Skip to main content

Uusi Viihde on täällä! 



 



Uudistunut boksi ja kolmannen osapuolen sisällöt ovat saatavilla. 



Blogin aiheesta löydät täältä.



 



Tähän ketjuun voit kirjoittaa kokemuksiasi sekä mietteitäsi uudistetusta Viihteestä, tai mitä vain mitä mieleesi aiheesta juolahtaa kehitysehdotuksiin saakka!  

No niin, boxi tuli postissa. Tässä pikaiset +/- havainnot:

 

+

* todella nopea toimitus, 1, 5 vuorokautta tilauksesta

* mukana makea yllätys :-)

* tyylikäs boxi ja varsinkin kaukosäädin (makuasioita tosin)

* nopea, helppo käyttää

* youtube ja netflix

 

-

* eipä toiminut vanhan telewell -modeemin kanssa vaikka edellinen Motorola toimi

* Intenon kanssa no problem

 

Kokonaisuudessaan muutaman tunnin käytön jälkeen arvosana asteikolla 4-10 on 9. Tuo yhteensopimattomuus vanhan modeemin kanssa tiputti arvosanan, muuten olisi täysi 10!


Nopea boksi, mutta Netflix pelkkä murheenkryyni.

Ensiksi hirveä tappelu kirjautumisen kanssa. Joka kerta sanoi aluksi "Sorry, this device cannot be activated", sitten kirjauduin kaikista laitteista ulos koneelta Netflixin asetuksista. Nyt kun avaan Netflixin Soneran boksilta, tulee virhe aina vähintään kerran, jonka jälkeen painan "yritä uudelleen" ja luultavasti nyt pääsen selaamaan valikoimaa. Ei tässä mitään vielä, mutta kun yritän toistaa mitä tahansa, lopputuloksena on virheilmoitus "Emme voi toistaa tätä nimikettä tällä hetkellä. Yritä myöhemmin uudelleen tai valitse toinen nimike" ja alarivillä lukee "aip-703". En kymmenien yritysten jälkeen ole päässyt katsomaan Netflixistä yhtään mitään, aikaakin on jo kulunut pari tuntia käynnistellessä laitteita uudestaan, resettaillessa modeemia, digiboksia ja kirjautuen netflixistä uudestaan. Googletin myös virhekoodia "aip-703" ja kokeilin kaikki mahdolliset ratkaisuehdotukset mitä sen avulla löysin. Digiboksin nettijohdonkin paikkaa vaihdoin. 

Miksei tätä voinut saada kerralla toimimaan kunnolla? Lähinnä paha maku jäi suuhun tästä laitteesta tämän vuoksi.

Lisäyksenä nyt vielä, että Netflix toimii tunnuksillani jokaisella muulla testaamallani laitteella (PC, iPhone, Mac, PS3, iPad) paitsi tällä *keleen Soneran boksilla. Netflixin tuominen palveluun oli juurikin ykkössyy, miksi uusin vanhan määräaikaisen viihdesopimukseni.


Totta, sama ongelma minulla. Eilen ehdin kokeilemaan vain tuota kirjautumista, siinä ei ollut mitään ongelmaa. Kun yrittää toistaa mitä tahansa ohjelmaa, sama virheilmoitus minullakin. Nyt sitten kuluu tuo ilmainen kokeilukuukausi ihan turhaan. Tämä varmaan huomioidaan uudella, ylimääräisellä kuukaudella kun homma tulee kuntoon... vai mitä, arvon Soneran edustajat? :-)


Tein tuosta vikailmoituksen, kannattaa muidenkin tehdä joilla sama ongelma.



@Sairi kirjoitti:

Tein tuosta vikailmoituksen, kannattaa muidenkin tehdä joilla sama ongelma.


Hyvä, ehdottomasti kannattaa tehdä, myös @Mysticiza:n. Näin pääsemme selvittämään vikaa tarkemmin. Vikailmoituksen voi jättää vaikkapa Omilta Sivuilta.


Tänään sain minäkin tuon uuden boksin, erittäin pikainen toimitus (keskviikkona illasta otin yhteyttä asiakaspalveluun). Samat plussat, jotka tuossa ylempänä jo mainittiinkin. Myöskin tuo netflix takkuaa täälläkin. Onhan tuo nyt pirusti tyylikkäämpi, verrattuna vanhaan motorolaan. Ja tuo uusi kaukosäädin. aivan parhautta. Varsinkin, kun tuo vanhan  boksin säädin oli todella ronkeli kulmasta, jossa sitä sohotti boksille. 


Moro! Eilen oli vähän yleisempääkin ongelmaa Netflixin kanssa joissain maissa/laitteissa. Mutta joka tapauksessa toi vikailmoitus kannattaa tehdä!

http://yle.fi/uutiset/3-9246146
Ongelma alkoi jo toissapäivänä kun uusi laite tuli, eikä toiminut sillä vaikka muilla laitteilla pelitti. Vikailmoitus tosiaan on nyt tehty.

Googlesta löytyi aika paljon keskustelua Netflixin ongelmista ns. älytelkkareiden sovellusten kanssa. Menee varmaan siihen samaan kastiin nämäkin ongelmat. 


Toinen uusi vika uuden boksin mukana:

Ajoittain tallenteet-näkymässä tallenteet eivät tule näkyviin ennen kuin poistun näkymästä ja avaan sen uudelleen. Erityisen ärsyttävää tämä on silloin, kun katson vanhempia tallenteita ja tällöin palatessani uudestaan tallenteet-näkymään, pitäisi muistissa olla kohta, jossa olin. Jos tallenteet eivät lataudu näkyviin, joudun sulkemaan näkymän ja avaamaan uudestaan, jolloin näkyviin tulee uusimmat tallenteet eli listan alkupää

.

Tein jo vikailmoituksen Netflixin toimimattomuudesta, niin en nyt tästä asiasta tee uutta, mutta tätä kautta varmaan Soneralaiset saavat tiedon vietyä oikealle taholle?



@Mysticiza kirjoitti:

Toinen uusi vika uuden boksin mukana:

Ajoittain tallenteet-näkymässä tallenteet eivät tule näkyviin ennen kuin poistun näkymästä ja avaan sen uudelleen. Erityisen ärsyttävää tämä on silloin, kun katson vanhempia tallenteita ja tällöin palatessani uudestaan tallenteet-näkymään, pitäisi muistissa olla kohta, jossa olin. Jos tallenteet eivät lataudu näkyviin, joudun sulkemaan näkymän ja avaamaan uudestaan, jolloin näkyviin tulee uusimmat tallenteet eli listan alkupää

 

 


Tämä ei minun kohdalla ainakaan ole uusi bugi tuon uuden boksin kanssa. Tapahtunut satunnaisesti nyt n.4 vuotta, mitä viihdettä olen käyttänyt.


Niin joo ei taida olla ihan uusi. Mutta nyt tapahtuu oikeastaan jatkuvasti, eli aina joutuu selaamaan takaisin tallennuksissa oikeaan kohtaan. On muuten turhauttavaa.


Kaukosäädin toimii ainoastaan Bluetoothilla?

Heikompi homma jos noin on. Kaikki laitteet toimii tällä hetkellä mainiosti Harmony kakella, tämä vaatisi omansa.. Toki yleiskaukosäätimen voisi päivittää 350 eurolla bluetoothia tukevaan malliin..

 

Tallennus USB-kovalevylle tulossa. Maksua vastaan ja vain Soneran myymä levy käy?

Time Shift siinä kiinnostaisi, ei niinkään tallennus. 



@juhuri kirjoitti:

Kaukosäädin toimii ainoastaan Bluetoothilla?

Heikompi homma jos noin on. Kaikki laitteet toimii tällä hetkellä mainiosti Harmony kakella, tämä vaatisi omansa.. Toki yleiskaukosäätimen voisi päivittää 350 eurolla bluetoothia tukevaan malliin..

 

Tallennus USB-kovalevylle tulossa. Maksua vastaan ja vain Soneran myymä levy käy?

Time Shift siinä kiinnostaisi, ei niinkään tallennus. 


Kaukosäädin toimii sekä infrapunalla että radiotaajuuksilla. Digiboksia voi siis ohjata myös infrapunan kanssa.

 

USB-kovalevytallennus on tulossa, mutta tarkkaa aikataulua ei vielä ole tiedossa. Digiboksille kelpaa vain Soneralta hankittu kovalevy.



@Mysticiza kirjoitti:

Niin joo ei taida olla ihan uusi. Mutta nyt tapahtuu oikeastaan jatkuvasti, eli aina joutuu selaamaan takaisin tallennuksissa oikeaan kohtaan. On muuten turhauttavaa.


Tuota ongelmaa on tosiaan tullut satunnaisesti vastaan. Kyllä, kyseessä on uusi boksi, mutta silti voisit kokeilla vielä digiboksin resetointia, jos siitä olisi apua.

 

1. Irrota digiboksin virtajohto

2. Paina ja pidä painettuna digiboksin päällä olevaa nappia

3. Pistä virtajohto takaisin nappi edelleen alas painettuna

4. Digiboksin statusvalo alkaa vilkkua, ja odota kunnes se muuttuu punaiseksi ja lopettaa vilkuttamisen.

5. Lopeta napin painaminen ja painele kaukosäätimen info-nappia kunnes sinistaustainen konfigurointimenu tulee näkyviin.

6. Valitse SYSTEM-valikko ja paina OK.

7. Valitse REMOVE SOFTWARE, paina OK, valitse yes ja paina OK.

8. Valitse FACTORY RESET, paina OK, valitse yes ja paina OK.

9. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.

10. Valitse EXIT OPTIONS -valikosta REBOOT WITHOUT SAVING.


Tässä uusi boxi tänään postissa hain ja kytkinpäs sen verkkoon niin tuli bootlooppi. Eipä tietenkään käynnisty omalla reitittimellä eli Intenoa pöydälle niin lähti siitä. Pieni vinkki harrastelijoille eli IPTV boxi lataa uusimman OS:n verkosta ja en ainakaan vielä oo ratkaissut miten saa tohon omiin vehkeisiin. 



 



Tuli tosta samalla nopeasti Youtubea testattu, toimii kuten Smart TV:ssä mutta taitaapi olla useimmilla kotona jos se SmartTV:kin... Eli eivät Youtube ja Netflix ominaisuudet varmaan kiinnostavia.



@olkitu kirjoitti:


Tässä uusi boxi tänään postissa hain ja kytkinpäs sen verkkoon niin tuli bootlooppi. Eipä tietenkään käynnisty omalla reitittimellä eli Intenoa pöydälle niin lähti siitä. Pieni vinkki harrastelijoille eli IPTV boxi lataa uusimman OS:n verkosta ja en ainakaan vielä oo ratkaissut miten saa tohon omiin vehkeisiin. 



 



Tuli tosta samalla nopeasti Youtubea testattu, toimii kuten Smart TV:ssä mutta taitaapi olla useimmilla kotona jos se SmartTV:kin... Eli eivät Youtube ja Netflix ominaisuudet varmaan kiinnostavia.






Eikä suostu enään hard reboottaamaan ilman Intenoa... Mikököhän on 🙂 Mutta jos sitä hard boottia ei tartte niin hyvin menee kun jättää valmiustilaan.


Tänään tuli päivitys viihteen digiboksiin. Onko näistä olemasa "changelogia" jossain ? Olisi mielenkiintoista tietää, mitä on muutettu.


Joo, tällaisista olisi kyllä kiva saada edes digiboksin palvelutiedotteet kohtaan joku ilmoitus, jossa kerrotaan uudistuksista ja korjauksista.


Hyvä idea kieltämättä ja pistin sen samantien eteenpäin Sonera Viihteen kehitysporukalle. Toivottavasti saadaan tämä toteutettua jossain vaiheessa :)


Päivitysten Change Logia on aktiivisesti pyydelty vasta reilut 4 vuotta..


Ilmeisesti muillakin ollut säätämistä tämän uuden mediaboksin toimituksissa ja aktivoinneissa. Minulle ensin toimitettiin mediaboksi perjantaina. lauantaina lähdin sonera chatin kautta kyselemään salasanaa boksiin, mitä ei toimitettu laitteen kanssa txt-viestinä vaikka näin kerrottiin. Sain lauantaina salasanan, mutta boksia ei oltukkaan aktivoitu?? Soneran sössimisetsä sain palkinnoksi 3 leffalippua, jotka aktivoituvat samaan aikaan kun uusi boksikin.  Niinpä jouduin odottamaan maanantaihin.

Maanantaina kyselin asiasta ja kerroin, että boksi tosiaan minulle jo toimitettu + salasana, mutta aktivointi ei toimi vieläkään. Lupasivat kiirehtiä aktivoinnissa. Ilmoitus tulisi kun valmis käytettäväksi.

Tiistaina toistin kyselyn.

Ja keskiviikkona...

 

Torstaina en laittanut viestiä enkä ollut saanut mitään viestiä aktivoinnin valmistumisesta vaan vaihdoin vanhan paikalle uuden. Laitoin tunnarit ja toimitetun passun. Laite heräsi eloon!! Ilmeisesti oli aktivoitu ;-)

 

Perjantaina sain postista viestin, että lähetys saapunut. No viemään vanhaa boksia palautukseen ja samalla katsomaan mitä oli tullut. Siellähän oli uusi mediaboksi. Ei hitto. En vastaan ottanut lähetystä, koska minulle oli viikko sitten tuo sama uusi toimitettu. 

 

Ei siinä kaikki. Eihän minulle koskaan oltu sitten noita leffalippuja aktivoitu vaan taas chattiin ja niiden perään vonkumaan. Niiden aktivointi tapahtui sitten asap.

 

kaiken kaikkiaan olen olen ollut tyytyväinen Arriksen toimivuuteen. On todellakin nopeampi, kaukosäädin myös 100x parempi kuin vanha rimpula.

Ainoa mikä oli pettymys, ettei HD-kanavien nauhoittaminen onnistu?? What, missä tuollainen oli mainittu? En ainakaan mistään löytänyt. Nyt täytynee odottaa, että boksiin tulee päivitys ulkoista USB-kovoa varten.



@Pekka_Koo kirjoitti:

@Mysticiza kirjoitti:

Niin joo ei taida olla ihan uusi. Mutta nyt tapahtuu oikeastaan jatkuvasti, eli aina joutuu selaamaan takaisin tallennuksissa oikeaan kohtaan. On muuten turhauttavaa.


Tuota ongelmaa on tosiaan tullut satunnaisesti vastaan. Kyllä, kyseessä on uusi boksi, mutta silti voisit kokeilla vielä digiboksin resetointia, jos siitä olisi apua.

 

1. Irrota digiboksin virtajohto

2. Paina ja pidä painettuna digiboksin päällä olevaa nappia

3. Pistä virtajohto takaisin nappi edelleen alas painettuna

4. Digiboksin statusvalo alkaa vilkkua, ja odota kunnes se muuttuu punaiseksi ja lopettaa vilkuttamisen.

5. Lopeta napin painaminen ja painele kaukosäätimen info-nappia kunnes sinistaustainen konfigurointimenu tulee näkyviin.

6. Valitse SYSTEM-valikko ja paina OK.

7. Valitse REMOVE SOFTWARE, paina OK, valitse yes ja paina OK.

8. Valitse FACTORY RESET, paina OK, valitse yes ja paina OK.

9. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.

10. Valitse EXIT OPTIONS -valikosta REBOOT WITHOUT SAVING.


 

 

Tuo on nyt tullut tehtyä jo kahdesti ja ongelma palaa aina. Onko kehitystiimi yhtään tutkinut, mistä ongelma johtuu?


Kannattaa laittaa vikapalveluun viestiä tuosta vaikka sonera.fi omien sivujen kautta niin pääsevät tutkimaan tarkemmin.


Tuota boksia on siis lähetetty muillekkin useampaan kertaan. Itsekkin olisin saanut 2 boksia, mutta jätin toisen noutamatta selvitettyäni asiaa ensin chatissa. 


Vastaa