Moikka! Tietokoneeni on ollut tosi hidas kahden viikon ajan
Palvelinhäiriö päivittäin.
Signaali ei sillä tasolla, mistä maksan 100Mbit, nopeustesti esim. 7.5. illalla lähetysnopeus 1,92,latausnopeus 2,30 Mbit/s, viive 70ms, vastausta odotan.
Moikka! Tietokoneeni on ollut tosi hidas kahden viikon ajan
Palvelinhäiriö päivittäin.
Signaali ei sillä tasolla, mistä maksan 100Mbit, nopeustesti esim. 7.5. illalla lähetysnopeus 1,92,latausnopeus 2,30 Mbit/s, viive 70ms, vastausta odotan.
Eli käytössäsi mikä laajakaista ja toteutustapa? Mikä modeemi sinulla käytössäsi?
Latausnopeutesi riittää kyllä verkkosivujen lataamiseen, eli jotakin muuta häiriötä.
Miten tietokoneesi hitaus vaikuttaa laajakaistaasi? -> Tarkoitit että laajakaistasi on hidas?
Kokeile:
-> Käynnistä modeemisi uudelleen
-> Reset
-> Tarkista kaapelointi
-> Jos käytät langatonta verkkoa, käytä langallista jos mahdollista
-> Tee vikailmoitus Omilta sivuilta.
Minulla on Wlan modeemi Cisco EPC 3825, jos menen omien sivujen kautta kertomaan tätä samaa asiaa, tiedän, että Soneralla on teknisiä ongelmia meidän alueella, kuka pystyy selvittämään asiaa, postinro 37600
Valkeakoskella asustelen myöskin (37630), samaa ongelmaa. 100/5 kaapeli, antaa ruuhka-aikana jopa alle 7mbps downstream ja vasteajatkin taivaissa (Tampereelle 50-200ms). Ruuhka-aikojen ulkopuolella toimii joko normaalisti tai liki normaalisti.
Paikallisen tietoliikenneasentajan mukaan samat oireet esiintyvät useammassa solussa joten ei taida mikään pieni paikallinen pikkuvika olla kyseessä.
Vika on melko varmasti kuluttajan vaikutusalueen ulkopuolella, ainakin itselläni näyttää jatkuvasti signaalit olevan kunnossa.
Sisään:
Channel 1: | 2.8 dBmV | 43.3 dB |
Channel 2: | 3.4 dBmV | 42.5 dB |
Channel 3: | 2.5 dBmV | 42.5 dB |
Channel 4: | 3.0 dBmV | 42.6 dB |
Channel 5: | 2.7 dBmV | 42.6 dB |
Channel 6: | 3.3 dBmV | 43.4 dB |
Channel 7: | 3.3 dBmV | 43.8 dB |
Channel 8: | 2.8 dBmV | 43.2 dB |
Ja ulos:
Channel 1: | 43.0 dBmV |
Toivottavasti saatte tilanteen hallintaan pian, ko. vika (vai verkon kapasiteetin puute?) on kuitenkin nyt tehnyt omasta vapaa-ajan pelaamisestani mahdotonta melkein viikon ajan. Ensi viikon kuluessa soittelen aspaan ja kyselen asiasta tarkemmin sekä mahdollisista hyvityksistä joihin koen olevani tässä vaiheessa oikeutettu.
Soneralta toivoisin hieman tiedoksiantoa mikä tilanne nyt on, mitä toimenpiteitä olette aloittamassa tai aloittaneet ja jos millään mahdollista niin jotain (karkeaa) arviota mihin mennessä vian pitäisi olla korjattu? Tähän mennessä ainoa tieto on että Valkeakosken kaapeliyhteyksissä esiintyy häiriöitä, tästäkin muutama päivä kulunut jo.
Mulla 0n 75 megabittiä sekunnissa oleva liittymä, se on viime parin kuukauden aikana tippunut 10-30 megabitin vauhtiin. Pätkii päivittäin, tänäänkin ensin 1,5 tuntia, toisen kerran 0,5 tuntia poikki.
Ennen oli Elisan liitymä tämmöinen, sitten oli Mbnetin, nyt pätkii Sonera. Tuli mieleen, onko Sonera palkannut tämän pätkimisen tekevän henkilön nyt. Koska kaksi vuotta toimi pätkimättä.
Eiköhän ne vian yhteyksissä johdu jostain ihan muusta kuin yksittäisestä työntekijästä. Vähän älliä mukaan nyt niihin viesteihin, jookosta?
Vika ainakin itselläni (mäntylä) tuntuu korjaantuneen, speedtestissä näkynyt enintäänkin pientä heilahtelua latausnopeudessa yksittäisten testien aikana viimeisen kolmen vuorokauden aikana jopa ns. ruuhka-aikoina mutta yleisesti yhteys on täysin toimintakelpoinen (vasteajat kohdillaan, latausnopeus suurimman osan ajasta siellä 100Mbps hujakoilla).
Hyvä että tuli suhteellisen nopeasti korjatuksi, ottaen huomioon vian laajan vaikutusalueen. Asiakaspalvelusta vian aikana vahvistelin vielä että mahdollisten hyvityksien haku tulee jokaisen vikailmoituksen tehneen suorittaa itse asiakaspalvelun tai mielellään vikailmoituspalvelun kautta (jossa näkevät vian keston paremmin kuin esimerkiksi laskutuspalvelupuoli).
Erityiskiitokset Soneralle viankorjauksen lisäksi siitä että ottivat ilmeisesti käsittelyyn antamani palautteen viankorjauksen tilanteesta ilmoittamisen osalta, Vika- ja häiriötiedotteiden puolella oli muutamaan otteeseen päivitelty tilannetta jota ainakin itse arvostan asiakkaana kovasti.
Jos modeemista sammuu virtavalo ja linjavalo Soneralle, homma toimii tietokoneelle ja televisioon. Toisella kertaa sama homma pitää yhteydet poikki. Toisella kertaa vasen valo lopettaa vilkkumisen niin yhteydet seis. Kaikki valot palaa yhteydet seis. Toisinaan on töpseli otettava pois seinästä saadakseen modeemin takaisin päälle, modeemi toimii tämän jälkeen moitteettomasti. Siis mitä tulee mieleen, modeemille syötetään jatkuvasti jotain "*******aa" joka tukkii modeemin. Osaako sitten modeemi määrätyt "*******at" poistaa itse jossain määrin, koska useinkaan ei joudu töpseli konstia käyttämään.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.