Skip to main content

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi / Katjane: poistettu tyhjiä rivejä

@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

Onko sinulla siis käytössäsi uusi DV8919-digiboksi vai käytätkö Arriksen boksia? Oletan viestisi perusteella, että käytössäsi on Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu Arriksen boksin kanssa, mutta korjaa ehdottomasti, jos olen väärässä. 😁> Mielellään kuulisin tarkemmin, että millaisia huolia sinulla on herännyt uutta DV8919-digiboksia kohtaan, jos haluaisit jakaa niitä tarkemmin vielä tähän tai sitten meillä on myös tämä ketju: Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä. Kyseiseen ketjuun voi käydä myös jakamassa käyttökokemuksia, palautetta, kehitysehdotuksia ja omia fiiliksiä uudesta boksistamme. Tuon ketjun aloitusviestissä myös mainitaan, että nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu.

 

Verrattuna Arrikseen, mielestäni uudessa boksissa on erityisesti hyvää se, että kyseessä on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi, joka mahdollistaa sovelluksien sujuvan käytön + mahdollisuuden ladata Google Play Kaupasta lisää sovelluksia käyttöön. Tällöin kodin viihdekeskus laajenee entisestään. Lisäksi uudesta digiboksista löytyy sisäänrakennettu Chromecast, joka on omasta mielestäni ehdoton plussa.


 

@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

 

Ääni tälle asialle.


@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

Tämä on mennyt minulta ohi, mutta onko jossain ilmoitettu että vanhat Arris-boksit tullaan korvaamaan uusilla Android-bokseilla vai mistä tässä on kyse?


  kirjoitti:
@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

Tämä on mennyt minulta ohi, mutta onko jossain ilmoitettu että vanhat Arris-boksit tullaan korvaamaan uusilla Android-bokseilla vai mistä tässä on kyse?

Telia TV -digiboksi uudistui, mutta edelleen vanhat Arris-digiboksit säilyvät ja niidenkin kehitys jatkuu. Lisätietoa lukee tämän ketjun aloituksessa. 


@SonjaNii  kirjoitti:
  kirjoitti:
@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

Tämä on mennyt minulta ohi, mutta onko jossain ilmoitettu että vanhat Arris-boksit tullaan korvaamaan uusilla Android-bokseilla vai mistä tässä on kyse?

Telia TV -digiboksi uudistui, mutta edelleen vanhat Arris-digiboksit säilyvät ja niidenkin kehitys jatkuu. Lisätietoa lukee tämän ketjun aloituksessa. 

Eli uudet asiakkaat saavat paremman laitteiston ja me monta vuotta asiakkaana olevat joudumme tyytymään huonompaan?


  kirjoitti:
@SonjaNii  kirjoitti:
  kirjoitti:
@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

Tämä on mennyt minulta ohi, mutta onko jossain ilmoitettu että vanhat Arris-boksit tullaan korvaamaan uusilla Android-bokseilla vai mistä tässä on kyse?

Telia TV -digiboksi uudistui, mutta edelleen vanhat Arris-digiboksit säilyvät ja niidenkin kehitys jatkuu. Lisätietoa lukee tämän ketjun aloituksessa. 

Eli uudet asiakkaat saavat paremman laitteiston ja me monta vuotta asiakkaana olevat joudumme tyytymään huonompaan?

Uuden Telia TV -digiboksin saa myös vanhat asiakkaat. Eli vanha digiboksi vaihtuisi tähän uuteen. Asiakaspalvelun kautta pystymme tämän muutoksen tekemään. 😁


@SonjaNii  kirjoitti:
  kirjoitti:
@SonjaNii  kirjoitti:
  kirjoitti:
@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

Tämä on mennyt minulta ohi, mutta onko jossain ilmoitettu että vanhat Arris-boksit tullaan korvaamaan uusilla Android-bokseilla vai mistä tässä on kyse?

Telia TV -digiboksi uudistui, mutta edelleen vanhat Arris-digiboksit säilyvät ja niidenkin kehitys jatkuu. Lisätietoa lukee tämän ketjun aloituksessa. 

Eli uudet asiakkaat saavat paremman laitteiston ja me monta vuotta asiakkaana olevat joudumme tyytymään huonompaan?

Uuden Telia TV -digiboksin saa myös vanhat asiakkaat. Eli vanha digiboksi vaihtuisi tähän uuteen. Asiakaspalvelun kautta pystymme tämän muutoksen tekemään. 😁

Mutta luonnollisesti haluatte minulta myös lisää rahaa tästä?


  kirjoitti:
@SonjaNii  kirjoitti:
  kirjoitti:
@SonjaNii  kirjoitti:
  kirjoitti:
@arttu1971  kirjoitti:

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi

Tämä on mennyt minulta ohi, mutta onko jossain ilmoitettu että vanhat Arris-boksit tullaan korvaamaan uusilla Android-bokseilla vai mistä tässä on kyse?

Telia TV -digiboksi uudistui, mutta edelleen vanhat Arris-digiboksit säilyvät ja niidenkin kehitys jatkuu. Lisätietoa lukee tämän ketjun aloituksessa. 

Eli uudet asiakkaat saavat paremman laitteiston ja me monta vuotta asiakkaana olevat joudumme tyytymään huonompaan?

Uuden Telia TV -digiboksin saa myös vanhat asiakkaat. Eli vanha digiboksi vaihtuisi tähän uuteen. Asiakaspalvelun kautta pystymme tämän muutoksen tekemään. 😁

Mutta luonnollisesti haluatte minulta myös lisää rahaa tästä?

Jos sinulla on Telia TV digiboksi laajakaistalla (mIPTV) tai vanhan tarjooman Telia TV -palvelu (IPTV) käytössäsi sekä lisäksi Arris 4302 tai Arris 5305 -digiboksi, tällöin saat uuden DV8919-digiboksin toimitusmaksun hinnalla. Jos taas sinulla on Telia TV digiboksilla -palvelu (aIPTV) ja Arris 5305 tai 4302, saat DV8919 boksin vaihdon listahinnalla (99€ 08/2022). 


HALOO!

Voiskoos tällaisesta "muutossählingistä" lähettää ihan erillisen selkokielisen kirjeen / sähköpostitiedotteen kaikille TeliaTV-asiakkaille, jotta pysytään kartalla?

 

Ei voi olla, että tälläinen laitepäivitysmahdollisuus jää sen varaan, että huomaa jutustelun täällä jossain Yhteisön syövereissä....


@DigiHate  kirjoitti:

HALOO!

Voiskoos tällaisesta "muutossählingistä" lähettää ihan erillisen selkokielisen kirjeen / sähköpostitiedotteen kaikille TeliaTV-asiakkaille, jotta pysytään kartalla?

 

Ei voi olla, että tälläinen laitepäivitysmahdollisuus jää sen varaan, että huomaa jutustelun täällä jossain Yhteisön syövereissä....

Jos kaikki boksit vaihdettaisiin automaattisesti niin toki siinä tapauksessa asiasta tiedotettaisiin asiakaskirjeellä. Vanhojen Arris-digiboksien kehitys kuitenkin jatkuu edelleen, joten päivitystarvetta ei välttämättä suurimmalla osalla asiakkaista ole. Uusi boksi otetaan asiakkaan kanssa puheeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun asiakas haluaa päivittää sopimusta tai on esimerkiksi boksiin liittyen meihin syystä tai toisesta yhteydessä. Kiitokset kuitenkin kehitysehdotuksesta! 


@Merja_J  kirjoitti:
@DigiHate  kirjoitti:

HALOO!

Voiskoos tällaisesta "muutossählingistä" lähettää ihan erillisen selkokielisen kirjeen / sähköpostitiedotteen kaikille TeliaTV-asiakkaille, jotta pysytään kartalla?

 

Ei voi olla, että tälläinen laitepäivitysmahdollisuus jää sen varaan, että huomaa jutustelun täällä jossain Yhteisön syövereissä....

Jos kaikki boksit vaihdettaisiin automaattisesti niin toki siinä tapauksessa asiasta tiedotettaisiin asiakaskirjeellä. Vanhojen Arris-digiboksien kehitys kuitenkin jatkuu edelleen, joten päivitystarvetta ei välttämättä suurimmalla osalla asiakkaista ole. Uusi boksi otetaan asiakkaan kanssa puheeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun asiakas haluaa päivittää sopimusta tai on esimerkiksi boksiin liittyen meihin syystä tai toisesta yhteydessä. Kiitokset kuitenkin kehitysehdotuksesta! 

OK eli tässä on se jekku: uuden laitteen saa jos jatkaa avioliittoa Telian kanssa = joutuu maksamaan enemmän.


No välttämättähän ei asiakkailla ole tarvetta vaihtaa puhelintaankaan joka päivä, vaikka jatkuvasta "Luurinmetsästys"-sähköpostitulvasta voisi niin ymmärtää... 😉>

 

Niin - kyllä tarjolla olevista uudistuksista vois asiakkaita muistuttaa - se ois ihan yleistä sivistynyttä käyttäytymistä... ..eikä vaadi asian käsittelyä "kehitysehdotuksena"...


@DigiHate  kirjoitti:

No välttämättähän ei asiakkailla ole tarvetta vaihtaa puhelintaankaan joka päivä, vaikka jatkuvasta "Luurinmetsästys"-sähköpostitulvasta voisi niin ymmärtää... 😉>

 

Niin - kyllä tarjolla olevista uudistuksista vois asiakkaita muistuttaa - se ois ihan yleistä sivistynyttä käyttäytymistä... ..eikä vaadi asian käsittelyä "kehitysehdotuksena"...

Onneksi Luurinmetsästyspäiviltä löytyy myös muitakin tuotteita edullisin hinnoin, niin puhelinta ei tarvitse päivittää joka päivä, kun ennen sitä voi vielä päivittää kuulokkeet, television taikka älykellon. 😉

 

No mutta vitsi vitsinä! Tosiaan Arris-digiboksien kehitys jatkuu edelleen, joten välttämättä päivitystarvetta ei kaikilla asiakkailla ole. Lisäksi täällä Yhteisön puolella olemmekin myös kirjoitelleet jonkin verran artikkeleita tuosta uudesta digiboksista ja käyneet läpi sen ominaisuuksia. Tätä kautta asiakkaat pääsevät myös esimerkiksi tutustumaan tähän uuteen digiboksiin.


Tuli mieleen sekin, että jos vaihtaisin boksia niin minähän en voisi katsoa edes kaikkia kanavia mitä minulla nyt on...


kyse on siitä että hybridi netti on poistumassa,teidän tekninen puoli sanoi että vanha arris ei toimi mobiililaajakaistassa.uudessa boxissa ei kovalevyä ja käytettävyys vitsi,kokeilin joskus dna hubia joka on samanlainen android ********,käyttöliittymä ei ole tarkoitettu tv katseluun eikä mikään toimi muutenkaan kun luke uusi rauta osiota.jos hybridi poistuu jää meille vain 5g mobiili vaihtoehto ja sit pitäisi siirtyä uuteen *****boxiin jossa ei kovalevyä sekä uusia telia tv sopimus ja samalla menettää mix m kanavat ja maksaa uudessa itsensä kipeäksi että näkyy samat kanavat...ja kuolla aivoinfarktiin kun uuden boxin kans menee hermot..

siis haluaisin jatkaa nykyisellä hybridillä ja arrisilla maailman tappiin mutta ilm hybridi on poistumassa,kukaan ei osaa sanoa miten kauan se toimii jne..?

--
Muokkaaja katjane: poistettu kirosanat


Miksi etusivulla näkyy tämä ketjun osalta, että viimeisin viesti “@arttu19712 päivää sitten” mutta ainakaan minä en näe tätä viestiä mistään, kun omassa näkymässä tämä alla oleva on viimeisin viesti joka on kolmen kuukauden takaa: 
 

 


Miksi etusivulla näkyy tämä ketjun osalta, että viimeisin viesti “@arttu19712 päivää sitten” mutta ainakaan minä en näe tätä viestiä mistään, kun omassa näkymässä tämä alla oleva on viimeisin viesti joka on kolmen kuukauden takaa: 
 

 

Ei minulla ainakaan näy noin 🤔 viimeisin viesti sinulta etusivulla ja täällä ketjussa uusimpana. Joku bugi varmaan ollut 😄


Ei ole kyllä minullekaan vastaan tullut. Tosin voisi otsikon klikkaus viedä aina viimeisimpään viestiin. Tai olla jotenkin “uusin viesti” nappi saatavissa.


Miksi etusivulla näkyy tämä ketjun osalta, että viimeisin viesti “@arttu19712 päivää sitten” mutta ainakaan minä en näe tätä viestiä mistään, kun omassa näkymässä tämä alla oleva on viimeisin viesti joka on kolmen kuukauden takaa: 
 

 

Testasin minäkin tätä ja foorumin etusivun eli tämän näkymän kautta viimeisin viesti näkyy ihan oikein: https://yhteiso.telia.fi/community

Ja testasin myös Uusimmat näkymän eli tämän ja täälläkin näkyi oikein: https://yhteiso.telia.fi/search/activity/recent?intcmp=yhteiso-navi-uusimmat

Miten sinulla näkyy juuri nyt? Jos edelleen näkyy väärin niin kokeiletko alkuun perinteistä välimuistin tyhjennystä. Jos tästä ei ole apua niin toistuuko vika muilla selaimilla? Teen tarvittaessa vikailmoituksen.


 

Ei ole kyllä minullekaan vastaan tullut. Tosin voisi otsikon klikkaus viedä aina viimeisimpään viestiin. Tai olla jotenkin “uusin viesti” nappi saatavissa.

Otsikon klikkaus vie aina aloituspostaukseen. Jos ketjussa on itselle lukemattomia viestejä niin siinä on Uusi-sana joka on myös linkki vanhimpaan lukemattoman viestiin. Jos itselle lukemattomia viestejä ei ole niin viimeisimmän viestin aikaleimaa klikkaamalla pääsee viimeisimpään viestiin.

 


Onkohan se  hinta viritys sama kuin viimeksi. Vaihda Arrikseen se vanha neliskulmainen. Jos otat kahden vuoden määrä aikaisen, se ei maksa mitään. Jos et ota 2 vuoden määrä aikaista, niin se maksaa 78 euroa.

 


Onkohan se  hinta viritys sama kuin viimeksi. Vaihda Arrikseen se vanha neliskulmainen. Jos otat kahden vuoden määrä aikaisen, se ei maksa mitään. Jos et ota 2 vuoden määrä aikaista, niin se maksaa 78 euroa.

 

Eli vanhan boksin päivityshinta uuteen on 14,90€ / kk 12 kk ajan (sopimuskauden kokonaishinta 179,80€, jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena 13,90€ + tallennuspalvelu 6,50€).


tässä postauksessa on kyse siitä että meillä on hybridi jota ollaan lopettamassa ja ainoa vaihtoehto näillä kulmilla on 5g mobiili ja jos siirtyy mobiiliin liittymään niin pitäisi tehdä uusi telia tv sopimus ja menettäisi kaikki edut esim m-kanavapaketin jota ei ole uudessa boxissa.juttelin teknisen puolen kans ja ymmärsin ettei vanha arris toimi uudessa mobiili liittymässä vaan tarvitsee adsl/vdsl yhteyttä…

uusi boxi on jotain mitä en halua,kokeilin joskus dna hubia joka on samanlainen android sekoilu,käytettävyys oli hirveä.eikä uudessa boxissa ole(eikä ole tulossa)kovalevyä että voi tallentaa maksukanavia.jos lukee uusi rauta osiota niin tajuaa että on susi syntyessään….

eli haluaisin jatkaa arriksella mahd pitkään mutta jos tuo hybridi ajetaan alas niin miten,olen yrittänyt udella kauanko tuo hybridi vielä toimii mutten ole saanut mitään vastausta..


 

Verrattuna Arrikseen, mielestäni uudessa boksissa on erityisesti hyvää se, että kyseessä on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi, joka mahdollistaa sovelluksien sujuvan käytön + mahdollisuuden ladata Google Play Kaupasta lisää sovelluksia käyttöö

BULLSHIT,jos tv boxin käyttötarkoitus on tv:n katselu on android ja siihen tehty käyttöliittymä huonoin vaihtoehto,normaali tv toiminnot on valikoiden takana,jo avatessa uuden boxin on vastassa jotn muuta kuin teeveeltä odottaa...


osaisiko joku vastata voiko tuo vanha pyöreä arris toimia uudella 5g mobiililiittymällä?kun juttelin teknisen puolen kanssa niin sanoi ettei periaatteessa toimi mutta jaaritteli niin paljon että jäi epäselväksi toimiiko kuiteski.haluaisin siis jatkaa vanhalla boxilla ja vanhalla telia tv sopimuksella sisltöineen mutta vaihtaa 5g mobiiliyhteyden kun tuo hybridi lopetetaan.minulle on jäänyt käsitys ettei onnistuisi vanhalla sopimuksella vaikka vanha arris toimisi 5g mobiililla…,ota näistä selvää,melkoinen kahlaaminen että saa jotain tietoa..


Käytännössä Arriksen digiboksin Telia TV-sovelluksen kehitys on lopetettu jo aikaa sitten. Harmi koska Arriksen boksi  on teknisesti hyvälaatuinen, erityisesti 4K-malli. 


Vastaa