Viime vuosi toi Telia TV palveluun melko paljon muutoksia. Vuonna 2021 alkanut palvelun yhtenäistämistyö eteni, kun uusi Android TV -käyttöjärjestelmää hyödyntävä SDMC DV8919-digiboksimme julkaistiin helmikuun alussa. Olemme kehittäneet boksia paljon julkaisun jälkeenkin, ja tärkein ja toivotuin parannus oli uusi ns. aikajanamallinen ohjelmaopas. Olemme myös lisänneet PIN-koodikyselyn elokuvavuokrausten vahvistamiselle, parantaneet hakua, tuoneet Netflix-rivin pääsivulle kaikkien Netflixin ystävien iloksi, sekä kehittäneet ohjelmatietojen datalähteitä ja niiden monipuolista hyödyntämistä.
Alkuvuodesta yhtenäistimme mobiilisovellukset sekä iOS- että Android-laitteille niin, että sovellukset ovat niin sanotusti samasta puusta veistettyjä, ja kesällä julkaisimme vielä Telia TV sovelluksen myös Android TV:lle. Koska Android TV:n sovellus toimii lähes täysin samoin kuin DV8919-digiboksi, pystymme kehittämään sovellusta ja digiboksia rinnakkain. Kaikkien sovellusten ja uusimman digiboksin tuominen samaan sovelluspohjaan lisää Telia TV palvelun yhtenäisyyttä.
Ihan kaikki kehitys ei mennyt aivan putkeen. 5.1 ääniä on toivottu täällä yhteisössäkin, mutta niiden myötä digiboksin kaukosäädin ei enää suostunut säätämään äänenvoimakkuutta kaikissa tilanteissa. Tämä aiheutti harmia erityisesti suosituilla Ylen kanavilla, joten vedimme 5.1 äänet pois näiltä kanavilta kunnes saamme korjauksen valmiiksi.
Muutokset ohjelmatietojen datalähteiden hyödyntämisessä aiheuttivat harmaita hiuksia niin kehittäjillä kuin asiakkaillakin. Ohjelmatietojen sekoillessa tallenteissa oli syksyllä harmillisen paljon ongelmia.
Aikaisempia Arris-digiboksimallejakin on kehitetty: vuoden alussa toimme bokseille Yle Areenan ja kesällä Katsomon. Päivitimme myös kirjautumistapaa, tuunasimme ulkoasua mm. etusivulla ja sisältöjen infosivuilla, ja matkan varrella teimme paljon erilaista hiontaa ja korjasimme myös pieniä virheitä.
Mitä sitten on tiedossa tänä vuonna?
Toivottavasti vähemmän harmaita hiuksia.
Uusi digiboksi on jo kodin viihdekeskus sovelluksineen ja sisäänrakennettuine Chromecasteineen, mutta tänä vuonna haluamme tehdä digiboksista sinun makusi mukaisen kaiken katsottavan kodin, josta löydät kiinnostavimmat sisällöt. Kerron tästä lisää kun aika on.
Lähikuukausina tuomme DV8919-boksille ominaisuuden, jota on täällä yhteisössäkin kovasti toivottu: kuvakekelauksen. Jatkossa näet kelatessasi pikkukuvan kohdasta, jossa olet menossa, joten sinun on helpompi nähdä mihin asti haluat kelata.
Hakuominaisuuksiin on myös tulossa parannuksia: haku muistaa aiemmat hakusi, ja suunnittelemme myös muita parannuksia.
Arris-boksien aikajanamallisen ohjelmaoppaan ulkoasua viilataan hienoisesti, ja myös tv.telia.fi:n ohjelmaopas uusitaan.
Mitä toivoisit Telia TV -palveluun seuraavaksi?
Sivu 1 / 2
No minulla ei tuota Telian digiboksia ole, mutta tiedän että moni toivoisi siihen tallennus mahdollisuutta (kovalevy tms.) tai jos ei boksiin ole mahdollista niin sitten tallennuspalvelun pidentäminen nykyisestä 90 vrk:sta edes yhteen vuoteen ja tallennustilaa lisää.
Vielä jos saisi YLE Uutiset omalta paikkakunnalta myös kaikkiin Telia TV mahdollisuuksiin (digiboksi laajakaistalla siis on jo toteutettu, mutta digiboksi mobiililaajakaistalla ja Telia TV sovellus ei vielä näy omalta paikkakunnalta YLE Uutiset).
Itse olen tyytyväinen siihen, että nyt digiboksilla näkyy “samankaltaisia elokuvia/sarjoja” vinkkejä aina katsottavan sisällön mukaan. Tällä tavalla ainakin itse olen löytänyt mielenkiintoista katsottavaa. Muutenkin digiboksi on kehittynyt modernimpaan suuntaan. Toivoisin kuitenkin, että tallennuspalvelua kehitettäisiin niin, että tallennettujen sarjojen jaksot olisivat omissa kansioissaan - eli kaikki jaksot helposti katsottavissa. Myös tallennusaika pitäisi nostaa tuosta 90 päivästä kilpailijoiden tasolle, eli 2 vuoden pituiseksi.
Ohjelmaopas on TV-palvelun ydin.
Telia TV-palvelussa ohjelmaopas on se mikä tuhoaa koko palvelun käytettävyyden. Ei se ulkoasun viilaaminen mitään auta jos se tieto on kuraa.
Jatkuvasti ohjelmatiedoissa puutteita. Tänäänkin useilla kanavailla puuttuvat ohjelmatiedot kokonaan - ei ole TV-palvelua ilman ohjelmatietoja!
Ohjelmien nimet Telian viilaamia: suomenkielinen ohjelman nimi englannin tai ruotsinkielinen (Mumindalen, Love or List it Vancouver); MOT vääntyy muotoon ‘MOT: Mikä oli todistettava’; YLE Teema/FEM ja siellä ruotsinkielisten uutisten perässä kellonaika!!!!
Ohjelmien INFO. Menty toki eteenpäin.. Mutta miksi sinne pitää vääntää jatkuvasti Telian toimesta omaa: päivämäärä ja kellonaika, kausi ja jakso vaikka kyse vaikka uutislähetyksestä tai elokuvasta. Kaikesta tehdään ohjelmasarjojaj keinotekoisesti; Jakso voi olla joku randomnumero 52484363 - mitä ihmettä?! ja hyvässä tapauksessa jakso ja kausi vaikka kolmeen kertaan - kahdesti suomeksi ja kerran ruåttiksi. Ja jos ei ole mitä laittaa ohjelmatietoihin, siellä on sitten ‘…’ - jaa-a minkähän takia?
Ohjelmasarjojen jakson nimi/kausi/jakso puuttuu yhä isosta osasta.
Ohjelmatiedoissa symboleja jotka epäselviä, Näin tallenteissa. YLipäänsä täysin epäselvää mitä niiden taakse kätketty ja mitä niiden kuuluisi kertoa. Ja kuinka tallennusten pitäisi toimia; mitä tarkoittavat lupaukset uusintojen katsomisesta ja kuinka se yhtenäisyys alustasta riippumatta toteutuu? Tänään tuli Arris-boksiin päivitys ja kryptiset uudet symbolit!
Yrittäkää nyt ymmärtää se perusasia “Ohjelmaopas on TV-palvelun ydin”, ei se riitä että TV-kanavalla kuva näkyy
Telia TV:tä pitäisi selkeyttää. Koko Telia TV-konsepti ansaitsisi uudelleenarvion. Telia TV näyttää keskittyvän nykyisin Telian kaupallisten palveluiden markkinointiin. Ei ole esim. toimivaa haku-toimintoa jolla hakea tehdyistä tallenteista tai edes ohjelmaoppaasta haluttua sisältöä.
Telia TV:n iso ongelma on tallennusten lyhyt käyttöaika - kilpailijoilla jopa EU:n sallima 2 vuotta. Edelleen odotetaan että Telia tekee asialle viimein jotain.
Telialta puuttuu kaikkien kanavien ‘catch-up’ -kirjasto. Pitäisi olla mahdollista katsoa ohjelmia vaikka niitä ei olisi tallentanut. Vähintäänkin tämä pitäisi kuulua palveluun jos maksaa tallennuspalvelusta. Ajansiirto myös samaan, on todella typerää että asian hoitamiseksi tarvitsee hankkia kovalevy!
Sain eilen uuden digiboksin (DV8919) kun tuo vanha Arris on temppuillut aika lailla. Aika suuri järkytys suoraan sanottuna. Olen samaa mieltä yo. kanssa että Telia TV:n perustarkoituksen pitäisi olla mahdollistaa TV-kanavien katsomisen, eikä oikeastaan muuta. Nämä häiritsevät uudessa boksissa suuresti:
- Kauko-ohjaimessa ei ole guide- eli ohjelmaopasnappulaa. Eli kun haluan selata muita tv-kanavia, pitää mennä Home-nappulan kautta alkuvalikkoon.
- Home-nappula painaminen keskeyttää kanavan katsomisen ja palauttaa boksin aivan "alkuun", ei siis esim. ohjelmaoppaaseen, jonne haluan mennä. Ja tästä pitää siis navigoida vielä ohjelmaoppaaseen.
- Niinkin yksinkertainen juttu kuin numero- eli kanavanäppäimet puuttuvat kauko-ohjaimesta. Pikkujuttu mutta suuri vaikutus koska tuo kanavanavigointi on muutenkin vaikeaa.
En oikein ymmärrä että Telia TV:tä kehitetään viihdekeskukseksi, koska samat ominaisuudet löytyvät jokaisesta televisiosta. Telia TV:n pitäisi olla digiboksi joka mahdollistaa lineaarisen TV:n katsomisen mahdollisimman käyttäjäystävällisesti, ei muuta.
Positiivisena mainittakoon että silmämääräisesti tämän uuden boksin kuva on parempi kuin vanhassa. Mutta puhtaasti käytettävyyden takia mietin että siirryn takaisin tuohon vanhaan Arrikseen.
Mitä toivoisit Telia TV -palveluun seuraavaksi?
Tässä muutama kehityskohde josta olen maininnut täällä
#kustannukset - Palveluiden hinnoittelu: Telian laskuttaavaa huomattavasti enemmän verrattuna kilpailijoihinsa pienemmällä sisällöllä. Siitä lisää täällä:
ja täällä:
ja täällä:
#tekniset ratkaisut - Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
Taas eilen oli tullut jokin ohjelmistopäivitys josta ei ole mitään tietoa, ja joka aiheutti taas sen, että se latausruutu jäi junnaamaan paikalleen ja parin tunnin odottelut jälkeen piti taas irroittaa virtajohto boksista.
Tästä lisää täällä:
#käyttäjäystävällisyys - "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
Tässä on hyvä esimerkki: miten ihmeessä me kuluttajat voimme ymmärtää mitä tarkoittaa Telia TV digiboksi ja Telia TV digiboksi laajakaistalla ja ennen kaikkea miten ne eroavat tosistaan palveluina.
#sisältö - Ohjelmakirjastot eivät toimi ja/tai puutteelliset kirjastot (esim.Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa “huumori-osiossa”, kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä). Tallennetut/Kirjaston ohjelmat jäävät kesken, toimimattomat tekstitykset, en näe kaikkea haluamani live-urheilua, UHD-lähetykset puuttuvat yms
Itse olen tyytyväinen arrikseen.Mahdollistaa ajansiirtotoiminnon ja neloskanavan HD.tallennuksen.
Sillä android boksilla voi minun puolesta heittää vesilintua.
Tätä en ole löytänyt uudessa SDMC digiboksissa tai kaukosäätimessä: ohjelman ajastus jos nyt oikea sana...eli haluan näpätä johonkin ohjelmaan merkinnän, kun se alkaa se tulee ruutuun, vaikka olen katsomassa jotakin toista kanavaa ja ohjelmaa. Tämä oli hyvä ominaisuus kun Arris oli käytössä. Missä on tämä mainio juttu? Onko mahdollista ettei tätä ole eikä tule. Harmitus on käsinkosketeltava! Missä se on , haluan sen!
Tätä en ole löytänyt uudessa SDMC digiboksissa tai kaukosäätimessä: ohjelman ajastus jos nyt oikea sana...eli haluan näpätä johonkin ohjelmaan merkinnän, kun se alkaa se tulee ruutuun, vaikka olen katsomassa jotakin toista kanavaa ja ohjelmaa. Tämä oli hyvä ominaisuus kun Arris oli käytössä. Missä on tämä mainio juttu? Onko mahdollista ettei tätä ole eikä tule. Harmitus on käsinkosketeltava! Missä se on , haluan sen!
Tätä ominaisuutta ei tosiaan DV8919-digiboksissa ole. Siitä on kehityksen puolelle palautetta välitetty, mutta en uskalla luvata tässä vaiheessa miten toiminne olisi tulossa mahdolliseksi ja milloin.
En osaa käyttää tätä sivustoa, mutta jos kirjoitan väärään paikkaan niin ehkä se siirretään oikeaan paikkaan.
"Mitä toivoisit Telia tv palveluun seuraavaksi"
Olen viimeisimmän digiboksin laittanut n vuosi sitten. Eikä se paljoakaan paremmin toimi vieläkään. Viimeisin uudistus oli varmaan se, että tallennokset saivat nimet mikä ohjelma on kyseessä. Olisiko ollut puolisen vuotta että niissä luki vain jakson nimi ja numero. Kuvatkin olivat mitä sattuu. 5v pojantyttäreni oppi, että kun on palomiehen kuva (ohjelmasta 911) niin silloin on ohjelma Suurmestari. Mutta opin kaikkiin virheisiin ja kun en nähnyt tallennoksia illalla, otin dvd:t käyttöön.
Nyt Otin muutama päivä sitten jonkun "tärkeän" päivityksen vastaan. Alkoi tulemaan alkuajan ongelmat takaisin. Katsottuja tallennoksia ei saanut poistettua, katsotut ja poistetetut ohjelmat palautuivat. Mutta tämä oli tuttu juttu ja tiesin, ettei sille voinut ainakaan noin vuosi sitten tehdä mitään. Mainitsin siitä Facebookin Telia ryhmässä.
Seuraavana päivänä laitoin ensimmäistä kertaa A-studion jatkuvaan tallennokseen. Minulle tulikin sitten 63 kpl vanhoja A-studioita tallennoksiin. Kyllä, laskin ne. Tämä oli ihan uusi juttu, niin kävin sitten chatissä juttelemassa asiasta. Minun käskettiin laittaan boxi tehdasasetuksiin eilen.
Niin ja unohdin mainita, että useimmat kanavat piti tallentaa, ennenkuin voisi katsoa. Nyt on tullut takaisin.
Mitä uutta toivoisin. Toivoisin kapulaan numerot ja stop sekä tallennos nappulan. Toivoisin, että että tallennospuolella katsotut ja poistetut ohjelmat pysyisivät poissa. Toivoisin, että se sininen viiva tulisi aina näkyviin, kun olen katsonut ohjelman.
Itseasiassa digiboksi ei ole parantunut ollenkaan siitä kun sen vuosi sitten erehdyin ottamaan. Vieläkin pitää etsiä, että mistä pääsen katsomaan tv kanavia, kun useimmiten katson tallennusten kautta. 90 päivää on liian lyhyt tallennusaika.
Äänet tulevat eri kanavilla eri vahvuuksilla. Ja erot ovat suuret. On varmasti paljon muitakin asioita, mutta kun ne ovat muuttuneet vuoden sisällä "normaaleiksi".
Minä haluaisin käyttää etsi toimintoa ihan silleen vanhanaikaisesti kirjoittamalla, miten se onnistuu. Ei siis puhumalla.
En osaa käyttää tätä sivustoa, mutta jos kirjoitan väärään paikkaan niin ehkä se siirretään oikeaan paikkaan.
Kiva kun otit meihin yhteyttä ja kyllä täällä siirrämme tarvittaessa oikeaan paikkaan, jos kirjoitus menee väärään paikkaan. Meidän ammattitaitoiset moderaattorit pitävät asiasta hyvää huolta, joten ei hätää
"Mitä toivoisit Telia tv palveluun seuraavaksi"
Olen viimeisimmän digiboksin laittanut n vuosi sitten. Eikä se paljoakaan paremmin toimi vieläkään. Viimeisin uudistus oli varmaan se, että tallennokset saivat nimet mikä ohjelma on kyseessä. Olisiko ollut puolisen vuotta että niissä luki vain jakson nimi ja numero. Kuvatkin olivat mitä sattuu. 5v pojantyttäreni oppi, että kun on palomiehen kuva (ohjelmasta 911) niin silloin on ohjelma Suurmestari. Mutta opin kaikkiin virheisiin ja kun en nähnyt tallennoksia illalla, otin dvd:t käyttöön.
Kiitos palautteestasi, mainitsemasi häiriö kuuluu meillä tiedossa oleviin, mistä on myös telia.fi -häiriötiedote auki. Ymmärrän, että tämä ei pitäisi näin olla ja mennä, mutta korjauksen alla kyseinen vikatilanne on. Saisimme kuvakkeet vastaamaan tekstejä.
Nyt Otin muutama päivä sitten jonkun "tärkeän" päivityksen vastaan. Alkoi tulemaan alkuajan ongelmat takaisin. Katsottuja tallennoksia ei saanut poistettua, katsotut ja poistetetut ohjelmat palautuivat. Mutta tämä oli tuttu juttu ja tiesin, ettei sille voinut ainakaan noin vuosi sitten tehdä mitään. Mainitsin siitä Facebookin Telia ryhmässä.
Seuraavana päivänä laitoin ensimmäistä kertaa A-studion jatkuvaan tallennokseen. Minulle tulikin sitten 63 kpl vanhoja A-studioita tallennoksiin. Kyllä, laskin ne. Tämä oli ihan uusi juttu, niin kävin sitten chatissä juttelemassa asiasta. Minun käskettiin laittaan boxi tehdasasetuksiin eilen.
Niin ja unohdin mainita, että useimmat kanavat piti tallentaa, ennenkuin voisi katsoa. Nyt on tullut takaisin.
Mainitsemasi jatkuva tallennus (listaus A-studiosta) on meillä tiedossamme ja häiriö on parhaillaan korjauksessa.
Tallennuspalvelun osalta jos et ole päässyt katsomaan ilman tallennusta kannattaa kokeilla virtajohdon irrottamista hetkeksi ja takaisin digiboksin osalta. Jos tämä ei auta, niin kannattaa kokeilla digiboksin asetuspolusta seuraava: Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen.
Mitä uutta toivoisin. Toivoisin kapulaan numerot ja stop sekä tallennos nappulan. Toivoisin, että että tallennospuolella katsotut ja poistetut ohjelmat pysyisivät poissa. Toivoisin, että se sininen viiva tulisi aina näkyviin, kun olen katsonut ohjelman.
Kaukosäätimeen on toivottu numeropainikkeita ja se on meillä kehityspuolella tiedossamme. Sitä en pysty sanomaan tuleeko sitä vai ei, johtuen siitä ettei digiboksi ymmärrä numeroita -ainakaan tällä hetkellä. Suosittelen, että kun ohjelmaa ei poista, niin ainakin tällä hetkellä säästyy siltä murheelta että sen kanssa tulisi jotain ongelmia. Tallennustila on kuitenkin rajaton. Meillä on ollut digiboksin kanssa bugeja ja niistä monta oletkin löytänyt.
Itseasiassa digiboksi ei ole parantunut ollenkaan siitä kun sen vuosi sitten erehdyin ottamaan. Vieläkin pitää etsiä, että mistä pääsen katsomaan tv kanavia, kun useimmiten katson tallennusten kautta. 90 päivää on liian lyhyt tallennusaika.
Tallennukset ovat olleet Telia TV-palvelussa sen 3kk tallessa. Eikä tiedossa sitä onko muutosta ajallisesti tulossa sen osalta. Pidempää tallennusaikaa on ainakin toivottu asiakkaiden puolelta ja tieto on meidän kehityksen puolella tiedossa. DV8919-digiboksi on erilainen kuin Arris-boksit, yritämme tehdä tästä DV8919-digiboksista hyvän ja toimivan sekä asiakasystävällisen ratkaisun.
Äänet tulevat eri kanavilla eri vahvuuksilla. Ja erot ovat suuret. On varmasti paljon muitakin asioita, mutta kun ne ovat muuttuneet vuoden sisällä "normaaleiksi".
Minä haluaisin käyttää etsi toimintoa ihan silleen vanhanaikaisesti kirjoittamalla, miten se onnistuu. Ei siis puhumalla.
Äänen osalta tämäkin on tiedossa, mistä on ollut avoinna häiriötiedote. Siellä on vieläkin näitä äänenvoimakkuuden eroja eri kanavien välillä. Muutoksia on tehty ja kannattaa häiriötiedotteessa olevan ohjeistuksen mukaan toimia.
Puhe on tullut uutena lisänä kaukosäätimeen. Nykyaikana olemme muutoksen tuulissa ja pysymme sen mukana. Uuttahan on kiva kokeilla kuitenkin, eikö?
Mitä toivoisin…
Toivoisin Toistuvat välilehdellä olevat tallennokset vanhimmasta uusimpaan järjestykseen. Kun alan katsomaan jotain sarjaa niin minun pitää skrollata alimpaan ohjelmaan, jotta voin katsoa sen missä olen menossa. Tässä oli 49 tallennosta. En ymmärrä miksi tulevien tallennusten pitää olla tuossa, kun niitä ei voi vielä edes katsoa.
Mitä toivoisin…
Toivoisin, että jatkuvassa tallennoksessa tulisi vain yksi kpl tallennettuna eikä kaikki uusinnatkin, jotka ovat samalla kanavalla viikon sisällä.
Mitä toivoisin… Toivoisin Toistuvat välilehdellä olevat tallennokset vanhimmasta uusimpaan järjestykseen. Kun alan katsomaan jotain sarjaa niin minun pitää skrollata alimpaan ohjelmaan, jotta voin katsoa sen missä olen menossa. Tässä oli 49 tallennosta. En ymmärrä miksi tulevien tallennusten pitää olla tuossa, kun niitä ei voi vielä edes katsoa.
Toivoisin, että jatkuvassa tallennoksessa tulisi vain yksi kpl tallennettuna eikä kaikki uusinnatkin, jotka ovat samalla kanavalla viikon sisällä.
Kiitokset palautteista! Laitoin näitä koskien viestiä eteenpäin.
Ihan yleisesti noiden erinäisten ohjelmanäkymien ja listojen jatkuva mulkkaus ärsyttää ihan *******!!! Eikö tossa TeliaTV.ssä oo ongelmiakin, mitä pitäs korjata????
--
Muokkaus katjane: poistettu kirosana
Telian myyjä sai myytyä meikäläiselle sdmc-digiboksin. Mainitsin, että ostan myös uuden TV:n ja että tallennuspalvelu on ollut käytössä jo jonkin aikaa.
Mitä lisäarvoa saan digiboksista siihen verrattuna, että olisin vain asentanut Telia TV-sovelluksen uuteen TV:hen?
Älkääkä vastatko, että UHD-kuva, koska Suomessa ei UHD-TV-lähetyksiä ole. Ne pari urheilulähetystä kuukaudessa, jotka Telia mainitsee jossakin digiboksin mainossivulla, ei valitettavasti kiinnosta. Peruskanavat on käytössä.
Telian myyjä sai myytyä meikäläiselle sdmc-digiboksin. Mainitsin, että ostan myös uuden TV:n ja että tallennuspalvelu on ollut käytössä jo jonkin aikaa.
Mitä lisäarvoa saan digiboksista siihen verrattuna, että olisin vain asentanut Telia TV-sovelluksen uuteen TV:hen?
Älkääkä vastatko, että UHD-kuva, koska Suomessa ei UHD-TV-lähetyksiä ole. Ne pari urheilulähetystä kuukaudessa, jotka Telia mainitsee jossakin digiboksin mainossivulla, ei valitettavasti kiinnosta. Peruskanavat on käytössä.
V sport+ Suomi -kanava vapaasti katsottavissa toistaiseksi
Tilattavissa laaja valikoima kanavapaketteja ja suoratoistopalveluita
Suosikkisovellukset valmiiksi asennettuina: C More, Yle Areena, Netflix, MTV, Teksti-TV, YouTube, Spotify
Lisää sovelluksia ladattavissa Google Play -kaupasta
Elokuvavuokraamo suoraan televisioruudulla
Tallenna lempiohjelmiasi kotimaisilta peruskanavilta Tallennuspalvelun avulla.
Äänihaku, jolla haet suosikkisisältöjäsi hetkessä.
Sisäänrakennettu Chromecast
Erittäin pienikokoinen ja tyylikäs ulkomuoto
Mukana bluetooth-kaukosäädin, jolla ohjaat myös televisiotasi.
Toimii millä tahansa nettiyhteydellä – ota mukaasi vaikka mökille.
Suosikkisisällöt kulkevat mukanasi myös maksuttomalla Telia TV sovelluksella.
Nopeasti läpiluettuna, kaikki nuo pitävät paikkansa missä tahansa nykyajan Android-pohjaisessa älytelkkarissa, johon asennetaan Telia TV-sovellus (jos on tallennuspalvelu). Säästyy vain tarjouksesta riippuen 10-15e/kk Telia TV-digiboksiin verrattuna.
Jos tuolta listalta bongaatte sellaista, mitä ei toimi Android-telkkarissa, olen kiitollinen viestistä. Saisin vihdoin tiedon mistä maksan ylimääräiset 130e tulevan vuoden aikana...
Minulla on tuo uusi android boxi 8919X.
Uskon että suurin osa käyttää tuota digiboxina ja silloin saisi itse tv.n katselu olla yksi tärkeimmistä prioriteeteista. Esim cmore näppäimen alla voisi olla ohjelmaopas / edes tv osioon suora meno. Nyt ne on aina valittava päävalikon kautta.
Toine asia joka häiritsee josta olen monta kertaa aiemminkin ottanut yhteyttä asiakaspalveluun (ei kuulu tähän boksiin suoranaisesti) , on se että minulla on Discovery channel paketti. Ja siellä ohjelmat ovat viikon katsottavissa.
Siellä melkein jokaisen ohjelman uusien kausien tarjonta epäonnistuu koska kauden esilämmittely ja ensimmäisellä jaksoilla on sama "nimi". Esimerkkinä Deadlist Catch.. Ennen kautta tulee ensiksi Premiere jakso ja tänään tuli sitten s19e01 , mutta koska S19E01 jakso on nimetty Discoveryn puolelta Premiere jaksoksi , niin tätä jaksoa ei löydy mistään täältä teliatv.n kirjastosta. Kirjastossa on vain se viikon vanha kauden 19 esijakso.
Olen aikaisemminkin pyytänyt että ettekö voi eritellä niitä jaksoja eri nimellä, tai päivittää kirjastoon edes uusimmän telkusta lähetetyn jakson eikä sitä samalla "nimellä" kulkevaa vanhaa jaksoa.
Minulla on tuo uusi android boxi 8919X.
Uskon että suurin osa käyttää tuota digiboxina ja silloin saisi itse tv.n katselu olla yksi tärkeimmistä prioriteeteista. Esim cmore näppäimen alla voisi olla ohjelmaopas / edes tv osioon suora meno. Nyt ne on aina valittava päävalikon kautta.
Toine asia joka häiritsee josta olen monta kertaa aiemminkin ottanut yhteyttä asiakaspalveluun (ei kuulu tähän boksiin suoranaisesti) , on se että minulla on Discovery channel paketti. Ja siellä ohjelmat ovat viikon katsottavissa.
Siellä melkein jokaisen ohjelman uusien kausien tarjonta epäonnistuu koska kauden esilämmittely ja ensimmäisellä jaksoilla on sama "nimi". Esimerkkinä Deadlist Catch.. Ennen kautta tulee ensiksi Premiere jakso ja tänään tuli sitten s19e01 , mutta koska S19E01 jakso on nimetty Discoveryn puolelta Premiere jaksoksi , niin tätä jaksoa ei löydy mistään täältä teliatv.n kirjastosta. Kirjastossa on vain se viikon vanha kauden 19 esijakso.
Olen aikaisemminkin pyytänyt että ettekö voi eritellä niitä jaksoja eri nimellä, tai päivittää kirjastoon edes uusimmän telkusta lähetetyn jakson eikä sitä samalla "nimellä" kulkevaa vanhaa jaksoa.
Kiitos palautteesta, laitan tämän eteenpäin :)
Minulla on tuo uusi android boxi 8919X.
Uskon että suurin osa käyttää tuota digiboxina ja silloin saisi itse tv.n katselu olla yksi tärkeimmistä prioriteeteista. Esim cmore näppäimen alla voisi olla ohjelmaopas / edes tv osioon suora meno. Nyt ne on aina valittava päävalikon kautta.
Toine asia joka häiritsee josta olen monta kertaa aiemminkin ottanut yhteyttä asiakaspalveluun (ei kuulu tähän boksiin suoranaisesti) , on se että minulla on Discovery channel paketti. Ja siellä ohjelmat ovat viikon katsottavissa.
Siellä melkein jokaisen ohjelman uusien kausien tarjonta epäonnistuu koska kauden esilämmittely ja ensimmäisellä jaksoilla on sama "nimi". Esimerkkinä Deadlist Catch.. Ennen kautta tulee ensiksi Premiere jakso ja tänään tuli sitten s19e01 , mutta koska S19E01 jakso on nimetty Discoveryn puolelta Premiere jaksoksi , niin tätä jaksoa ei löydy mistään täältä teliatv.n kirjastosta. Kirjastossa on vain se viikon vanha kauden 19 esijakso.
Olen aikaisemminkin pyytänyt että ettekö voi eritellä niitä jaksoja eri nimellä, tai päivittää kirjastoon edes uusimmän telkusta lähetetyn jakson eikä sitä samalla "nimellä" kulkevaa vanhaa jaksoa.
Kiitos vielä hyvistä nostoista, saimmekin tähän jo asian parissa työskenteleviltä vastausta: ikävä kyllä emme pääse ohjelmien nimiin käsiksi, sillä ne tulevat suoraan Discoverylta. Tehokkaampi tapa saada palaute eteenpäin tästä onkin olla suoraan yhteydessä kanavayhtiöön.
Ihan yleisesti noiden erinäisten ohjelmanäkymien ja listojen jatkuva mulkkaus ärsyttää ihan *******!!! Eikö tossa TeliaTV.ssä oo ongelmiakin, mitä pitäs korjata????
--
Muokkaus katjane: poistettu kirosana
Noin viikko sitten katosi tekstit ulkomaisista ohjelmista television sovelluksella katsottaessa ja kännykän kautta sillä suoratoisto nappulalla katsoessa, kännykän sovelluksella kännykästä katsomalla oli tekstit. Olin ilman tekstejä pari päivää, sitten näin ruudun alalaidassa nappulan kieli. Painoin sitä ja sieltähän ne tekstit tuli takaisin. Jokin päivitys poisti tekstit ja laittoi oletukseksi EI.
Nyt se suoratoisto nappula (vai mikä sen nimi on) ei toimi kunnolla, antaa sellaisen läpyskän joka ei kytke minnekkään. Sitten kun vääntää ja kääntää joka nappulalla antaa oikean läpyskän jolla kytkeytyy.
Noin viikko sitten katosi tekstit ulkomaisista ohjelmista television sovelluksella katsottaessa ja kännykän kautta sillä suoratoisto nappulalla katsoessa, kännykän sovelluksella kännykästä katsomalla oli tekstit. Olin ilman tekstejä pari päivää, sitten näin ruudun alalaidassa nappulan kieli. Painoin sitä ja sieltähän ne tekstit tuli takaisin. Jokin päivitys poisti tekstit ja laittoi oletukseksi EI.
Nyt se suoratoisto nappula (vai mikä sen nimi on) ei toimi kunnolla, antaa sellaisen läpyskän joka ei kytke minnekkään. Sitten kun vääntää ja kääntää joka nappulalla antaa oikean läpyskän jolla kytkeytyy.
Onko kyse siis Telia TV -sovelluksen sisällön peilaamisesta Chromecastille televisioosi? Onko sinulla toimittaa muutamia esimerkkejä sisällöistä, joissa tätä on tapahtunut? Käyttämäsi laitteen sekä Chromecastisi tarkemmat laitetiedot ovat myös meille hyödyllisiä tämän tutkinnassa! Kiitokset etukäteen!
Minulla on tuo uusi android boxi 8919X.
Uskon että suurin osa käyttää tuota digiboxina ja silloin saisi itse tv.n katselu olla yksi tärkeimmistä prioriteeteista. Esim cmore näppäimen alla voisi olla ohjelmaopas / edes tv osioon suora meno. Nyt ne on aina valittava päävalikon kautta.
Toine asia joka häiritsee josta olen monta kertaa aiemminkin ottanut yhteyttä asiakaspalveluun (ei kuulu tähän boksiin suoranaisesti) , on se että minulla on Discovery channel paketti. Ja siellä ohjelmat ovat viikon katsottavissa.
Siellä melkein jokaisen ohjelman uusien kausien tarjonta epäonnistuu koska kauden esilämmittely ja ensimmäisellä jaksoilla on sama "nimi". Esimerkkinä Deadlist Catch.. Ennen kautta tulee ensiksi Premiere jakso ja tänään tuli sitten s19e01 , mutta koska S19E01 jakso on nimetty Discoveryn puolelta Premiere jaksoksi , niin tätä jaksoa ei löydy mistään täältä teliatv.n kirjastosta. Kirjastossa on vain se viikon vanha kauden 19 esijakso.
Olen aikaisemminkin pyytänyt että ettekö voi eritellä niitä jaksoja eri nimellä, tai päivittää kirjastoon edes uusimmän telkusta lähetetyn jakson eikä sitä samalla "nimellä" kulkevaa vanhaa jaksoa.
Kiitos vielä hyvistä nostoista, saimmekin tähän jo asian parissa työskenteleviltä vastausta: ikävä kyllä emme pääse ohjelmien nimiin käsiksi, sillä ne tulevat suoraan Discoverylta. Tehokkaampi tapa saada palaute eteenpäin tästä onkin olla suoraan yhteydessä kanavayhtiöön.
Eli Telia ei välttis hoida jaksoa näkyviin? Kuitenkin Telialta olen kanavapaketin ostanut, ja nyt minun pitäisi itse ottaa Discoveryyn yhteyttä?
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.