Skip to main content
Kysymys

Miksi kanavien (HD) kuvanlaatu huonompi kuin antenniverkossa?

  • 3 August 2024
  • 11 kommenttia
  • 350 katselukertaa

Eli miksi lähetysten kuvanlaatu on huonompi kuin antenniverkossa? Selkeää pikselöitymistä liikkuvien kohteiden ja tekstityksien ympärillä. Esim. Elisa-viihteellä ei tätä ongelmaa ollit. 

Eli miksi lähetysten kuvanlaatu on huonompi kuin antenniverkossa? Selkeää pikselöitymistä liikkuvien kohteiden ja tekstityksien ympärillä. Esim. Elisa-viihteellä ei tätä ongelmaa ollit. 

Saattaisikohan tuo käyttää jotain rankempaa pakkausmenetelmää? Mikä on verkkoyhteyden nopeus boksille?


Saattaisikohan tuo käyttää jotain rankempaa pakkausmenetelmää? Mikä on verkkoyhteyden nopeus boksille?

Vähintään 200 megaa sekunnissa tulee sisään. 300 megan yhteys. Jopa IPTV sovelluksella tulee HD kanavat paremmalla laadulla kun playn oma streemi. Täytyy varmaan palauttaa boxi kauppaan. 

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


Vähintään 200 megaa sekunnissa tulee sisään. 300 megan yhteys. Jopa IPTV sovelluksella tulee HD kanavat paremmalla laadulla kun playn oma streemi. Täytyy varmaan palauttaa boxi kauppaan. 

 

Mää palautin 2 ja puoli vuotta sitten, kun oli yhtä monimutkaista käyttää, ku KELA:n hakemus täyttää.🫣

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


Eli miksi lähetysten kuvanlaatu on huonompi kuin antenniverkossa? Selkeää pikselöitymistä liikkuvien kohteiden ja tekstityksien ympärillä. Esim. Elisa-viihteellä ei tätä ongelmaa ollit. 

Moikka @Messumestari ja tervetuloa Yhteisöön!

Tulkitsen, että nettiyhteys toimii, eli häiriö ei viittaisi siihen. Tarkista käytössä oleva kuvatarkkuus digiboksin asetuksista. Voit valita digiboksin käyttämän tarkkuuden seuraamalla polkua Menu-valikosta Asetukset > Kuva ja ääni Tarkkuus. Kokeile myös toista HDMI-kaapelia television ja digiboksin välillä.


Jos tuosta ei ollut apua, kannattaa irroittaa virtajohto digiboksista ja kytkeä se hetken kuluttua takaisin. Voit myös tehdä bootin valikon kautta. Seuraa boksin asetuksissa polkua Oma tili > Järjestelmän asetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen

Eli näillä eteenpäin! Lisäohjeita boksin ongelmatilanteisiin löytyy täältä. Toivottavasti ohjeista on apua ja häiriö poistuu. Palaile vaikka tähän ketjuun, jos pulma jatkuu edelleen toimenpiteistä huolimatta, niin katsomme sitä vielä tarkemmin! 🙂


Olisitko @Messumestari tarvinnut vielä jeesiä tähän asiaan, vai saitko kollegani vinkeistä jo tarvittavan avun? 😊


Kyllä se tuolla tehdasasetuksien palautuksella tokeni, mutta nyt taas uudestaan kun käynnistin uudestaan laitteen niin valikot ruotsiksi (osaedelleen suomeksi) eikä mitään kanavia näkyvissä. Aika rasittavaa jos joka kerta kun käynnistää vehkeen uudestaan niin joutuu palauttamaan tehdasasetukset.

Mihin otan yhteyttä palvelun palauttamisesta? 

 


 


 


Kyllä se tuolla tehdasasetuksien palautuksella tokeni, mutta nyt taas uudestaan kun käynnistin uudestaan laitteen niin valikot ruotsiksi (osaedelleen suomeksi) eikä mitään kanavia näkyvissä. Aika rasittavaa jos joka kerta kun käynnistää vehkeen uudestaan niin joutuu palauttamaan tehdasasetukset.

Mihin otan yhteyttä palvelun palauttamisesta? 

 

Nyt on boksissa kyllä jokin pielessä, kun se on ladannut virheellisesti naapurimaahan tarkoitetun palvelu profiilin. Suosittelen kirjaamaan meille häiriöilmoituksen Minun Telian kautta tai tästä niin pääsemme korjaamaan ongelman. Korjausta varten tarvitsemme laitteen pohjatarrasta kuvan tai laitteen MAC tunnisteen. 

Asiakaspalvelumme tavoitat puhelimitse tai Minun Telia chatin kautta. 


Kyllä se tuolla tehdasasetuksien palautuksella tokeni, mutta nyt taas uudestaan kun käynnistin uudestaan laitteen niin valikot ruotsiksi (osaedelleen suomeksi) eikä mitään kanavia näkyvissä. Aika rasittavaa jos joka kerta kun käynnistää vehkeen uudestaan niin joutuu palauttamaan tehdasasetukset.

Mihin otan yhteyttä palvelun palauttamisesta? 

 

Nyt on boksissa kyllä jokin pielessä, kun se on ladannut virheellisesti naapurimaahan tarkoitetun palvelu profiilin. Suosittelen kirjaamaan meille häiriöilmoituksen Minun Telian kautta tai tästä niin pääsemme korjaamaan ongelman. Korjausta varten tarvitsemme laitteen pohjatarrasta kuvan tai laitteen MAC tunnisteen. 

Moro, 

Oli yön aikana muuttanut valikot ym. takaisin suomeksi. Eli sinällään kaikki ok, mutta olisihan se kiva jos uudelleenkäynnistyksen jälkeen pystyisi katsomaan TV:tä ilman, että joutuu odottamaan x ajan ennen kun lataa taas suomen sijainniksi. 


Moro, 

Oli yön aikana muuttanut valikot ym. takaisin suomeksi. Eli sinällään kaikki ok, mutta olisihan se kiva jos uudelleenkäynnistyksen jälkeen pystyisi katsomaan TV:tä ilman, että joutuu odottamaan x ajan ennen kun lataa taas suomen sijainniksi. 

Ehdottomasti kannattaa jättää häiriöilmoitus tuon MAC tiedon kera. Näin pääsemme tutkimaan miksi kyseinen boksi virheellisesti lataa ruotsinkielisen version Telia Play -palvelusta.Toisin sanottuna, nyt kun palvelu taas toimii normaalisti on hyvä hetki varmistaa etteivät ongelmat uusiudu. 


Vastaa