4K-lähetyksiin on vielä jonkun verran matkaa. Kanavayhtiöt eivät vielä tarjoa lähetyksiä näin tarkassa muodossa. Myöskään kuvan ylösskaalaamisessa ei ole järkeä, koska 4K-televisiot pystyvät sen tarvittaessa tekemään itse. Olemme kuitenkin eturintamassa ottamassa 4K:ta käyttöön, kunhan siihen on tarjolla lähdemateriaalia.
Jos Telia TV:n kuva pätkii tai häiriöi muuten, kannattaa palvelureititin ja digiboksi resetoida. Digiboksin resetointiohjeet löytyy täältä. Ongelman jatkuessa jätä häiriöilmoitus tai ole yhteydessä vaikkapa chatin kautta, niin selvitetään asiaa lisää.
On se kumma, kun ei vielä HD-tarkkuuttakaan anneta ilmaiseksi, vaikka lähetykset on. Kun tuli kaapeli taloon, niin ilmaiseksi ei saanut HD tarkkuudella 3,4, fox ym. Ylen kanavat vaan. Nyt näköjään kolmonen tulee HD:nä, mutta nelonen ja fox näyttävät salattu signaali kaapelilla. Tv:eet on jo 4koota, mutta tarkkuudet lähetyksessä 50-luvun tasolla.
@klontti kirjoitti:
On se kumma, kun ei vielä HD-tarkkuuttakaan anneta ilmaiseksi, vaikka lähetykset on. Kun tuli kaapeli taloon, niin ilmaiseksi ei saanut HD tarkkuudella 3,4, fox ym. Ylen kanavat vaan. Nyt näköjään kolmonen tulee HD:nä, mutta nelonen ja fox näyttävät salattu signaali kaapelilla. Tv:eet on jo 4koota, mutta tarkkuudet lähetyksessä 50-luvun tasolla.
Kuten tuolla jo sanottiin niin sitä 4k materiaalia ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi eli ne sarjat/leffat pitää ekaksi kuvata 4k kameroilla ennen kuin niitä voidaan näyttää.
Muuten hyvä mutta,,,,
Kyseessä on Lg 55sj850v, töllö kyllä ylösskaalaa, tarkoitin vaan että kaistan data tai nopeus ei ilmeisesti riitä koska ruutuun tulee kaiken näköistä suttua ja välillä nykimistä ?
Eikö nopeutta voisi nostaa esm.8Mbps->20Mbps niin saisi töllö tarpeeksi purtavaa ?
Kaikki resetoinnit ja räpellykset on tehty, kaikki piuhat on vaihdettu, silti kun boxin kautta katsoo niin kuvassa ja
tekstien ympärillä näkyy ylimääräista suttua varsinkin jos kuvassa on nopeaa liikettä.
Olen tehnyt asiasta useasti vikailmoituksen. Aina sama vastaus että kaikki ON kunnossa,,, ei vaan ole !
Viimeksi kun soitin asiasta Telialle ja pyysin että lähettäis jonkun käymään ja tarkistamaan jatkumosta valokuidun liitoksen, kytkennät, yms. ja tulisi sisältä mittaamaan myös boxin ulostulon. Olisi kiva tietää missä se vika oikein on !?
Mutta eipä ole Telialta ketään tullut/kuulunut sen jälkeen. Muita ideoita ???
PS. Huijasin, täys hintainen laskuhan se sieltä taas tulee.
TV kanavat päättävät että millä bitratella ne lähettävät sitä kuvaa ja ne joutuu maksamaan siitä rahaa milloin ja millä bitratella ne sitä kuvaa lähettää.Ton takia osa sd kanavista on suttua.
Se oli aikoinaan Soneralla mainos missä kehuttiin että pystyy käyttämään useampia laitteita samaan aikaan
kuvanlaadun kärsimättä (100/10Mbps)!?
Eipä edes yksi tv pyörinyt virheettömästi (2k). Niin onko se tämä Digiboxi joka torppaa singaalin.
LG huoltomies vaan oli sitä mieltä. Live-tv:n kuva ihan ok ja Netflix on hyvä, mutta boxin kautta kun katsoo niin siinä
ilmestyy kuvaan sitä suttua ja nykimistä, enkä tarkoita noita sd kanavia vaan HD-kanavia ja yleensä maksukanavia !!?
Tämä on jo kolmas tv tämä vuonna, niin rupee pikku hiljaa syömään hermoja.
@Fubar1xxx Mikäli maksu tai HD-kanavissa on kuvahäiriöitä, niin tulisi tehdä vikailmoitusta. Koska vika voi olla laajakaistan yhteydessä tai boxissa tai modeemin /boxin välissä. Suosittelen kirjaamaan meille sen vikailmoituksen esim. kirjautumalla Telia.fi -sivustolle ja sieltä meille palvelupyyntöä tulemaan.
Kuten aiemmin kirjoitin niin olen tehnyt asiasta useita vikailmoituksia, eikä ole liiemmin ollut mitään hyötyä.
En tiedä kuinka monta niitä pitäisi tehdä (luulisi kerran riittävän), että asiaan otetaan jotain rakentavaa kantaa ja homma korjaantuisi.Sieltä tulee AINA sama vastaus: Kaikki kunnossa.
Viimeksi soitin vikapuolelle niin joku "asiantuntija" huusi puhelun sivusta, että "heidän puolesta kaikki on tehty ja asia on kunnossa" ja puhelu loppui siihen. Suhteellisen ärsyttävää soitella ja tehdä vikailmoituksia, kun homma EI hoidu.
Ei voi olla niin, että kolmessa töllössä on ollut sama vika kaikissa.
Reititin, boxi ja johdot on vaihdettu uusiin, silti esiintyy kaikkea epämääräistä ruudulla?
@Fubar1xxx kirjoitti:
Kuten aiemmin kirjoitin niin olen tehnyt asiasta useita vikailmoituksia, eikä ole liiemmin ollut mitään hyötyä.
En tiedä kuinka monta niitä pitäisi tehdä (luulisi kerran riittävän), että asiaan otetaan jotain rakentavaa kantaa ja homma korjaantuisi.Sieltä tulee AINA sama vastaus: Kaikki kunnossa.
Viimeksi soitin vikapuolelle niin joku "asiantuntija" huusi puhelun sivusta, että "heidän puolesta kaikki on tehty ja asia on kunnossa" ja puhelu loppui siihen. Suhteellisen ärsyttävää soitella ja tehdä vikailmoituksia, kun homma EI hoidu.
Ei voi olla niin, että kolmessa töllössä on ollut sama vika kaikissa.
Reititin, boxi ja johdot on vaihdettu uusiin, silti esiintyy kaikkea epämääräistä ruudulla?
Hei! Pahoitteluni ettei asia ole edennyt edellisellä kerralla toivotulla tavalla. Itsellä on 55" 4K Sony XD8005 eikä HD-kuvassa näy ongelmia. Toisinaan TV:n omat kuvanparannuspiirit voivat tuoda kuvaan ylimääräistä ja tämä voi näkyä häiriöinä. Voisit kokeilla ottaa kaikki kuvanparannukset ensimmäisen pois(motion flow, jne) ja katsoa sitten, kohta kohdalta milloin häiriöt tulevat näkyviin.
Hei! Pahoitteluni ettei asia ole edennyt edellisellä kerralla toivotulla tavalla. Itsellä on 55" 4K Sony XD8005 eikä HD-kuvassa näy ongelmia. Toisinaan TV:n omat kuvanparannuspiirit voivat tuoda kuvaan ylimääräistä ja tämä voi näkyä häiriöinä. Voisit kokeilla ottaa kaikki kuvanparannukset ensimmäisen pois(motion flow, jne) ja katsoa sitten, kohta kohdalta milloin häiriöt tulevat näkyviin.
Kiitos vaan. Olen kokeillut jo kaiken mahdollisen mitä kotona nyt vaan voi säädellä, tv-,vahvistin- ja digiboxin säädöt.Myös kokonaan ilman vahvistinta. Eipä tunnu olevan paljoakaan vaikutusta, samat häröt ja nykimiset.
Kun tietokoneelta katsoo leffoja niin kuvan laatu on hyvä ja huonoin laatu digiboxin kautta ??
Sama homma kahdessa edellisessä töllössä, eli en jaksa usko että kaikissa olisi ollut sama vika.
Tuskin se siihen tv:seen jää jos 2:lla muullakin tv:llä samaa ongelmaa. Tässä ei valitettavasti muu auta kuin tehdä uusi vikailmoitus verkonhallintaan vaikka telia.fi sivujen kautta.