Viime vuosi toi Telia TV palveluun melko paljon muutoksia. Vuonna 2021 alkanut palvelun yhtenäistämistyö eteni, kun uusi Android TV -käyttöjärjestelmää hyödyntävä SDMC DV8919-digiboksimme julkaistiin helmikuun alussa. Olemme kehittäneet boksia paljon julkaisun jälkeenkin, ja tärkein ja toivotuin parannus oli uusi ns. aikajanamallinen ohjelmaopas. Olemme myös lisänneet PIN-koodikyselyn elokuvavuokrausten vahvistamiselle, parantaneet hakua, tuoneet Netflix-rivin pääsivulle kaikkien Netflixin ystävien iloksi, sekä kehittäneet ohjelmatietojen datalähteitä ja niiden monipuolista hyödyntämistä.
Alkuvuodesta yhtenäistimme mobiilisovellukset sekä iOS- että Android-laitteille niin, että sovellukset ovat niin sanotusti samasta puusta veistettyjä, ja kesällä julkaisimme vielä Telia TV sovelluksen myös Android TV:lle. Koska Android TV:n sovellus toimii lähes täysin samoin kuin DV8919-digiboksi, pystymme kehittämään sovellusta ja digiboksia rinnakkain. Kaikkien sovellusten ja uusimman digiboksin tuominen samaan sovelluspohjaan lisää Telia TV palvelun yhtenäisyyttä.
Ihan kaikki kehitys ei mennyt aivan putkeen. 5.1 ääniä on toivottu täällä yhteisössäkin, mutta niiden myötä digiboksin kaukosäädin ei enää suostunut säätämään äänenvoimakkuutta kaikissa tilanteissa. Tämä aiheutti harmia erityisesti suosituilla Ylen kanavilla, joten vedimme 5.1 äänet pois näiltä kanavilta kunnes saamme korjauksen valmiiksi.
Muutokset ohjelmatietojen datalähteiden hyödyntämisessä aiheuttivat harmaita hiuksia niin kehittäjillä kuin asiakkaillakin. Ohjelmatietojen sekoillessa tallenteissa oli syksyllä harmillisen paljon ongelmia.
Aikaisempia Arris-digiboksimallejakin on kehitetty: vuoden alussa toimme bokseille Yle Areenan ja kesällä Katsomon. Päivitimme myös kirjautumistapaa, tuunasimme ulkoasua mm. etusivulla ja sisältöjen infosivuilla, ja matkan varrella teimme paljon erilaista hiontaa ja korjasimme myös pieniä virheitä.
Mitä sitten on tiedossa tänä vuonna?
Toivottavasti vähemmän harmaita hiuksia.
Uusi digiboksi on jo kodin viihdekeskus sovelluksineen ja sisäänrakennettuine Chromecasteineen, mutta tänä vuonna haluamme tehdä digiboksista sinun makusi mukaisen kaiken katsottavan kodin, josta löydät kiinnostavimmat sisällöt. Kerron tästä lisää kun aika on.
Lähikuukausina tuomme DV8919-boksille ominaisuuden, jota on täällä yhteisössäkin kovasti toivottu: kuvakekelauksen. Jatkossa näet kelatessasi pikkukuvan kohdasta, jossa olet menossa, joten sinun on helpompi nähdä mihin asti haluat kelata.
Hakuominaisuuksiin on myös tulossa parannuksia: haku muistaa aiemmat hakusi, ja suunnittelemme myös muita parannuksia.
Arris-boksien aikajanamallisen ohjelmaoppaan ulkoasua viilataan hienoisesti, ja myös tv.telia.fi:n ohjelmaopas uusitaan.
Mitä toivoisit Telia TV -palveluun seuraavaksi?
Sivu 2 / 2
Onko kyse siis Telia TV -sovelluksen sisällön peilaamisesta Chromecastille televisioosi? Onko sinulla toimittaa muutamia esimerkkejä sisällöistä, joissa tätä on tapahtunut? Käyttämäsi laitteen sekä Chromecastisi tarkemmat laitetiedot ovat myös meille hyödyllisiä tämän tutkinnassa! Kiitokset etukäteen!
Chromecast nappula kait se on, kun sitä painaa niin yhdistää kännykän TeliaTv sovellus systeemin televisioon. Nyt se nappula on vaikea saada esiin, kun sitä painaa niin tulee läpyskä jossa lukee “yhdistä”, se ei toimi, sitten kun räveltää saa tämän oikean läpyskän, jossa lukee “yhdistä Android tv”.
Nyt ei tallenteet merkkaa katseltua ohjelmaa sillä sinisellä viivalla
--
Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty
Chromecast nappula kait se on, kun sitä painaa niin yhdistää kännykän TeliaTv sovellus systeemin televisioon. Nyt se nappula on vaikea saada esiin, kun sitä painaa niin tulee läpyskä jossa lukee “yhdistä”, se ei toimi, sitten kun räveltää saa tämän oikean läpyskän, jossa lukee “yhdistä Android tv”.
Nyt ei tallenteet merkkaa katseltua ohjelmaa sillä sinisellä viivalla
Ajoittain voi kestää hetken että sovellus löytää yhteyden digiboksiin ja saa yhdistettyä televisioosi. Suosittelen, että uudelleenkäynnistät laitteesi aika-ajoin, ja jos havaitset tällaista häikkää sovellusta käyttäessäsi voi olla hyvä idea poistaa ja ladata sovellus uudelleen!
--
Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty
Eli Telia ei välttis hoida jaksoa näkyviin? Kuitenkin Telialta olen kanavapaketin ostanut, ja nyt minun pitäisi itse ottaa Discoveryyn yhteyttä?
Haluamme tottakai että ohjelmat näkyvät niinkuin niiden pitäisi. Ohjelmien tallennuksessa käytetään ohjelman nimikettä, joten tallennukseen voi tulla virheitä jos kaksi eri jaksoa on samalla nimikkeellä.
Välitämme palautteen tästä ohjelmayhtiölle.
Haluamme tottakai että ohjelmat näkyvät niinkuin niiden pitäisi. Ohjelmien tallennuksessa käytetään ohjelman nimikettä, joten tallennukseen voi tulla virheitä jos kaksi eri jaksoa on samalla nimikkeellä.
Välitämme palautteen tästä ohjelmayhtiölle.
Tulikin nopea vastaus. Virhe löydettiin ja korjattiin. Nyt kauden ensimmäinen jakso pitäisi löytyä omalla nimellään ja esittelyjaksoa ei.
Tein ohjeen mukaan, poistin televisiosta Telian sovelluksen ja latasin sen uudestaan. Tallennuksista ei pysty katsomaan kuin kahta, Burgeri miehiä ja Sambian seeproja. Muissa lukee, tallennettu 1 tammikuuta ja poistettu 1 tammikuuta. Tyhjensin välimuistin, muuta ei tapahtunut kuin, että ohjelman avaus kuvake katosi.
Kännykällä toimii televisioon ihan hyvin tallennuksia myöten, paitsi katsottuihin ohjelmiin ei tule sitä sitä sinistä viivaa katsotun merkiksi.
Tein ohjeen mukaan, poistin televisiosta Telian sovelluksen ja latasin sen uudestaan. Tallennuksista ei pysty katsomaan kuin kahta, Burgeri miehiä ja Sambian seeproja. Muissa lukee, tallennettu 1 tammikuuta ja poistettu 1 tammikuuta. Tyhjensin välimuistin, muuta ei tapahtunut kuin, että ohjelman avaus kuvake katosi.
Kännykällä toimii televisioon ihan hyvin tallennuksia myöten, paitsi katsottuihin ohjelmiin ei tule sitä sitä sinistä viivaa katsotun merkiksi.
Varmistan vielä, että puhumme samasta asiasta. Onko sinulla Android-älytelevisio, johon olet ladannut Telia Play -sovelluksen? Siihen löytyy ohjeet tästä.
Jos tallennuspalvelun sisällöt toimivat toisella älylaitteella käytettynä, eli esim. puhelimellasi, normaalisti, mutta television sovelluksella samat sisällöt eivät aukea tai niitä ei löydy, voit ilmoittaa esimerkit näistä sisällöistä meille yhteydenottolomakkeella tai suoraan asiakaspalveluumme niin saamme asian tutkittua. Jos löydät vielä näiden lisäksi televisiosi mallin sekä ohjelmistoversion, tästä on myös apua meille ongelman tutkinnassa.
Tulikin nopea vastaus. Virhe löydettiin ja korjattiin. Nyt kauden ensimmäinen jakso pitäisi löytyä omalla nimellään ja esittelyjaksoa ei.
Virhe löytyi ja se korjattiin , hyvä niin , mutta ongelmaa ei ole näköjään ratkaistu. Sama toistui eilen 25.5.2023.
Klo 21:00-22:00 K19 J2 ja klo 22:00-23:00 alkoi K19 J102 , ja ohjelmaoppaaseen ne on nimetty samalla nimellä , ja kirjastossakaan ei ole näkyvissä kuin tuo klo21:00 alkanut jakso.
Jos ohjelmaoppaasta menen eiliseen päivään ja painan play:ta klo 22 alkavassa jaksossa niin ruutuun tulee klo 21:00 alkanut jakso.
--
Muokkaus SonjaNii: lainauksia siistitty
Virhe löytyi ja se korjattiin , hyvä niin , mutta ongelmaa ei ole näköjään ratkaistu. Sama toistui eilen 25.5.2023.
Klo 21:00-22:00 K19 J2 ja klo 22:00-23:00 alkoi K19 J102 , ja ohjelmaoppaaseen ne on nimetty samalla nimellä , ja kirjastossakaan ei ole näkyvissä kuin tuo klo21:00 alkanut jakso.
Jos ohjelmaoppaasta menen eiliseen päivään ja painan play:ta klo 22 alkavassa jaksossa niin ruutuun tulee klo 21:00 alkanut jakso.
Kerrotko tarkemmin mistä sarjasta ja kaudesta sekä jaksosta on kyse? Saisimme laitettua kyselyä tästä, että miksi se on niin.
--
Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty
Deadlist catch , kausi 19. Nyt Telian kirjastossa on episode 2 näkyvissä. Torstaina tuli kuitenkin tämän jakson klo21 lähetyksen jälkeen klo22 alkava erikoisjakso , ja se ei ole missään kirjastossa ,eikä teillä tallenteena. Discoveryplussalta nämä löytyy.
Sama ongelma on kaikkien discoveryn ohjelmien kohdalla silloin kun johonkin jaksoon liittyy joku erikoisjakso. Järjestelmänne ei kai tunnista ohjelman tiedoston nimedtä että kyseessä on eri sisältö ja tarjoaa kirjastosta vain yhtä tallennetta , joko itse jaksoa , tai erikoisjaksoa, riippuen kumpi on tullut tv lähetyksenä teliatv.stä ensimmäisenä ulos.
Deadlist catch , kausi 19. Nyt Telian kirjastossa on episode 2 näkyvissä. Torstaina tuli kuitenkin tämän jakson klo21 lähetyksen jälkeen klo22 alkava erikoisjakso , ja se ei ole missään kirjastossa ,eikä teillä tallenteena. Discoveryplussalta nämä löytyy.
Sama ongelma on kaikkien discoveryn ohjelmien kohdalla silloin kun johonkin jaksoon liittyy joku erikoisjakso. Järjestelmänne ei kai tunnista ohjelman tiedoston nimedtä että kyseessä on eri sisältö ja tarjoaa kirjastosta vain yhtä tallennetta , joko itse jaksoa , tai erikoisjaksoa, riippuen kumpi on tullut tv lähetyksenä teliatv.stä ensimmäisenä ulos.
Ohjelmatiedoista/metadataan liittyvästä ongelmasta vaikuttaisi olevan kyse. Meillä ei palvelu ymmärrä tallentaa jaksoa kirjastoon jos ohjelmatiedot eivät poikkea perusjakosta. Laitoin tästä tilanteesta nyt viestiä eteenpäin. Katsotaan jos saataisiin jakso näkyville kirjastoon ja jokin lääke kehitettyä näiden erikoisjaksojen tallennukseen.
Android digiboksi äänet ovat mitä sattuu, esimerkiksi MTV3 ja Ylen kanavat. Ennen oli vähän kovempi MTV3, mutta nyt toisinpäin ja paljon, Ylen kanavat huomattavasti kovemmat, kuin Ylen kanavat.
Onkohan tähän lääkettä?
Android digiboksi äänet ovat mitä sattuu, esimerkiksi MTV3 ja Ylen kanavat. Ennen oli vähän kovempi MTV3, mutta nyt toisinpäin ja paljon, Ylen kanavat huomattavasti kovemmat, kuin Ylen kanavat.
Onkohan tähän lääkettä?
Eri kanavat, tai sisällöt ovat yleisesti eri äänenvoimakkuuksilla vaikka volyymisäätö olisikin sama. Jos sinulla on vaikeuksia säädellä äänenvoimakkuutta itse boksilla, niin siihen voisit kokeilla seuraavia toimenpiteitä:
Jos digiboksin kaukosäätimen valo vilkkuu punaisena, tulee Bluetooth-paritus korjata ensin toimenpiteellä:
Paina kaukosäätimestä Koti + Mute -painikkeet pohjaan yhtäaikaa noin 10 sek ajaksi. Tällä tapahtuu kaukosäätimen resetointi
Aikaisempi digiboksi oli Arrisin ja siinä sai eri kanavien ohjelmiin herätyksen ja pause ilman tallennusta,, joka ei ole mahdollista Android digiboksissa. Onkohan tämä mahdollista Android digiboksissa, tai tuleeko tähän päivitys? Herätys mahdollisuus oli erittäin hyvä, ihmettelen, miksi tästä on luovuttu, digiboksi saa silloin aivan uuden ulottuvuuden.
Kiitos, sain kanavat paremmalle äänelle.
Hieno juttu!
Aikaisempi digiboksi oli Arrisin ja siinä sai eri kanavien ohjelmiin herätyksen ja pause ilman tallennusta,, joka ei ole mahdollista Android digiboksissa. Onkohan tämä mahdollista Android digiboksissa, tai tuleeko tähän päivitys?
Muistutustoiminto myös DV8919 -digiboksille on mahdollisesti tulossa, mutta tälle ei ole toistaiseksi antaa mitään tarkempaa aikataulua. Olemme kuitenkin tiedostaneet, että tämä toiminne on kaivattu!
Ehdottomasti on saatava muistus ja pause toiminto Android televisio ohjelmiin.
Telian android digiboksi toimii välillä miten sattuu. Esimerkiksi kun haluaa katsoa myöhemmin tv1 talletuksia, niin aloittaa ohjelman lopusta. Sitten, miksi aina pitää tallentaa ohjelmia, että voi laittaa paussille! Arrowissa ei tarvinnut !
Paljon olisi parannettavaa.
Telian android digiboksi toimii välillä miten sattuu. Esimerkiksi kun haluaa katsoa myöhemmin tv1 talletuksia, niin aloittaa ohjelman lopusta.
Tallennukset -osiossa Jatka katsomista -kansion ohjelmat alkavat aina siitä kohtaa, johon katsominen on lopetettu. Kaikki-kansiosta löytyy kaikki tallentamasi ohjelmat sekä ne, jotka ovat kesken. Sininen palkki ohjelman alla kertoo mistä kohtaa kyseinen tallenne avatessa aloitetaan. Jos palkkia ei ole, tallenne alkaa alusta. Nuolinäppäimillä voi kelata haluamaansa kohtaan kummassakin tapauksessa.
Sitten, miksi aina pitää tallentaa ohjelmia, että voi laittaa paussille! Arrowissa ei tarvinnut !
Livenä katsottavaa ohjelmaa ei voi laittaa tauolle, kuten ei normaalissa kaapelitelevisiossakaan. Jos kuitenkin tallentaa samanaikaisesti livenä käynnissä olevaa ohjelmaa, on tauotus mahdollinen. Arris-digiboksissa tämä on myös mahdollista, kun tallenna ja katso -ominaisuus oli käytössä.
Kyllä se riippuu ihan laitteesta osaako se taukotallennusta. Aika moni osaa , ilmeisesti nuo Telian purkit eivät , kun niissä pitää itse käynnistellä tallennuksia , että voi pausettaa liveä.
Minulla on ihan perinteinen tallentava digiboksi ja ei siinä tarvitse tehdä muuta kuin painaa pausea livelähetyksessä ja voi käydä välillä vaikkapa kahvilla ja kun palaa , niin painaa samaa nappia uudestaan ja live jatkuu siitä mihin sen pysäytin eikä tarvitse erikseen tallennella mitään.
Siis digiboksi hoitaa ihan itse taustalla sen tallennuksen.
Ei ole vielä ohjelma jatka katsomista kategoriossa, koska ensimmäise kerran katson. Ohjelmaoppaasta suoraan kun alan katsomaan tallennusta, alkaa monta kertaa lopusta ja pitää itse sinisestä palkista siirtää ohjelma alkuun. Live ohjelman paussitus onnistuu muilla operaattoreilla ja Arrowsilla, mutta ei Android Telialla. Työtä olisi, en tiedä halutaanko tehdä?
Telian android digiboksi toimii välillä miten sattuu. Esimerkiksi kun haluaa katsoa myöhemmin tv1 talletuksia, niin aloittaa ohjelman lopusta. Sitten, miksi aina pitää tallentaa ohjelmia, että voi laittaa paussille! Arrowissa ei tarvinnut !
Paljon olisi parannettavaa.
Jos ohjelman tallennus on vielä kesken ja haluat katsoa kyseisen ohjelman, se alkaa siitä kohti, missä tallennos on menossa. Silloin pitää vain kelata tallennos alkuun. Tässä on vain se huono puoli, että näet ohjelmaa sieltä lopusta kelauksen ajan.
Kyllä tuo käynnistymisestä suora meno joko TV-valikkoon tai viimeksi katsotulle kanavalle olisi mitä paras. Päävalikkoon kun sitten pääsee muutenkin. Tai ainakin valittavaksi käyttäjälle.
Kyllä tuo käynnistymisestä suora meno joko TV-valikkoon tai viimeksi katsotulle kanavalle olisi mitä paras. Päävalikkoon kun sitten pääsee muutenkin. Tai ainakin valittavaksi käyttäjälle.
No sehän onnistuu. Kuvassa näet sormeni vieressä olevan namiskan. Se vie sinut viimeksi katsomallesi kanavalle. Kun olet kanavalla, niin klikkaa ylä- tai alanuolta niin pääset vasemmasta reunasta valitsemaan minkä kanavan haluat.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.