ kirjoitti:
Tilauksen irtisanominen oli hänen mielipiteensä, ei minun. Hyvin ymmärrettävää, että teidän mielestänne tuo ei ole hyvä vaihtoehto :)
Oma suositukseni on, että alatte oikeasti toimia asiakaslähtöisesti ja kiirenvilkkaa porttaatte Android sovelluksen Android TV:lle. Sille ei 100% varmasti ole Liigan osalta sopimusteknistä estettä. Muiden sisältöjen osalta voi olla, mutta ne sitten jäisivät ensivaiheessa pois tarjonnasta ko. alustalla.
No vaikka palvelun irtisanookin niin minä ainakin kirjottaisin ne ohjeet Chromecastin käyttöön ylös, sillä on se kumminkin aika kätevä laite käytössä.
Meillä ollut parisen vuotta käytössä töllössä jossa ei muuten "älyä" oo.
On katseltu Yle Areenaa, Katsomoa, Ruutua, CMorea, Viaplayta mm.
Tietenkin tabletti tai puhelin "kaukosäätimenä" on vähän kömpelö, mutta itse en luopuisi Chromecastista kumminkaan :smileyhappy:
Menee vähän jankkaamiseksi, mutta tässä tapauksessa käytössä on äly-tv ja esim. Areenan käyttö onnistuu kaukosäätimellä vallan mainiosti. Pelkästään Telian käsittämättömän strategian vuoksi nyt ollaan tässä tilanteessa. Lisäksi jos kyse olisi omasta tilauksesta, niin en todellakaan haluaisi maksaa senttiäkään palveluntarjoajalle tällaisesta palvelusta. Kyllä sen pitää olla helpommin saatavilla asiakkaan omilla jo käytössä olevilla laitteilla.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.