Skip to main content
Kysymys

Kuinka usein joudutte resetoimaan?

  • November 22, 2025
  • 6 kommenttia
  • 78 katselukertaa

Minulla viikkoja jatkunut ongelma, että päivittäin pitää ottaa boxista virtajohto irti, jotta saa edes hetkeksi kuvan näkymään  

Olen ostanut uuden hdmi ja verkkokaapelin, 
resetoinut, palauttanut tehdasasetuksiin, käynnistänyt uudelleen ym…. 
Mikään ei auta kuva tökkää ja keskellä ruutua pallukka pyörii. 
Viikolla alkoi sen verran ottaa päähän, että otin chat asiakaspalveluun yhteyttä kahtena eri päivänä.   

Toisena päivänä chatissä neuvottiin mennä lähimpään Telian myymälään vaihtamaan boxi. 
Lielahden liikkeessä selvisi, ettei sitä täällä voi vaihtaa.

6 kommenttia

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • November 23, 2025

Minulla viikkoja jatkunut ongelma, että päivittäin pitää ottaa boxista virtajohto irti, jotta saa edes hetkeksi kuvan näkymään 

@Pannu Meidän boksista pitää ottaa virtajohto >10 sekunniksi pois viikon tai pari välein, kun alkaa ilmenemään pyörivärengas katkoksia. Itse oletan että syy on laitteen välimuistissa, joka “puhdistuu” virrattomana.

En tiedä minkä kokoisina paketteine kukin kanava ohjelmia lähettää, mutta joidenkin kanavien katsominen jumittaa nopeammin. Tämä on MuTu.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 23, 2025

Minulla viikkoja jatkunut ongelma, että päivittäin pitää ottaa boxista virtajohto irti, jotta saa edes hetkeksi kuvan näkymään  

Olen ostanut uuden hdmi ja verkkokaapelin, 
resetoinut, palauttanut tehdasasetuksiin, käynnistänyt uudelleen ym…. 
Mikään ei auta kuva tökkää ja keskellä ruutua pallukka pyörii. 
Viikolla alkoi sen verran ottaa päähän, että otin chat asiakaspalveluun yhteyttä kahtena eri päivänä.   

Toisena päivänä chatissä neuvottiin mennä lähimpään Telian myymälään vaihtamaan boxi. 
Lielahden liikkeessä selvisi, ettei sitä täällä voi vaihtaa.

Tervetuloa Yhteisöön ​@Pannu ! Kertomasi ongelma kuulostaisi siltä, että se saattaisi johtua digiboksista eli asiakaspalvelun ohjeistus kuulostaa järkevältä, mutta kerrottiinko sinulle miksi digiboksia ei luovutettu? 😮 Eikö Lielahden liikkeessämme ollut laitteita saatavilla?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • November 23, 2025

Chatissä pyysin lähettää uuden boxin, kun ei sen takia huvita lähteä ajelemaan Lielahden Telia myymälään. Chattityyppi sanoi, että vaihto onnistuu vain liikkeessä. 
No seuraavana päivänä boxi kainalossa Lielahteen,

Sanoin, että chati asiakaspalvelussa pyydettiin tänne vaihtamaan tämä laite. 
Myyjä sanoi, että hyllystä löytyy, mutta vaihto ei onnistu vaan pitää asiakaspalvelun kautta tilata uusi ja vanha palauttaa lähettämällä. 
Kerroin mitä chatissa sanottiin ja mun tiedoilla myyjä näki koneeltaan käydyn keskustelun missä nimen omaan pyydettiin asioimaan liikkeessä. 
Myymälässä avattiin vikatiketti, mistä pitäisi asiantuntija soittaa. 
Reilu vuorokauden sitä soittoa nyt odotellut. 
Taitaa olla pitkästi vikoja jonossa. 

Otin sitten kolmantena päivänä yhteyttä asiakaspalveluun, että mua ohjeistettiin sieltä turhaan vaihtamaan laite liikkeessä. 
Pahoitteli tapahtunutta ja lupasi mulle henk. koht. soittaa/ laittaa viestiä kuinka toimitaan. Tästäkään ei ole kuulunut mitään.

Ketuttaa maksaa yli 120,-/kk tällaisesta sekoilusta. 
Määräaikaisuus loppuu kesäkuussa -26 jolloin tulen vaihtamaan johonkin toiseen kilpailevaan firmaan. 
lupaillaan vaan, mutta mitään ei tapahdu. 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 23, 2025

Chattityyppi sanoi, että vaihto onnistuu vain liikkeessä. 
No seuraavana päivänä boxi kainalossa Lielahteen,

Sanoin, että chati asiakaspalvelussa pyydettiin tänne vaihtamaan tämä laite. 
Myyjä sanoi, että hyllystä löytyy, mutta vaihto ei onnistu vaan pitää asiakaspalvelun kautta tilata uusi ja vanha palauttaa lähettämällä. 

Okei, nyt ymmärrän. Oletukseni oli, että saisit ensin lainaboksin, jolla testattaisiin toistuuko kertomasi vika.

Myymälässä avattiin vikatiketti, mistä pitäisi asiantuntija soittaa. 
Reilu vuorokauden sitä soittoa nyt odotellut. 
Taitaa olla pitkästi vikoja jonossa. 

Otin sitten kolmantena päivänä yhteyttä asiakaspalveluun, että mua ohjeistettiin sieltä turhaan vaihtamaan laite liikkeessä. 
Pahoitteli tapahtunutta ja lupasi mulle henk. koht. soittaa/ laittaa viestiä kuinka toimitaan. Tästäkään ei ole kuulunut mitään.

Vikatiketin käsittelyssä menee yleensä muutama arkipäivä ja näin viikonlopun aikana tikettien käsittelijöitä on vähemmän. Uskoisin, että tätä koskien sinulle palataan heti alkuviikosta. Mitä tulee tuohon asiakaspalvelijan takaisin soittoon, niin sen osalta en valitettavasti osaa vastata. Arvelisin kuitenkin, että hänenkin täytyy selvittää asiaa arkipäivänä ja siten hän sitten palailee myös alkuviikosta. 🤔


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • November 23, 2025

Jos lainaboxista olisi mainittu niin ehdottomasti olisin ottanut sen. En tiennyt sellaista vaihtoehtoa olevankaan. 
Pääasia, että saisi kuvan näkymään.

Viikonlopouna pitäisi olla enemmän vikapäivystystä. Silloin telkkariakin enemmän katsotaan. 
Harmittaa kun jäi liigapelit näkemättä. 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 23, 2025

Jos lainaboxista olisi mainittu niin ehdottomasti olisin ottanut sen. En tiennyt sellaista vaihtoehtoa olevankaan. 
Pääasia, että saisi kuvan näkymään.

Viikonlopouna pitäisi olla enemmän vikapäivystystä. Silloin telkkariakin enemmän katsotaan. 
Harmittaa kun jäi liigapelit näkemättä. 

Lainaboxeja ymmärtääkseni pitäisi olla kaikissa liikkeissämme, jonka vuoksi kyseistä ratkaisua ensin epäilin sinulle olevan tarjottu asiakaspalvelussa, täysin varmaksi en tätä kuitenkaan sano. Pahoittelut omasta puolestani tästä koituneesta harmista ja toivottavasti sulle nyt palaillaan heti viikon alkupuolella, jotta laite saadaan vaihdettua ja kuva näkymään!