Skip to main content

siirtyminen uuteen android boxiin ei ole vaihtoehto ja vaadinkin että vanhan pyöreän arrisin käyttöä pitää pystyä jatkamaan ,jos tässä pakotetaan siirtymään androidiin ja hybridi yhteys loppuu niin ei auta kuin lopettaa melk 20 vuoden asiakkuus sonera/teliassa..

 

---

Muokkaus Se_Jesse: muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi / Katjane: poistettu tyhjiä rivejä

osaisiko joku vastata voiko tuo vanha pyöreä arris toimia uudella 5g mobiililiittymällä?kun juttelin teknisen puolen kanssa niin sanoi ettei periaatteessa toimi mutta jaaritteli niin paljon että jäi epäselväksi toimiiko kuiteski.haluaisin siis jatkaa vanhalla boxilla ja vanhalla telia tv sopimuksella sisltöineen mutta vaihtaa 5g mobiiliyhteyden kun tuo hybridi lopetetaan.minulle on jäänyt käsitys ettei onnistuisi vanhalla sopimuksella vaikka vanha arris toimisi 5g mobiililla…,ota näistä selvää,melkoinen kahlaaminen että saa jotain tietoa..

Kyllä tämä onnistuu. Varsinkin jos käytössäsi on 5035-mallin boksi.


Verrattuna Arrikseen, mielestäni uudessa boksissa on erityisesti hyvää se, että kyseessä on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi, joka mahdollistaa sovelluksien sujuvan käytön + mahdollisuuden ladata Google Play Kaupasta lisää sovelluksia käyttöön. Tällöin kodin viihdekeskus laajenee entisestään. Lisäksi uudesta digiboksista löytyy sisäänrakennettu Chromecast, joka on omasta mielestäni ehdoton plussa.

 

No niin, otanpa itsekin nyt osaa tähän keskusteluun. Minulle soitti Telian myyjä, joka tarjosi määräaikaisten tarjousten loppumisen aikaan jatkoksi uusia sopimuksia. Yksi uusi sopimus koski Telia TV:tä, johon kuului “uusi parempi digiboksi täysin samoilla ominaisuuksilla mitä minulla oli jo ennenkin”.

Otin boksin tänään kokeiluun. Jo kaukosäädin herätti ensimmäisen epäilyksen epäonnistuneesta ostoksessa. Säätimessä oli todella vähän näppäimiä ja siltikin niitä osa oli valittu maksullisten lisäpalveluiden pikanäppäimille. TV-käytössä oleellisimmat näppäimet esimerkiksi ajansiirtoa, kanavan valintaa numeronäppäimillä ja ohjelmaopasta varten oli jätetty pois. Kovalevytön boksi ei lisäksi antanut tallentaa maksukanavia, eikä ajansiirto ollut näissä lainkaan mahdollinen. Mitä iloa on jostain Play-kaupasta ja sadasta lisäsovelluksesta, jos perusasiatkaan eivät ole laitteessa kunnossa? Vähän sama juttu olisi myydä Android-kahvinkeitintä, jolla saa aikaan vain kupillisen kahvia kerrallaan 30-asteisella vedellä. Sovellukset voi hakea kännykälle tai tabletille jos niin haluaa, mutta digiboksin muuttaminen huonosti toimivaksi tabletin kopioksi on vain huono vitsi. Myyjä yritti selkeästikin saada sopimusta aikaiseksi pienillä valkoisilla valheilla ilmeisesti provikoiden takia, mutta kyllähän tämä jatkuva asiakkaan aliarviointi on saanut jo minut harkitsemaan toisen operaattorin asiakkuutta. Nykyinen 24kk tarjous oli hinnaltaan hyvä, mutta lupauksista (soitin asiakaspalveluun ja tilaukseen luvattiin tulevan Arrisin uusin boksi) huolimatta siinä olikin pakkokytkös tähän uuteen Android-laitteeseen ja tätä tarjoushintaa ei saanut vanhalla boksilla jatkettua.

Soitan huomenna asiakaspalveluun ja perun kaiken myyjän minulle myyneen palvelun ja jatkan toistaiseksi vanhalla sopimuksella seuraten koko ajan kilpailijoiden tarjontaa. Telian asiakaspalvelu on muutenkin onnistunut jatkuvasti sähläämään kaiken pieleen, keväällä minulta laskutettiin kolminkertaisesti Liiga-paketista ja syksyllä kanavapaketin perumisen sijaan minulta katkaistiin koko Telia TV ja uudelleenavauksesta yritettiin vielä periä uudet avausmaksut.


 

No niin, otanpa itsekin nyt osaa tähän keskusteluun. Minulle soitti Telian myyjä, joka tarjosi määräaikaisten tarjousten loppumisen aikaan jatkoksi uusia sopimuksia. Yksi uusi sopimus koski Telia TV:tä, johon kuului “uusi parempi digiboksi täysin samoilla ominaisuuksilla mitä minulla oli jo ennenkin”.

Myyjä yritti selkeästikin saada sopimusta aikaiseksi pienillä valkoisilla valheilla ilmeisesti provikoiden takia, mutta kyllähän tämä jatkuva asiakkaan aliarviointi on saanut jo minut harkitsemaan toisen operaattorin asiakkuutta. Nykyinen 24kk tarjous oli hinnaltaan hyvä, mutta lupauksista (soitin asiakaspalveluun ja tilaukseen luvattiin tulevan Arrisin uusin boksi) huolimatta siinä olikin pakkokytkös tähän uuteen Android-laitteeseen ja tätä tarjoushintaa ei saanut vanhalla boksilla jatkettua.

Minulla oli vähän vastaavanlaista kokemukset asiakaspalvelusta johon olenkin avautunut tässä ketjussa:

 


Tilauksen irtisanominen olikin uskomattoman vaikeaa. Puhelu asiakaspalveluun ei riitä, irtisanominen piti tehdä lomakkeella, jossa kysyttyjä tietoja ei löydy mistään. Lisäksi lomakkeella ja tilauksissa käytettiin eri termejä asioista.

Mainittakoon muuten vielä se, että uuden Telia TV -sopimuksen myyjä oli omatoimisesti laittanut vanhan Arris-boksin liittymän irtisanoutumaan. Se näemmä onnistui ihan ihan että edes asiakkaalta oli kysytty mitään.

Tein tämän oman tapauksen johdosta ja aikaisempien kokemusten takia ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle tarkoituksellisesti epäselvästä ja -rehellisestä puhelinmyynnistä. Toivottavasti se johtaisi jonkinlaiseen parannukseen asiassa. Jatkossa en tilaa enää yhtään mitään Telian myyntipalvelun soittojen perusteella, olen joutunut joka kerta perumaan tilaukseni, kun tilaus on lopulta osoittautunut muuksi kuin mitä myyntihetkellä on annettu ymmärtää.


Tuolla luki ( “uusi parempi digiboksi täysin samoilla ominaisuuksilla mitä minulla oli jo ennenkin”.)Eihän tää pidä paikkaansa,karsittu versio lähinnä tämä uusi boksi.Huonompaan suuntaan tässä boksissa minun mielestä on menty,verrattuna pyöreään arrikseen.


Arris-sarja on selvästikin tehty TV-lähetysten katsomista varten ja ominaisuudetkin ovat siihen räätälöidyt. Vaikka Android-boksille saa play-kaupasta ties mitä ohjelmia eri suoratoistopalveluille, ei se kuitenkaan tee siitä digiboksina yhtään sen parempaa. Nämä kaikki ohjelmat löytyvät samaisesta kaupasta tabletillekin ja ohjelmat saa sitä kautta halutessaan telkkarille esimerkiksi Chromecastin kautta huomattavasti paremman käyttöliittymän kautta. Tällaisenaan Android-boksi jää ainoastaan digiboksin ja Android-tabletin huonot puolet yhdistäväksi sekasikiöksi. Sovelluskauppakin on käytännössä yhtä hyödyllinen ominaisuus digiboksissa kuin herätyskello kahvinkeittimessä. En halua, että TV:n peruskatselu ei onnistu ilman digiboksin valikoissa seikkailua. En ymmärrä Telian päätöstä Arris-sarjasta luopumisesta ilman parempaa tai edes yhtä hyvää tilalle tulevaa tuotetta. Uusi Android-boksi on tuntunut saavan kehuja ainoastaan Telian työntekijöiltä, asiakkaat tuntuvat suhtautuneen boksin pääosin negatiivisesti.


@jvanttinen kaiken kaikkiaan mennyt kieltämättä hankalalla kaavalla tuo sinun sopimuksen uusiminen. Ottamatta nyt kantaa boksin ominaisuuksiin tai tekemättä uuden ja vanhan boksin vertailua, niin itseäni jäi kiinnostamaan ja huolettamaan tuo miten kaikki sujui? Tai ei sujunut. Mihin lopputulemaan tilanne päätyi otettuasi uudelleen yhteyden meidän asiakaspalveluun? Saitko peruttua uuden sopimuksen, entä mitä sovit boksille tehtävän?


@jvanttinen kaiken kaikkiaan mennyt kieltämättä hankalalla kaavalla tuo sinun sopimuksen uusiminen. Ottamatta nyt kantaa boksin ominaisuuksiin tai tekemättä uuden ja vanhan boksin vertailua, niin itseäni jäi kiinnostamaan ja huolettamaan tuo miten kaikki sujui? Tai ei sujunut. Mihin lopputulemaan tilanne päätyi otettuasi uudelleen yhteyden meidän asiakaspalveluun? Saitko peruttua uuden sopimuksen, entä mitä sovit boksille tehtävän?

Puhelun aikana tehtiin uudet sopimukset laajakaistasta ja samalla kahden vuoden määräaikainen sopimus Telia TV:stä.

Laajakaistan kanssa kaikki meni hyvin, tarjous oli hyvä normaalihintaan nähden. Sain siitä vieläpä toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen. Tämä oli aikomus luonnollisestikin pitää.

Laajakaistan lisäksi minulle kerrottiin, että Telian asiakasetuina minulle kuuluu liikkuva laajakaista ja sellainen lisättiin vähän kuin sivulauseessa mukaan. Itse en tarvitse mobiilinettiä mihinkään, voin tarvittaessa hoitaa yhteydet puhelimen hotspotilla. Vasta sopimustiivistelmästä selvisi, että asiakasetu onkin alennettu kuukausihinta, ei ilmainen tuote. Tästä liittymästä sain sim-kortin tällä viikolla postiin ja sen puhelinnumeron saatuani tein siitä peruutusilmoituksen. Mitään reititintä en edes muuten saanut sim-kortin lisäksi, ei tämä kortti edes olisi yksinään sitä laajakaistayhteyttä muodostanut… Peruminen piti tehdä netissä olevan lomakkeen kautta, puhelu asiakaspalveluun ei jostain syystä riittänyt.

TV-palvelusta sain paljon ristiriistaista tietoa. Olin myyntipuhelun aikana poissa kotoa ja kun myöhemmin tarkistin Oma Telian kautta uuteen palveluun tulevan digiboksin tiedot, soitin asiakaspalveluun kysyäkseni tämän Android-boksin ominaisuuksista. Minulle sanottiin, että tähän uuteen liittymään on tulossa Arrisin uusin boksi ja se on sinne tilaukseen merkittykin. Telialla ei kuulemma ole tällä hetkellä muita bokseja edes käytössäkin. Jäin ihmettelemään vastausta, sillä minulla näkyi laitteena tämä uusi boksi. Lopputuloksena postissa odotti juurikin tämä Android-boksi ja kun totesin myyjän väittämät vääriksi/harhaanjohtaviksi mm. boksin ominaisuuksien ja kanavapakettien hinnoittelun suhteen, soitin asiakaspalveluun selvittääkseni asian. Uusi sopimus oli sidottu tähän uuteen boksiin ja siinä ei ollut mahdollisuus käyttää vanhaa boksia lainkaan. Lisäksi vanhan boksin liittymä oli tietämättäni laitettu irtisanoutumaan kahden viikon jälkeen uuden sopimuksen tekohetkestä. Irtisanoin uuden määräaikaisen TV-palvelun kanavapaketteineen ja ilmoitin, että vanhan Telia-TV:n irtisanominen tulisi perua. Minun käskettiin tehdä tästäkin irtisanominen lomakkeen kautta. Irtisanoin senkin eilen sitä kautta. Uusi boksi pitää palauttaa 14 vuorokauden sisällä ja täyttää mukana tullut palautuslomake, mutta itselläni ei ollut paketissa kuin lähete ja asiakaspalautustarra Postiin.

Näiden uusien tilausten perumisen käsittely on vielä kesken, joten en voi lopullista tilannetta vielä sanoa. Esimerkiksi viimeksi kanavapakettia peruttaessa minulta esimerkiksi irtisanottiin koko Telia TV-palvelu ja aiemminkin yhdestä kanavapaketeissa on ollut moninkertaista rinnakkaista laskutusta, joten pelkona on, ettei kaikki nytkään mene ihan putkeen. Lopputuloksena tähän hässäkkään on mennyt useita tunteja turhaa työtä ja varmaan laskullakin näistä samanaikaisista sopimuksista jotain veloitetaan. Vaikka kaiken irtisanominen menisikin onnistuneesti, ei pelkkä hyvä valokuituliittymäsopimus riitä nostamaan kokemusta positiivisen puolelle. Rahaa ja varsinkin aika meni, mutta käteen jäi ainoastaan tämä uusi nettiliittymä.


osaisiko joku vastata voiko tuo vanha pyöreä arris toimia uudella 5g mobiililiittymällä?kun juttelin teknisen puolen kanssa niin sanoi ettei periaatteessa toimi mutta jaaritteli niin paljon että jäi epäselväksi toimiiko kuiteski.haluaisin siis jatkaa vanhalla boxilla ja vanhalla telia tv sopimuksella sisltöineen mutta vaihtaa 5g mobiiliyhteyden kun tuo hybridi lopetetaan.minulle on jäänyt käsitys ettei onnistuisi vanhalla sopimuksella vaikka vanha arris toimisi 5g mobiililla…,ota näistä selvää,melkoinen kahlaaminen että saa jotain tietoa..

Kyllä tämä onnistuu. Varsinkin jos käytössäsi on 5035-mallin boksi.

käytössä on pyöreä 4302 arris,en ole tiennyt että tuota pyöreää arrista on muitakin malleja…,mutta siis onnistuu?


osaisiko joku vastata voiko tuo vanha pyöreä arris toimia uudella 5g mobiililiittymällä?kun juttelin teknisen puolen kanssa niin sanoi ettei periaatteessa toimi mutta jaaritteli niin paljon että jäi epäselväksi toimiiko kuiteski.haluaisin siis jatkaa vanhalla boxilla ja vanhalla telia tv sopimuksella sisltöineen mutta vaihtaa 5g mobiiliyhteyden kun tuo hybridi lopetetaan.minulle on jäänyt käsitys ettei onnistuisi vanhalla sopimuksella vaikka vanha arris toimisi 5g mobiililla…,ota näistä selvää,melkoinen kahlaaminen että saa jotain tietoa..

Kyllä tämä onnistuu. Varsinkin jos käytössäsi on 5035-mallin boksi.

käytössä on pyöreä 4302 arris,en ole tiennyt että tuota pyöreää arrista on muitakin malleja…,mutta siis onnistuu?

chatissä hannu sanoi että tuo meidän arris on iptv eli ei toimi ilman langallista yhteyttä eli pitää uusia kaikki sopimukset jos vaihtaa 5g mobiiliin,ja samalla tulee tuo android kökkö mitä en halua.mikäs tämä 5035 arris on,googlasin ja näytti aivan samalta kuin meidän pyöreä arris 4302,mikä ero näillä arriksilla on?onnistuu jos on on 5035?toimiiko tämä arris 5035 siis langattomalla yhteydellä?ja siihen saa kans kovalevyn?miksi minulle ei sitten tarjota tuota 5035 boxia jos sen kanssa voisi jatkaa vanhalla tv sopimuksella?siis mitä fitt…

ja kaiken kukkuraksi olen täällä lukenut että jotkut ovat uusineet nettiliittymän ja käyttävät vanhaa arrista vaikka sen ei pitäisi toimia,onko tässä nyt sitten kyse juuri arris 5035?tekninen puoli sanoi että vanha arris ei toimi mobiililiittymässä vaan tarvitsee lanka yhteyden ja kun sanoin että jotkut käyttää vanhaa arrista uudella liittymällä niin sanoi ettei pitäisi toimia ja mumisi jotain…

voiko tämä tosiaan olla näin vaikeeta?pää räjähtää kun yrittää ymmärtää tätä telia tv showta..


ja vielä kun tutkin niin 5035 ero on vain ilmeisesti hdr+ ja uhd tuki niin miten se voi sillä onnistua ja 4302 arriksella ei??(yritän laskea tuhanteen ja rauhoittua mutta...)


ja lisäksi ihmetyttää että telia ja muut operaattorit ajavat alas langallisia yhteyksiä ja siirtyvät langattomiin niin tässäkin ketjussa sanoitte ettei arriksia olla hävittämässä ja kehitystyö jatkuu…

MUTTA JOS SE ARRIS EI TOIMI KUIN LANGALLISELLA NIIN MITÄ VITT……?


@jvanttinen kaiken kaikkiaan mennyt kieltämättä hankalalla kaavalla tuo sinun sopimuksen uusiminen. Ottamatta nyt kantaa boksin ominaisuuksiin tai tekemättä uuden ja vanhan boksin vertailua, niin itseäni jäi kiinnostamaan ja huolettamaan tuo miten kaikki sujui? Tai ei sujunut. Mihin lopputulemaan tilanne päätyi otettuasi uudelleen yhteyden meidän asiakaspalveluun? Saitko peruttua uuden sopimuksen, entä mitä sovit boksille tehtävän?

Puhelun aikana tehtiin uudet sopimukset laajakaistasta ja samalla kahden vuoden määräaikainen sopimus Telia TV:stä.

Laajakaistan kanssa kaikki meni hyvin, tarjous oli hyvä normaalihintaan nähden. Sain siitä vieläpä toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen. Tämä oli aikomus luonnollisestikin pitää.

Laajakaistan lisäksi minulle kerrottiin, että Telian asiakasetuina minulle kuuluu liikkuva laajakaista ja sellainen lisättiin vähän kuin sivulauseessa mukaan. Itse en tarvitse mobiilinettiä mihinkään, voin tarvittaessa hoitaa yhteydet puhelimen hotspotilla. Vasta sopimustiivistelmästä selvisi, että asiakasetu onkin alennettu kuukausihinta, ei ilmainen tuote. Tästä liittymästä sain sim-kortin tällä viikolla postiin ja sen puhelinnumeron saatuani tein siitä peruutusilmoituksen. Mitään reititintä en edes muuten saanut sim-kortin lisäksi, ei tämä kortti edes olisi yksinään sitä laajakaistayhteyttä muodostanut… Peruminen piti tehdä netissä olevan lomakkeen kautta, puhelu asiakaspalveluun ei jostain syystä riittänyt.

TV-palvelusta sain paljon ristiriistaista tietoa. Olin myyntipuhelun aikana poissa kotoa ja kun myöhemmin tarkistin Oma Telian kautta uuteen palveluun tulevan digiboksin tiedot, soitin asiakaspalveluun kysyäkseni tämän Android-boksin ominaisuuksista. Minulle sanottiin, että tähän uuteen liittymään on tulossa Arrisin uusin boksi ja se on sinne tilaukseen merkittykin. Telialla ei kuulemma ole tällä hetkellä muita bokseja edes käytössäkin. Jäin ihmettelemään vastausta, sillä minulla näkyi laitteena tämä uusi boksi. Lopputuloksena postissa odotti juurikin tämä Android-boksi ja kun totesin myyjän väittämät vääriksi/harhaanjohtaviksi mm. boksin ominaisuuksien ja kanavapakettien hinnoittelun suhteen, soitin asiakaspalveluun selvittääkseni asian. Uusi sopimus oli sidottu tähän uuteen boksiin ja siinä ei ollut mahdollisuus käyttää vanhaa boksia lainkaan. Lisäksi vanhan boksin liittymä oli tietämättäni laitettu irtisanoutumaan kahden viikon jälkeen uuden sopimuksen tekohetkestä. Irtisanoin uuden määräaikaisen TV-palvelun kanavapaketteineen ja ilmoitin, että vanhan Telia-TV:n irtisanominen tulisi perua. Minun käskettiin tehdä tästäkin irtisanominen lomakkeen kautta. Irtisanoin senkin eilen sitä kautta. Uusi boksi pitää palauttaa 14 vuorokauden sisällä ja täyttää mukana tullut palautuslomake, mutta itselläni ei ollut paketissa kuin lähete ja asiakaspalautustarra Postiin.

Näiden uusien tilausten perumisen käsittely on vielä kesken, joten en voi lopullista tilannetta vielä sanoa. Esimerkiksi viimeksi kanavapakettia peruttaessa minulta esimerkiksi irtisanottiin koko Telia TV-palvelu ja aiemminkin yhdestä kanavapaketeissa on ollut moninkertaista rinnakkaista laskutusta, joten pelkona on, ettei kaikki nytkään mene ihan putkeen. Lopputuloksena tähän hässäkkään on mennyt useita tunteja turhaa työtä ja varmaan laskullakin näistä samanaikaisista sopimuksista jotain veloitetaan. Vaikka kaiken irtisanominen menisikin onnistuneesti, ei pelkkä hyvä valokuituliittymäsopimus riitä nostamaan kokemusta positiivisen puolelle. Rahaa ja varsinkin aika meni, mutta käteen jäi ainoastaan tämä uusi nettiliittymä.

Kiitos tästä kattavasta viestistäsi, tämä otetaan meillä nyt selvitykseen. Palaamme tänne ketjuun mahdollisimman pian. Asiakastietojasi emme täältä saa tietoomme, mutta välitän nämä kaikki kertomasi tuotevastaavalle sekä asiakaspalvelun esihenkilöille. Tulethan vielä kertomaan kun tilausten käsittely on saatu päätökseen? 


Ei kannata hermostua @arttu1971 Hengitämme syvään ja rauhallisesti ensin. Tiedän, että tuntuu ehkä vaikealta ymmärtää operaattorin tarjoamia palveluita, kun digiboksit ovat mustia ja pyöreitä. Meidän pieni ja musta pyörä digiboksi on joko Arris 4302 tai 4302W (langaton versio). Lisäksi on Arris 5305W, mikä toimii myös siis langattomalla yhteydellä. Näissä purkeissa on pieniä eroja, esim. 5305W-purkissa ei toimi Netflix. 

 

Digiboksien malleista on meillä Asiakastuessa hyvä vertailutaulukko. Jos näet Arris 5305 ilman tuplaweetä tai W:n kanssa, niin se on aivan sama laite. Huomasin, että tätä laitetta kirjoitetaan kahdella eri tavalla, vaikka niissä ei ole eroa toisin kuin Arris 4302-digiboksin kanssa. Arris 4302-malli on meidän ensimmäisiä ja vanhempia laitteita, siitä seuraava kehitysaskel oli tämä 4302W eli toimii langattomana. Kehitystä näissä tapahtuu ja me kuuntelemme asiakkaan ääntä näissä kehitysasioissa. 

 


Ei kannata hermostua @arttu1971 Hengitämme syvään ja rauhallisesti ensin. Tiedän, että tuntuu ehkä vaikealta ymmärtää operaattorin tarjoamia palveluita, kun digiboksit ovat mustia ja pyöreitä. Meidän pieni ja musta pyörä digiboksi on joko Arris 4302 tai 4302W (langaton versio). Lisäksi on Arris 5305W, mikä toimii myös siis langattomalla yhteydellä. Näissä purkeissa on pieniä eroja, esim. 5305W-purkissa ei toimi Netflix. 

 

Digiboksien malleista on meillä Asiakastuessa hyvä vertailutaulukko. Jos näet Arris 5305 ilman tuplaweetä tai W:n kanssa, niin se on aivan sama laite. Huomasin, että tätä laitetta kirjoitetaan kahdella eri tavalla, vaikka niissä ei ole eroa toisin kuin Arris 4302-digiboksin kanssa. Arris 4302-malli on meidän ensimmäisiä ja vanhempia laitteita, siitä seuraava kehitysaskel oli tämä 4302W eli toimii langattomana. Kehitystä näissä tapahtuu ja me kuuntelemme asiakkaan ääntä näissä kehitysasioissa. 

 

no voi hellanlettas ku ei ymmärretä edes kysymyksiä..,en ole puhunut boxin yhteydestä reitittimeen,haloo…

jos lukisit postauksen ajatuksen kanssa ja miettisit mistä tässä puhutaan,siis uudestaan:meidän hybridi on loppumassa ja pitäisi vaihtaa 5g mobiililiittymä kun ei muita tarjolla tänne,kysyin täällä että voinko vaihtaa liittymän mobiiliyhteydeksi ja jatkaa arris 4302 boxin käyttöä vanhalla telia tv sopimuksella johon @KaPetri  vastasi että onnistuu,varsinkin jos käytössä arris 5035,noh kysäisin vielä chatin kautta onko tämä totta että onnistuu ja sieltä vastattiin ettei kyllä onnistu koska arris toimii vain langallisella yhteydellä(siis adsl/vdsl)eikä toimi 5g mobiiliyhteydellä ollenkaan.sitten ihmettelin @KaPetri mainitsemaa 5035 arrista et josko s sit toimii mutta erot on vain uhd tuki +jne eli sekään ei ilm toimi 5g mobiililla vaikka @KaPetri väitti toisin….ja lisäksi olette luopumassa langallisista liittymistä kuten muutkin operaattorit mutta samaan hengenvetoon täsäkin ketjussa sanoitte ettei arriksen kehitystä lopeteta eikä sen käyttöä,ihmettelin vaan miten se voi toimia jos ei toimi kuin langallisella liittymällä(siis adsl/vdsl enkä tarkoita wifiä ja tajuan kyllä että w mallinron lopussa tarkoittaa wifi yhteyttä mutta se ei liity tähän asiaan mitenkään)

täällä yhteisössä olen lukenut että jotkut käyttää vanhaa arrista koska uusi android on syvältä,mutta kun puhuin teknisen puolen kanssa sanoivat ettei arris toimi ilman lankayhteyttä(ja taas siis adsl/vdsl eikä wifi) ja kun sanoin että jotkut käyttää ja toimii niin mumisi jotn…,eli eihän näistä ota erkkikään(sori erkki) selvää kun joka toinen telialainen väittää päinvastaista..

JOKOHAN MENI TÄMÄN POSTAUKSEN AIHE PERILLE….HUHHUH

--
Muokkaaja katjane: pingattu käyttäjätunnukset


tämä @PiaJo ei ole tainnut lukea/ymmärtää tätä jatkoaikaa arrikselle postausta ollenkaan tai luetun ymmärtäminen tökkii aika pahasti tai hän on todellä niitä joiden tiedot boxeista on että ovat mustia ja pyöreitä…… voi hel….

 

--

Muokkaaja katjane: pingattu käyttäjätunnus


Kiitos @arttu1971 palautteestasi. Testasin viime viikolla Arris 5305W-mallia Telia TV-digiboksi -tunnuksillani ja hyvin toimi mobiiliverkon yli. Toimii siis ilman kiinteää verkkoa.


Kiitos @arttu1971 palautteestasi. Testasin viime viikolla Arris 5305W-mallia Telia TV-digiboksi -tunnuksillani ja hyvin toimi mobiiliverkon yli. Toimii siis ilman kiinteää verkkoa.

minkähän takia tekninen puoli sitten sanoo ettei toimi?oletan että sen pitäisi sitten toimia 4302 boxillakin?chatissä kuitenkin sanoi etten voi käyttää vanhaa olemassaolevaa telia tv sopimusta jos vaihdan liittymätyypin..,ilmeisesti tämä selviää vain tilaamalla uuden mobiilinettiyhteyden ja kokeilen,onhan sillä 14 vrk palautus/peruutus oikeus?en irtisano nykyistä hybridiä ennenkuin selviää josko se tv toimii uudella.täällä oli tosin keskustelu että aspa oli omatoimisesti irtisanonut vanhan liittymän kysymättä asiakkaalta..?


Kiitos @arttu1971 palautteestasi. Testasin viime viikolla Arris 5305W-mallia Telia TV-digiboksi -tunnuksillani ja hyvin toimi mobiiliverkon yli. Toimii siis ilman kiinteää verkkoa.

nykyisen hybridi yhteyden tiedoissa lukee että palveluun on kytketty telia tv eli tämähän sen liittymän vaihdon tietysti estää,jos vaihdan liittymän ja lopetan hybridiliittymän niin nykyinen telia tv sopimus eo toimi enää?


Kiitos @arttu1971 palautteestasi. Testasin viime viikolla Arris 5305W-mallia Telia TV-digiboksi -tunnuksillani ja hyvin toimi mobiiliverkon yli. Toimii siis ilman kiinteää verkkoa.

minkähän takia tekninen puoli sitten sanoo ettei toimi?oletan että sen pitäisi sitten toimia 4302 boxillakin?chatissä kuitenkin sanoi etten voi käyttää vanhaa olemassaolevaa telia tv sopimusta jos vaihdan liittymätyypin..,ilmeisesti tämä selviää vain tilaamalla uuden mobiilinettiyhteyden ja kokeilen,onhan sillä 14 vrk palautus/peruutus oikeus?en irtisano nykyistä hybridiä ennenkuin selviää josko se tv toimii uudella.täällä oli tosin keskustelu että aspa oli omatoimisesti irtisanonut vanhan liittymän kysymättä asiakkaalta..?

Pahoittelut siitä, että olet saanut ristiriitaista tietoa palveluiden ja boksien toiminnasta.

 

Telia TV digiboksilla palveluita meillä on kaksi:

  • Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu, joka toimii kiinteissä adsl, vdsl ja ethernet-yhteyksissä
  • Telia TV digiboksi -palvelu, joka toimii mobiililaajakaistoissa, kaapelilaajakaistoissa sekä toisen operaattorin verkossa

Hybridiyhteydellä sinulla on tällä hetkellä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu ja mahdollisesti vaihtaessasi mobiiliin TV palvelu muuttuu Telia TV digiboksi -palveluksi, jolloin siitä tehdään uusi sopimus mutta voit jatkaa vanhalla digboksilla niin halutessasi.

 

Koska sinulla on olemassa Hybridilaajakaista, voit kokeilla jo nyt Telia TV digiboksia mobiiliyhteyden kautta nykyisillä laitteillasi:

  • Sammuta modeemilaite, irroita siitä adsl-johto ja kytke modeemi uudelleen päälle. Tällöin käynnistyessään laite toimii vain mobiiliverkossa. Kun modeemin valot palavat adsl-yhteyttä lukuunottamatta tasaisesti, voit jatkaa digiboksin pariin.
  • Jos digiboksi ei automaattisesti ala ladata uutta ohjelmistoa > Käynnistä Telia TV digiboksi uudelleen käyttämällä virtajohto irti ja laittamalla se takaisin
  • Digiboksi kysyy sinulta käyttäjätunnusta ja salasanaa, ellet ole niitä jo aiemmin syöttänyt digiboksiin. Tunnukset ovat samat kuin Telia TV -sovellukseen ja löytyvät tarvittaessa Minun Teliasta > Liittymäni ja palveluni > Telia TV -katselutavat.

Onnistuiko testaus ja miten käyttö sujuu?


@jvanttinen kaiken kaikkiaan mennyt kieltämättä hankalalla kaavalla tuo sinun sopimuksen uusiminen. Ottamatta nyt kantaa boksin ominaisuuksiin tai tekemättä uuden ja vanhan boksin vertailua, niin itseäni jäi kiinnostamaan ja huolettamaan tuo miten kaikki sujui? Tai ei sujunut. Mihin lopputulemaan tilanne päätyi otettuasi uudelleen yhteyden meidän asiakaspalveluun? Saitko peruttua uuden sopimuksen, entä mitä sovit boksille tehtävän?

Puhelun aikana tehtiin uudet sopimukset laajakaistasta ja samalla kahden vuoden määräaikainen sopimus Telia TV:stä.

Laajakaistan kanssa kaikki meni hyvin, tarjous oli hyvä normaalihintaan nähden. Sain siitä vieläpä toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen. Tämä oli aikomus luonnollisestikin pitää.

Laajakaistan lisäksi minulle kerrottiin, että Telian asiakasetuina minulle kuuluu liikkuva laajakaista ja sellainen lisättiin vähän kuin sivulauseessa mukaan. Itse en tarvitse mobiilinettiä mihinkään, voin tarvittaessa hoitaa yhteydet puhelimen hotspotilla. Vasta sopimustiivistelmästä selvisi, että asiakasetu onkin alennettu kuukausihinta, ei ilmainen tuote. Tästä liittymästä sain sim-kortin tällä viikolla postiin ja sen puhelinnumeron saatuani tein siitä peruutusilmoituksen. Mitään reititintä en edes muuten saanut sim-kortin lisäksi, ei tämä kortti edes olisi yksinään sitä laajakaistayhteyttä muodostanut… Peruminen piti tehdä netissä olevan lomakkeen kautta, puhelu asiakaspalveluun ei jostain syystä riittänyt.

TV-palvelusta sain paljon ristiriistaista tietoa. Olin myyntipuhelun aikana poissa kotoa ja kun myöhemmin tarkistin Oma Telian kautta uuteen palveluun tulevan digiboksin tiedot, soitin asiakaspalveluun kysyäkseni tämän Android-boksin ominaisuuksista. Minulle sanottiin, että tähän uuteen liittymään on tulossa Arrisin uusin boksi ja se on sinne tilaukseen merkittykin. Telialla ei kuulemma ole tällä hetkellä muita bokseja edes käytössäkin. Jäin ihmettelemään vastausta, sillä minulla näkyi laitteena tämä uusi boksi. Lopputuloksena postissa odotti juurikin tämä Android-boksi ja kun totesin myyjän väittämät vääriksi/harhaanjohtaviksi mm. boksin ominaisuuksien ja kanavapakettien hinnoittelun suhteen, soitin asiakaspalveluun selvittääkseni asian. Uusi sopimus oli sidottu tähän uuteen boksiin ja siinä ei ollut mahdollisuus käyttää vanhaa boksia lainkaan. Lisäksi vanhan boksin liittymä oli tietämättäni laitettu irtisanoutumaan kahden viikon jälkeen uuden sopimuksen tekohetkestä. Irtisanoin uuden määräaikaisen TV-palvelun kanavapaketteineen ja ilmoitin, että vanhan Telia-TV:n irtisanominen tulisi perua. Minun käskettiin tehdä tästäkin irtisanominen lomakkeen kautta. Irtisanoin senkin eilen sitä kautta. Uusi boksi pitää palauttaa 14 vuorokauden sisällä ja täyttää mukana tullut palautuslomake, mutta itselläni ei ollut paketissa kuin lähete ja asiakaspalautustarra Postiin.

Näiden uusien tilausten perumisen käsittely on vielä kesken, joten en voi lopullista tilannetta vielä sanoa. Esimerkiksi viimeksi kanavapakettia peruttaessa minulta esimerkiksi irtisanottiin koko Telia TV-palvelu ja aiemminkin yhdestä kanavapaketeissa on ollut moninkertaista rinnakkaista laskutusta, joten pelkona on, ettei kaikki nytkään mene ihan putkeen. Lopputuloksena tähän hässäkkään on mennyt useita tunteja turhaa työtä ja varmaan laskullakin näistä samanaikaisista sopimuksista jotain veloitetaan. Vaikka kaiken irtisanominen menisikin onnistuneesti, ei pelkkä hyvä valokuituliittymäsopimus riitä nostamaan kokemusta positiivisen puolelle. Rahaa ja varsinkin aika meni, mutta käteen jäi ainoastaan tämä uusi nettiliittymä.


Kiitos minunkin puolestani kattavasta vastauksesta. Sinulla voi jatkossakin käytössä olla Arris-boksi, emme velvoita vaihtamaan sitä pois. Palveluun kuitenkin tulee eroja, jos lähdetään tekemään muutoksia ja on ikävää, että sinua on informoitu toisin. Kuten myös se, että sinulle on annettu ymmärtää, että boksien ominaisuudet olisivat samat Arriksessa ja DV8919-boksissa. Linkkaan tähän väliin jo aiemminkin tässä ketjussa vilahtaneen taulukon, jossa boksien erot ovat selkeästi esillä.

 

Esimerkiksi MIX-paketti ei ole saatavilla nykyiselle Telia TV digiboksilla -palveluun. Jos sinulla on jo ennestään mainitsemani Telia TV digiboksilla, määräaikaisen sopimuksen voi uusia Minun Teliassa, missä on myös mahdollista valita jatkaako vanhalla boksilla vai haluaako uuden. Kerroit kuitenkin kovalevystä, mikä viittaisi siihen, että sinulla on ollut käytössäsi jo uusmyynnistä poistunut Telia TV -palvelumme, mikä osaltaan mutkistaa tilannetta. Uuteen palveluun kun ei ole kovalevyä saatavilla.

 

Useampaan otteeseen mainitsemasi irtisanomislomake ja sen käyttö on tämän esiin tuomasi tapauksen johdosta otettu meillä nyt tarkasteluun, josko se ja sen käyttö saataisiin jotenkin paremmin palvelevaksi. Toivotaan, että nyt käsittelyssä olevat peruutukset ja tilauksen muutokset hoituvat tästä eteenpäin mahdollisimman onnekkaasti ja kuten niiden tuleekin hoitua.


 

Esimerkiksi MIX-paketti ei ole saatavilla nykyiselle Telia TV digiboksilla -palveluun.

Miksi ihmeessä tämä ei ole saatavilla?


Miksi ihmeessä tämä ei ole saatavilla?

 

Taustalla on tekniset haasteet erityisesti kanavavalintoihin liittyen. 


Kiitos @arttu1971 palautteestasi. Testasin viime viikolla Arris 5305W-mallia Telia TV-digiboksi -tunnuksillani ja hyvin toimi mobiiliverkon yli. Toimii siis ilman kiinteää verkkoa.

minkähän takia tekninen puoli sitten sanoo ettei toimi?oletan että sen pitäisi sitten toimia 4302 boxillakin?chatissä kuitenkin sanoi etten voi käyttää vanhaa olemassaolevaa telia tv sopimusta jos vaihdan liittymätyypin..,ilmeisesti tämä selviää vain tilaamalla uuden mobiilinettiyhteyden ja kokeilen,onhan sillä 14 vrk palautus/peruutus oikeus?en irtisano nykyistä hybridiä ennenkuin selviää josko se tv toimii uudella.täällä oli tosin keskustelu että aspa oli omatoimisesti irtisanonut vanhan liittymän kysymättä asiakkaalta..?

Pahoittelut siitä, että olet saanut ristiriitaista tietoa palveluiden ja boksien toiminnasta.

 

Telia TV digiboksilla palveluita meillä on kaksi:

  • Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu, joka toimii kiinteissä adsl, vdsl ja ethernet-yhteyksissä
  • Telia TV digiboksi -palvelu, joka toimii mobiililaajakaistoissa, kaapelilaajakaistoissa sekä toisen operaattorin verkossa

Hybridiyhteydellä sinulla on tällä hetkellä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu ja mahdollisesti vaihtaessasi mobiiliin TV palvelu muuttuu Telia TV digiboksi -palveluksi, jolloin siitä tehdään uusi sopimus mutta voit jatkaa vanhalla digboksilla niin halutessasi.

 

Koska sinulla on olemassa Hybridilaajakaista, voit kokeilla jo nyt Telia TV digiboksia mobiiliyhteyden kautta nykyisillä laitteillasi:

  • Sammuta modeemilaite, irroita siitä adsl-johto ja kytke modeemi uudelleen päälle. Tällöin käynnistyessään laite toimii vain mobiiliverkossa. Kun modeemin valot palavat adsl-yhteyttä lukuunottamatta tasaisesti, voit jatkaa digiboksin pariin.
  • Jos digiboksi ei automaattisesti ala ladata uutta ohjelmistoa > Käynnistä Telia TV digiboksi uudelleen käyttämällä virtajohto irti ja laittamalla se takaisin
  • Digiboksi kysyy sinulta käyttäjätunnusta ja salasanaa, ellet ole niitä jo aiemmin syöttänyt digiboksiin. Tunnukset ovat samat kuin Telia TV -sovellukseen ja löytyvät tarvittaessa Minun Teliasta > Liittymäni ja palveluni > Telia TV -katselutavat.

Onnistuiko testaus ja miten käyttö sujuu?

mitäpä se hyödyttää testailla jos en voi jatkaa vanhalla telia tv sopimuksella,menetän mix m paketin ja siinä olevat kanavat.jos tuo hybridi nyt sitten lopetetaan niin ei ole paljon vaihtoehtoja kuin ynnäillä kanavapakettien hintoja teiltä ja kilpailijoilta ja ottaa halvin,sääli etten voi vain pitää nykyisen telia tv bokseineen ja vaihtaa nettiliittymän,kyllähän tuon luulisi onnistuvan jos vaan olisi halua tehdä niin..

hölmöä lopettaa 20 vuoden asiakkuus tuommosen takia mutta minkäs teet...


Toivotaan, että nyt käsittelyssä olevat peruutukset ja tilauksen muutokset hoituvat tästä eteenpäin mahdollisimman onnekkaasti ja kuten niiden tuleekin hoitua.

Peruutuksen yhteydessä ainakin poistettiin alkuperäinen Telia TV -tunnukseni, joten en päässyt kirjautumaan palveluun sovelluksen kautta viime päivinä lomamatkamme aikana. Sain asiakaspalvelun kautta uuden tunnuksen käyttöön, mutta sillä pystyn tällä hetkellä katsomaan ainoastaan Liigan kanavia. Pitäisi ilmeisesti ottaa vielä kerran yhteyttä asiakaspalveluun asiasta.


Vastaa