Skip to main content

Nyt on telialaisilla vilpitön mahdollisuus pitää markkinointipuhe Telia TV:n puolesta. Olen monivuotinen asiakas joka on äärimmäisen pettynyt Telia TV-palveluihin kuten:

  • Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
  • "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
  • Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen ja sarjatallennus toimii jos toimii
  • Ohjelmakirjastot eivät toimi ja/tai puutteelliset kirjastot (esim.Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa “huumori-osiossa”, kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä). Tallennetut/Kirjaston ohjelmat jäävät kesken, toimimattomat tekstitykset, en näe kaikkea haluamani live-urheilua, UHD-lähetykset puuttuvat yms

Perustelkaa minulle miksi minun kannattaisi (vanhana asiakkaana) jatkaa tätä asiakassuhdetta jos vaihtoehtona on se, että ostan kanavapakettini suoraan esim Ruudulta, Viaplay:lta yms jossa voin irtisanoa itseni silloin, kun minusta tuntuu ilman määräaikaisuutta?

 

Toisinsanoen: mitä lisäarvoa te Teliana tuotte minulle sen sijaan, että ostan haluamani palvelun suoraan palveluntarjoajalta? Perusteluna käy sekä taloudelliset, sisällölliset että teknilliset syyt. Mikä on teillä parempaa kun esim. teidän kilpailijoilla?

Eli eilen - mitä ilmeisimmin tämän viestin innoittama - joku telialainen soitti minulle ja lupasi kuun taivaalta esim. että voin irtisanoa samantien määräaikaisen sopimukseni Viasat-kanavapaketin suhteen. Lupasi vielä uuden digiboksin sopimuksen loppuajaksi. Kerron, että tämähän kuulostaa hyvältä mutta haluan saada tästä tarjouksesta kuittauksen sähköpostiini joka luvattiin. Kaveri oli oikeasti telialainen, kun osasi kertoa sähköpostiosoitteeni ja muut tietoni.

No eipä ole sähköpostiini tullut mitään ja kun olin Telian asiakaspalveuun yhtyedessä niin siellä ei ollut mitään tietoa tästä yhteydenotosta ja tarjouksesta ja siellä luvattiin vaan jotain uuden asiakkaan tarjouksia minulle.

 

Miten ihmeessä te siellä Telialla koordinoitte tätä touhua?


Laitetaan tähän alle vielä konkreettisia esimerkkejä:

  • Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
    • Taas eilen oli tullut jokin ohjelmistopäivitys josta ei ole mitään tietoa, ja joka aiheutti taas sen, että se latausruutu jäi junnaamaan paikalleen ja parin tunnin odottelut jälkeen piti taas irroittaa virtajohto boksista.
  • "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
  • Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen ja sarjatallennus toimii jos toimii.
  • Ohjelmakirjastot eivät toimi ja/tai puutteelliset kirjastot (esim.Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa “huumori-osiossa”, kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä). Tallennetut/Kirjaston ohjelmat jäävät kesken, toimimattomat tekstitykset, en näe kaikkea haluamani live-urheilua, UHD-lähetykset puuttuvat yms

Eli eilen - mitä ilmeisimmin tämän viestin innoittama - joku telialainen soitti minulle ja lupasi kuun taivaalta esim. että voin irtisanoa samantien määräaikaisen sopimukseni Viasat-kanavapaketin suhteen. Lupasi vielä uuden digiboksin sopimuksen loppuajaksi. Kerron, että tämähän kuulostaa hyvältä mutta haluan saada tästä tarjouksesta kuittauksen sähköpostiini joka luvattiin. Kaveri oli oikeasti telialainen, kun osasi kertoa sähköpostiosoitteeni ja muut tietoni.

No eipä ole sähköpostiini tullut mitään ja kun olin Telian asiakaspalveuun yhtyedessä niin siellä ei ollut mitään tietoa tästä yhteydenotosta ja tarjouksesta ja siellä luvattiin vaan jotain uuden asiakkaan tarjouksia minulle.

 

Miten ihmeessä te siellä Telialla koordinoitte tätä touhua?

Tähän tosiaan kaipaisin vastausta sillä tosiaan haluaisin saada sen tarjouksen itselleni.

Huvittavaa oli sekin, että eilen kun keskustelin tämän telialaisen kanssa, niin hän kivenkovaan väitti, että mm. “Telialla on Viaplay” ja minun piti kertoa tälle Telian asiantuntijalle Telia Viasat-kanavapaketin ja Viaplay:n ero ja mikä tämä ero on konkreettisesti loppukäyttäjälle.


Tiedoksi, että olemme pyytäneet vastauksia ihan Telia TV -tuotetiimistä. Tässä kestää vielä hetki niin lähdin kuitenkin kirjoittamaan tiedoksi, että ollaan tämäkin ketju kuitenkin noteerattu.

Nostaisin odotellessa viimeisimmän statuspäivityksen Telia TV -tuotetiimin puolelta, olihan tämä muistissa?

 

Minulla ei ole itsellä ikävä kyllä muuta annettavaa tähän ketjuun. Tämän kuitenkin korjaan vielä:

Eli eilen - mitä ilmeisimmin tämän viestin innoittama - joku telialainen soitti minulle

Meiltä ei soiteta Yhteisön keskustelujen jälkeen, tai laiteta sähköpostia. Kyseessä on puhdas sattuma.


 

Meiltä ei soiteta Yhteisön keskustelujen jälkeen, tai laiteta sähköpostia. Kyseessä on puhdas sattuma.

 

 

:) No “jokatapauksessa” minulla on yhä tämä tilanne avoimena:

Eli eilen joku telialainen soitti minulle ja lupasi kuun taivaalta esim. että voin irtisanoa samantien määräaikaisen sopimukseni Viasat-kanavapaketin suhteen. Lupasi vielä uuden digiboksin sopimuksen loppuajaksi. Kerron, että tämähän kuulostaa hyvältä mutta haluan saada tästä tarjouksesta kuittauksen sähköpostiini joka luvattiin. Kaveri oli oikeasti telialainen, kun osasi kertoa sähköpostiosoitteeni ja muut tietoni.

No eipä ole sähköpostiini tullut mitään ja kun olin Telian asiakaspalveuun yhtyedessä niin siellä ei ollut mitään tietoa tästä yhteydenotosta ja tarjouksesta ja siellä luvattiin vaan jotain uuden asiakkaan tarjouksia minulle.

 

Miten te koordinoitte tämä sattuman kaupalla olevat soitot, kun tänään asiakaspalvelun mukaan heillä ei ole mitään tietoa asiasta?


Ja toki tämä alkuperäinen kysymys kiinnostaa minua:
 

Perustelkaa minulle miksi minun kannattaisi (vanhana asiakkaana) jatkaa tätä asiakassuhdetta jos vaihtoehtona on se, että ostan kanavapakettini suoraan esim Ruudulta, Viaplay:lta yms jossa voin irtisanoa itseni silloin, kun minusta tuntuu ilman määräaikaisuutta?

Toisinsanoen: mitä lisäarvoa te Teliana tuotte minulle sen sijaan, että ostan haluamani palvelun suoraan palveluntarjoajalta? Perusteluna käy sekä taloudelliset, sisällölliset että teknilliset syyt. Mikä on teillä parempaa kun esim. teidän kilpailijoilla?


:) No “jokatapauksessa” minulla on yhä tämä tilanne avoimena:

Eli eilen joku telialainen soitti minulle ja lupasi kuun taivaalta esim. että voin irtisanoa samantien määräaikaisen sopimukseni Viasat-kanavapaketin suhteen. Lupasi vielä uuden digiboksin sopimuksen loppuajaksi. Kerron, että tämähän kuulostaa hyvältä mutta haluan saada tästä tarjouksesta kuittauksen sähköpostiini joka luvattiin. Kaveri oli oikeasti telialainen, kun osasi kertoa sähköpostiosoitteeni ja muut tietoni.

No eipä ole sähköpostiini tullut mitään ja kun olin Telian asiakaspalveuun yhtyedessä niin siellä ei ollut mitään tietoa tästä yhteydenotosta ja tarjouksesta ja siellä luvattiin vaan jotain uuden asiakkaan tarjouksia minulle.

 

Miten te koordinoitte tämä sattuman kaupalla olevat soitot, kun tänään asiakaspalvelun mukaan heillä ei ole mitään tietoa asiasta?

Kysyin tähänkin kättä pidempää, tähänkin täytyy meillä palata vielä erikseen. Emme kuitenkaan saa selville miten juuri tässä sinun tapauksessa on käynyt, mutta saan selville yleisiä pelisääntöjä ja toimintamalleja tähän liittyen.


Kysyin tähänkin kättä pidempää, tähänkin täytyy meillä palata vielä erikseen. Emme kuitenkaan saa selville miten juuri tässä sinun tapauksessa on käynyt, mutta saan selville yleisiä pelisääntöjä ja toimintamalleja tähän liittyen.

 

Yleisesti voisitte vastata noihin muihin kysymyksiin kuten “mitä lisäarvoa te Teliana tuotte minulle sen sijaan, että ostan haluamani palvelun suoraan palveluntarjoajalta? Perusteluna käy sekä taloudelliset, sisällölliset että teknilliset syyt. Mikä on teillä parempaa kun esim. teidän kilpailijoilla? “ Sen vuoksi minä avasin tämän ketjun.

 

Mitä tulee tähän minun yksittäistapaukseen, niin tuntuu hullulta minun sanoa näin itsestään selvää asiaa, mutta ihmettelen sitä, että Teidän puolelta kukaan ei ole lähestynyt minua tässä ketjussa ja tarttunut tähän asiaan tyyliin:

  • “Hei, emme voi tätä asiaa käsitellä täällä foorumilla julkisesti, kun on tosiaan kyseessä yksittäistapauksesta, mutta haluamme ilman muuta parantaa toimintatapojamme. Siten voisitko antaa meille tämän tapauksen taustatietoja kuten kuka soitti, puhelinnumero, soittoaika ja päivämäärä yms muu tieto mikä voisi auttaa meitä selvittämään mistä tässä oli kyse - laita sähköpostia tähän osoitteeseen etunimi.sukunimi@telia.fi ja selvitetään tämä asia!.” yms yms. 

Asiakaspalvelutilanteessa ei ikinä tulisi sanoa ääneen, että “sinua ei voida auttaa”. Sillä tulkitsen tämän teidän haluttomuuden tarttua tähän aktiivisesti siten, että ette ole myöskään kiinnostuneita minusta asiakkaana / jatkamaan asiakassuhdetta (lue: “Emme kuitenkaan saa selville miten juuri tässä sinun tapauksessa on käynyt). Se, että Te ette muka voisi saada selville mitä juuri tässä tapauksessa on tapahtunut kuulostaa käsittämättömältä… mutta ehkä äärimmäisen pettyneeseen asiakkaaseen ei nyt haluta panostaa.

 


Muokkaus Merja_J: lainauksia muokattu


Tämä heinäsirkkujen sirinä ja muu hiljaisuus on huolestuttavaa siinä mielessä, että jos puhutaan:

  • tuosta “yleisestä asiasta” jossa kysyin Telian tuottamasta lisäarvosta - niin eikö siellä riitä usko omaan tuotteeseen?
  • tuosta “yksityisestä asiasta” niin hämmästelen sitä siltä kannalta, että kukaan ei ole kiinnostunut siitä esim. tietoturvanäkökulmasta, että jos asiakkaaseen ollaan yhteydessä ja kuitenkin firman asiakaspalvelulla ei ole mitään tietoa asiasta. Niin joko Telian omassa toiminnassa on parannettavaa tai sitten joku ulkopuolinen on soittanut minulle - oli sitten kumpi tahansa niin luulisi olevan Telian intressi selvittää asiaa… tai edes leikkiä kiinnostunutta.

Tämä heinäsirkkujen sirinä ja muu hiljaisuus on huolestuttavaa siinä mielessä, että jos puhutaan:

  • tuosta “yleisestä asiasta” jossa kysyin Telian tuottamasta lisäarvosta - niin eikö siellä riitä usko omaan tuotteeseen?
  • tuosta “yksityisestä asiasta” niin hämmästelen sitä siltä kannalta, että kukaan ei ole kiinnostunut siitä esim. tietoturvanäkökulmasta, että jos asiakkaaseen ollaan yhteydessä ja kuitenkin firman asiakaspalvelulla ei ole mitään tietoa asiasta. Niin joko Telian omassa toiminnassa on parannettavaa tai sitten joku ulkopuolinen on soittanut minulle - oli sitten kumpi tahansa niin luulisi olevan Telian intressi selvittää asiaa… tai edes leikkiä kiinnostunutta.

Omasta puolestani pahoittelut hiljaisuudesta. Kuten @TeroRe tuossa aiemmin kommentoikin niin olemme pyytäneet vastausta Telia-TV -taustatiimistä, mutta sitä ei vielä ole saatu. Tästä syystä “radiohiljaisuus”. 

Mitä tulee soittoon jonka sait, niin toki voit tässä kertoa numeron josta puhelu tuli, sekä päivämäärä ja kellonaika niin selvitellään mistä soitto tuli. Oletettavasti numero oli jokin muu kuin normaali asiakaspalvelunumero 020 690 400? 


@LaTeShow , ‘Vanhana Telia-TV -asiakkaana’ sanon että en tiedä yhtään syytä jatkaa.

Itsekin lopetan kaikki Telia-palvelut ja -liittymät sinä päivänä kun toisen operaattorin valokuitu on taloyhtiön seinän läpi vedetty. Ainoa positiivinen asia Telia TV -palvelussa ollut tuo digiboksi, Arris 5305, joka on teknisesti aivan loistava - paras boksi mitä ikinä ollut käytössä. Telia TV-palvelun osalta helppo yhtyä sanoihisi.  


yli 15 vuotta asiakkaana ja pohdin ihan samaa,ainoa syy miksi meillä on vielä telia tv on kovalevytallennus jota ei muilta löydy.mutta tämä ei enää riitä tämän kaiken p...an vastapainoksi.jos asiakkaana joudun kertomaan telia tv toiminnasta asiakaspalvelulle joka ei tiedä/ymmärrä mistään mitään niin ollaan aika kaukana toimivasta palvelusta(ja nythän ne tyrkyttää tätä uutta boxia jossa ei enää ole kovalevyä).vähän väliä joku sieltä soittaa ja kauppaa uutta “hienoa” boxia ja liittymiä mutta kun alan listaamaan ongelmia niin ei osata sanoa enää mitään ja mennään näillä vanhoilla…

perrrr miten paljon on jäänyt katsomatta näiden tallennusongelmien vuoksi…

mitta täysi


Omasta puolestani pahoittelut hiljaisuudesta. Kuten @TeroRe tuossa aiemmin kommentoikin niin olemme pyytäneet vastausta Telia-TV -taustatiimistä, mutta sitä ei vielä ole saatu. Tästä syystä “radiohiljaisuus”. 

Mitä tulee soittoon jonka sait, niin toki voit tässä kertoa numeron josta puhelu tuli, sekä päivämäärä ja kellonaika niin selvitellään mistä soitto tuli. Oletettavasti numero oli jokin muu kuin normaali asiakaspalvelunumero 020 690 400? 

 

Kiitos, hurjaa laittaa tämä tieto näin julkisesti mutta tosiaan numero oli 040 7xxxxxx päivämäärä 29.11 ja kellon aika 14:45 kun minulle soitettiin.

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia ja piilotettu osa numerosta


Itse sen pari vuotta olin TV-asiakkaana (ennen android-boksia) jonka aikana tuli tutuksi se äärimmäinen hitaus kehityksessä, kommunikaation puute, sovellusten puute ja korulauseilla kierretyt kysymykset. Siirryin Elisan leiriin jossa sovellustarjonta boksille oli parempi, mutta samanlainen hitaus kaikessa kehityksessä vaivaa sielläkin, myöskään maksukanavia ei voi tallentaa. Hyppäsin sitten sieltä Apple TV:n ja suoratoistopalveluiden käyttöön jota en ole katunut hetkeäkään. Seurasin mielenkiinnolla Telian android-boksin lanseerausta ja vaikka saivatkin sovellustarjonnan kuntoon (duh!) ja ilmeisesti kehitettyä jokaiselle erilaiselle TV-mallille oman Android-sovelluksen(tämähän oli joskus väite miksi sovellusta ei voitu julkaista). Noh, eipä boksi näyttänyt korjaavan oikeastaan muuta kuin sovellustarjonnan puutteet. Vieläkin on mystisiä laitenimiä/sopimusnimiä, kanavasaatavuuden epämääräisyyksiä kyseisten välillä, samalla putosi pois digiboksien perusominaisuus eli ajansiirto sekä edistyksellinen paikallinen tallennusmahdollisuus. Sekä näköjään liuta muita ongelmia.

 

Oma suositus on mahdollisuuksien mukaan jättää operaattorien lelut ostamatta ja käyttää korkeintaan operaattorin sovellusta tallenteiden katseluun. Toki tässä skenaariossa uupuu suorat lähetykset, mutta ne saa joko television virittimellä ja enenevissä määrin yhtiöiden omilla sovelluksilla. Etuna myös se, että et sido palloa jalkaan kahdeksi vuodeksi vaan mahdollisten ongelmien ilmetessä olet vapaa siirtymään muihin palveluihin.


 

Kiitos, hurjaa laittaa tämä tieto näin julkisesti mutta tosiaan numero oli 040 7xxxxxx päivämäärä 29.11 ja kellon aika 14:45 kun minulle soitettiin.

 

Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia ja piilotettu osa numerosta


Kiitos tiedosta, tämä auttaa paljon. Laitoin tästä nyt selvitystä eteenpäin ja kyselyä hieman toimintatavoista. 


Itse sen pari vuotta olin TV-asiakkaana (ennen android-boksia) jonka aikana tuli tutuksi se äärimmäinen hitaus kehityksessä, kommunikaation puute, sovellusten puute ja korulauseilla kierretyt kysymykset. Siirryin Elisan leiriin jossa sovellustarjonta boksille oli parempi, mutta samanlainen hitaus kaikessa kehityksessä vaivaa sielläkin, myöskään maksukanavia ei voi tallentaa. Hyppäsin sitten sieltä Apple TV:n ja suoratoistopalveluiden käyttöön jota en ole katunut hetkeäkään. Seurasin mielenkiinnolla Telian android-boksin lanseerausta ja vaikka saivatkin sovellustarjonnan kuntoon (duh!) ja ilmeisesti kehitettyä jokaiselle erilaiselle TV-mallille oman Android-sovelluksen(tämähän oli joskus väite miksi sovellusta ei voitu julkaista). Noh, eipä boksi näyttänyt korjaavan oikeastaan muuta kuin sovellustarjonnan puutteet. Vieläkin on mystisiä laitenimiä/sopimusnimiä, kanavasaatavuuden epämääräisyyksiä kyseisten välillä, samalla putosi pois digiboksien perusominaisuus eli ajansiirto sekä edistyksellinen paikallinen tallennusmahdollisuus. Sekä näköjään liuta muita ongelmia.

 

Oma suositus on mahdollisuuksien mukaan jättää operaattorien lelut ostamatta ja käyttää korkeintaan operaattorin sovellusta tallenteiden katseluun. Toki tässä skenaariossa uupuu suorat lähetykset, mutta ne saa joko television virittimellä ja enenevissä määrin yhtiöiden omilla sovelluksilla. Etuna myös se, että et sido palloa jalkaan kahdeksi vuodeksi vaan mahdollisten ongelmien ilmetessä olet vapaa siirtymään muihin palveluihin.

 

Hyvä kirjoitus ja näin minäkin tämän näen. Ennen minulle oli hyvä tallennuspalvelu yksi tärkeimmistä ominaisuuksista mitä halusin TV-katseluun, mutta nyt Telian huonon systeemin myötä olen huomannut etten itse asiassa tarvitse sitä, kun lähes kaiken saa eri ohjelmistokirjastojen kautta. Täten minun pääintressi onkin noissa ohjelmakirjastojen sisällöissä ja mitä liveurheilua on tarjolla. Ostamalla suoraan sisällöntuottajalta voin katsoa mitä vaan ja ennen kaikkea missä vaan ja voin joustavasti vaihtaa palvelua halutessani Telian määräaikaisyyden sijaan. Sääli sinänsä, että Telia on huonon palvelunsa avulla tehnyt itsensä tarpeettomaksi minulle, kun oli pakko etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja.


Nyt on telialaisilla vilpitön mahdollisuus pitää markkinointipuhe Telia TV:n puolesta. Olen monivuotinen asiakas joka on äärimmäisen pettynyt Telia TV-palveluihin kuten:

  • Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
  • "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
  • Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen ja sarjatallennus toimii jos toimii
  • Ohjelmakirjastot eivät toimi ja/tai puutteelliset kirjastot (esim.Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa “huumori-osiossa”, kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä). Tallennetut/Kirjaston ohjelmat jäävät kesken, toimimattomat tekstitykset, en näe kaikkea haluamani live-urheilua, UHD-lähetykset puuttuvat yms

Perustelkaa minulle miksi minun kannattaisi (vanhana asiakkaana) jatkaa tätä asiakassuhdetta jos vaihtoehtona on se, että ostan kanavapakettini suoraan esim Ruudulta, Viaplay:lta yms jossa voin irtisanoa itseni silloin, kun minusta tuntuu ilman määräaikaisuutta?

 

Toisinsanoen: mitä lisäarvoa te Teliana tuotte minulle sen sijaan, että ostan haluamani palvelun suoraan palveluntarjoajalta? Perusteluna käy sekä taloudelliset, sisällölliset että teknilliset syyt. Mikä on teillä parempaa kun esim. teidän kilpailijoilla?

 

Pahoittelen että en ehtinyt vastaamaan kysymykseesi aiemmin.

Jatkuva pätkiminen kuulostaa hiukan oudolta. Koska käytössäsi on kovalevy, vaikuttaa siltä että käytössäsi on vanhempi digiboksi. Varsinkin jos kyseessä on Arris 4302, digiboksilla on jo ikää sen verran, että se voi näkyä hitautena. Jos kyseessä on 5305, ja boksi temppuilee jatkuvasti, olethan ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tarkistanut, että myös nettiyhteys ym. toimivat kuten pitää? Uusi digiboksi SDMC DV8919 on nopeampi vanhempiin verrattuna ja tuo Telia TV:lle uusia ominaisuuksia, mutta esimerkiksi kovalevyä uusimmalle digiboksille ei ole saatavilla.

Telia TV on saatavilla useille eri alustoille ja tästä johtuen kokonaisuus voi kieltämättä vaikuttaa sekavalta. Avasin eri alustojen ja digiboksien eroja vuoden alussa täällä. Uusin digiboksi, Telia TV sovellus ja selainversio ovat nykyisin jo hyvin samanlaisia keskenään, mutta vanhemmat Arrikset ovat hiukan erilaisia, esimerkiksi tuon kovalevymahdollisuuden osalta. Kun käytössä on Telia TV käyttäjätunnus, tallennukset voidaan tehdä verkkoon, jolloin tallenteet ovat käytettävissä kaikilla laitteilla, joille kirjautuu samalla käyttäjätunnuksella: siis digiboksilla, sovelluksilla ja netissä. Jos käytössä on pitkään ollut Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV käyttäjätunnus puuttuu, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Kertoisitko vielä millaisia toiminnallisuuksia kaipaat ohjelmaoppaaseen?

 

Sisältöjen virheitä pyrimme korjaamaan sitä mukaan kun saamme näitä tietoomme. Haluamme tarjota myös laajan kattauksen urheilua ja viihdettä. Onko mielessäsi jokin sisältö, esim. liveurheilu, joka valikoimastamme puuttuu?

 Pyrimme @TeroRen kanssa saamaan Telia TV:n päivitysten tiedot linjoille heti samana päivänä kun päivitys tulee saataville. Valitettavasti joskus käy niin, että tiedot viivästyvät, mutta näissäkin tilanteissa saamme uuden kommentin päivitysketjuun seuraavana päivänä. 

 

Miten minä perustelisin Telia TV:n hankintaa?

  • Telia TV digiboksin kautta pääsee kätevästi niin suoratoistopalveluihin kuin perinteisille tv-kanavillekin.
    • Uusin SDMC DV8919 -digiboksi tekee vanhemmastakin telkkarista älytelevision: voit ladata digiboksille sovelluksia Google Play kaupasta, tai voit lähettää kuvaa kännykältä telkkariin Chromecastin avulla. Boksilta löytyy esiasennettuna mm. C More, Netflix, Yle Areena, MTV Katsomo ja Youtube.
    • Ihan pöljäksi telkkari ei jää Arris-bokseillakaan: Arriksilta löytyvät mm. Yle Areena, MTV Katsomo, C More ja Youtube. Chromecastia Arriksilla ei valitettavasti ole.
  • Telia TV:n kautta on mahdollista nauttia mahtavan laajasta viihdekirjastosta. Tässä voi myös säästää jos tilaa Telia TV:lle kanavapakettikimaran, esimerkiksi C More Total + V Premium + Telia Liigapassi on todella kattava paketti urheilun ja viihteen fanille, ja tulee edullisemmaksi kuin jokaisen paketin tilaaminen erikseen.
  • Sisällöistä puhuttaessa ei voi myöskään unohtaa elokuvavuokraamoa! Tuhansittain elokuvia ja valikoimaa on laidasta laitaan. Joskus on mielekkäämpää vuokrata yksittäinen leffa kuin tilata suoratoistopalvelu tai kanavapaketti, ja onhan se kätevää kun leffavuokraamo löytyy omalta kotisohvalta.
  • Telia TV kulkee myös mukana: Telia TV sovelluksen voi ladata monille Android- ja Apple-laitteille, ja sovellus toimii EU-alueella. Telia TV näkyy myös tietokoneella kun surffailee osoitteeseen tv.telia.fi. Lempisarjaa tai lätkämatsia voi seurata vaikka olisikin Espanjan auringon alla, ruokakaupassa tai junamatkalla joululomalle. Osa kanavapaketeista on saatavilla vain digiboksille. Saatavuudet voi tarkistaa kätevästi kanavakartoistamme.
  • Tallennuspalvelu yhdessä Telia TV käyttäjätunnuksen kanssa mahdollistaa sen, että lineaarikanavia voi katsella milloin vain ja missä vain. Voit tallentaa niin paljon ohjelmia kuin haluat, ja katsoa ne digiboksilta tai sovellukselta milloin vain seuraavan 90 päivän ajan. Valitettavasti tallennuspalvelussa on ollut haasteita viime aikoina, ja teemme kovasti töitä virheiden korjaamiseksi.

Nyt on telialaisilla vilpitön mahdollisuus pitää markkinointipuhe Telia TV:n puolesta. Olen monivuotinen asiakas joka on äärimmäisen pettynyt Telia TV-palveluihin kuten:

  • Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
  • "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
  • Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen ja sarjatallennus toimii jos toimii
  • Ohjelmakirjastot eivät toimi ja/tai puutteelliset kirjastot (esim.Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa “huumori-osiossa”, kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä). Tallennetut/Kirjaston ohjelmat jäävät kesken, toimimattomat tekstitykset, en näe kaikkea haluamani live-urheilua, UHD-lähetykset puuttuvat yms

Perustelkaa minulle miksi minun kannattaisi (vanhana asiakkaana) jatkaa tätä asiakassuhdetta jos vaihtoehtona on se, että ostan kanavapakettini suoraan esim Ruudulta, Viaplay:lta yms jossa voin irtisanoa itseni silloin, kun minusta tuntuu ilman määräaikaisuutta?

 

Toisinsanoen: mitä lisäarvoa te Teliana tuotte minulle sen sijaan, että ostan haluamani palvelun suoraan palveluntarjoajalta? Perusteluna käy sekä taloudelliset, sisällölliset että teknilliset syyt. Mikä on teillä parempaa kun esim. teidän kilpailijoilla?

 

Pahoittelen että en ehtinyt vastaamaan kysymykseesi aiemmin.

Jatkuva pätkiminen kuulostaa hiukan oudolta. Koska käytössäsi on kovalevy, vaikuttaa siltä että käytössäsi on vanhempi digiboksi. Varsinkin jos kyseessä on Arris 4302, digiboksilla on jo ikää sen verran, että se voi näkyä hitautena. Jos kyseessä on 5305, ja boksi temppuilee jatkuvasti, olethan ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tarkistanut, että myös nettiyhteys ym. toimivat kuten pitää? Uusi digiboksi SDMC DV8919 on nopeampi vanhempiin verrattuna ja tuo Telia TV:lle uusia ominaisuuksia, mutta esimerkiksi kovalevyä uusimmalle digiboksille ei ole saatavilla.

Telia TV on saatavilla useille eri alustoille ja tästä johtuen kokonaisuus voi kieltämättä vaikuttaa sekavalta. Avasin eri alustojen ja digiboksien eroja vuoden alussa täällä. Uusin digiboksi, Telia TV sovellus ja selainversio ovat nykyisin jo hyvin samanlaisia keskenään, mutta vanhemmat Arrikset ovat hiukan erilaisia, esimerkiksi tuon kovalevymahdollisuuden osalta. Kun käytössä on Telia TV käyttäjätunnus, tallennukset voidaan tehdä verkkoon, jolloin tallenteet ovat käytettävissä kaikilla laitteilla, joille kirjautuu samalla käyttäjätunnuksella: siis digiboksilla, sovelluksilla ja netissä. Jos käytössä on pitkään ollut Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV käyttäjätunnus puuttuu, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Kertoisitko vielä millaisia toiminnallisuuksia kaipaat ohjelmaoppaaseen?

 

Sisältöjen virheitä pyrimme korjaamaan sitä mukaan kun saamme näitä tietoomme. Haluamme tarjota myös laajan kattauksen urheilua ja viihdettä. Onko mielessäsi jokin sisältö, esim. liveurheilu, joka valikoimastamme puuttuu?

 Pyrimme @TeroRen kanssa saamaan Telia TV:n päivitysten tiedot linjoille heti samana päivänä kun päivitys tulee saataville. Valitettavasti joskus käy niin, että tiedot viivästyvät, mutta näissäkin tilanteissa saamme uuden kommentin päivitysketjuun seuraavana päivänä. 

 

Miten minä perustelisin Telia TV:n hankintaa?

  • Telia TV digiboksin kautta pääsee kätevästi niin suoratoistopalveluihin kuin perinteisille tv-kanavillekin.
    • Uusin SDMC DV8919 -digiboksi tekee vanhemmastakin telkkarista älytelevision: voit ladata digiboksille sovelluksia Google Play kaupasta, tai voit lähettää kuvaa kännykältä telkkariin Chromecastin avulla. Boksilta löytyy esiasennettuna mm. C More, Netflix, Yle Areena, MTV Katsomo ja Youtube.
    • Ihan pöljäksi telkkari ei jää Arris-bokseillakaan: Arriksilta löytyvät mm. Yle Areena, MTV Katsomo, C More ja Youtube. Chromecastia Arriksilla ei valitettavasti ole.
  • Telia TV:n kautta on mahdollista nauttia mahtavan laajasta viihdekirjastosta. Tässä voi myös säästää jos tilaa Telia TV:lle kanavapakettikimaran, esimerkiksi C More Total + V Premium + Telia Liigapassi on todella kattava paketti urheilun ja viihteen fanille, ja tulee edullisemmaksi kuin jokaisen paketin tilaaminen erikseen.
  • Sisällöistä puhuttaessa ei voi myöskään unohtaa elokuvavuokraamoa! Tuhansittain elokuvia ja valikoimaa on laidasta laitaan. Joskus on mielekkäämpää vuokrata yksittäinen leffa kuin tilata suoratoistopalvelu tai kanavapaketti, ja onhan se kätevää kun leffavuokraamo löytyy omalta kotisohvalta.
  • Telia TV kulkee myös mukana: Telia TV sovelluksen voi ladata monille Android- ja Apple-laitteille, ja sovellus toimii EU-alueella. Telia TV näkyy myös tietokoneella kun surffailee osoitteeseen tv.telia.fi. Lempisarjaa tai lätkämatsia voi seurata vaikka olisikin Espanjan auringon alla, ruokakaupassa tai junamatkalla joululomalle. Osa kanavapaketeista on saatavilla vain digiboksille. Saatavuudet voi tarkistaa kätevästi kanavakartoistamme.
  • Tallennuspalvelu yhdessä Telia TV käyttäjätunnuksen kanssa mahdollistaa sen, että lineaarikanavia voi katsella milloin vain ja missä vain. Voit tallentaa niin paljon ohjelmia kuin haluat, ja katsoa ne digiboksilta tai sovellukselta milloin vain seuraavan 90 päivän ajan. Valitettavasti tallennuspalvelussa on ollut haasteita viime aikoina, ja teemme kovasti töitä virheiden korjaamiseksi.

Jos kyseessä on 5305, ja boksi temppuilee jatkuvasti, olethan ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tarkistanut, että myös nettiyhteys ym. toimivat kuten pitää?

  • Minun käytössä on tuo pyöreä “vanha” Arris-digoiboksi joka tosiaan pätkii säännöllisen epäsäännöllisesti ja sitä pitää buutata muutaman kerran viikossa ja menee viimeistään päivityksen yhteydessä jumiin siten, että pitää otta virtajohto irti boksin takaa - aiheuttaen viimeksi sen, että kovalevy korruptoitui ja kaikki tallennukset meni sen sileän tien. Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun ja netti on kunnossa - ratkaiksuksi tarjotaan “uutta boksia” joka ei ole vaihtoehtona kiitos sen puutteellisen sisällön versus vanhaan boksiin.

Kertoisitko vielä millaisia toiminnallisuuksia kaipaat ohjelmaoppaaseen?

  • Sellaiset toiminnallisuuden kuten ajantasalla oleva ohjelmaopas, sekä toimiva ja luotettava sarjatallennus. Nyt on ollut isoja puutteita näissä viime kuukausina.

Onko mielessäsi jokin sisältö, esim. liveurheilu, joka valikoimastamme puuttuu?

  • On, esimerkiksi sisältö joka näkyy kaikkien muiden operaattorien asiakkaille Viaplay:n kautta.

Sitten näistä perusteluista:

  • Telia TV digiboksin kautta pääsee kätevästi niin suoratoistopalveluihin kuin perinteisille tv-kanavillekin.
    • Nykyajan älytelevisiossa on sovellukset valmiina suoraan TV:ssä, joten miksi haluaisin ylimääräisen sähkölaitteen jossa on puutteellinen käyttöliittymä? Varsinkin, kun voin lähettää kuvaa puhelimesta 30€ kalikalla, johon saan vielä enemmän sovelluksia versus Telian boksiin?
  • Telia TV:n kautta on mahdollista nauttia mahtavan laajasta viihdekirjastosta. Tässä voi myös säästää jos tilaa Telia TV:lle kanavapakettikimaran, esimerkiksi C More Total + V Premium + Telia Liigapassi on todella kattava paketti urheilun ja viihteen fanille, ja tulee edullisemmaksi kuin jokaisen paketin tilaaminen erikseen.
    • Tähän jo kirjoitin yllä ihan esimerkkiluonteisesti, että Telian tarjoama ohjelmakirjasto on todella pieni versus kilpailijoihin. Ja luonnollisesti CMore on saavatilla myös muiden operaattorien toimesta.
  • Telia TV kulkee myös mukana: Telia TV sovelluksen voi ladata monille Android- ja Apple-laitteille, ja sovellus toimii EU-alueella. Telia TV näkyy myös tietokoneella kun surffailee osoitteeseen tv.telia.fi. Lempisarjaa tai lätkämatsia voi seurata vaikka olisikin Espanjan auringon alla, ruokakaupassa tai junamatkalla joululomalle. Osa kanavapaketeista on saatavilla vain digiboksille.
    • Tuo viimeinen lause on iso asia, sillä kaikki sisältöhän ei ole saatavilla “missä vaan”.
  • Tallennuspalvelu yhdessä Telia TV käyttäjätunnuksen kanssa mahdollistaa sen, että lineaarikanavia voi katsella milloin vain ja missä vain. Voit tallentaa niin paljon ohjelmia kuin haluat, ja katsoa ne digiboksilta tai sovellukselta milloin vain seuraavan 90 päivän ajan. Valitettavasti tallennuspalvelussa on ollut haasteita viime aikoina, ja teemme kovasti töitä virheiden korjaamiseksi.
    • Kuten jo kirjoitin, niin nämä tallennuspalvelun ongelmat ovat aiheuttaneet sen, että opin elämään ilman tätä palvelua kun siihen ei voinut luottaa. Heräsi kysymys, että miksi maksan palvelusta johon ei voi luottaa ja mitä en välttämättä tarvitse.

 

Toisin sanoen, miksi ihmeessä maksaisin laskuja Telialle, kun saan suuremman sisällön ostamalla sen suoraan sisällöntuottajilta ja heillä on vielä joustavammat sopparit?


 Pyrimme @TeroRen kanssa saamaan Telia TV:n päivitysten tiedot linjoille heti samana päivänä kun päivitys tulee saataville. Valitettavasti joskus käy niin, että tiedot viivästyvät, mutta näissäkin tilanteissa saamme uuden kommentin päivitysketjuun seuraavana päivänä. 

 

Tämä jäi kommentoimatta, mutta kannattaisi nämä päivitystiedot laittaa heti näkyviin, kun laitatte sitä päivtystä jakeluun sillä itse olen tottunut siihen, että käy tarkistamassa mitä uutta on tullut, kun on päivitys tarjolla. Tuntuu vähän hassulta, että tämä tieto tulee sitten jälkikäteen - jopa vasta seuraavana päivänä - näkyviin.


joo löytyyhän arriksesta youtube,joka ei tosin toimi,kun sen aukaisee tulee iso youtube logo joka on siinä maailman tappiin tai kunnes sammutat boxin...(toimi se vielä puoli vuotta sitten mutta tuli noita päivityksiä niin ei toimi enää)ja löytyyhän sieltä areena(jonka käyttöä voisi verrata juustoraastimen raiskaukseen,kun painat kakesta nappia niin ehkä 10sek pässtä jotain tapahtuu,tai sitten ei,yleensä ei…,on uskomattoman käyttökelvoton..uusin juuri television ja siinä oleva arena sovellus toimii kuin unelma ja kuvanlaatu paljon parempi..

se niistä arriksen suoratoistopalveluista arriksessa..


Miten minusta tuntuu, että tiesit jo vastaukset kysymyksiin? 😀

En yritä voittaa väittelyä mutta nappaan kiinni muutamasta:

 

 

  • Telia TV digiboksin kautta pääsee kätevästi niin suoratoistopalveluihin kuin perinteisille tv-kanavillekin.
    • Nykyajan älytelevisiossa on sovellukset valmiina suoraan TV:ssä, joten miksi haluaisin ylimääräisen sähkölaitteen jossa on puutteellinen käyttöliittymä? Varsinkin, kun voin lähettää kuvaa puhelimesta 30€ kalikalla, johon saan vielä enemmän sovelluksia versus Telian boksiin?

Jos tarkastellaan tätä vain omana yksityiskohtanaan as is niin totta, jos sulla on jo älytelkkari niin miksipä sitä hankkimaan rinnakkaista järjestelmää. Kaikilla ei kuitenkaan ole.

Jos mietitään tuota 30€ kalikkaa niin se on jo vähän eri siinä mielessä, että se on sun vastuulla oleva laite. Jos se menee rikki niin itse ostat uuden. Telia TV -laitteistot on meiltä lainassa, me vastaamme niiden toimivuudesta.

Kuvan jakaminen puhelimesta on vähän niin ja näin. Se soveltuu - ainakin minun mielestä - vain tilapäiseen katseluun. Siinä on aina enempi vähempi säätöä. Vie isosti akkua puhelimesta yms. Mutta kyllä, onnistuu, ei siinä.

 

 

  • Tallennuspalvelu yhdessä Telia TV käyttäjätunnuksen kanssa mahdollistaa sen, että lineaarikanavia voi katsella milloin vain ja missä vain. Voit tallentaa niin paljon ohjelmia kuin haluat, ja katsoa ne digiboksilta tai sovellukselta milloin vain seuraavan 90 päivän ajan. Valitettavasti tallennuspalvelussa on ollut haasteita viime aikoina, ja teemme kovasti töitä virheiden korjaamiseksi.
    • Kuten jo kirjoitin, niin nämä tallennuspalvelun ongelmat ovat aiheuttaneet sen, että opin elämään ilman tätä palvelua kun siihen ei voinut luottaa. Heräsi kysymys, että miksi maksan palvelusta johon ei voi luottaa ja mitä en välttämättä tarvitse.

Tämä on todella, todella iso harmi, että tallennuksissa on ollut ongelmia. Jos viedään katse siihen, että kun kaikki toimii niin miltä maailma sitten näyttäisi.

 

 

Toisin sanoen, miksi ihmeessä maksaisin laskuja Telialle, kun saan suuremman sisällön ostamalla sen suoraan sisällöntuottajilta ja heillä on vielä joustavammat sopparit?

Mielestäni meiltä ei vielä käytetty sitä korttia, että “kaikki” palvelut samalle laskulle? Onpa näppärä maksaa yksi lasku vs. useampi. Ainakin mulla ärsyttää nykyään kaiken maailman laskut, varsinkin, kun osa tulee paperilla ja osa sähköpostiin ja osa e-laskuna. Tosi vaikea pysyä kartalla siitä missä mennään 😀 Mitä vähemmän laskuja niin aina parempi.

Lisäisin muuten vielä sen, että meillä kaikki kanavat ja lähetykset tulevat netin yli. Tämä on hyvä esimerkiksi silloin, kun huoneessa (tai tilassa) ei ole tv-pistoketta. Näin on meilläkin tässä ´75 rakennetussa talossa. Pääsee katsomaan telkkaria (myös lineaaria) missä vain, kunhan vain wifi kantaa.

Totean kuitenkin loppuun ja tämä ei liity Telia TV -tuotteeseen, että tottahan se on, että jos yhdelle parhain ratkaisu on asia x niin toiselle se ei välttämättä olekaan. Tarpeita ja tilanteita on niin paljon kuitenkin.

 

 Pyrimme @TeroRen kanssa saamaan Telia TV:n päivitysten tiedot linjoille heti samana päivänä kun päivitys tulee saataville. Valitettavasti joskus käy niin, että tiedot viivästyvät, mutta näissäkin tilanteissa saamme uuden kommentin päivitysketjuun seuraavana päivänä. 

 

Tämä jäi kommentoimatta, mutta kannattaisi nämä päivitystiedot laittaa heti näkyviin, kun laitatte sitä päivtystä jakeluun sillä itse olen tottunut siihen, että käy tarkistamassa mitä uutta on tullut, kun on päivitys tarjolla. Tuntuu vähän hassulta, että tämä tieto tulee sitten jälkikäteen - jopa vasta seuraavana päivänä - näkyviin.

Parhain olisi, jos päivitystiedot valuisivat tänne automaattisesti. Näin ei kuitenkaan ole, meillä on tässä tiedotusputkessa 2-3 ihmistä välissä ja se ikävä kyllä voi tuoda vähän viivettä. Pahoittelut myös tästä.


Miten minusta tuntuu, että tiesit jo vastaukset kysymyksiin? 😀

En yritä voittaa väittelyä mutta nappaan kiinni muutamasta:

 

 

  • Telia TV digiboksin kautta pääsee kätevästi niin suoratoistopalveluihin kuin perinteisille tv-kanavillekin.
    • Nykyajan älytelevisiossa on sovellukset valmiina suoraan TV:ssä, joten miksi haluaisin ylimääräisen sähkölaitteen jossa on puutteellinen käyttöliittymä? Varsinkin, kun voin lähettää kuvaa puhelimesta 30€ kalikalla, johon saan vielä enemmän sovelluksia versus Telian boksiin?

Jos tarkastellaan tätä vain omana yksityiskohtanaan as is niin totta, jos sulla on jo älytelkkari niin miksipä sitä hankkimaan rinnakkaista järjestelmää. Kaikilla ei kuitenkaan ole.

Jos mietitään tuota 30€ kalikkaa niin se on jo vähän eri siinä mielessä, että se on sun vastuulla oleva laite. Jos se menee rikki niin itse ostat uuden. Telia TV -laitteistot on meiltä lainassa, me vastaamme niiden toimivuudesta.

Kuvan jakaminen puhelimesta on vähän niin ja näin. Se soveltuu - ainakin minun mielestä - vain tilapäiseen katseluun. Siinä on aina enempi vähempi säätöä. Vie isosti akkua puhelimesta yms. Mutta kyllä, onnistuu, ei siinä.

 

 

  • Tallennuspalvelu yhdessä Telia TV käyttäjätunnuksen kanssa mahdollistaa sen, että lineaarikanavia voi katsella milloin vain ja missä vain. Voit tallentaa niin paljon ohjelmia kuin haluat, ja katsoa ne digiboksilta tai sovellukselta milloin vain seuraavan 90 päivän ajan. Valitettavasti tallennuspalvelussa on ollut haasteita viime aikoina, ja teemme kovasti töitä virheiden korjaamiseksi.
    • Kuten jo kirjoitin, niin nämä tallennuspalvelun ongelmat ovat aiheuttaneet sen, että opin elämään ilman tätä palvelua kun siihen ei voinut luottaa. Heräsi kysymys, että miksi maksan palvelusta johon ei voi luottaa ja mitä en välttämättä tarvitse.

Tämä on todella, todella iso harmi, että tallennuksissa on ollut ongelmia. Jos viedään katse siihen, että kun kaikki toimii niin miltä maailma sitten näyttäisi.

 

 

Toisin sanoen, miksi ihmeessä maksaisin laskuja Telialle, kun saan suuremman sisällön ostamalla sen suoraan sisällöntuottajilta ja heillä on vielä joustavammat sopparit?

Mielestäni meiltä ei vielä käytetty sitä korttia, että “kaikki” palvelut samalle laskulle? Onpa näppärä maksaa yksi lasku vs. useampi. Ainakin mulla ärsyttää nykyään kaiken maailman laskut, varsinkin, kun osa tulee paperilla ja osa sähköpostiin ja osa e-laskuna. Tosi vaikea pysyä kartalla siitä missä mennään 😀 Mitä vähemmän laskuja niin aina parempi.

Lisäisin muuten vielä sen, että meillä kaikki kanavat ja lähetykset tulevat netin yli. Tämä on hyvä esimerkiksi silloin, kun huoneessa (tai tilassa) ei ole tv-pistoketta. Näin on meilläkin tässä ´75 rakennetussa talossa. Pääsee katsomaan telkkaria (myös lineaaria) missä vain, kunhan vain wifi kantaa.

Totean kuitenkin loppuun ja tämä ei liity Telia TV -tuotteeseen, että tottahan se on, että jos yhdelle parhain ratkaisu on asia x niin toiselle se ei välttämättä olekaan. Tarpeita ja tilanteita on niin paljon kuitenkin.

 

 Pyrimme @TeroRen kanssa saamaan Telia TV:n päivitysten tiedot linjoille heti samana päivänä kun päivitys tulee saataville. Valitettavasti joskus käy niin, että tiedot viivästyvät, mutta näissäkin tilanteissa saamme uuden kommentin päivitysketjuun seuraavana päivänä. 

 

Tämä jäi kommentoimatta, mutta kannattaisi nämä päivitystiedot laittaa heti näkyviin, kun laitatte sitä päivtystä jakeluun sillä itse olen tottunut siihen, että käy tarkistamassa mitä uutta on tullut, kun on päivitys tarjolla. Tuntuu vähän hassulta, että tämä tieto tulee sitten jälkikäteen - jopa vasta seuraavana päivänä - näkyviin.

Parhain olisi, jos päivitystiedot valuisivat tänne automaattisesti. Näin ei kuitenkaan ole, meillä on tässä tiedotusputkessa 2-3 ihmistä välissä ja se ikävä kyllä voi tuoda vähän viivettä. Pahoittelut myös tästä.

 

Vastaan tähän alle muutamalla ranskalaisella:

  • Otin tuon 30€ kalikan puheeksi, kun viitattiin siihen, että Uusin SDMC DV8919 -digiboksi tekee vanhemmastakin telkkarista älytelevision: voit ladata digiboksille sovelluksia Google Play kaupasta, tai voit lähettää kuvaa kännykältä telkkariin Chromecastin avulla.
  • “ jos sulla on jo älytelkkari niin miksipä sitä hankkimaan rinnakkaista järjestelmää. Kaikilla ei kuitenkaan ole” kommentilla oikeastaan allekirjoitat sen, että Telian tarjoama palvelu on jo nyt vanhentunutta ja kohdistuu marginaaliyleisöön.
  • “Tämä on todella, todella iso harmi, että tallennuksissa on ollut ongelmia. “ Tästä olen samaa mieltä ja tämä jos jokin olisi konsepti mikä toimisi kilpailuetuna teille. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin teidän huonon (=sekava ja toimimaton) palvelun myötä opin elämään ilman tallennuspalvelua ja nyt luotankin täysin eri ohjelmakirjastoihin.
  • “Onpa näppärä maksaa yksi lasku vs. useampi.” Tätäkin aspektia te olisitte voineet paremmin hyödyntää. Mutta toki loppupelissä mitä asiakkaita kiinnostaa enemmän on se mitä palveluja me saamme niillä laskuilla mitä maksamme = nythän te olette järjestäneet esimerkiksi minut harhaanjohtavilla tiedoilla määräaikaiseksi asiakkaaksi, unohtamatta sitä että te myytte palvelua samaan hintaan kuin muut operaattorit, mutta huomattavasti heikommalla sisällöllä. Ainakin itse olen valmis maksamaan vaikka viisi/kuusi eri laskua, jos niissä on joustava mahdollisuus irtisanoa silloin kun itse haluan.
  • Parhain olisi, jos päivitystiedot valuisivat tänne automaattisesti. Tämä taaseen kuullosta erittäin hassulta, että ette osaa laittaa tätä teidän sisäistä asiaa kuntoon. Miksi ihmeessä ne tiedot eivät value teille automaattisesti?!?! Ymmärrät varmaan, että ulkopuolisena loppukäyttäjänä minä ensimmäisenä menen tuonne boksin päivitysketjuun lukemaan mitä uutta on tullut. Luulin, että yhtenä osana teidän päivitysprosessia on myös varmistaa miten tämä päivitys kommunikoidaan ulkopäin sitten kun se julkaistaa, ja että julkaistu tehdään sitten kun kaikki on valmista tiedotusta myöten? Ymmärrän “pienen viiveen” mutta viime kuukausina tämä viive on ollut usea päivä niin minusta tuo oli liian pitkä aika asiakaskommunikointiin… varsinkin kun te yrityksenä edustatte modernia tiedonvälitystä ja -siirtoa. Sinänsä tämä osin kertoo miksi teillä on niitä haasteita sen uuden boksin kanssa.
  • Totean kuitenkin loppuun ja tämä ei liity Telia TV -tuotteeseen, että tottahan se on, että jos yhdelle parhain ratkaisu on asia x niin toiselle se ei välttämättä olekaan.  Tästä samaa mieltä, mutta niin kauan kun maksan teidän laskuja niin niin kauan minä tuon ne minun tarpeet ja kehityskohteet esille niin täällä kuin lähipiirilleni
  • … mutta olisin valmis antamaan anteeksi lähes kaikki noista epäkohdista jos Telialla olisi tarjota asiakkailleen Viaplay-palvelun kuten muut operaattorit tekevät.

 


 

  • Otin tuon 30€ kalikan puheeksi, kun viitattiin siihen, että Uusin SDMC DV8919 -digiboksi tekee vanhemmastakin telkkarista älytelevision: voit ladata digiboksille sovelluksia Google Play kaupasta, tai voit lähettää kuvaa kännykältä telkkariin Chromecastin avulla.
  • “ jos sulla on jo älytelkkari niin miksipä sitä hankkimaan rinnakkaista järjestelmää. Kaikilla ei kuitenkaan ole” kommentilla oikeastaan allekirjoitat sen, että Telian tarjoama palvelu on jo nyt vanhentunutta ja kohdistuu marginaaliyleisöön.

Hmm, kuinka niin? Kyse on tarpeesta ja siitä, että millaista kalustoa sinulla on.

Jos lähden tätä oikein hifistelemään niin tuommoinen tökkeli on itseasiassa vähän vaikeampi käyttää kuin meidän digiboksi. Siis jos haluat välissä katsella lineaaria ja välissä vaikka maksukanavia. Tökkelissä kun ei ole lineaarikanavia (?) niin joudut sourcen kautta vaihtelemaan tökkelin ja tv-kanavien välillä. Digiboksin kanssa kaikki on saman inputin alla. No, aika överi esimerkki mutta kuitenkin.

Toisekseen, meillä on nykyään sovellus myös Android-telkkariin. Emme ole siitä vielä huudelleet mutta sovelluskaupasta se jo löytyy.

 

 

  • Parhain olisi, jos päivitystiedot valuisivat tänne automaattisesti. Tämä taaseen kuullosta erittäin hassulta, että ette osaa laittaa tätä teidän sisäistä asiaa kuntoon. Miksi ihmeessä ne tiedot eivät value teille automaattisesti?!?! Ymmärrät varmaan, että ulkopuolisena loppukäyttäjänä minä ensimmäisenä menen tuonne boksin päivitysketjuun lukemaan mitä uutta on tullut. Ymmärrän “pienen viiveen” mutta viime kuukausina tämä viive on ollut usea päivä niin minusta tuo oli liian pitkä aika asiakaskommunikointiin… varsinkin kun te yrityksenä edustatte modernia tiedonvälitystä ja -siirtoa.

Viive vaihtelee ikävä kyllä. Pari viimeisintä päivitystä Android-boxiin olen päässyt laittamaan aikalailla saman tien. Pyrimme pitämään saman tason tästä eteenpäin. En lähde selittelemään miksi välissä on ollut haasteita.

Kyse ei ole siitä, ettei osattaisi. Emme vain ole rakentaneet integraatiota ja automaatiota tänne Yhteisöön, ei vanhaan eikä varsinkaan tähän uuteen. Ainakaan vielä. Ehkä tulevaisuudessa, en kuitenkaan lupaa mitään.

Ja ymmärrän hyvin. Päivien viive on ihan liikaa.

 

 

  • Totean kuitenkin loppuun ja tämä ei liity Telia TV -tuotteeseen, että tottahan se on, että jos yhdelle parhain ratkaisu on asia x niin toiselle se ei välttämättä olekaan.  Tästä samaa mieltä, mutta niin kauan kun maksan teidän laskuja niin niin kauan minä tuon ne minun tarpeet ja kehityskohteet esille niin täällä kuin lähipiirilleni.

Anna mennä vain, muun muassa sitä varten Yhteisö onkin olemassa 😊


Allekirjoitan sen, että tuon 30€ kalikka ei välttämättä ole kaikkein käyttäystäväliisin mutta kun vertailuun otetaan vaikka teidän peruspalvelu jossa hinnat ovat eriluokkaa: “ Sopimuskauden kokonaishinta nykyisille Telia TV digiboksi -asiakkaille 597,60 € ja uusille Telia TV -digiboksi -asiakkaille 627,60 € (sisältäen Telia TV laitteiden toimitusmaksun 30 €). “

… niin sitten mennäänkin niitä odotuksiin mitä voidaan odottaa eri ratkaisujen väliltä.

 

Mutta jos leikitään tosiaan sillä ajatuksella, että tuo 30€ kalikka ei ole Ratkaisu, niin sitten pitää ottaa vertailuun muiden operaattorien palvelut jotka tarjoavat omaa boksiaan. Tässä taasen Telia jää auttamatta kakkoseksi, kun ette voi tarjota Viaplay:ta siinä missä muut voivat. Viaplay tarjoaisi samaan hintaan laajemman sisällön ja lisäksi tämä sisältö olisi aidosti saatavissa myös mobiilisti. Lisäksi muilta operaattorilta saisi CMoret ja Liiga näkymään.

 

Joten miksi Telia TV olisi parempi ratkaisu kuin esim DNA TV tai Elisa Viihde? Taloudellisesti Telia on samassa, sisällöllisesti muut voittavat ylivoimaisesti, teknisesti…? Niistä listasinkin nämä kohdat:

  • Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
    • Taas eilen oli tullut jokin ohjelmistopäivitys josta ei ole mitään tietoa, ja joka aiheutti taas sen, että se latausruutu jäi junnaamaan paikalleen ja parin tunnin odottelut jälkeen piti taas irroittaa virtajohto boksista.
  • "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
  • Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen ja sarjatallennus toimii jos toimii.

 

 


Joten miksi Telia TV olisi parempi ratkaisu kuin esim DNA TV tai Elisa Viihde? Taloudellisesti Telia on samassa, sisälöllisesti muut voittavat, teknisesti…?

Sinä tiedät kaikki vastaukset jo etukäteen, ei meillä ole enää tähän lisättävää 😊