Skip to main content

Aloitan pelien katsomisen käytännössä aina viivästettynä "Katso alusta" -toiminnolla.

Silloin saa näppärästi hypittyä pelikatkot ja erätauot nopeat ohitse. Kuulostaa hyvältä, mutta ...

 

Käytän katseluun AppleTv:n uusinta 4k versiota. Pelin katselussa on ärsyttävä ongelma. Kuva jämähtää välillä kun painaa 10 sekunnin hyppynappia eteenpäin. Tämä on toistunut jokaisessa katsomassani ottelussa 5-20 kertaa. Jämähtämisiä ei tapahdu normaali katselussa. Ainoastaan eteenpäin hyppyjen yhteydessä. Ainoa tapa, jolla TeliaTv applikaatio tästä toipuu, on käynnistää lähetys alusta ja kelata takaisin jumittaneeseen kohtaa.

 

Tämä on kohtuu ärsyttävää.

 

Nyt olen katsonut Viaplayn kautta muutaman NHL pelin vastaavalla tavalla ongelmitta.

 

Hei @zimmer ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Testasin Liiga lähetyksiä kirjastosta AppleTV:llä enkä kirjaston lähetyksissä saanut toistettua ongelmaa. Onko ongelma ainoastaan livelähetyksien aikana vai toistuuko ongelma myös kirjaston lähetyksissä?

 

Onko AppleTV:ssä viimeisin iOS 12.01? On hyvä tarkistaa myös TeliaTV sovelluksesta sen versio. Viimeisimmän version Build date on sep 27 2018.


Testasin myös kirjastossa olleella lähetyksellä. Ongelma ei toistunut minullakaan sitä kautta. Ei ainoatakaan jumia, vaikka katsoin kokonaisen pelin.

 

Ongelma on toistunut jokaisella liigakierroksella useamman kerran, kun olen pelejä katsonut viivästetysti. Applikaatio jämähtää satunnaisesti 10s hyppypainalluksen jälkeen. Ainoa vaihtoehto on poistua applikaatiosta.

 

Kirjastosta katsottuna kuvan laatu pysyi tasaisesti laadukkaana. Otteluiltana tulevia hetkellisiä tutuksi käyneitä kuvan laadun huononemisia ei nyt tullut. Kirjastosta katsottuna lähetys vastasi hyppyihin myös nopeammin.

 

Olen saattanut olla esimerkiksi tunnin verran jäljessä ja applikaatiolla olisi mahdollisuus puskuroida striimiä pidempiäkin pätkä muistiin, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta.

 

Käytössäni olevat versiot:

TeliaTv 12.9.2018 1.17.0

AppleTv tvOS 12.0.1

(Laittamasi versionumero on uusin IOS applikaation versio. AppleTv:n tvOS versiot taitaa mennä omaa polkuaan)


Kiitos lisätiedoista ja korjauksestasi. Kokeillaan huomenna pelien aikaan miten palvelu käyttäytyy. Palataan asiaan!


Oletteko saaneet ongelmaa toistettua? Tuntuu siltä, että sovelluksen täydellinen jumiutuminen tapahtuu useimmin silloin, kun muutkin käyttäjät ovat raportoineet palvelussa häiriöitä.


@zimmer  tuosta asiasta vois tehä vikailmoituksen tämän linkin kautta Yhteydenottopyyntö

Päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.


Tein pyydetyn vikailmoituksen lokakuussa. Vastauksena tuli ilmoitus, että bugi on siirretty kehittäjille tutkintaan.

 

Mikähän mahtaa olla tilanne nyt? Alkaa menemään hermot lopullisesti tuon aloita alusta katselun jumittumisten kanssa. Eilinen oli pohjanoteeraus, sillä katselu jumittui, pätki tai sekoili parin minuutin välein. (En tiedä johtuiko siitä, että teillä oli käynnissä kaikille ilmainen viikonloppu). Lähetyksen laatu oli surkeata, kun aloitin katselemaan 15 minuuttia myöhässä. Kärsimystä kesti kaksi erää, että pääsin live kuvaan. Kolmannen erän katselin livenä ja se toimi ongelmitta.

 

En ehdi katsomaan lähetyksiä livenä ja olen hyvin turhautunut palvelun laatuun. Jokainen kerta, kun maksan liiganpaketin laskun, ihmettelen, miksi maksan näin huonosti toimivasta tuotteesta yhtään mitään.

 

Minkä takia olette laittaneet tämän ketjun ratkaistuksi, vaikka se on kaukana siitä?


Suoraan en tästä näe että mikä tuon suhteen tilanne on mutta laitoin tuosta kyselyä eteenpäin niin kerrotaan heti kun saadaan vähän lisätietoja.

 

Yhteisön keskustelu merkataan ratkaistuksi kun ongelma on ratkennut tai asia saatu edistettyä oikeaan paikkaan jos sitä ei ole suoraan mahdollista ratkaista yhteisössä(tässä tapauksessa kehityspuolelle tutkintaan).

 

edit.

Voitko vielä kertoa että mikä tvOS ja Telia tv-sovellus versiot ovat tällä hetkellä käytössä?

 

 


Näköjään on tullut TeliaTv:stä uusi versio 1.18. Näkeekö jostain mitä muutoksia tämä sisältää?

 

Täytyy testata seuraavalla kierroksella toimiiko paremmin.


Apple tv:n store ei näköjään anna mitään tietoja päivityksistä kuten iOS:n app store.

Mutta muutokset on lähinnä asiakkaalle näkymättömiä. Pieniä bugikorjauksia, katselun aloitusta on saatu hitusen nopeutettua ja teknisiin valmiuksiin muutoksia.


Jumiutumisongelma toistuu edelleen. Tosin tilanne on hieman parantunut, sillä joillakin kierroksella häiriöitä on ollut vähemmän kuin aiemmin. Toisaalta edelleen joillakin kierroksilla sovellus jumittaa välillä pahasti. Useita kertoja peräkkäin eikä katselusta meinaa tulla yhtään mitään.

 

Versiot:

tvOS: 12.1.1 (16K45)

Telia TV: 1.18.0



@zimmer@  kirjoitti:

Jumiutumisongelma toistuu edelleen. Tosin tilanne on hieman parantunut, sillä joillakin kierroksella häiriöitä on ollut vähemmän kuin aiemmin. Toisaalta edelleen joillakin kierroksilla sovellus jumittaa välillä pahasti. Useita kertoja peräkkäin eikä katselusta meinaa tulla yhtään mitään.

 

Versiot:

tvOS: 12.1.1 (16K45)

Telia TV: 1.18.0


Siellä on häiriötä vielä päällä ja tutkinnassa samaisesta aiheesta. Pyritään se toki korjaamaan - saatiin hoputettua tutkivaa tahoa tämän viestisi kautta, kiitos siitä :smileyhappy: 


Tänään katsoin ensimmäisen lähetyksen ilman häiriöitä ja hyvällä ladulla. Tämä tosin oli ensimmäinen peli minkä katsoin alusta loppuun livenä.

 

Tätä ennen olen katsonut 52 peliä, joissa on ollut sietämätöntä pätkimistä ja laadun heittelyä. Yleensä ottelun alku sujuu ongelmitta, mutta mitä pidemmälle peli menee, sitä todennäköisemmäksi häiriöt tulevat. Tämän päivän suorana katsottu peli jäi poikkeukseksi, sillä en mitenkään ehdi katsomaan pelejä tulevaisuudessakaan suorana.

 

Onko tietoa koska ongelmaan saadaan korjaus?

Tämä vain tuntuu paluulta edelliselle vuosituhannelle, jos edellytetään, että ihmisen pitää rytmittää elämänsä televisio-ohjelman aikataulun mukaan.



@zimmer@  kirjoitti:

Tänään katsoin ensimmäisen lähetyksen ilman häiriöitä ja hyvällä ladulla. Tämä tosin oli ensimmäinen peli minkä katsoin alusta loppuun livenä.

 

Tätä ennen olen katsonut 52 peliä, joissa on ollut sietämätöntä pätkimistä ja laadun heittelyä. Yleensä ottelun alku sujuu ongelmitta, mutta mitä pidemmälle peli menee, sitä todennäköisemmäksi häiriöt tulevat. Tämän päivän suorana katsottu peli jäi poikkeukseksi, sillä en mitenkään ehdi katsomaan pelejä tulevaisuudessakaan suorana.

 

Onko tietoa koska ongelmaan saadaan korjaus?

Tämä vain tuntuu paluulta edelliselle vuosituhannelle, jos edellytetään, että ihmisen pitää rytmittää elämänsä televisio-ohjelman aikataulun mukaan.


Selvitys/korjaus on valitettavasti edelleen käynnissä häiriölle. En uskalla aikatauluun ottaa kantaa. Toimiihan samassa verkossa toisella laitteella lähetys normaalisti? Laitoin tuosta AppleTV häiriöstä kyselyä/hoputusta tuotekehitykseen.


Mikä tämän tiketin tilanne on?

 

Kertauksena lyhyt kuvaus ongelmasta:

Kuva jumittui ottelun aikana useamman kerran AppleTV 4K, kun aloittaa katsomaan lähetystä viivästettynä esimerkiksi tunnin jäljessä (Live ja myöhemmin arkistosta katsottuna ei ole ongelmia). Välillä jumiutuminen on jatkuvaan eikä katselusta tulee yhtään mitään. Ongelmat pahenivat ottelun loppupuolelle. Useasti ensimmäinen erä meni ongelmitta, mutta kolmannen erän katselusta ei tullut yhtään mitään.

 

Olen käyttänyt paljon muita striimauspalveluita. Vastaavaa ongelmaa ei ole missään muussa palvelussa. Ongelma toistui vain ainoastaan Telian viivästetyssä palvelussa ottelun aikana eli ongelman on pakko olla siinä.

 

Kirjasin bugin järjestelmiinne viime syksynä. Siitä ei ole tullut mitään kuittausta takaisin päin kirjaamisen jälkeen.

 

Onko tähän ongelmaan tulossa korjausta tulevalle kaudelle? Ilmeisesti teillä on tulossa järjestelmämuutoksia tulevalle kaudelle? Viime kausi oli sietämätön kokonaisuudessaan. Toista samanlaista en enää jaksa. Katson käytännössä kaikki pelit viivästettynä, koska en millään voi ajoittaa aikataulujani otteluiden mukaan.


Kysyin edellisessä viestissäni tilanne Telialta kesäkuun loppupuolella. Mitään vastausta ei ole tullut.

 

Onko tämä foorumi paras paikka kysyä olemassa olevista ongelmista vai onko teillä tämänkaltaisia varten jokin parempi paikka?

 


Yhteisö on paras paikka kysyä, jos haluat vastaukseksi jotain tyyliin "viedään eteenpäin", "selvitellään asiaa" tai "ei ole vielä antaa tarkkaa ajankohtaa". Chatiin mielellään ohjataan, siellä kun päästään helposti ja henkilökohtaisesti kaupittelemaan lisäpalveluita.

 

Ihan totta puhuen tämä on aika tyhjänpäiväinen - joskin valitettavan todenmukainen - vastaus, enkä osaa sanoa minkä kanavan kautta tällaiset ongelmat päätyisivät oikealle taholle.


Sovelluksen kehitystä ollaan tehty keväällä ja kesästä ja muutosta oon tulossa. Tällä hetkellä se on sisäisessä testauksessa, eikä varsinaista aikataulua pystytä toistaiseksi lupaamaan. Selainpohjaiset playerit pyritään eri alustoilla tuomaan HTML5 tuelle. Tällä hetkellä HTML5 tuki toimii Win10 ja Win8.1 käyttöjärjestelmillä Edge + IE selaimilla.

Viiveen pienetämiseen on toimet on myös käynnissä ja otetaan käyttöön heti kuin mahdollista.

 

Mieluusti kertoisin tarkan aikataulun parannuksille, mutta sellaista minulla ei valitettavasti ole antaa. Sen voin kuitenkin luvata että parannusta on tulossa.


Marraskuun puolivälissä jumiutuminen on loppunut. Sitä ennen ongelma toistui jokaisella kierroksella. Nyt reiluun kuukauteen ei enää kertaakaan. Kotiympäristössäni ei ole muuttunut mitään, joten usko että Telian päässä on tehty muutos joka on tämän korjannut.

 

Nyt voitte laittaa tiketin ratkaistuksi :)



@zimmer@  kirjoitti:


Marraskuun puolivälissä jumiutuminen on loppunut. Sitä ennen ongelma toistui jokaisella kierroksella. Nyt reiluun kuukauteen ei enää kertaakaan. Kotiympäristössäni ei ole muuttunut mitään, joten usko että Telian päässä on tehty muutos joka on tämän korjannut.



 



Nyt voitte laittaa tiketin ratkaistuksi :)






Hienoa kuulla, että homma toimii. Bugi korjattiin samalla, kun uusi striimausalusta otettiin käyttöön :)


Vastaa