Skip to main content

Mikä on virhekoodi 722?

  • June 12, 2021
  • 23 kommenttia
  • 210 katselukertaa

Kun yritän katsoa tallenteita tai ohjelmakirjastojen leffoja/ohjelmia, lähetys pätkäsee monesti ja tulee kyseinen koodi. Sen jälkeen digiboxi on niin jumissa, ettei välillä boxin ohjelmistollinen uudelleenkäynnistyskään auta, vaan on suljettava boxi ja 5-10 min, ja sitten toimii taas. Monesti koodi tulee sen jälkeen jos ohjelma on ollut paussilla jonkin aikaa, Kun taas jatkaa katselua, niin vajaan kymmenen minuutin jälkeen pätkäsee ohjelman.

23 kommenttia

  • Ex-telialainen
  • June 12, 2021

Virhekoodi viittaa toiston häiriöön, joka voi johtua puuttuvasta tai viallisesta tiedostosta. 

Oletko havainnut tässä jotakin säännönmukaisuutta että minkälaisissa tilanteissa tuo tapahtuu? Itseasetettuja tallenteita katsoessa, kirjastojen kanssa vai live-tallenteiden (aloita alusta) kanssa?


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • July 20, 2021

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?

Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.

 

Edit SalliJf: siirretty ketju toiseen vastaavanlaiseen


  • Morsettaja
  • July 20, 2021

@JussiStone  kirjoitti:

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?

Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.



Eikä pelkästään 722 vaan sen lisäksi on ollut erittäin yleistä, että ohjelmia tallentuu ilman ääntä. Tuo 722 on esiintynyt hyvin usein Emmerdale-sarjassa. Itse en sitä seuraa, mutta rouvalta tulee äkäistä kommenttia. Äänettömyys on ollut ongelmana ainakin Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa ja nyt viimeksi Rajankäyntiä-sarjassa.

Selaimella on viime aikoina ollut paljon sitä, että tallenteet eivät käynnisty ollenkaan. Lisäksi outo piirre eli selaimen tallennelistassa ei näy kaikkia tallennettuja ohjelmia, mm. Neloselta keväällä tulleet Sormusten herra -elokuvat puuttuvat.

Nämä puutteet ovat niin yleisiä ja kestäneet pitkään, että vaadimme hyvityksiä.

Tuosta tallennustavan valinnasta olen samaa mieltä kuin @JussiStone. Ehdottomasti oletuksena pitäisi olla yksittäisen jakson tallennus tai sitten mahdollisuus valita tallennustapa.

 

Edit SalliJf: lisätty lainaus ja maininta


  • Morsettaja
  • July 20, 2021

Aiheesta kommentteja @JussiStonen aloittamassa Virhekoodi 722 -keskustelussa.

 

Edit SalliJf: lisätty maininta


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • July 21, 2021

@PappaM  kirjoitti:

@JussiStone  kirjoitti:

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?

Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.



Eikä pelkästään 722 vaan sen lisäksi on ollut erittäin yleistä, että ohjelmia tallentuu ilman ääntä. Tuo 722 on esiintynyt hyvin usein Emmerdale-sarjassa. Itse en sitä seuraa, mutta rouvalta tulee äkäistä kommenttia. Äänettömyys on ollut ongelmana ainakin Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa ja nyt viimeksi Rajankäyntiä-sarjassa.

Selaimella on viime aikoina ollut paljon sitä, että tallenteet eivät käynnisty ollenkaan. Lisäksi outo piirre eli selaimen tallennelistassa ei näy kaikkia tallennettuja ohjelmia, mm. Neloselta keväällä tulleet Sormusten herra -elokuvat puuttuvat.

Nämä puutteet ovat niin yleisiä ja kestäneet pitkään, että vaadimme hyvityksiä.

Tuosta tallennustavan valinnasta olen samaa mieltä kuin @JussiStone. Ehdottomasti oletuksena pitäisi olla yksittäisen jakson tallennus tai sitten mahdollisuus valita tallennustapa.

 

Edit SalliJf: lisätty lainaus ja maininta


Hei @JussiStone ja @PappaM ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂> Tuo virhekoodi 722 sekä siihen liittyvät häiriöt ovat tiedossa ja paraikaa korjauksessa. Loppuviikkoon mennessä noiden häiriöiden tulisi olla kokonaan hoidossa, ja niihin on jo nyt tehty korjauksia.


  • Uusi jäsen
  • July 21, 2021

Moikka

 

2019 tuli hommattua tämä Teli tv palvelu. Kyseiset vikakoodit ovat tulleet tutuiksi, ja tosiaan taas niitä on erittäin paljon (vaimo seuraa 90 päivää morsiamena sarjaa (!!) ja siinä tulee 722 koodia melkoisesti kun katsoo tallenteita tabletilla). Ko koodia tulee myös telian boksilla, ja lisäksi nyt on alkanut esiintymään joissain lastenohjelmissa tuota äänettömyyttä (uusi vika alkaen nyt kesällä).

 

Telia boksi on kiinni kaapelilla reitittimessä, giganen valokuitu ja lähiverkko pitäisi olla kyllä täysin kunnossa ja mesh verkko ajantasalla (langattomille laitteille).

 

Sinänsä hupaisaa kun lukee näitä virhekoodi 722 tarinoita, alkaen 2018 vika on tiedossa ja aina lorjaukset käynnissä..... uskookohan Telian väki itse näihin juttuihin vai vaihtuuko koodarit nopeempaan kuin viat saadaan korjattua. Dna:n palvelua olen miettinyt korvaajaksi, android houkuttaa monipuolisuuden ja paremman käyttööliittymän toivossa.


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • July 22, 2021

@Mazav kyseinen häiriö, mikä tällä hetkellä on avoimena - pitäisi olla korjattu tämän viikon aikana.

 

Tiedän, että siellä on tehty paljon korjauksia jo nyt. Viallisia tallenteita ei voida palauttaa, mutta uskon että tästä on otettu opiksemme ja saadaan palvelu toimimaan kuten sen kuuluukin toimia. 


  • Savumerkittäjä
  • July 22, 2021

- Virhe 722 jatkuu ja jatkuu. Useamman kanavan tallenteissa koodi pamahtaa näytölle joidenkin minuuttien katselun jälkeen.

- Ääni puuttuu useasti.

- HD-kuvasta välillä ei tietoakaan.

- Kuva pysähtyy.

- Kuva pätkii.

Tässä päällimmäiset. Ongelmia keväästä lähtien. Ainoastaan kuukausilaskutus näyttää toimivan.

Harmillisesti sopimusta vielä jäljellä vuoden loppuun.


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • July 22, 2021

@Joopajoo123  kirjoitti:

- Virhe 722 jatkuu ja jatkuu. Useamman kanavan tallenteissa koodi pamahtaa näytölle joidenkin minuuttien katselun jälkeen.

- Ääni puuttuu useasti.

- HD-kuvasta välillä ei tietoakaan.

- Kuva pysähtyy.

- Kuva pätkii.

Tässä päällimmäiset. Ongelmia keväästä lähtien. Ainoastaan kuukausilaskutus näyttää toimivan.

Harmillisesti sopimusta vielä jäljellä vuoden loppuun.


Uskon että tilanne turhauttaa. Nämä yllä mainitsemasi asiat tosiaan liittyvät Telia TV:n tallenteita koskevaan häiriöön ja ovat parhaillaan korjauksessa. Korjaustoimenpiteissä ollaan kuulemani mukaan jo maalisuoralla, eli varmasti jo pian tallennuspalvelut täydessä toiminnassa!


  • Savumerkittäjä
  • July 22, 2021

Tätä on luvattu jo jonkin aikaa, mutta ongelmat vaan lisääntyy viikkojen edetessä. 2 viimeistä viikkoa käytännössä käyttökelvoton palvelu.

 


  • Savumerkittäjä
  • July 23, 2021

Nämä tallnnusten vioille ei näköjään tule loppua.  Näköjään kuukaudesta toiseen ongelmat vaan jatkuvat.

Pitkään herjasi jo tätä surullisen kuuluisaa 722 koodia ja nyt uutena ongelmana on "tämä on ohjelmoitu tallennus jota ei voi vielä toistaa" - tämä outoa sillä ohjelma tallennettu jo muutama päivä sitten ja ko.ohjelman katselu onnistui vielä pari tuntia aiemmin.

 

Tämä Telian tallennuspalvelu on täysi floppi ja vikojen korjaus aivan ala-arvoista!  Tästä pitäisi saada ehdottomasti hyvitystä tallennuspalvelun asiakkaille eikä samaa fraasia Telialta "olemme tietoisia ongelmista ja pyrimme korjaamaan vian mahd.pian  (HAH HAH)

 

Edit ElinaSo: siirretty ketju toiseen vastaavanlaiseen


SINAD
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • July 23, 2021

Ei oo tallentavan digiboksin voittanutta.. Siis perinteisessä antenni/kaapeli/satelliittiverkossa toimiva. Homma vaan yksinkertaisesti TOIMII, vuodesta toiseen. Tallenteetkin säilyvät enemmän kuin vain 2 vuotta.


  • Ex-telialainen
  • July 23, 2021

@Aino68  kirjoitti:

Pitkään herjasi jo tätä surullisen kuuluisaa 722 koodia ja nyt uutena ongelmana on "tämä on ohjelmoitu tallennus jota ei voi vielä toistaa" - tämä outoa sillä ohjelma tallennettu jo muutama päivä sitten ja ko.ohjelman katselu onnistui vielä pari tuntia aiemmin.

 


Esiintyykö tuo ongelma jonkin yksittäisen ohjelman kohdalla vai useamman?
Tuo viittaisi nyt siihen suuntaan että tallenne on tässä välissä mennyt rikki. 


  • Savumerkittäjä
  • July 23, 2021

Esiintynyt useamman ohjelman kohdalla ja useampana päivänä.  Aamulla aloitin yhden ohjelman katsomista ja toimi mutta kun yritin jatkaa ko.ohjelmaa myöhemmin tuli ilmoitus että ohjelmaa ei vielä voi katsoa.  Lisäksi melkein jokaisessa tallenteessa mitä suostuu näyttämään eivät äänet toimi.


HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • July 23, 2021

@Aino68  kirjoitti:

Esiintynyt useamman ohjelman kohdalla ja useampana päivänä.  Aamulla aloitin yhden ohjelman katsomista ja toimi mutta kun yritin jatkaa ko.ohjelmaa myöhemmin tuli ilmoitus että ohjelmaa ei vielä voi katsoa.  Lisäksi melkein jokaisessa tallenteessa mitä suostuu näyttämään eivät äänet toimi.


Tuo kuulostaisi tosiaan tuolta yleiseltä häiriöltä tallenteissa, joka on nyt päällä. Tämänhetkinen arvio korjauksen aikataululle on ensi viikon puolella, eli lupaavalta vaikuttaa!


  • Morsettaja
  • July 27, 2021

Ei kovin lupaavaa. Ainakin eilen klo 18 Emmerdalen tallenteen katsominen päättyi koodiin 722.


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • July 27, 2021

@PappaM  kirjoitti:

Ei kovin lupaavaa. Ainakin eilen klo 18 Emmerdalen tallenteen katsominen päättyi koodiin 722.


Yhä on tämä häiriö päällä, mutta toivotaan että nyt pian saadaan tuo kuntoon! Tosiaan korjaustoimenpiteitä tehdään koko ajan, ja tuo arvio että tulisi kuntoon tämän viikon puolella on yhä voimassa. Päivitämme myös tuonne häiriöilmoitukseen heti tiedon kun tämä saatu kuntoon! 


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • July 27, 2021

Nyt edelleen, kun toiveikkaana aloin Tallennuksesta Ylen Uutisia katsomaan, kun vähän aikaa on mennyt ongelmitta, niin ääni taas puuttui. Olisiko nyt jo aika  jonkinmoiselle hyvitykselle hinnasta, jonka ihmiset Tallennuspalvelusta maksavat. Kyllähän tässä on jo muita vaihtoehtoja ollut tutkinnan alla 😒>


Forum|alt.badge.img
  • Morsettaja
  • July 27, 2021

Ja nyt ilmoittaa erään eilen tallennetun ohjelman osalta "TOISTOA EI VOI ALOITTAA - Tämä on ohjelmoitu tallennus, jota ei voi vielä toistaa." 😈> 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • July 28, 2021

@JussiStone onhan tilanne tosiaan enemmän kuin harmillinen. Jos haluat neuvotella hyvityksestä, niin ole ihmeessä yhteydessä meihin jonkin asiakaspalvelukanavamme kautta.


  • Morsettaja
  • July 29, 2021

Onko linkkiä johonkin lomakkeeseen tai sähköpostiosoite, johon voisi tästä asiasta laittaa yksityisen reklamaation? En käytä facebookia enkä twitteriä. Enkä halua soittaa, koska haluan kirjallisen vastauksen. 

Alkuviikosta ongelmat ovat edelleen jatkuneet. Ainakin Emmerdalessa on 722-häiriöitä ja Kaikenkarvaiset ystäväni tallentuu ilman ääntä. Kuussa käytiin yli 50 sitten ja kaikenlaisia virityksiä on maailma täynnä. Joten ei tämän ongelman ratkaisu voi olla kovin vaikeaa.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • July 29, 2021

Hei @PappaM !

Täältä löytyy lomake, johon voit tehdä reklamaation. Yhteydenottopyyntö ja sieltä valitse kohta koskee Muita asioita : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto 


ElinaSo
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • July 29, 2021

@PappaM  kirjoitti:

Onko linkkiä johonkin lomakkeeseen tai sähköpostiosoite, johon voisi tästä asiasta laittaa yksityisen reklamaation? En käytä facebookia enkä twitteriä. Enkä halua soittaa, koska haluan kirjallisen vastauksen. 

Alkuviikosta ongelmat ovat edelleen jatkuneet. Ainakin Emmerdalessa on 722-häiriöitä ja Kaikenkarvaiset ystäväni tallentuu ilman ääntä. Kuussa käytiin yli 50 sitten ja kaikenlaisia virityksiä on maailma täynnä. Joten ei tämän ongelman ratkaisu voi olla kovin vaikeaa.


@kiisseli67 linkkasikin oikean osoitteen, minkä kautta reklamaation tekeminen onnistuu. Tilanne on erittäin harmillinen, ja pahoittelemme häiriönkorjauksen pitkittymistä. Korjauksen edistymistä pystyt seuraamaan täältä.