Harmillinen homma, toivottavasti mahdollinen baarireissu oli kuitenkin onnistunut :)
Tuo on kyllä kieltämättä huono rajoite, että uutta koodia voi tilata vain 8-20. Asiaa selvitetään josko tuo pian onnistuisi 24/7.
soneraviihde.fi -osoitteen kautta ei pysty varsinaisen Viihteen PIN-koodia vaihtamaan, vaan pelkästään mobiilipalvelun vastaavaa. Tuossa näyttäisi tosiaan olevan häikkää ja laitoin asiaa eteenpäin selvitykseen.
en tiedä soneran leffan vuokraus jutuista mutta eikö järjestelmää voi tehdä niin että omilta sivuilta sais ton kyseisen koodin suoraan vai onko se vaihtuva koodi ja jos on niin onko sen oltava vaihtuva välttämättä
luulis että toi neknisesti olis mahdollista
@MMALINEN kirjoitti:
en tiedä soneran leffan vuokraus jutuista mutta eikö järjestelmää voi tehdä niin että omilta sivuilta sais ton kyseisen koodin suoraan vai onko se vaihtuva koodi ja jos on niin onko sen oltava vaihtuva välttämättä
luulis että toi neknisesti olis mahdollista
Oikeassa olet, käteväähän se olisi, että PIN-koodin näkisi suoraan Omilta Sivuilta. Laitetaan palautetta tuosta eteenpäin. Tällä hetkellä sieltä siis onnistuu uuden PIN-koodin tilaaminen tekstiviestillä. Vaihtuvahan koodi ei ole, joten sen puoleen ei ongelmaa.
Täällä sama ongelma, leffa ilta pilalla, oli virhe yrittääkään pitkästä aikaa vuokrata elokuvaa Sonera viihteen kautta, kello 20:20 eli jäi PIN1 koodi saamatta. Löydettiin lappu johonka oltiin tallennettu salasana eli kuviteltiin että sillä onnistuisi videon vuokraus, mutta ei..
Toinen ongelma minkä kanssa sai tapella ennen kuin pääsin "tilaamaan" uutta PIN1 koodia on teidän Oma Soneraan kirjautuminen. Se ei hyväksynyt käyttäjätunnusta ja salasanaa jonka olin tallentanut lapulle. No kun menin tekemään uutta salasanaa, niin sinne ei kuitenkaan kelvannut se salasana jonka olin tallentanut lapulle koska se oli palvelunne mukaan jo olemassa oleva salasana. MITEN SE SALASANA EI SITTEN KELVANNUT KIRJAUTUMISEEN KERTA SE OLI JO OLEMASSA?!?
Annan yhden kehitys idean:
Lopettakaa naurettava salasana rumba ja laittakaa laitteet toimimaan yhdellä ja samalla salasanalla joka käy Oma Soneraan ja Sonera Viihteeseen. Ei mitään järkeä tuossa teidän "PIN1" koodissa. Voisitte muuttaa sen valinnaiseksi, eli jos asiakas haluaa itselleen "lapsilukon" niin sen voi itse määrittää omat PIN koodinsa (sama idea kuin kaikissa puhelimissa). Nykyisessä salasana labyrintissa olen varma että teiltä tippuu 99% potentiaalisista uusista vuokraajista pois kun olette tehneet vuokraamisesta sellaisen seikkailun että se vaatii pitkiä hermoja ja todellista seikkailumieltä että jaksaa taistella tiensä läpi yhden elokuvan vuokraamiseksi. Helpommalla pääsee kun kävellen naapuri kylän videovuokraamoon hakemaan sen saman elokuvan (halvemmalla), samalla saa liikuntaa ja päälle nallekarkit vuokraamosta!
Omalla kohdalla tulen irtisanomaan koko Sonera Viihteen heti kun tilaisuus sallii. Tallennus ominaisuuskin on takkuillut alusta asti, eli aika vähän saa irti suhteessa suolaiseen hintaan jonka laskutuksen olette ihme ja kumma saanut toimimaan.
Hei Ihmeittelen ja tervetuloa Klaaniin! Sonera-tunnusten yhdistäminen kyllä onnistuu, jolloin omille sivuille kirjautuessa pääsee myös Sonera Viihteeseen :https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yhdista-liittymasi-Sonera-tunnukseen?id=1325
Toki tuo PIN -koodi juttu on vähän huonompi homma, kun se olisi kätevämpi saada heti kun sen tarvitsee.
PIN 1 koodin kysely on oletuksena päällä, vahinkojen välttämiseksi. PIN kyselyn voi kytkeä asetuksista pois päältä, jolloin sitä ei jatkossa kysytä lainkaan. Tämän jokainen siis tekee täysin omalla vastuullaan. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että tuo PIN koodi pitäisi näkyä omilla sivuilla tai se pitäisi saada tekstiviestinä tilattua mihin kellonaikaan vain. Tähän toivottavasti saadaan tulevaisuudessa muutos.