Skip to main content

Ois sitten kerrankin penskat pois kotoa ja meinattiin, että vuokrataan joku leffa... Arvatkaa vaa muistaako joku jotain 2013 toimitettu ja PIN1 koodeja, no sentään tallessa oli vuosi sitten uusittu, mutta eipä kelpaa sekään... Ei hätään soneraviihde.fi sivulta löytyy linkki josta pääset resetoimaan pin1 koodin, linkki tulee kyllä s-postiin, mutta linkin sivu antaa "Järjestelmävirhe S3" niin win7/win10 koneilla ja eri selaimilla.

 

Viimeinen oljenkorsi, jos omat sivut olisi nykyajassa ja sieltä saisi pin1 koodin illallakin, mutta vaan 8-20 välillä? Mikä tässäkin mahtaa olla syynä, ei se kenenkään yöunia vie jos koodin tilaa, niin sitä varmaan on hereillä, jos ei niin sitten voi pistää luurin äänettömäksi, kuten itsekin teen ettei sieltä tule 8:lta aamulla herätystä...

 

Tässä taisi käydä niin, että sonera ajoi meidät tänään baariin...

Harmillinen homma, toivottavasti mahdollinen baarireissu oli kuitenkin onnistunut :)

 

Tuo on kyllä kieltämättä huono rajoite, että uutta koodia voi tilata vain 8-20. Asiaa selvitetään josko tuo pian onnistuisi 24/7.

 

soneraviihde.fi -osoitteen kautta ei pysty varsinaisen Viihteen PIN-koodia vaihtamaan, vaan pelkästään mobiilipalvelun vastaavaa. Tuossa näyttäisi tosiaan olevan häikkää ja laitoin asiaa eteenpäin selvitykseen.


en tiedä soneran leffan vuokraus  jutuista mutta eikö  järjestelmää  voi tehdä niin että    omilta sivuilta sais  ton kyseisen koodin  suoraan vai onko se vaihtuva koodi  ja jos on niin onko sen oltava vaihtuva välttämättä

luulis  että toi neknisesti olis mahdollista 



@MMALINEN kirjoitti:

en tiedä soneran leffan vuokraus  jutuista mutta eikö  järjestelmää  voi tehdä niin että    omilta sivuilta sais  ton kyseisen koodin  suoraan vai onko se vaihtuva koodi  ja jos on niin onko sen oltava vaihtuva välttämättä

luulis  että toi neknisesti olis mahdollista 


Oikeassa olet, käteväähän se olisi, että PIN-koodin näkisi suoraan Omilta Sivuilta. Laitetaan palautetta tuosta eteenpäin. Tällä hetkellä sieltä siis onnistuu uuden PIN-koodin tilaaminen tekstiviestillä. Vaihtuvahan koodi ei ole, joten sen puoleen ei ongelmaa.


 

Täällä sama ongelma, leffa ilta pilalla, oli virhe yrittääkään pitkästä aikaa vuokrata elokuvaa Sonera viihteen kautta, kello 20:20 eli jäi PIN1 koodi saamatta. Löydettiin lappu johonka oltiin tallennettu salasana eli kuviteltiin että sillä onnistuisi videon vuokraus, mutta ei.. 

 

Toinen ongelma minkä kanssa sai tapella ennen kuin pääsin "tilaamaan" uutta PIN1 koodia on teidän Oma Soneraan kirjautuminen. Se ei hyväksynyt käyttäjätunnusta ja salasanaa jonka olin tallentanut lapulle. No kun menin tekemään uutta salasanaa, niin sinne ei kuitenkaan kelvannut se salasana jonka olin tallentanut lapulle koska se oli palvelunne mukaan jo olemassa oleva salasana. MITEN SE SALASANA EI SITTEN KELVANNUT KIRJAUTUMISEEN KERTA SE OLI JO OLEMASSA?!?

 

Annan yhden kehitys idean:

Lopettakaa naurettava salasana rumba ja laittakaa laitteet toimimaan yhdellä ja samalla salasanalla joka käy Oma Soneraan ja Sonera Viihteeseen. Ei mitään järkeä tuossa teidän "PIN1" koodissa. Voisitte muuttaa sen valinnaiseksi, eli jos asiakas haluaa itselleen "lapsilukon" niin sen voi itse määrittää omat PIN koodinsa (sama idea kuin kaikissa puhelimissa). Nykyisessä salasana labyrintissa olen varma että teiltä tippuu 99% potentiaalisista uusista vuokraajista pois kun olette tehneet vuokraamisesta sellaisen seikkailun että se vaatii pitkiä hermoja ja todellista seikkailumieltä että jaksaa taistella tiensä läpi yhden elokuvan vuokraamiseksi. Helpommalla pääsee kun kävellen naapuri kylän videovuokraamoon hakemaan sen saman elokuvan (halvemmalla), samalla saa liikuntaa ja päälle nallekarkit vuokraamosta! 

 

Omalla kohdalla tulen irtisanomaan koko Sonera Viihteen heti kun tilaisuus sallii. Tallennus ominaisuuskin on takkuillut alusta asti, eli aika vähän saa irti suhteessa suolaiseen hintaan jonka laskutuksen olette ihme ja kumma saanut toimimaan.  


Hei Ihmeittelen ja tervetuloa Klaaniin! Sonera-tunnusten yhdistäminen kyllä onnistuu, jolloin omille sivuille kirjautuessa pääsee myös Sonera Viihteeseen :https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yhdista-liittymasi-Sonera-tunnukseen?id=1325



Toki tuo PIN -koodi juttu on vähän huonompi homma, kun se olisi kätevämpi saada heti kun sen tarvitsee.


PIN 1 koodin kysely on oletuksena päällä, vahinkojen välttämiseksi. PIN kyselyn voi kytkeä asetuksista pois päältä, jolloin sitä ei jatkossa kysytä lainkaan. Tämän jokainen siis tekee täysin omalla vastuullaan. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että tuo PIN koodi pitäisi näkyä omilla sivuilla tai se pitäisi saada tekstiviestinä tilattua mihin kellonaikaan vain. Tähän toivottavasti saadaan tulevaisuudessa muutos.


Vastaa