Skip to main content

Hei, tsiigailin eilen kiekkoa telia sovelluksella. Siirretty puhelimella telkkariin telkkarin sisäisellä chromecastilla. Kuva pätki melkoisesti. Sitten katsoin vanhaa lätkää you Tubesta niin siinä ei pätkinyt ollenkaan. Vika Telian päässä?

Morjesta!



 



Nuo sisäänrakennetut chromecastit yms. eivät ole Telian virallisesti tukemia, joten erilaisia ongelmia voi ilmetä. Voi olla, että laite tai yhteys ei ole kestänyt 720@50fps laatua, joka sitten ilmenee pätkintänä. Toki ongelma voi olla melkein missä vain muuallakin.


Itsekin peilasin Honor8:lla Sonyn telkkariin ja kuva pätkii ja on huonolaatuinen. Otin asiakaspalveluun yhteyttä ja sanoivat, että hommaa chromecast-mokkula. No hommasin ja kuvan laatu aivan yhtä huono sekä pätkiin samalla lailla. Tässä vielä muutama päivä (elokuu) aikaa peruttaa koko tilaus


Hei @Hardelli61 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Oletko kokeillut ottaa Chromecastissa 50 Hz:n tilan käyttöön?



Jos näet häiriöitä tai nykimistä katsoessasi tiettyä urheilusisältöä, joka on koodattu 50 Hz:lle (tyypillisesti Euroopassa ja Aasiassa), voit näiden ohjeiden avulla pakottaa televisiosi 50 Hz:n tilaan. Tämä todennäköisesti korjaa ongelman.



Huom. Tämä on lisäasetus, eikä se välttämättä ole saatavilla kaikille käyttäjille.



50 Hz:n tilan käyttöönotto







  1. Tarkista, että puhelimesi tai tablettisi on yhdistetty samaan Wi-Fi-verkkoon Chromecastin kanssa. 


  2. Avaa Google Home ‑sovellus Google Home app Android‑ tai iOS-laitteellasi.


  3. Valitse aloitusnäytön oikeassa yläkulmassa Laitteet Devices, niin näet käytettävissä olevat Chromecast-laitteet. 


  4. Vieritä näyttöä, kunnes löydät sen Chromecastin laitekortin, jolla haluat käyttää 50 Hz:n tilaa.


  5. Kosketa laitekortin oikeassa yläkulmassa laitekorttivalikkoa Menu ja valitse Asetukset.


  6. Kosketa Käytä 50 Hz:n HDMI-tilaa – Asettaa television 50 Hz:n tilaan (jos mahdollista) ‑valintaruutua. Ruutuun lisätään valintamerkki. Se tarkoittaa, että 50 Hz:n HDMI-tila on käytössä.



    1. Voit poistaa tilan käytöstä koskettamalla valintaruutua uudelleen. 










@Purnipsi@  kirjoitti:

Morjesta!

 

Nuo sisäänrakennetut chromecastit yms. eivät ole Telian virallisesti tukemia, joten erilaisia ongelmia voi ilmetä. Voi olla, että laite tai yhteys ei ole kestänyt 720@50fps laatua, joka sitten ilmenee pätkintänä. Toki ongelma voi olla melkein missä vain muuallakin.


Juuri näin. Asensin ulkoisen chromecastin niin kuva toimii moitteettomasti.



@Hardelli61@  kirjoitti:

Itsekin peilasin Honor8:lla Sonyn telkkariin ja kuva pätkii ja on huonolaatuinen. Otin asiakaspalveluun yhteyttä ja sanoivat, että hommaa chromecast-mokkula. No hommasin ja kuvan laatu aivan yhtä huono sekä pätkiin samalla lailla. Tässä vielä muutama päivä (elokuu) aikaa peruttaa koko tilaus


 Asensin ulkoisen chromecastin niin kuva toimii moitteettomasti.


Hienoa @Bande10 kuulla, että ongelma ratkesi, vaikka jouduitkin hankkimaan uuden laitteen. Olen kuullut muiltakin, että nuo sisäiset Chromecastit voivat olla epäluotettavia, mutta toisaalta myös toimivat ihan hyvin. Mutta mikä tärkeintä, niin asia on nyt kunnossa. :smileyhappy:


Vastaa