Skip to main content

Hei,

 

Minulla on määräaikainen sopimus voimassa vielä 21.12.2023 asti ja olisin valmis maksamaan koko sopimuksen loppusumman kerralla ettei minun tarvitsisi olla naimisissa Telian kanssa enää koskaan. Kun lähestyin asiakaspalvelua tällä asialla niin puhuivat 50€ sakkomaksusta.

“ – Kuluttaja voi halutessaan siirtää puhelinnumeronsa toiselle operaattorille myös kesken määräaikaisen sopimuskauden. Operaattori voi näissä tapauksissa veloittaa määräaikaiseen sopimukseen perustuvia maksuja sopimuskauden loppuun asti. Telian toimintamallissa 50 euron peruutusmaksu peritään kuitenkin asiakkaalta ennen kuin liittymä on tosiasiallisesti tilaajan käytössä. Maksun periminen poikkeaa toimialan vakiintuneesta käytännöstä, Traficom toteaa tiedotteessa. “

Haluan saada telialaiselta vastaukset näihin.

Hei,

 

Minulla on määräaikainen sopimus voimassa vielä 21.12.2023 asti ja olisin valmis maksamaan koko sopimuksen loppusumman kerralla ettei minun tarvitsisi olla naimisissa Telian kanssa enää koskaan. Kun lähestyin asiakaspalvelua tällä asialla niin puhuivat 50€ sakkomaksusta.

“ – Kuluttaja voi halutessaan siirtää puhelinnumeronsa toiselle operaattorille myös kesken määräaikaisen sopimuskauden. Operaattori voi näissä tapauksissa veloittaa määräaikaiseen sopimukseen perustuvia maksuja sopimuskauden loppuun asti. Telian toimintamallissa 50 euron peruutusmaksu peritään kuitenkin asiakkaalta ennen kuin liittymä on tosiasiallisesti tilaajan käytössä. Maksun periminen poikkeaa toimialan vakiintuneesta käytännöstä, Traficom toteaa tiedotteessa. “

Haluan saada telialaiselta vastaukset näihin.

 

Kuitenkin täällä sanotaan näin: “ Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden. Sopimuksen voi purkaa suorittamalla sopimuskauden loppuerät kertasuorituksena.”
https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/irtisanomisajan-laskutus#irtisanomisaika-laajakaista-teliatv


Hei,

 

Minulla on määräaikainen sopimus voimassa vielä 21.12.2023 asti ja olisin valmis maksamaan koko sopimuksen loppusumman kerralla ettei minun tarvitsisi olla naimisissa Telian kanssa enää koskaan. Kun lähestyin asiakaspalvelua tällä asialla niin puhuivat 50€ sakkomaksusta.

“ – Kuluttaja voi halutessaan siirtää puhelinnumeronsa toiselle operaattorille myös kesken määräaikaisen sopimuskauden. Operaattori voi näissä tapauksissa veloittaa määräaikaiseen sopimukseen perustuvia maksuja sopimuskauden loppuun asti. Telian toimintamallissa 50 euron peruutusmaksu peritään kuitenkin asiakkaalta ennen kuin liittymä on tosiasiallisesti tilaajan käytössä. Maksun periminen poikkeaa toimialan vakiintuneesta käytännöstä, Traficom toteaa tiedotteessa. “

Haluan saada telialaiselta vastaukset näihin.

Nyt taitaa olla asiakaspalvelussa mennyt puurot ja vellit hieman sekaisin. Ilmeisesti haluat irtisanoa laajakaista + Telia TV sopimuksesi tai pelkän laajakaista/Telia TV -sopimuksesi kesken määräaikaisuuden? Jos laajakaista + Telia TV tai pelkkä laajakaista/Telia TV -sopimus irtisanotaan kesken määräaikaisuuden, tulee siitä maksettavaksi sopimuskauden jäljellä olevat kuukaudet eli saat palvelusta loppulaskun.

 

Mitään sakkomaksua meillä ei ole olemassa, eli sen osalta on nyt sanottu väärin ja pahoittelut siitä. Meillä on toki käytössä mobiililiittymien osalta määräaikaisen sopimuksen irtisanomismaksu, joka on 50€, ja luultavasti asiakaspalvelu on tästä puhunut virheellisesti sakkomaksuna. Jos siis mobiililiittymässä on määräaikainen sopimus voimassa ja sen haluaa irtisanoa kesken määräaikaisen sopimuksen, perimme siitä 50 euron irtisanomismaksun. Tästä löydät tiedon vielä meidän hinnastosta Matkapuhelimet -otsikon alta.


Hei,

 

Minulla on määräaikainen sopimus voimassa vielä 21.12.2023 asti ja olisin valmis maksamaan koko sopimuksen loppusumman kerralla ettei minun tarvitsisi olla naimisissa Telian kanssa enää koskaan. Kun lähestyin asiakaspalvelua tällä asialla niin puhuivat 50€ sakkomaksusta.

“ – Kuluttaja voi halutessaan siirtää puhelinnumeronsa toiselle operaattorille myös kesken määräaikaisen sopimuskauden. Operaattori voi näissä tapauksissa veloittaa määräaikaiseen sopimukseen perustuvia maksuja sopimuskauden loppuun asti. Telian toimintamallissa 50 euron peruutusmaksu peritään kuitenkin asiakkaalta ennen kuin liittymä on tosiasiallisesti tilaajan käytössä. Maksun periminen poikkeaa toimialan vakiintuneesta käytännöstä, Traficom toteaa tiedotteessa. “

Haluan saada telialaiselta vastaukset näihin.

Nyt taitaa olla asiakaspalvelussa mennyt puurot ja vellit hieman sekaisin. Ilmeisesti haluat irtisanoa laajakaista + Telia TV sopimuksesi tai pelkän laajakaista/Telia TV -sopimuksesi kesken määräaikaisuuden? Jos laajakaista + Telia TV tai pelkkä laajakaista/Telia TV -sopimus irtisanotaan kesken määräaikaisuuden, tulee siitä maksettavaksi sopimuskauden jäljellä olevat kuukaudet eli saat palvelusta loppulaskun.

 

Mitään sakkomaksua meillä ei ole olemassa, eli sen osalta on nyt sanottu väärin ja pahoittelut siitä. Meillä on toki käytössä mobiililiittymien osalta määräaikaisen sopimuksen irtisanomismaksu, joka on 50€, ja luultavasti asiakaspalvelu on tästä puhunut virheellisesti sakkomaksuna. Jos siis mobiililiittymässä on määräaikainen sopimus voimassa ja sen haluaa irtisanoa kesken määräaikaisen sopimuksen, perimme siitä 50 euron irtisanomismaksun. Tästä löydät tiedon vielä meidän hinnastosta Matkapuhelimet -otsikon alta.

 

 

Asia selvä, mutta näin tosiaan minulle kerrottiin kahden erin ihmisen / asiakaspalvelunne kautta:

 

 

Ymmärrette varmaan miksi tämä ei herätä luottamusta viestintäänne kohtaan.

 

p.s. Sanoitte, että “Meillä on toki käytössä mobiililiittymien osalta määräaikaisen sopimuksen irtisanomismaksu, joka on 50€, ja luultavasti asiakaspalvelu on tästä puhunut virheellisesti sakkomaksuna”

 

Mutta tämän uutisen mukaan: “ Telia otti vuoden alusta käyttöön 50 euron "irtisanomismaksun", joka peritään asiakkaalta, jos tämä peruuttaa määräaikaiseen puhelinliittymäsopimukseen perustuvan numeronsiirron ennen sen toteutumista. Traficomin mukaan Telian sopimuksissaan käyttämä ehto on kuluttajan kannalta kohtuuton.Telia on ilmoittanut luopuvansa toistaiseksi maksusta.”


Asia selvä, mutta näin tosiaan minulle kerrottiin kahden erin ihmisen / asiakaspalvelunne kautta:

 

 

Ymmärrette varmaan miksi tämä ei herätä luottamusta viestintäänne kohtaan.

 

p.s. Sanoitte, että “Meillä on toki käytössä mobiililiittymien osalta määräaikaisen sopimuksen irtisanomismaksu, joka on 50€, ja luultavasti asiakaspalvelu on tästä puhunut virheellisesti sakkomaksuna”

 

Mutta tämän uutisen mukaan: “ Telia otti vuoden alusta käyttöön 50 euron "irtisanomismaksun", joka peritään asiakkaalta, jos tämä peruuttaa määräaikaiseen puhelinliittymäsopimukseen perustuvan numeronsiirron ennen sen toteutumista. Traficomin mukaan Telian sopimuksissaan käyttämä ehto on kuluttajan kannalta kohtuuton.Telia on ilmoittanut luopuvansa toistaiseksi maksusta.”

Pahoittelut, että asiakaspalvelussa olet saanut ristiriitaista tietoa. Todennäköisesti tässä on kyse inhimillisestä virheestä ja sekoitettu tosiaan tuo mobiilisopimuksen irtisanomismaksun kanssa. Laajakaistan ja Telia TV:n kohdalla maksettavaksi jää jäljellä olevat kuukaudet jos sopimuksen irtisanoo etukäteen ennen määräaikaisuuden loppua, se ei siis sisällä irtisanomismaksua.

 

Varmistin miten 50e irtisanomismaksu toimii, ja tällä hetkellä se veloitetaan asiakkailta, jotka irtisanovat tai vaihtavat mobiililiittymän toiselle operaattorille ja heillä on voimassa oleva määräaikainen sopimus liittymällä.