Skip to main content

Toi liigan kuvanlaatu on kyllä luvattamon huono. Telialta kun seliteltiin että on huono nettiliittymä niin hommasin senkin sellaisen että tulee yli 100 megaa keskimääräisesti mutta ei silti näy. Seuraava selitys oli että kun katson sitä apple tv:n kautta niin kun mulla on vielä toi canal digitalin boxi joka tulee satelliitistä niin otin liigan sieltä vertailun vuoksi kokeiluun. *******at kuva on yhtä huono. Säälittävää että tälläistä asiaa ei saada kuntoon ottaen huomioon että ihminen kävi kuussa jo 60 luvulta

Moikk @Jussih1977 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Käytätkö nettiyhteyttä AppleTV:lle langattomasti vai verkkokaapelin avulla? Suosittelen kokeilemaan verkkokaapelilla, koska langaton verkko on herkkä häiriölle, jonka vuoksi nopeus voi hetkellisesti laskea paljonkin. Koska sovellus mukauttaa kuvanlaadun aina yhteysnopeuden mukaan, aiheuttaa tälläinen häiriö kuvanlaadun heikentymistä.

Canal Digitalin lähetystekniikasta en osaa tarkemmin sanoa. Käytätkö televisiossa samaa lähtöä ja HDMI johtoa Canal Digital ja AppleTV.n kanssa? Oletko kokeillut eri HDMI porttia tai johtoa televisioon?



@HenriLie@  kirjoitti:

Moikk @Jussih1977 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Käytätkö nettiyhteyttä AppleTV:lle langattomasti vai verkkokaapelin avulla? Suosittelen kokeilemaan verkkokaapelilla, koska langaton verkko on herkkä häiriölle, jonka vuoksi nopeus voi hetkellisesti laskea paljonkin. Koska sovellus mukauttaa kuvanlaadun aina yhteysnopeuden mukaan, aiheuttaa tälläinen häiriö kuvanlaadun heikentymistä.

Canal Digitalin lähetystekniikasta en osaa tarkemmin sanoa. Käytätkö televisiossa samaa lähtöä ja HDMI johtoa Canal Digital ja AppleTV.n kanssa? Oletko kokeillut eri HDMI porttia tai johtoa televisioon?


Tässä kohtaa on hyvä aina muistaa mainita, että Telian sovellus on oikein huomattavan paljon muita vastaavia herkempi tuolle yhteyden laadulle. Käsittämättömämpi asia on, ettei Telialla ole osaamista tehdä asialle mitään.


MIkään alla olevista ei ratkaissut ongelmaa.



@Jussih1977@  kirjoitti:

MIkään alla olevista ei ratkaissut ongelmaa.


Mitä saat yhteysnopeutena ja miten mitattuna? Onko sinulla AppleTV 4.sukupolven versio eli sinulla on TeliaTV-sovellus siinä AppleTV:ssä? Onko se päivitetty viimeisimpään ohjelmistoversioon? 


Hei. 

Piti ihan tänne kirjautua, jotta voi esittää kysymyksiä. Näihin kaikkiin allaoleviin liittyen, käytössä on Dna 4G, joka toimii kokoajan 18-50M (mittaus: fast.com ja dnan as.palvelun kertoma data) välillä ja muilla palveluilla (netflix/amazon prime 4K ohjelmat) toimii laatua vaihtamatta. Eli: 

 

1.Ensin katsoin liigaa Chromecastilla ja kuvanlaatu vaihteli hyvästä huonoon säännöllisin väliajoin. Neuvottiin ostamaan Ultra versio, jotta saa piuhalla kiinni.

 

2. Ostin Chromecast Ultran, piuhalla kiinni ja sama homma jatkui. Mutta vain TeliaTv:llä. As.palvelija suositteli TeliaTv boxia ja päätin ostaan sellaisen, kun tykkään enemmän käyttää vanhanaikasesti digiboxin kautta kanavia.

 

3. Digiboxi saapui ja sama homma on jatkunut. Laatu vaihtelee edelleen, niinkuin eilisessä tps-kalpa pelissä. Vähän väliä heittää laatua alemmaksi ja nostaa taas takaisin parhaaksi ( ja kuva myös pysähtyi aina hetkeksi, joten katsominen oli tuskaa) . Testasin myös UHD-lähetystä ja siinä sama homma myös. Nopeustestin mukaan (ja dnan as.palvelun), eilen netin nopeus ei laskenut kertaakaan alle 20M.

 

Joten mikä auttaisi? Voiko boxin palauttaa, jos ei rupea kuvanlaatu pysymään tasaisesti parhaalla mahdollisella? Pumppaavan kuvan katsominen tällähinnalla ei kiinnosta. 


Moikka @digipekka ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Kokeilithan myös digiboksia verkkokaapelin kanssa? Testauksien perusteella tätä tulisi nyt tutkia tarkemmin asiakastietojen kanssa. Jos et vielä ole tehnyt häiriöilmoitusta, niin pyytäisin olemaan yhteydessä meidän häiriöilmoituksiin joko chatissa tai puhelimitse, jotta saadaan häiriö tutkintaan ja selvitettyä.


Nämä telian selittelyt on ihan naurettavia....asia on edennyt nyt niin että telia tv on minulla jatkuvasti vika tilassa enkä pysty enään pelejä katsomaan. Jollei asia huomenna selviä asiakaspalvelun kanssa niin lopetan koko palvelun tässä on nyt monta viikkoa tahkottu ton *******an kanssa. On se nyt *******e kun tämmöistä asiaa ei saada toimimaan nykypäivänä, 4k laadulla kyllä pystyy katsomaan vaikka kuusta käsin netflixiä muttei tampereelta jääkiekkoa



@Jussih1977@  kirjoitti:


Nämä telian selittelyt on ihan naurettavia....asia on edennyt nyt niin että telia tv on minulla jatkuvasti vika tilassa enkä pysty enään pelejä katsomaan. Jollei asia huomenna selviä asiakaspalvelun kanssa niin lopetan koko palvelun tässä on nyt monta viikkoa tahkottu ton *******an kanssa. On se nyt *******e kun tämmöistä asiaa ei saada toimimaan nykypäivänä, 4k laadulla kyllä pystyy katsomaan vaikka kuusta käsin netflixiä muttei tampereelta jääkiekkoa






Kuulostaa tosiaan siltä, että kannattaa olla asiakaspalveluumme nyt tässä kohtaa yhteydessä. Näin pystymme paremmin alkaa kartoittamaan minkä vuoksi Telia TV ei sinulla toimi niin kuin pitäisi. Toivottavasti asia ratkeaa sitä kautta!



@digipekka@  kirjoitti:

käytössä on Dna 4G, 

 


En tiedä oletko päätynyt Telian asiakkaaksi ihan omatoimisesti netin kautta vai henkilökohtaisesti asioimalla, mutta ilmeisesti sinulle ei ole kerrottu Telian tuotteiden olevan erityisen herkkiä nettiyhteyden laadulle eikä edes Telian omat partiolaiset kts Nikon blogi suosittele 4G yhteyttä ainoaksi yhteydeksi.

 

Enkä yhtään hämmästy, että sinulle on vuokrattu melkoiseen ylihintaan boksi, joka kuitenkaan ei ratkaise alkuperäistä ongelmaa eli sitä että Telian toimivuus minkä tahansa operaattorin 4G-verkon kautta on hyvin epävarmaa.

 

Olethan tähän mennessä pelkän Liiga-tuotteen lisäksi maksanut jokusen kympin uudesta CC:stä ja boksista maksanet sopimuskaudessa maltilliset 270 € ja siltikään et näe Liigaa kunnolla, mutta onhan siinä boksissa sentään Youtube ja Nelosen kanavia voi katsella kunhan ensin tallentaa.

 

Ehkä Telia vielä kokeilee myydä sinulle Telian 4G-yhteyttä tämän kaiken lisäksi ja siltikään et taida Liigaa kunnolla nähdä.

 


Erikoista, että minulla ei ole ollut ongelmia katsoessani satumnaisia otteluita Elisan 4G:n yli. Toki olisi hyvä, että käyttäjä voisi lukita kuvanlaadun kuten YouTubessa voi. Tuntuu, että yhteyden laatua ja nopeutta arvioiva juttu on melko herkkä.


PC:lle pakottaminen erillisestä sovellukseta selaimeen tappaa kyllä ilon käyttää teidän palvelua... yhteysnopeus ok (mahd. kokeilla kolmellakin mobiilinetillä) ja eri selaimilla niin silti pakottaa kuvanlaatun nopeasti alas ja ei palaudu kunnolliseksi.
Myös useampi eri selain mahdollisuutena (chrome, opera, firefox, vivaldi, edgestä uusi ja vanha...) mutta eihän noita voi eri koneilla ja selaimilla rampata kun 24 h ajan lukittuu viidelle eri yhdistelmälle ja sitä ei saa itse ja käsin vapautettua esim. omilta sivuilta vaan ainoastaan chattijonon kautta mikä on vaivalloista.
Mutta tosiaan tuo toimivuus ja käyttöarvo laski todella paljon erillisen sovelluksen sulkemisen myötä jonka kanssa ei ollut ongelmia.


Moikka @Frantte ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Toivottavasti löydät paljon mielenkiintoista luettavaa ja keskusteltavaa.

 

Jokainen selain tosiaan lasketaan yhdeksi laitteeksi kirjautumisessa, joten tämä 5 raja voi tulla pian vastaan.

Onko selaimissa mitään rajoituksia? Esim. laitteiston kiihdytys Mozilla FF: Options/Asetukset -> Performance/Suorituskyky -> Täppä pois suositelluista asetuksista ja valinta "Use hardware acceleration when available", onhan tämä päällä? 

Oletko kokeillut siis eri koneita vai yhdellä koneella eri selaimia? Olethan testannut toimivuutta ilman muita käynnissä olevia yhteyksiä, latauksia tai ohjelmistoja jotka voi vaikuttaa yhteyteen, esim VPN-yhteyksiä?

 

Mikäeli mikään näistä ei tunnu auttavan, laitathan meille viestiä kirjautuneena chatissa, niin voimme tutkia tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa.


Vastaa