Skip to main content
Ratkaisu

Miksi MTV3 ja Nelonen eivät näy ilman tallennusta Telia TV:ssä?

  • March 23, 2023
  • 19 kommenttia
  • 7885 katselukertaa

Miksi mtv:n ja nelosen ksnavilla on pakkotallennus? Ei siis voi vain katsoa noits kanavia?

 

----

Muokkaus Sakumik: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.

Ratkaisu jäseneltä SakuMik

Miksi mtv:n ja nelosen ksnavilla on pakkotallennus? Ei siis voi vain katsoa noits kanavia?

Asiakastukisivustollamme asiaa on avattu tarkemmin, mutta tosiaan sopimussyistä kanavat näkyvät ainoastaan digiboksilla, jossa on Telian laajakaistayhteys. Jos sinulla ei ole nettiyhteyttä meiltä, voit tallentaa kanavien ohjelmia ja katsoa tallenteita Tallennuspalvelun avulla.

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

19 kommenttia

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • March 24, 2023

Miksi mtv:n ja nelosen ksnavilla on pakkotallennus? Ei siis voi vain katsoa noits kanavia?

Asiakastukisivustollamme asiaa on avattu tarkemmin, mutta tosiaan sopimussyistä kanavat näkyvät ainoastaan digiboksilla, jossa on Telian laajakaistayhteys. Jos sinulla ei ole nettiyhteyttä meiltä, voit tallentaa kanavien ohjelmia ja katsoa tallenteita Tallennuspalvelun avulla.


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • March 24, 2023

Mainos rahoitteiset kanavat, jotka pakottaa katsomaan siten, että mainokset voi jättää pois kelaamalla.

 


Lumikki
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • March 24, 2023

Tätä mieki kysysin, tosi tympeä ko pitää tallentaa. Saako tätä pois? 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • March 25, 2023

Tätä mieki kysysin, tosi tympeä ko pitää tallentaa. Saako tätä pois? 


Hei @Lumikki  ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa että löysit tiesi tänne 😃 

Suorana katsominen ilman tallennusta onnistuu siis vain silloin kun sinulla on Telian laajakaistayhteys käytössä. Jos sinulla on joku muu nettiyhteys niin silloin katselu onnistuu vain tallennuksen kautta. Eli kyse on ominaisuudesta jota ei saa “pois päältä”. 


  • Savumerkittäjä
  • April 8, 2023

Nyt alkaa ärsyttämään tämä uusi ominaisuus. Ei pysty vain valitsemaan kanavaa vaan joka kerta kun valitset kanavan niin se pitää tallentaa ja sitten vasta voit katsoa. Ja aina alkaa alusta ja joutuu kelaamaan että pääset katsomaan livenä. Ihan täysin xxx päivitys.

 

--

Muokkaus TeroRe: Poistin kirosanan ja laitoin kommentin näkyviin.
Muokkaus Merja_J: Siirretty toisesta ketjusta


  • Savumerkittäjä
  • April 12, 2023

Otin telian kiinteän 5g laajakaista liittymän eikä silläkään saa katsottua ilman tallennusta😖


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • April 13, 2023

Otin telian kiinteän 5g laajakaista liittymän eikä silläkään saa katsottua ilman tallennusta😖

Digiboksin  ja Telia kiinteä 5G laajakaista -liittymän kanssa palvelun ei pidä kysellä tallennusta. Asiakastuen ohjeistuksemme mukaan kannattaa kokeilla käynnistää digiboksi uudelleen seuraamalla polkua Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen

Jos tämä ei auttanut, niin virtajohto irti hetkeksi seinästä pois ja takaisin kytkemällä johto takaisin 10sekunnin päästä, pääset todennäköisimmin eroon tallennuspalvelun “herjoista”. 


  • Savumerkittäjä
  • May 25, 2023

Minulla sama vika… Nelonen, Sub, TV5, Liv, Kutonen, Jim, Ava ja Hero näkyvät vain tallenteina. Useamman minuutin virrattomuus ei korjannut tilannetta. Ongelma alkoi pari päivää sitten. Ja minulla on nimenomaan Telian laajakaistaliittymä joten tuo yllä oleva ratkaisu ei ole valiidi.


VeraEk
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • May 25, 2023

Minulla sama vika… Nelonen, Sub, TV5, Liv, Kutonen, Jim, Ava ja Hero näkyvät vain tallenteina. Useamman minuutin virrattomuus ei korjannut tilannetta. Ongelma alkoi pari päivää sitten. Ja minulla on nimenomaan Telian laajakaistaliittymä joten tuo yllä oleva ratkaisu ei ole valiidi.

Varmistan vielä, olethan nimenomaan uudelleenkäynnistänyt digiboksin asetusten kautta, @PiaJo:n mainitseman ohjeen mukaan? 😊 Kokeile myös yhdistää digiboksi verkkoon wifi-yhteydellä verkkokaapelin sijaan, ja toisin päin. Jos sama herja jatkuu, olisi hyvä olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta häiriöpuolen asiantuntijat saavat tarkistettua tunnistaako digiboksisi käyttämäsi verkkoyhteyden oikein. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • May 26, 2023

Tuossa aiemmin joku jo mainitsikin siitä, että jos alan katsomaan kesken tallennoksen ohjelmaa alusta, niin pitää kelata ensin ohjelma alkuun. Voi nyt ajatella, että entä sitten, ei iso asia. Mutta otan tässä esimerkiksi vaikka jääkiekko ottelun. En ehdi katsomaan sitä alusta ja pari erää jo mennyt. Pitää siis kelata. Kelatessa näen ja kuulen koko ajan mitä tapahtuu. Näen mikä on pelitilanne ja joudun katsomaan yhden maalin siinä kelatessa. Kuva pysähtyy vasta sitten, kun olen kelannut alkuun. Sain siis siinä kelatessa tietää asioita, mitä en olisi halunnut tietää. 

Olisi hyvä, jos asialle voisi tehdä jotain. Vaikka kuva pysähdyksiin ja ääni pois, kun pitää kelata kesken tallennoksen.


  • Savumerkittäjä
  • May 27, 2023

Varmistan vielä, olethan nimenomaan uudelleenkäynnistänyt digiboksin asetusten kautta, @PiaJo:n mainitseman ohjeen mukaan? 😊 Kokeile myös yhdistää digiboksi verkkoon wifi-yhteydellä verkkokaapelin sijaan, ja toisin päin. Jos sama herja jatkuu, olisi hyvä olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta häiriöpuolen asiantuntijat saavat tarkistettua tunnistaako digiboksisi käyttämäsi verkkoyhteyden oikein. 

Kyllä, uudelleenkäynnistys tuon ohjeen mukaan ja kun se ei auttanut niin virtajohto irti useamman minuutin ajaksi. Ei muutosta.

 

… mutta selkeästi kannatti valittaa asiasta tällä kanavalla koska 4 tuntia tuon viestini kirjoittamisen (ja 5 tuntia viimeisen laitteen uudelleenkäynnistyksen) jälkeen kesken kanavasurffailun kanavat alkoivatkin yhtäkkiä näkymään “livenä” normaalisti - vaihdoin kanavaa, boxi kertoi että ohjelman voi katsoa vain tallenteena, vaihdoin sellaiselle kanavalle jota pystyin katsomaan normaalisti, katselin ohjelmaa pari minuuttia, vaihdoin kanavaa uudestaan… ja nyt kaikki kanavat näkyivätkin normaalisti. 

 

Eli ongelma korjaantui yhtä yllättäen kuin ilmenikin. Mikä on toisaalta hyvä mutta sikäli huono että jos joku ei löytänyt vikaa ja korjannut sitä joutuu olettamaan että selittämätön vika tulee vielä toistumaan. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • May 27, 2023

Tuossa aiemmin joku jo mainitsikin siitä, että jos alan katsomaan kesken tallennoksen ohjelmaa alusta, niin pitää kelata ensin ohjelma alkuun. Voi nyt ajatella, että entä sitten, ei iso asia. Mutta otan tässä esimerkiksi vaikka jääkiekko ottelun. En ehdi katsomaan sitä alusta ja pari erää jo mennyt. Pitää siis kelata. Kelatessa näen ja kuulen koko ajan mitä tapahtuu. Näen mikä on pelitilanne ja joudun katsomaan yhden maalin siinä kelatessa. Kuva pysähtyy vasta sitten, kun olen kelannut alkuun. Sain siis siinä kelatessa tietää asioita, mitä en olisi halunnut tietää. 

Olisi hyvä, jos asialle voisi tehdä jotain. Vaikka kuva pysähdyksiin ja ääni pois, kun pitää kelata kesken tallennoksen.

Jatkan eli tarkennan vielä tuota kirjoittamaani. 

Eli kun kelaan, tallennoksessa oleva ohjelma jatkaa normaalisti eteenpäin ja joudun katsomaan/kuuntelemaan tulevia tapahtumia kelauksen ajan joka on vielä aika hidas.


  • Ex-telialainen
  • May 29, 2023

Tuossa aiemmin joku jo mainitsikin siitä, että jos alan katsomaan kesken tallennoksen ohjelmaa alusta, niin pitää kelata ensin ohjelma alkuun. Voi nyt ajatella, että entä sitten, ei iso asia. Mutta otan tässä esimerkiksi vaikka jääkiekko ottelun. En ehdi katsomaan sitä alusta ja pari erää jo mennyt. Pitää siis kelata. Kelatessa näen ja kuulen koko ajan mitä tapahtuu. Näen mikä on pelitilanne ja joudun katsomaan yhden maalin siinä kelatessa. Kuva pysähtyy vasta sitten, kun olen kelannut alkuun. Sain siis siinä kelatessa tietää asioita, mitä en olisi halunnut tietää. 

Olisi hyvä, jos asialle voisi tehdä jotain. Vaikka kuva pysähdyksiin ja ääni pois, kun pitää kelata kesken tallennoksen.

Jatkan eli tarkennan vielä tuota kirjoittamaani. 

Eli kun kelaan, tallennoksessa oleva ohjelma jatkaa normaalisti eteenpäin ja joudun katsomaan/kuuntelemaan tulevia tapahtumia kelauksen ajan joka on vielä aika hidas.

Kiitos palautteesta, hyvä ominaisuus olisi jos asiakas voisi asetuksen itse määrittää, jatkuuko tallenne kelatessa vaiko ei. Laitan tästä palautetta eteenpäin!
 


  • Savumerkittäjä
  • June 20, 2023

Kuuluuko 4g-yhteydellä olla myös tämä "ominaisuus" päällä vai kanavien näkyä kuten ennenkin ilman tallennusta?


HannaMarikaL
Telialainen
  • Telialainen
  • June 21, 2023

Kuuluuko 4g-yhteydellä olla myös tämä "ominaisuus" päällä vai kanavien näkyä kuten ennenkin ilman tallennusta?

Onko sinulla käytössä meidän Telia Play -boksi ja meidän 4G-yhteys? Jos näin on, pitäisi sinun nähdä peruskanavat boksin kautta ilman tallennusta. Jos taas käytössäsi on esimerkiksi toisen operaattorin nettiyhteys, vaatii nämä kanavat tallentamista, jotta niitä voi katsoa: MTV3, Sub, Ava, Nelonen, Liv, Jim, Hero, TV5 ja Kutonen. 


  • Savumerkittäjä
  • June 21, 2023

Kuuluuko 4g-yhteydellä olla myös tämä "ominaisuus" päällä vai kanavien näkyä kuten ennenkin ilman tallennusta?

Onko sinulla käytössä meidän Telia Play -boksi ja meidän 4G-yhteys? Jos näin on, pitäisi sinun nähdä peruskanavat boksin kautta ilman tallennusta. Jos taas käytössäsi on esimerkiksi toisen operaattorin nettiyhteys, vaatii nämä kanavat tallentamista, jotta niitä voi katsoa: MTV3, Sub, Ava, Nelonen, Liv, Jim, Hero, TV5 ja Kutonen. 

Kaikki mahdolliset palvelut/laitteet on Telian kautta


Ainopuu
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • June 21, 2023

Kuuluuko 4g-yhteydellä olla myös tämä "ominaisuus" päällä vai kanavien näkyä kuten ennenkin ilman tallennusta?

Onko sinulla käytössä meidän Telia Play -boksi ja meidän 4G-yhteys? Jos näin on, pitäisi sinun nähdä peruskanavat boksin kautta ilman tallennusta. Jos taas käytössäsi on esimerkiksi toisen operaattorin nettiyhteys, vaatii nämä kanavat tallentamista, jotta niitä voi katsoa: MTV3, Sub, Ava, Nelonen, Liv, Jim, Hero, TV5 ja Kutonen. 

Kaikki mahdolliset palvelut/laitteet on Telian kautta

Okei, no siinä tapauksessa tuossa on jokin häiriö. Koititko jo näitä @PiaJo vinkkejä: 

Kannattaa kokeilla käynnistää digiboksi uudelleen seuraamalla polkua Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen

Jos tämä ei auttanut, niin virtajohto irti hetkeksi seinästä pois ja takaisin kytkemällä johto takaisin 10 sekunnin päästä, pääset todennäköisimmin eroon tallennuspalvelun “herjoista”. 

Jos ongelma ei korjaantunut näillä keinoilla, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi.


  • Savumerkittäjä
  • June 25, 2023

Kuuluuko 4g-yhteydellä olla myös tämä "ominaisuus" päällä vai kanavien näkyä kuten ennenkin ilman tallennusta?

Onko sinulla käytössä meidän Telia Play -boksi ja meidän 4G-yhteys? Jos näin on, pitäisi sinun nähdä peruskanavat boksin kautta ilman tallennusta. Jos taas käytössäsi on esimerkiksi toisen operaattorin nettiyhteys, vaatii nämä kanavat tallentamista, jotta niitä voi katsoa: MTV3, Sub, Ava, Nelonen, Liv, Jim, Hero, TV5 ja Kutonen. 

Kaikki mahdolliset palvelut/laitteet on Telian kautta

Okei, no siinä tapauksessa tuossa on jokin häiriö. Koititko jo näitä @PiaJo vinkkejä: 

Kannattaa kokeilla käynnistää digiboksi uudelleen seuraamalla polkua Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen

Jos tämä ei auttanut, niin virtajohto irti hetkeksi seinästä pois ja takaisin kytkemällä johto takaisin 10 sekunnin päästä, pääset todennäköisimmin eroon tallennuspalvelun “herjoista”. 

Jos ongelma ei korjaantunut näillä keinoilla, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi.

Tämä vaiva oli pari päivää pois mutta tänään taas kanavat vaativat tallennuksen. 


PihlaHei
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Ex-telialainen
  • June 25, 2023

Okei, no siinä tapauksessa tuossa on jokin häiriö. Koititko jo näitä @PiaJo vinkkejä: 

Kannattaa kokeilla käynnistää digiboksi uudelleen seuraamalla polkua Asetukset > Järjestelmäasetukset > Laitteen asetukset > Käynnistä uudelleen

Jos tämä ei auttanut, niin virtajohto irti hetkeksi seinästä pois ja takaisin kytkemällä johto takaisin 10 sekunnin päästä, pääset todennäköisimmin eroon tallennuspalvelun “herjoista”. 

Jos ongelma ei korjaantunut näillä keinoilla, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi.

Tämä vaiva oli pari päivää pois mutta tänään taas kanavat vaativat tallennuksen. 

Jos nämäkään vinkit eivät auttaneet nyt tällä kertaa, niin kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä asiakaspalvelumme suuntaan. Sitä kautta häiriöpuolen asiantuntijat voivat ottaa tapauksesta koppia tarkemmin!