Toistaiseksi voimassa olevissa kanavapaketeissa irtisanomisen voi tehdä milloin vaan katseluoikeuden vielä säilyessä 30 vuorokauden ajan, ts. irtisanomisen voi tehdä kuukauden päähän. Meidän yleisistä toimitusehdoista löytyy tarkemmin irtisanomiskuvioista tietoa.
Noudatamme tällä 30 vuorokauden irtisanomisajalla varsin yleistä tapaa, mutta tokihan tuo tieto voisi olla entistä korostetummin esillä.
Kauden alussa passin pystyi irtisanomaan alkaen heti kunhan tilausta oli takana vähintään 30pv, mutta nyt irtisanominen kestää 30pv.
Telia on muuttanut sopimusehtoja kesken sopimuskauden kertomatta/hyväksyttämättä niitä asiakkailla.
Tämäkin kertoo vain siitä että Telia ei välitä asiakkaistaan yhtään.....
@AaTanja@ kirjoitti:
Toistaiseksi voimassa olevissa kanavapaketeissa irtisanomisen voi tehdä milloin vaan katseluoikeuden vielä säilyessä 30 vuorokauden ajan, ts. irtisanomisen voi tehdä kuukauden päähän. Meidän yleisistä toimitusehdoista löytyy tarkemmin irtisanomiskuvioista tietoa.
Noudatamme tällä 30 vuorokauden irtisanomisajalla varsin yleistä tapaa, mutta tokihan tuo tieto voisi olla entistä korostetummin esillä.
Nyt saatan olla väärässäkin, mutta mikä yleinen tapa on 30 vrk irtisanomisaika? Olen itsekin useaa suoratoistopalvelua käyttänyt ja kaikissa on kyllä tilaus irtisanottaessa päättynyt kuluvan laskutuskauden loppuun, ei 30 vrk kuluttua.
Irtisanomisaika vaihtelee hieman riippuen siitä onko kyseessä ns. free trial, eli ilmainen "kanava maistiainen" tai toistaiseksi voimassaoleva tilaus. Maksuttoman kanava kokeilun voi irtisanoa päättyväksi heti eikä niissä ole varsinaista irtisanomisaikaa. Jos kyseessä on toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti, käytetään 30 päivän irtisanomisaikaa.
@Merja_J@ kirjoitti:
Irtisanomisaika vaihtelee hieman riippuen siitä onko kyseessä ns. free trial, eli ilmainen "kanava maistiainen" tai toistaiseksi voimassaoleva tilaus. Maksuttoman kanava kokeilun voi irtisanoa päättyväksi heti eikä niissä ole varsinaista irtisanomisaikaa. Jos kyseessä on toistaiseksi voimassaoleva kanavapaketti, käytetään 30 päivän irtisanomisaikaa.
Missä muualla tällainen käytäntö on, kun Telian edustajan viestissä edellä kerrotaan, että noudatetaan yleistä tapaa?
Tästä samaisesta asiasta kinasteltiin jo vuosi sitten, kun liiga alkoi Telian toimesta. Asiakaspalvelu sovelsi jossain määrin tuota tuota sopimusehdoissa lukevaa 30 -päivää, mutta Telian web-palvelu lopetti palvelun välittömästi.
Mielestäni Telia on tässä pahiten mokannut, kun on tiedottamatta ja salaa "korjannut" web-palvelun toimimaan "sopismusehtojen" -mukaisesti.
Tilaajalle pitää olla aina selvää, koska irtisanominen pitää tehdä, että palvelu katkeaa haluttuna ajankohtana.
No joo, tätähän sopi odottaa... Telialta siis, *******u sentään.
Nyt kun menet Liiga-*******aa tilaamaan:
"30 vuorokauden irtisanomisaika, pois lukien ilmaiset kokeilujaksot ja määräaikaistilaukset."
Voi äiti.
TUOLLA SANOTAAN
https://www.telia.fi/liiga/faq#liiga-faq
Liigapassi:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Paketin hinta on 0 €/kk niiltä kuukausilta, jolloin Liiga-pelejä ei pelata.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.
• Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus viime kaudelta, sen laskutus jatkuu normaalisti syyskuusta lähtien.
eli eikös laskutuksen pitäis loppua irtisanomispäivään
jos noissa on 30 vuorokauden irtisanomis aika niin kyllä se selkeemmin pitäis mainita
eli pitääkö tässä alkaa ennustaan koska oman joukkueenn pelit loppuu etukäteen
ettei joudu maksaan kuukautta tyhjästä
samat ehdot liiga ja joukkuepassissa .
toivottavasti tilausvahvistuksiin on tehty jo korjauksia sitten syksyn
kun olivat todella puutteellisia
kuluttajaliiton lakimiehen mukaan .
Ennen muutosta irtisanomistilanteissa paketit päätettiin normaalia aiemmin asiakkaan eduksi, kun esimerkiksi Omien Sivujen kautta paketin irtisanoessa tilaus päättyi heti ilman erillistä irtisanomisaikaa.
Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.
@SaJoonas@ kirjoitti:
Ennen muutosta irtisanomistilanteissa paketit päätettiin normaalia aiemmin asiakkaan eduksi, kun esimerkiksi Omien Sivujen kautta paketin irtisanoessa tilaus päättyi heti ilman erillistä irtisanomisaikaa.
Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.
mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa
ei edes henkilötietoja mistä voitais päätellä tilaaja
onko tilaus kaavake netissä korjattu jos pyydän uuden korjatun vahvihtuksen
kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja tilata heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .
@MMALINEN@ kirjoitti:
mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa
ei edes henkilötietoja mistä voitais päätellä tilaaja
onko tilaus kaavake netissä korjattu jos pyydän uuden korjatun vahvihtuksen
kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja tilata heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .
Tilausvahvistuksessa pitäisi olla maininta, että "Palveluun sovelletaan palvelukuvauksessa mainittuja ehtoja ja rajoituksia sekä Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja- tai yritysasiakkaille".
Yleisissä toimitusehdoissa kerrotaan, että asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan muuta
palvelua koskevan sopimuksen yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen, ellei toisin ole sovittu.
Liiga-passin tilaussivun lisätietokentästä löytyy maininta: "30 vuorokauden irtisanomisaika, pois lukien ilmaiset kokeilujaksot ja määräaikaistilaukset."
Pitää alkaa selvittää tätä alkuviikosta meinaan kyllä oleelliset asiat pitää näkyä tilausvahvistuksessakin joihin kuuluu irtisanomis aika
sitten mikäs on irtisanomisajan laskutusjakso
oonko se laskutusväli vai kalenterikuukausi
tossa puhutaan 2 viikosta näköjään siis liigan katsojien kiusaksi laitettu kuukausi että voidaan periä katsojilta max kuukausi tyhjästä
2 viikopn irtisanomisen hyväksyisin mutta en kuukautta .
"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.
Sanonmpa vielä sen että nykyään monesti sopimusehdot pystyy lukeen vasta kaupan teon jälkeen SIIS KAIKKKI ne pitäis lukee samalla siinä voi mennä aikaa kun asiakas ne lukee mutta asiakkan oikeusturvan kannalta ne pitää antaa lukea rauhassa AINA
jos ihmisille annettais sopimuspaperit luettavaksi joka kerta niin asiakas teki aina valinnan haluaako asiakas lukea ja vastuu menis kuluttajalle
nykykäytännöllä asiakas osta sian säkissä ehtojen kannalta se ei ole oikein .
@yarskiss@ kirjoitti:
"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.
Viittasin nykyhetkeen tuossa tekstissä, kun oli puhetta tilauskaavakkeesta ja sen korjaamisesta. Yhteisön kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, emmekä voi tehdä hyvityspäätöksiä. Halutessasi voit laittaa meille kirjallisen palautteen yhteydenottolomakkeen kautta. Tilauksen yhteydessä on toimitettu tilausvahvistus ja kerrottu toimitusehdoista, mitä tilauksessa noudatetaan. Muutoksen myötä paketin irtisanominen on selkeämpää, kun kaikissa kanavissa noudatetaan 30 vrk irtisanomisaikaa. Etäkaupassa on myös 14 vrk peruutusoikeus, joten tilaus on mahdollista peruuttaa, mikäli tulee toisiin aatoksiin.
@yarskiss@ kirjoitti:
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.
Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.
@irritus@ kirjoitti:
@yarskiss@ kirjoitti:
Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...
Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.
Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.
Tähän ei Telialta taida tulla kommenttia?
@SaJoonas @NikoNo @IlariJR @AnneAn ja mitä näitä nyt on.
@SaJoonas@ kirjoitti:
Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.
Ei pidä paikkaansa. Tilatessa tulee ilmoitus jossa lukee "Kanavapaketilla on 30vrk minimitilausjakso", eli tuon mukaan irtisanoessa 31vrk tilauksesta tilaus katkeaa heti.
Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin
Kysyn nyt hyvissä ajoin kun tappara nyt näyttää pelaavan niin surkeeesti tällähetkellä ja kokonaisuutena tälläkaudella vaikka kakkosena onkin
niin onko nyt niin et jos haluan päättää tappara-passini runkosarjan loppuun niin se on irtisanottava kuukautta ennen eli joskus helmikuun puolessa välissä
ja kai saan myymälässä kun irtisanon niin irtisanomis vahvistuksen heti käteen .
@MMALINEN: Joukkuepassin laskutus katkeaa automaattisesti, kun joukkueenkin pelit loppuvat. Tappara tosin näyttää pääsevän pleijareihin, joten jos haluat katkaista paketin jo runkosarjan loppuun, niin käytössä on normaali 30 päivän irtisanomisaika. Irtisanomisvahvistusta näistä ei käsittääkseni lähde, mutta tieto siitä kirjataan toki asiakastietojärjestelmiimme.
@IlariJR@ kirjoitti:
@MMALINEN: Joukkuepassin laskutus katkeaa automaattisesti, kun joukkueenkin pelit loppuvat. Tappara tosin näyttää pääsevän pleijareihin, joten jos haluat katkaista paketin jo runkosarjan loppuun, niin käytössä on normaali 30 päivän irtisanomisaika. Irtisanomisvahvistusta näistä ei käsittääkseni lähde, mutta tieto siitä kirjataan toki asiakastietojärjestelmiimme.
Kerrotko @IlariJR mistä löydän tiedon, että laskutus katkeaa KUN JOUKKUEEN PELIT LOPPUVAT? Väittäisin, että tämä ei pidä paikkaansa, vaan asiakas maksaa sen kuun osalta, kun joukkue on vielä pelannut?
@mikkooks : Ilmaisin itseni huonosti. Laskutus katkeaa siis sen kuun loppuun, kun joukkueella on kauden viimeinen peli. Kiitos tarkennuksesta!
@IlariJR@ kirjoitti:
@mikkooks : Ilmaisin itseni huonosti. Laskutus katkeaa siis sen kuun loppuun, kun joukkueella on kauden viimeinen peli. Kiitos tarkennuksesta!
Ok, tämä on myös siis edelleen palveluntarjoajan eduksi toteutettu. Mikään automatiikkahan ei tässä ole syynä, koska aivan yhtälailla olisi hoidettavissa niin, että tilaus tai laskutus tosiaan katkeaa kun pelit loppuvat. Mutta kun asioita halutaan tehdä asiakkaan kustannuksella, niin eipä siinä mitään. Ne maksavat, jotka tahtovat.
@IlariJR@ kirjoitti:
@mikkooks : Ilmaisin itseni huonosti. Laskutus katkeaa siis sen kuun loppuun, kun joukkueella on kauden viimeinen peli. Kiitos tarkennuksesta!
Mutta sen takia haluan irtisanomisvahvistuksen sitten kun peruutan tilauksen kun tilausvahvistuskin oli tosipuutteellinen enkä tykkää telian nykyisestä laskutus systeemistä että voi joutua maksaan peleisttä vaikka pelejä ei enään oliskaan kun laskutuskausi on kuukausi
nelosella tilanne oli toinen vaikka pelit loppu niin katsottavaa edelleen oli .
Lukeeko jossain sopimusehdoissa mitä en ole siis saanu sähköpostiini että playoffeissa laskutetaan päivien mukaan jos pelejä on vähän
meinaan mulle sanottiin viimekeväänä
kun kysyin et jos joukkue pelaa laskutuskaudella vaan yhden pelin peritään playoffeissa 1 pelin hinta mikä on jotain 14 euroa vai onko tääkin juttuja mitä on palstalla sanottu mutta ei mainita sopimusehdoissa eli ei voida vedota siihen .
@MMALINEN@ kirjoitti:
@IlariJR@ kirjoitti:
@mikkooks : Ilmaisin itseni huonosti. Laskutus katkeaa siis sen kuun loppuun, kun joukkueella on kauden viimeinen peli. Kiitos tarkennuksesta!
Mutta sen takia haluan irtisanomisvahvistuksen sitten kun peruutan tilauksen kun tilausvahvistuskin oli tosipuutteellinen enkä tykkää telian nykyisestä laskutus systeemistä että voi joutua maksaan peleisttä vaikka pelejä ei enään oliskaan kun laskutuskausi on kuukausi
nelosella tilanne oli toinen vaikka pelit loppu niin katsottavaa edelleen oli .
Lukeeko jossain sopimusehdoissa mitä en ole siis saanu sähköpostiini että playoffeissa laskutetaan päivien mukaan jos pelejä on vähän
meinaan mulle sanottiin viimekeväänä
kun kysyin et jos joukkue pelaa laskutuskaudella vaan yhden pelin peritään playoffeissa 1 pelin hinta mikä on jotain 14 euroa vai onko tääkin juttuja mitä on palstalla sanottu mutta ei mainita sopimusehdoissa eli ei voida vedota siihen .
Viime keväällä tehtiin tosiaan niin, että jos joukkue pelasi vain yhden pelin huhti- tai toukokuussa, laskutimme siitä ainoastaan yhden Pelipassin hinnan 13,90e. En osaa sanoa onko sama käytäntö voimassa myös tänä vuonna. Tämä tarkentuu varmasti lähempänä.
Voit pyytää asiakaspalvelijaa lähettämään vapaamuotoisen vahvistuksen irtisanomisesta esimerkiksi mailiisi, jos niin haluat. Siitä jää joka tapauksessa merkintä meidän järjestelmiimme.