Skip to main content
Ratkaisu

Miksi en pääse katsomaan ohjelmaa ilman tallennnusta?

  • October 24, 2023
  • 3 kommenttia
  • 263 katselukertaa

Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

Katsonkin lähes kaikki tallennettuna, mutta joskus tulee jotain, jonka haluaa katsoa silloin, kun ohjelma tulee. Tänään olisin katsonut, mutku…

Olen käynnistänyt boksin asetuksista uudelleen, ei vaikutusta. Netti - kuten kaikki muukin- on Telialta. Missä vika?

DV8919 

 

 

--
Muokkaus katjane: Muokattu otsikkoa ja muutettu kysymykseksi

Ratkaisu jäseneltä HenriLie

Sopimusyistä kaikkia kanavia Telia Play -digiboksilla ei voi katsoa suorana, jos käytössä on toisen operaattorin yhteys. Toisen operaattorin yhteyttä käyttäessä lähetys tulee ensin tallentaa ja katsoa tallenteena.

Jos käytössäsi on meidän nettiyhteys, mutta digiboksi vaatii tallentamista, on digiboksi luultavasti tunnistanut yhteyden tarjoajan väärin. Tähän yleensä auttaa kun digiboksin käynnistää asetuksien kautta uudelleen: Oma tili → Järjestelmäasetukset → Laitteen asetukset → Käynnistä uudelleen.

Aivankuin et olisi lukenut mitä kirjoitin. Minulla on siis keskitetty kaikki Telialle. Ja tein jo tuon mitä pyydät tekemään, kuten jo kirjoitin. Eli vastaa uudelleen!!!

Pahoittelut, nyt on mennyt aloituksen teksti selvästi ohi. Ongelma on siis selvästi siinä, että digiboksi tunnistaa yhteyden väärin ja se pitää korjata. Joskus tilanne voi vaatia useamman kerran uudelleenkäynnistyksen sieltä asetuksien kautta, (se on siis eri asia kuin virtajohdon irroitus tai virtojen sammutus kaukosäätimestä) eli kannattaa asetuksien kautta uudelleenkäynnistystä kokeilla useamman kerran ja odottaa aina käynnistyksen jälkeen 5-10 min ja testata toimivuutta.

Jos järjestelmäasetuksien kautta uudelleenkäynnistys ei auta, tulee digiboksin virtajohto ottaa irti ja jättää irti. Sen jälkeen käynnistää reititin uudelleen, joka jakaa yhteyttä digiboksille. Kun reititin on taas käynnissä ja yhteys muodostettu, voi digiboksiin kytkeä virrat takaisin päälle.

Jos mikään näistä toimenpiteistä ei siltikään auta, kannattaa otta yhteyttä asiakaspalveluumme ja kirjata häiriöilmoitus tarkempaa tutkintaa varten.

3 kommenttia

Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • October 25, 2023

Sopimusyistä kaikkia kanavia Telia Play -digiboksilla ei voi katsoa suorana, jos käytössä on toisen operaattorin yhteys. Toisen operaattorin yhteyttä käyttäessä lähetys tulee ensin tallentaa ja katsoa tallenteena.

Jos käytössäsi on meidän nettiyhteys, mutta digiboksi vaatii tallentamista, on digiboksi luultavasti tunnistanut yhteyden tarjoajan väärin. Tähän yleensä auttaa kun digiboksin käynnistää asetuksien kautta uudelleen: Oma tili → Järjestelmäasetukset → Laitteen asetukset → Käynnistä uudelleen.


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • October 25, 2023

Sopimusyistä kaikkia kanavia Telia Play -digiboksilla ei voi katsoa suorana, jos käytössä on toisen operaattorin yhteys. Toisen operaattorin yhteyttä käyttäessä lähetys tulee ensin tallentaa ja katsoa tallenteena.

Jos käytössäsi on meidän nettiyhteys, mutta digiboksi vaatii tallentamista, on digiboksi luultavasti tunnistanut yhteyden tarjoajan väärin. Tähän yleensä auttaa kun digiboksin käynnistää asetuksien kautta uudelleen: Oma tili → Järjestelmäasetukset → Laitteen asetukset → Käynnistä uudelleen.

Aivankuin et olisi lukenut mitä kirjoitin. Minulla on siis keskitetty kaikki Telialle. Ja tein jo tuon mitä pyydät tekemään, kuten jo kirjoitin. Eli vastaa uudelleen!!!


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • Ratkaisu
  • October 25, 2023

Sopimusyistä kaikkia kanavia Telia Play -digiboksilla ei voi katsoa suorana, jos käytössä on toisen operaattorin yhteys. Toisen operaattorin yhteyttä käyttäessä lähetys tulee ensin tallentaa ja katsoa tallenteena.

Jos käytössäsi on meidän nettiyhteys, mutta digiboksi vaatii tallentamista, on digiboksi luultavasti tunnistanut yhteyden tarjoajan väärin. Tähän yleensä auttaa kun digiboksin käynnistää asetuksien kautta uudelleen: Oma tili → Järjestelmäasetukset → Laitteen asetukset → Käynnistä uudelleen.

Aivankuin et olisi lukenut mitä kirjoitin. Minulla on siis keskitetty kaikki Telialle. Ja tein jo tuon mitä pyydät tekemään, kuten jo kirjoitin. Eli vastaa uudelleen!!!

Pahoittelut, nyt on mennyt aloituksen teksti selvästi ohi. Ongelma on siis selvästi siinä, että digiboksi tunnistaa yhteyden väärin ja se pitää korjata. Joskus tilanne voi vaatia useamman kerran uudelleenkäynnistyksen sieltä asetuksien kautta, (se on siis eri asia kuin virtajohdon irroitus tai virtojen sammutus kaukosäätimestä) eli kannattaa asetuksien kautta uudelleenkäynnistystä kokeilla useamman kerran ja odottaa aina käynnistyksen jälkeen 5-10 min ja testata toimivuutta.

Jos järjestelmäasetuksien kautta uudelleenkäynnistys ei auta, tulee digiboksin virtajohto ottaa irti ja jättää irti. Sen jälkeen käynnistää reititin uudelleen, joka jakaa yhteyttä digiboksille. Kun reititin on taas käynnissä ja yhteys muodostettu, voi digiboksiin kytkeä virrat takaisin päälle.

Jos mikään näistä toimenpiteistä ei siltikään auta, kannattaa otta yhteyttä asiakaspalveluumme ja kirjata häiriöilmoitus tarkempaa tutkintaa varten.