Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden. Ja lisää sovelluksia tähän "mediaboksiin" on lupailtu sen julkaisusta asti, eikä niitäkään ole näkynyt. Telia antaa katteettomia ja tyhjiä lupauksia, ettei tilaajat lähtisi, mutta mitään ei tapahdu. Miksi Telia ei täytä lupauksiaan ja tuo Telia tv:n digiboksille HD-verkkotallennusta ja lisää sovelluksia? Missä mättää?! Johtuuko tämä Telia tv:n surkeus siitä, että tämä on ruotsalainen palvelu?
Tuo missä mättää on tässä yhteydessä nimenomaan se kysymys. Onhan se HD-verkkotallennus käytössä jo Nat Geolla, eli systeemi toimii. Fox HD:llakin on oma kirjasto.
Vaikka ei ole suuremmin omaa käyttöä haitannut kun niin vähän tulee verkkotallennusta käytettyä, mutta kyllä se silti on ihmetyttänyt että mikä se ongelma on.
@jarkko35@ kirjoitti:Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden.
Sen verran voinee korjata että DNA sai vasta kuukausi sitten HD-verkkotallennuksen käyttöön, Elisalla on ollut useamman vuoden jo. Mutta luulisi että HD olisi jo vakio nykyaikana mutta ilmeisesti halutaan säästää kaistaa.
Hauskaa, että kukaan Telialainen ei halua tätä kommentoida. Miksi Telia tv:n digiboksille ei tuoda lisää sovelluksia Youtuben lisäksi? Katsokaa kilpailijoita, heidän viihteen digibokseilla on Ruutu, Yle areena, Spotify, Netflix, C More yms... kätevästi käytettävänä suoraan digiboksilta. Ja miten kauan menee ennenkuin HD-verkkotallennus on käytössä? Viimeksi tämän vuoden tammikuussa lupailitte, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Meneekö työstöön vielä seuraavakin vuosi? Telia ilmeisesti haluaa tarkoituksella olla huonompi kuin kilpailijansa.
Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään.
@Katjane@ kirjoitti:Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään.
Tämä nyt ei varsinaisesti kertonut valitettavasti mitään tuosta HD-verkkotallennuksen outoudesta. Logiikkaa vastaan taistelee seuraava: Nat Geon tallennus HD:na onnistuu, FOX HD:n ohjelmat jää kirjastoon, edellämainitut tallenteet ja kirjaston ohjelmat näkyvät HD:na, eli tekninen toimivuus on olemassa. Muut kanavat näkyvät myös suorana HD:na, mutta verkkotallennus toimii vain SD-kanavilla. Asiakkaan silmiin tämä näyttää vain saamattomuudelta, jossa tallenteiden lähdettä ei vaan viitsitä vaihtaa olemassa oleville HD-kanaville, jos asiaa hieman avattaisiin miksi näin niin vastaanotto voisi olla parempi kuin "asiaa työstetään" -kommenteilla.
Tämä on siis ihan ystävällismielinen huomautus, vaikka hyöty lienee nolla, elisan kanssa tuli opittua että jos johonkin asiaan ei tarjota heti suoraa vastausta niin ei sitä oikein kyselemälläkään saa :(
@ kirjoitti:
@Katjane@ kirjoitti:
Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään.
Tämä nyt ei varsinaisesti kertonut valitettavasti mitään tuosta HD-verkkotallennuksen outoudesta. Logiikkaa vastaan taistelee seuraava: Nat Geon tallennus HD:na onnistuu, FOX HD:n ohjelmat jää kirjastoon, edellämainitut tallenteet ja kirjaston ohjelmat näkyvät HD:na, eli tekninen toimivuus on olemassa. Muut kanavat näkyvät myös suorana HD:na, mutta verkkotallennus toimii vain SD-kanavilla. Asiakkaan silmiin tämä näyttää vain saamattomuudelta, jossa tallenteiden lähdettä ei vaan viitsitä vaihtaa olemassa oleville HD-kanaville, jos asiaa hieman avattaisiin miksi näin niin vastaanotto voisi olla parempi kuin "asiaa työstetään" -kommenteilla.
Tämä on siis ihan ystävällismielinen huomautus, vaikka hyöty lienee nolla, elisan kanssa tuli opittua että jos johonkin asiaan ei tarjota heti suoraa vastausta niin ei sitä oikein kyselemälläkään saa :(
En pysty avaamaan tilannetta kovinkaan yksityiskohtaisesti, mutta ei tätä kaikkien kanavien HD-tallennusta kiusallaan pantata tai viivästytetä, vaan siellä on ihan oikeat syyt taustalla. Kuten @Katjane jo vastasikin, niin töitä tehdään jatkuvasti ja homma myös edistyy koko ajan. Toivottavasti voimme kertoa hyviä uutisia lähitulevaisuudessa.
Laittakaa edes normaalit tallennukset toimimaan. Jo noin puoli vuotta meillä on tallennukset pätkineet, joskus jopa toiminat ihan normaalisti, nyt on pöätkimisestä tullut uusi normaali. Onneksi tilausjakso on melkein lopussa, joten ei tuo paljon haitanne. Mutta jos muualta saa samaan hintaa toimivan HD tallennukset, voi vaihto kiinnostaa.
@Katjane@ kirjoitti:Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään.
@Terok1@ kirjoitti:Laittakaa edes normaalit tallennukset toimimaan. Jo noin puoli vuotta meillä on tallennukset pätkineet, joskus jopa toiminat ihan normaalisti, nyt on pöätkimisestä tullut uusi normaali. Onneksi tilausjakso on melkein lopussa, joten ei tuo paljon haitanne. Mutta jos muualta saa samaan hintaa toimivan HD tallennukset, voi vaihto kiinnostaa.
Poistuuko tuo ongelma edes hetkeksi jos laitteita käynnistelee uudestaan palvelureititintä myöten? Jos pelkästään tallenteet pätkii, yleensä häiriö voi löytyä reitittimestä ja digiboksin välisestä yhteydestä, onko tämä miten teillä toteutettu?
Häiriöilmoituksella asiaa saisi eteenpäin katsottavaksi lisää. Mikäli mahdollisesti olet aiemmin tästä häiriöilmoitukset tehnyt nyt puolen vuoden aikana niin lähtötiedotkin heti paremmin asiakaspalvelusta tähän löytyy.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.