Peruutuksen yhteydessä ainakin poistettiin alkuperäinen Telia TV -tunnukseni, joten en päässyt kirjautumaan palveluun sovelluksen kautta viime päivinä lomamatkamme aikana. Sain asiakaspalvelun kautta uuden tunnuksen käyttöön, mutta sillä pystyn tällä hetkellä katsomaan ainoastaan Liigan kanavia. Pitäisi ilmeisesti ottaa vielä kerran yhteyttä asiakaspalveluun asiasta.
Kuulostaisi siltä, että tunnukselta puuttuu vielä Tallennuspalvelu, jolloin se näyttää vain erikseen tilatut kanavat. Kannattaa kurkata, josko siitä jäisi kiinni! Ohjeet sen päällekytkemiseen löytyvät sivuiltamme.
Ketjun otsikko on revenny keskutelussa bokseihin ja yhteyksiin.No..liittyvät tietty toisiinsa.
Käytän arris5305W:tä ja toivon mukaan se säilyy vielä pitkään.TV käyttöönhän se on ihan mainio peli.Sen wifin kanssahan siinä on ollut ongelmaisuutta,johtuneeko sit reitittimestä vai boksista,en tiedä mut piuhan kanssa se toimii ihan kohtalaisesti.Sitä android boksia en edes halua.
Yx lapsus mikä vielä (ainakin itsellä)on tämä neloskanavan HD tallennus.Kovalevyboksilla se onnistuu mut verkossa ei. Mitenkäs sillä android sätöksellä tallennetaan nelosen hoodeetä….ei mitenkään.
Käytän arris5305W:tä ja toivon mukaan se säilyy vielä pitkään.TV käyttöönhän se on ihan mainio peli.
Toistaiseksi on tarkoitus, että asiakkaat joilla on käytössään Arriksen 5035W boksi voivat jatkaa sen käyttämistä. Kyseinen boksimalli tulee olemaan tuettuna vielä pitkään vaikka malli onkin myynnistä poistunut. Mitään pakkovaihtoa uuteen boksiin ei siis ole luvassa lähivuosina.
Yx lapsus mikä vielä (ainakin itsellä)on tämä neloskanavan HD tallennus.Kovalevyboksilla se onnistuu mut verkossa ei. Mitenkäs sillä android sätöksellä tallennetaan nelosen hoodeetä….ei mitenkään.
DV8919-boksi toimii vain yhteysriippumattomalla OTT-tekniikalla ja kyseisellä tekniikalla ei ole kuin yksi Nelosen kanava tarjolla. Tätä kanavaa voi tallentaa vain verkkoon sillä yhteysriippumaton Telia TV-palvelu ei tue kovalevylle tallentamista. IPTV-tekniikalla on ollut pitkään tarjolla kanavasta SD ja HD-versiot eri kanavapaikoilla.
Kuulostaisi siltä, että tunnukselta puuttuu vielä Tallennuspalvelu, jolloin se näyttää vain erikseen tilatut kanavat. Kannattaa kurkata, josko siitä jäisi kiinni! Ohjeet sen päällekytkemiseen löytyvät sivuiltamme.
Kiitos, tämä auttoi ongelmaan. Nyt kaikki toimii normaalisti sovelluksessakin.
Ensimmäinen laskukin tuli nyt muutosten jälkeen. Siinä oli laskutettu tästä toisesta Telia TV:stä rinnakkain kolmelta päivältä ja sen lisäksi nettiliittymän nopeuden laskusta 15€. Tällaista velotuksesta ei myyjä maininnut mitään tarjouksesta kertoessaan, hän puhui vain liittymän uudesta kuukausimaksusta. Myöskään sähköpostiin tulleessa liittymän sopimusvahvistuksessa ei oltu mainittu tästä kertamaksusta. Nämä ovat taas niitä pieniä negatiivisia asioita, jotka saavat miettimään, miksi haluaisin jatkaa Telian asiakkaana pidemmän päälle. Tällaisia asioita tuntuu olevan jatkuvasti ja näihin alkaa jo vähitellen turtumaan.
Kiitos, tämä auttoi ongelmaan. Nyt kaikki toimii normaalisti sovelluksessakin.
Ensimmäinen laskukin tuli nyt muutosten jälkeen. Siinä oli laskutettu tästä toisesta Telia TV:stä rinnakkain kolmelta päivältä ja sen lisäksi nettiliittymän nopeuden laskusta 15€. Tällaista velotuksesta ei myyjä maininnut mitään tarjouksesta kertoessaan, hän puhui vain liittymän uudesta kuukausimaksusta. Myöskään sähköpostiin tulleessa liittymän sopimusvahvistuksessa ei oltu mainittu tästä kertamaksusta. Nämä ovat taas niitä pieniä negatiivisia asioita, jotka saavat miettimään, miksi haluaisin jatkaa Telian asiakkaana pidemmän päälle. Tällaisia asioita tuntuu olevan jatkuvasti ja näihin alkaa jo vähitellen turtumaan.
Hienoa, että nyt sovelluksessa kaikki toimii normaalisti. Nyt en kuitenkaan osaa sanoa, mitä tuossa on tapahtunut, että Telia TV:stä on laskutettu kolmelta päivältä päällekäin. Oletko ollut asiasta jo yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta voidaan katsoa laskutusta tarkemmin? Laajakaistan nopeuden laskusta veloitetaan 15 euron maksu ja tämä tulisi kyllä palvelutilanteessa kertoa. Kyseinen veloitus löytyy meidän laajakaistapalveluiden hinnastosta. Pahoittelut, ettei palvelutilanteessa ole tuosta hinnasta mitään mainittu ja ymmärrän, että tuo herättää negatiivista tunnetta. Kuten tuossa aikaisemmin totesin, niin asiakaspalvelun kautta voidaan katsoa laskutusta tarkemmin, joten suosittelen että olisit sinne vielä yhteydessä, jossa voidaan tämä asia katsoa asiakastietojen kanssa.
Nyt en kuitenkaan osaa sanoa, mitä tuossa on tapahtunut, että Telia TV:stä on laskutettu kolmelta päivältä päällekäin. Oletko ollut asiasta jo yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta voidaan katsoa laskutusta tarkemmin? Laajakaistan nopeuden laskusta veloitetaan 15 euron maksu ja tämä tulisi kyllä palvelutilanteessa kertoa. Kyseinen veloitus löytyy meidän laajakaistapalveluiden hinnastosta. Pahoittelut, ettei palvelutilanteessa ole tuosta hinnasta mitään mainittu ja ymmärrän, että tuo herättää negatiivista tunnetta. Kuten tuossa aikaisemmin totesin, niin asiakaspalvelun kautta voidaan katsoa laskutusta tarkemmin, joten suosittelen että olisit sinne vielä yhteydessä, jossa voidaan tämä asia katsoa asiakastietojen kanssa.
Tarkoitukseni on olla yhteydessä asiakaspalveluun, mutta jonot ovat olleet sen verran pitkiä, että siihen ei ole ollut tällä viikolla aikaa. Olen yrittänyt tänään, mutta chat vaikuttaa olevan rikki, keskustelu ei lähde etenemään botin kanssa. Pidän kyllä itsestään selvänä, että jos yhteydestä annetaan normaalihinnasta poikkeava tarjous, siinä yhteydessä pitää ilmoittaa pelkän kuukausimaksun lisäksi myös mahdolliset kertamaksut, mikäli sellaisia aiotaan laskuttaa.
No niin, chatti palautui toimintaan ja pääsin heti ilman jonoa sisään. Asia hoitui nopeasti kummankin asian osalta ja ne hyvitettiin laskuun. Tämä kerta asiakaspalvelussa onnistui hyvin, siitä pitää antaa kiitokset ja plussat Amandalle ja Kristalle. :)
Kiitos @arttu1971 palautteestasi. Testasin viime viikolla Arris 5305W-mallia Telia TV-digiboksi -tunnuksillani ja hyvin toimi mobiiliverkon yli. Toimii siis ilman kiinteää verkkoa.
minkähän takia tekninen puoli sitten sanoo ettei toimi?oletan että sen pitäisi sitten toimia 4302 boxillakin?chatissä kuitenkin sanoi etten voi käyttää vanhaa olemassaolevaa telia tv sopimusta jos vaihdan liittymätyypin..,ilmeisesti tämä selviää vain tilaamalla uuden mobiilinettiyhteyden ja kokeilen,onhan sillä 14 vrk palautus/peruutus oikeus?en irtisano nykyistä hybridiä ennenkuin selviää josko se tv toimii uudella.täällä oli tosin keskustelu että aspa oli omatoimisesti irtisanonut vanhan liittymän kysymättä asiakkaalta..?
Pahoittelut siitä, että olet saanut ristiriitaista tietoa palveluiden ja boksien toiminnasta.
Telia TV digiboksilla palveluita meillä on kaksi:
- Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu, joka toimii kiinteissä adsl, vdsl ja ethernet-yhteyksissä
- Telia TV digiboksi -palvelu, joka toimii mobiililaajakaistoissa, kaapelilaajakaistoissa sekä toisen operaattorin verkossa
Hybridiyhteydellä sinulla on tällä hetkellä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu ja mahdollisesti vaihtaessasi mobiiliin TV palvelu muuttuu Telia TV digiboksi -palveluksi, jolloin siitä tehdään uusi sopimus mutta voit jatkaa vanhalla digboksilla niin halutessasi.
Koska sinulla on olemassa Hybridilaajakaista, voit kokeilla jo nyt Telia TV digiboksia mobiiliyhteyden kautta nykyisillä laitteillasi:
- Sammuta modeemilaite, irroita siitä adsl-johto ja kytke modeemi uudelleen päälle. Tällöin käynnistyessään laite toimii vain mobiiliverkossa. Kun modeemin valot palavat adsl-yhteyttä lukuunottamatta tasaisesti, voit jatkaa digiboksin pariin.
- Jos digiboksi ei automaattisesti ala ladata uutta ohjelmistoa > Käynnistä Telia TV digiboksi uudelleen käyttämällä virtajohto irti ja laittamalla se takaisin
- Digiboksi kysyy sinulta käyttäjätunnusta ja salasanaa, ellet ole niitä jo aiemmin syöttänyt digiboksiin. Tunnukset ovat samat kuin Telia TV -sovellukseen ja löytyvät tarvittaessa Minun Teliasta > Liittymäni ja palveluni > Telia TV -katselutavat.
Onnistuiko testaus ja miten käyttö sujuu?
mitäpä se hyödyttää testailla jos en voi jatkaa vanhalla telia tv sopimuksella,menetän mix m paketin ja siinä olevat kanavat.jos tuo hybridi nyt sitten lopetetaan niin ei ole paljon vaihtoehtoja kuin ynnäillä kanavapakettien hintoja teiltä ja kilpailijoilta ja ottaa halvin,sääli etten voi vain pitää nykyisen telia tv bokseineen ja vaihtaa nettiliittymän,kyllähän tuon luulisi onnistuvan jos vaan olisi halua tehdä niin..
hölmöä lopettaa 20 vuoden asiakkuus tuommosen takia mutta minkäs teet...
eli käytännössä tämä rajoitus on vain telian nimikkeissä ja päätöksissä,jos kerran 4302 toimii mobiililiittymän kautta(kuten monet ovat kokeilleet)niin teknistä estettä ei ole vaihtaa hybridi liittymä mobiililiittymäksi ja jatkaa vanhalla telia tv sopimuksella ja laitteilla?rajoitus on vain palvelun nimessä (telia tv digiboxi laajakaistalla tai telia tv digiboxi)vaikka sanotaan että telia tv laajakaistalla toimii vain kiinteissä adsl/vdsl ja ethernet niin sehän todistetusti toimii myös mobiililiittymällä..?eli jos antaisitte 5g modeemin niin se toimisi nykyisillä telia tv sopimuksilla ja laitteilla jos en lopeta hybridi liittymää(koska silloin loppuisi vanha telia tv sopimus)...eli vaihtamalla nykyisen palvelun nimi telia tv digiboxilla nimeksi voisin jatkaa vanhalla boxilla m-kanavapaketteineen ja mobiiliyhteydellä ja lopettaa hybridi(ei teknistä estettä)eli ainoa joka tämän estää on teidän tv palveluiden nimet ja niihin paperilla liitetyt tekniikat..
jos haluaisitte niin voisitte muuttaa nykyisen palvelun nimen telia tv digiboxilla palveluksi,lopettaa minun hybridiyhteys,antaa minulla 5g yhteys ja minä voisin jatkaa kuten ennenkin vain modeemin vaihtuessa…,mutta sehän olisi varmaan liian helppoa ja käytännöllistä asiakkaan kannalta(sekä halpaa)…….?
tai vain päättäisitte että telia tv digiboxi laajakaistalla palvelu voi tarkoittaa mitä vain teidän laajakaistayhteyksistä (hybridi,5g,adsl,ethernet)