Skip to main content

Nyt kun sain lopulta irtisanottua Liiga-passini Omilta sivuilta... huomasinkin että liiga näkyi edelleen. Soitin tietty asiakaspalveluun, että jotain on vialla kun tein irtisanomisen päivää ennen seuraavan kuukauden alkua.



JA -sain tietää (tätä tietoa ei tarjottu tilausikkunassa...), että paketin irtisanomisaika on YKSI KUUKAUSI!!



Kaikissa nettipalveluissa (Netflix, HBO, Amazon Prime) irtisanominen tapahtuu tunneissa ilmoituksesta! Niin paitsi Telialla...



 



Tämä lähentelee jo huijausta ja lieneekö kuluttajansuojalain vastaista koska tietoa ei kerrota tilatessa.



Eli vaikken Elisasta niin pidäkään enää - sinne on matka nyt.



 



Edit AaTanja: muokattu otsikkoa

Onko  nyt oikeesti niin  että  tappara passin irtisanomisesta ei tule   irtisanomisvahvistusta tein äsken netissä  irtisanomisen ja  miten toi menee  toimiiko se nyt  12.3 saakka  ja laskuutus pättyy siihen  vai   laskutuskauden loppuun  23.3 ja jos 23.3 saakka niin kai   tapparan pelit näkyy siihen saakka  vaikka  niinkuin telialla on tapana niin kai  toi  paketti katkastaan   vuorokaudenvaihteessa  eli 1  playoff peliä en näe   se meinaan on tapparalla 23 päivä .

Omilla sivuilla ei näy paketin kohdalla että olis irtisanottu  päättymään laskutuskauden loppuun  irtisanomisenpuitteissa miksi ei ??


Oletko vielä saanut irtisanomisvahvistusta? Nyt ehkä parasta on jos otat chatin kautta asiakaspalveluun yhteyttä niin nähdään tarkemmin mihin asti paketti on voimassa, ja että näet haluamasi pelit.


14 jonossa en lähde odotteleen   mikä on telian  postiosoite  mihin voin lähettää kirjatun kirjeen vielä kerkee  irtisanomisajan puitteissa sitten mulla ainakin on mustaa valkosella et telialle on kirje lähetetty .

Kävin omilla sivuillani kattomassa  äsken   taas luki toistaseksi voimassa oleva tilaus

 sitten  luin  nyt et   muka   postuis tilatuista sitten kun    asia käsitelty  mutta miksi   lukee edelleen toistakseksi  voimassa oleva  vois lukee irtisanominen käsittelyssä  on tää epäselvää .

 


Voit laittaa meille viestiä myös Facebookin ja Twitterin yksityisviestillä. Lisäksi löytyy Yhteydenottopyyntö -lomake.


Tarkottaako toi sitä

Et sitten vasta kun irtisanominen on käsitelty

Niin siittä tulee tieto omille sivuille näin ei sais olla ja kuinka pian se tieto tulee alkaako telian mukaan irtisanomisaika mun pyynnön tekee vaiko sitten kun se on käsitelty siinähän voi mennä aikaa

Tilaus lähetetty!

Mikäli tilasit uuden kanavapaketin, on se käytettävissäsi jo parissa minuutissa! Aktiiviset kanavapakettisi näkyvät pienellä viiveellä Omilla Sivuilla Minun Tilaukseni-osiossa "tilatut" näkymässä.

Mikäli irtisanoit kanavapaketin, poistuu se "tilatut" näkymästä, kun kanavapaketin irtisanominen on käsitelty."



@MMALINEN@  kirjoitti:


Tarkottaako toi sitä



Et sitten vasta kun irtisanominen on käsitelty



Niin siittä tulee tieto omille sivuille näin ei sais olla ja kuinka pian se tieto tulee alkaako telian mukaan irtisanomisaika mun pyynnön tekee vaiko sitten kun se on käsitelty siinähän voi mennä aikaa



Tilaus lähetetty!



Mikäli tilasit uuden kanavapaketin, on se käytettävissäsi jo parissa minuutissa! Aktiiviset kanavapakettisi näkyvät pienellä viiveellä Omilla Sivuilla Minun Tilaukseni-osiossa "tilatut" näkymässä.



Mikäli irtisanoit kanavapaketin, poistuu se "tilatut" näkymästä, kun kanavapaketin irtisanominen on käsitelty."






Irtisanomisaika käynnistyy heti, kun irtisanot paketin omilta sivuilta tai pyydät sitä asiakaspalvelussa tai Telia Kaupassa. Irtisanominen syötetään jo heti tuolloin järjestelmiimme, mutta se poistuu omilta sivuilta vasta sitten, kun irtisanominen on tehty.


Tuleeko irtisanomisvahvistus sitten vasta kun palvelu on irtisanottu  eli  katseluoikeus päättyny ? ei meinaan ainakaan vielä ole tullu sähköpostiin .



@MMALINEN@  kirjoitti:


Tuleeko irtisanomisvahvistus sitten vasta kun palvelu on irtisanottu  eli  katseluoikeus päättyny ? ei meinaan ainakaan vielä ole tullu sähköpostiin .






Kyllä tulee. Eli tosiaan saat vahvistuksen irtisanomisesta sitten, kun katseluoikeus päättyy. Tästä syystä vahvistusta ei ole sinulle vielä tullut, koska kanava on vielä käytettävissäsi.


Arvasin 

 ongelma tässä on vaan asiakkaan kannalta se että asiakkaalla ei ole mustaa valkosella  koska tappara-passi on irtisanottu 

siksi  siittä kuuluis tulla  vahvistus  että on jättäny irtisanomispyynnön 

tai edes  omilla sivuilla pitäis näkyä että  irtisanoutuu    ja päivämäärä   nyt asiakkaan on vaan luotettava  että  irtisanominen on menny läpi

  ongelman tässä tekee 30 päivän irtisanomisaika   kun nyt ei tiedä  irtisanoutuuko   tappara-passi 30 päivän päästä vaiko 23.3 kun laskutus kausi päättyy  ja jos  30 päivän päästä kuinka laskutus menee  .

 



@MMALINEN@  kirjoitti:


Arvasin 



 ongelma tässä on vaan asiakkaan kannalta se että asiakkaalla ei ole mustaa valkosella  koska tappara-passi on irtisanottu 



siksi  siittä kuuluis tulla  vahvistus  että on jättäny irtisanomispyynnön 



tai edes  omilla sivuilla pitäis näkyä että  irtisanoutuu    ja päivämäärä   nyt asiakkaan on vaan luotettava  että  irtisanominen on menny läpi



  ongelman tässä tekee 30 päivän irtisanomisaika   kun nyt ei tiedä  irtisanoutuuko   tappara-passi 30 päivän päästä vaiko 23.3 kun laskutus kausi päättyy  ja jos  30 päivän päästä kuinka laskutus menee  .



 






Ymmärrän, että tuo on jokseenkin hämmentävä, kun vahvistusta irtisanomisesta ei tule heti sillä hetkellä, kun irtisanomisen tekee. Irtisanomisaika on 30 päivää, joka tarkoittaa sitä, että kanavapaketti irtisanoutuu 30 päivän päästä irtisanomisen tekemisestä. Laskutus päättyy irtisanomispäivään, eli vaikka irtisanominen tapahtuu kesken laskutuskauden, sinua ei laskuteta laskutuskauden loppuun vaan ainoastaan siihen päivään, jolloin kanava menee poikki. Suosittelen vielä tarkistamaan asiakaspalvelumme kautta tuon tarkan irtisanomispäivän, niin tiedät milloin katseluoikeus päättyy Tappara-passin osalta.


Jahas, täällä jatkuu sama meininki kuin viime vuonna. Irtisanominen on yhtä vaikeaa kuin ennenkin. Itse yritin elokuussa irtisanoa netin kautta (ei onnistu), soitto puhelimella (piti irtisanoutua, mutteipä onnistunutkaan) ja lopuksi toinen soitto siinä vaiheessa, kun uusi (aiheeton) lasku tuli. Sitten uskoivat, eikä laskua enää tarvinnut maksaa. Eka soitosta oli jäänyt jälki, mutta hommaa ei osattu hoitaa oikein.

 

Nyt pitääkin (viisastuneena) olla tarkkana. Joten kysytäänpä neuvoa etukäteen, olen tilaamassa joukkuepassia kun playoffit kiinnostaa... Alla väännetty muovipinnoitettua rautalankaa, koittakaa kestää. Ja vastauksia tosiaan toivotaan nyt. Jälkikäteen selvittelyn sävy on... tummempi.

 

1. "Laskutus alkaa tilauspäivästä alkaen". Tarkoittaako tuo sitä, että maksan esim helmikuulta vain jäljellä olevat päivät, esim 24.-29.2.? Vai maksanko koko helmikuun 19.90? Ja sitten maaliskuulta 19.90 ja vielä huhtikuultakin...

 

2. "Laskutuskausi ei välttämättä noudata kalenterikuukausia." Mitähän tuo tarkoittaa? Eli jos aloitan 24.2. niin onko laskutuskausi sitten 24.2.-23.3. tms? Entä jos aloitankin 4.3. ja irtisanon homman loppumaan 3.5., laskutetaanko 2 x kk-maksu, vaiko jotain muuta?

 

3. Entäpä sitten se ponnistusten ponnistus, irtisanominen... Viimeinen finaali on 2.5. Jos laitan irtisanomisen 2.5. (tai vaikka 3.5.), paljonko maksan toukokuulta? Vaikuttaako tähän kohta 2, eli tilauksen aloituspäivä? Jos ei, niin paljonko on toukokuun veloitus? Ja millä perusteilla? Entäpä jos seiskafinaalia ei pelatakaan, vaan liiga loppuu kuudenteen finaaliiin 29.4.?

 

4. Kohdassa 3 pohdiskelen siis, kannattaako sittenkin irtisanoa tilaus pienellä riskillä jo 29.4., jolloin mahdollinen seiskafinaali pitää tilata erikseen. Jos tuon yhden toukokuun pelin veloitus on yli 9.90 niin sitten kannattaa toimia näin.

 

5. Vielä yksi kysymys: mihin aikaan päivästä irtisanominen astuu voimaan? Eli jos irtisanomispäivä on 2.5. niin näenkö vielä tuon seiskafinaalin? Vai laittaako Telian setä (tai täti tai muunsukupuolinen) piuhat poikki jo aamuyöstä, tai kuten hieman epäilen, toisella erätauolla?

 

 

 

 



@Clunssila@  kirjoitti:


 



1. "Laskutus alkaa tilauspäivästä alkaen". Tarkoittaako tuo sitä, että maksan esim helmikuulta vain jäljellä olevat päivät, esim 24.-29.2.? Vai maksanko koko helmikuun 19.90? Ja sitten maaliskuulta 19.90 ja vielä huhtikuultakin...



 



2. "Laskutuskausi ei välttämättä noudata kalenterikuukausia." Mitähän tuo tarkoittaa? Eli jos aloitan 24.2. niin onko laskutuskausi sitten 24.2.-23.3. tms? Entä jos aloitankin 4.3. ja irtisanon homman loppumaan 3.5., laskutetaanko 2 x kk-maksu, vaiko jotain muuta?



 



3. Entäpä sitten se ponnistusten ponnistus, irtisanominen... Viimeinen finaali on 2.5. Jos laitan irtisanomisen 2.5. (tai vaikka 3.5.), paljonko maksan toukokuulta? Vaikuttaako tähän kohta 2, eli tilauksen aloituspäivä? Jos ei, niin paljonko on toukokuun veloitus? Ja millä perusteilla? Entäpä jos seiskafinaalia ei pelatakaan, vaan liiga loppuu kuudenteen finaaliiin 29.4.?



 



4. Kohdassa 3 pohdiskelen siis, kannattaako sittenkin irtisanoa tilaus pienellä riskillä jo 29.4., jolloin mahdollinen seiskafinaali pitää tilata erikseen. Jos tuon yhden toukokuun pelin veloitus on yli 9.90 niin sitten kannattaa toimia näin.



 



5. Vielä yksi kysymys: mihin aikaan päivästä irtisanominen astuu voimaan? Eli jos irtisanomispäivä on 2.5. niin näenkö vielä tuon seiskafinaalin? Vai laittaako Telian setä (tai täti tai muunsukupuolinen) piuhat poikki jo aamuyöstä, tai kuten hieman epäilen, toisella erätauolla?






 



1. Jos tilaat 24.2. Liiga-passin, maksat helmikuulta vain jäljellä olevista päivistä, et koko kuukaudesta.

2. Se tarkoittaa sitä, että laskutuskausi voi olla esimerkiksi kuukauden 11. päivästä seuraavan kuukauden 10. päivään. Laskutuskautta ei voi tuolla tavalla laskelmoida, vaan tilatessasi paketin esimerkiksi 24.2., voi laskutuskausi olla esimerkiksi kuukauden 3. päivästä seuraavan kuukauden 2. päivään. Tällöin ensimmäinen lasku tulee päiväkohtaisesti ajalta 24.2. - 2.3. ja sitä seuraava lasku sitten 3.3. - 2.4.

3. Tällä hetkellä homma menee siten, että laittaessasi kanavapaketin irtisanoutumaan 3.5., maksat kanavapaketista päiväkohtaisesti tuon kolmen päivän kuukausimaksun. Tilauksen aloituspäivä ei siis vaikuta laskun summaan, koska laskutuskauden jäädessä vajaaksi, veloitetaan viimeinen lasku päiväkohtaisesti. Jos seiskafinaalia ei pelata, niin maksat huhtikuulta normaalin kuukausimaksun.

4. Voit aivan itse valita, milloin haluat paketin päättää. En ota kantaa tähän sen enempää.



5. Tarkkaa kellonaikaa ei ole heittää. Jos laitat kanavapaketin päättymään 2.5., niin paketti irtisanoutuu tuon kyseisen vuorokauden aikana, joten suosittelen paketin päättämistä seuraavana päivänä.


 Taidan kattoo ehkä liigan playoffeja   cmoren kautta  koska vielä ainakaan ei ole irtisanomisaikoja .


En viitsinyt uutta ketjua avata tämän takia joten alustava kysymys tänne. jos liiga perutaan kokonaan runkosarjan jälkeen niin kaikki liigapassit sitten varmaan irtisanoutuu automaattisesti maaliskuun lopussa. Kannattaa jo telian alkaa tätä kysymystä miettiä niin ei tule ongelmia laskutuskysymysten kanssa ja valitusta asiakkailta. Vaikea nähfä liigaa pelattavan ilman yleisö,tämä selviää tässä lähiaikoina sitten.



@peekotu@  kirjoitti:


En viitsinyt uutta ketjua avata tämän takia joten alustava kysymys tänne. jos liiga perutaan kokonaan runkosarjan jälkeen niin kaikki liigapassit sitten varmaan irtisanoutuu automaattisesti maaliskuun lopussa. Kannattaa jo telian alkaa tätä kysymystä miettiä niin ei tule ongelmia laskutuskysymysten kanssa ja valitusta asiakkailta. Vaikea nähfä liigaa pelattavan ilman yleisö,tämä selviää tässä lähiaikoina sitten.






Näytämme kaikki pelit, jotka Liiga pelaa. Kaikki Liigan runkosarjan loput pelit pelataan tyhjille katsomoille (to 12.3. ja la 14.3.). Lähetyksissä ainoa muutos on, että haastattelut on jätetty pois. Liiga tiedottaa playoffsien tilanteesta myöhemmin. Otamme ilman muuta jokaisen asian tilanteessa huomioon. Seuraamme tilannetta ja informoimme mahdollisista muutoksista.


Vastaa