Skip to main content

Nyt on telialaisilla vilpitön mahdollisuus pitää markkinointipuhe Telia TV:n puolesta. Olen monivuotinen asiakas joka on äärimmäisen pettynyt Telia TV-palveluihin kuten:

  • Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä - joskus aiheuttaen sen, että digiboksin kovalevy korruptoituu ja se pitää formatoida uudestaan = menetän kaikki 500gigaa tallennuksia mitä olen keränyt sateisen päivän varalle.
  • "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla yms. Ja erinäinen digibokseja jolla osalla näkyy jotain kanavia ja toisella ei jne jne.
  • Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen ja sarjatallennus toimii jos toimii
  • Ohjelmakirjastot eivät toimi ja/tai puutteelliset kirjastot (esim.Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa “huumori-osiossa”, kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä). Tallennetut/Kirjaston ohjelmat jäävät kesken, toimimattomat tekstitykset, en näe kaikkea haluamani live-urheilua, UHD-lähetykset puuttuvat yms

Perustelkaa minulle miksi minun kannattaisi (vanhana asiakkaana) jatkaa tätä asiakassuhdetta jos vaihtoehtona on se, että ostan kanavapakettini suoraan esim Ruudulta, Viaplay:lta yms jossa voin irtisanoa itseni silloin, kun minusta tuntuu ilman määräaikaisuutta?

 

Toisinsanoen: mitä lisäarvoa te Teliana tuotte minulle sen sijaan, että ostan haluamani palvelun suoraan palveluntarjoajalta? Perusteluna käy sekä taloudelliset, sisällölliset että teknilliset syyt. Mikä on teillä parempaa kun esim. teidän kilpailijoilla?

Joten miksi Telia TV olisi parempi ratkaisu kuin esim DNA TV tai Elisa Viihde? Taloudellisesti Telia on samassa, sisälöllisesti muut voittavat, teknisesti…?

Sinä tiedät kaikki vastaukset jo etukäteen, ei meillä ole enää tähän lisättävää 😊

 

Nyt tuli vähän holhoava vastaus hymiöllä… olkoon, että olen ilmaissut olevani pettynyt asiakas, olen myös kuitenkin pyrinyt asialliseeen viestintään jossa olen perustellut näkökantaani sekä halunut kuulla muiden mielipiteitä joten ihmettelen tuota reaktiota. Lisäksi olen tuonut monia eri kehityskohtia ja -ideoita teille.

 

p.s. Tämä on vielä avoimena asiana.

 

Kiitos, hurjaa laittaa tämä tieto näin julkisesti mutta tosiaan numero oli 040 7xxxxxx päivämäärä 29.11 ja kellon aika 14:45 kun minulle soitettiin.

 

Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia ja piilotettu osa numerosta


Kiitos tiedosta, tämä auttaa paljon. Laitoin tästä nyt selvitystä eteenpäin ja kyselyä hieman toimintatavoista. 


Itsellä oli testissä hyvä aikaa Arris 4302W aipt-tekniikalla. Meillä on myös Digitan antenni TV ja siihen maksukanavia.

Kuitenkin hankin joku kuukausi sitten Google TV Chromecast HD pulikan, jossa on myös kaukosäädin mukana (a' 43e Google Storessa).

Google TV:seen sai paljon ladattua sovelluksia mm. Telia TV:n ja minulla on myös tallennus siihen. Niin näen nyt televisiokanavia, voin tallentaa ohjelmia ja katsella C Morea, Viaplayta, Ruutu+:saa, Discovery+:saa, Netflixiä, Youtubea ja Amazon Primea.

Telia TV:stä maksan tallennuksen verran kuukaudessa puhelinlaskun yhteydessä. Muista paitsi C More, maksan kullekin suoratoistopalvelun tarjoajalle sopimuksen mukaan. Osalle olen laittanut korttiveloituksen ja osan maksan ostetuilla lahjakorteilla.

Pääasia ettei tarvitse puhelimella ohjata telkkaria (meillä siis ei-älytv) 😄


Nyt tuli vähän holhoava vastaus hymiöllä… olkoon, että olen ilmaissut olevani pettynyt asiakas, olen myös kuitenkin pyrinyt asialliseeen viestintään jossa olen perustellut näkökantaani sekä halunut kuulla muiden mielipiteitä joten ihmettelen tuota reaktiota. Lisäksi olen tuonut monia eri kehityskohtia ja -ideoita teille.

Niin, tarkoitin siis että selvästi tunnet jo eri palveluiden toiminnallisuudet, kanavapakettien yms. sisällöt ja niin edelleen. Meiltä on tähän ketjuun myös tuotu näkemyksiä. Järjestävällä seuralla ei ole enää lisättävää, ei ole enää argumentteja hihassa mitä käyttää.

Olisiko muilla käyttäjillä näkemyksiä, asiakkaathan loppupeleissä aina arvottaa mikä on se parhain?


Nyt tuli vähän holhoava vastaus hymiöllä… olkoon, että olen ilmaissut olevani pettynyt asiakas, olen myös kuitenkin pyrinyt asialliseeen viestintään jossa olen perustellut näkökantaani sekä halunut kuulla muiden mielipiteitä joten ihmettelen tuota reaktiota. Lisäksi olen tuonut monia eri kehityskohtia ja -ideoita teille.

Niin, tarkoitin siis että selvästi tunnet jo eri palveluiden toiminnallisuudet, kanavapakettien yms. sisällöt ja niin edelleen. Meiltä on tähän ketjuun myös tuotu näkemyksiä. Järjestävällä seuralla ei ole enää lisättävää, ei ole enää argumentteja hihassa mitä käyttää.

Olisiko muilla käyttäjillä näkemyksiä, asiakkaathan loppupeleissä aina arvottaa mikä on se parhain?

 

Tarkennuksena, että minulla ei ole muuta yksityiskohtaista tietoa tai edes omakohtaista kokemuksia muista palveluista käytännössä. Mutta se tiedän, että Telian tarjoama rajoitettu Viasat-kirjasto on huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi kilpailijoiden kaiken kattava Viaplay-palvelut, ja että molemmat ovat samaan hintaan tarjolla. Ja että esim CMore:t yms ovat tarjolla kaikille myös suoratoistopalveluna riippumatta operaattorista. 

Mutta avasin tämän ketjun nimenomaan, että voi keskustella onko tilanne tosiaan näin kuten kuvittelin olevan.


 

p.s. Tämä on vielä avoimena asiana.

 

Kiitos, hurjaa laittaa tämä tieto näin julkisesti mutta tosiaan numero oli 040 7xxxxxx päivämäärä 29.11 ja kellon aika 14:45 kun minulle soitettiin.

 

Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia ja piilotettu osa numerosta


Kiitos tiedosta, tämä auttaa paljon. Laitoin tästä nyt selvitystä eteenpäin ja kyselyä hieman toimintatavoista. 


Pahoittelut viivästyksestä, mutta juuri sain vastauksen. Puhelun selvittäminen oli hieman työläämpi juttu, mutta löytyihän se sieltä. Se on käyty nyt läpi soittajan esihenkilön kanssa ja sinuun ollaan alkuperäisen soittajan toimesta nyt uudelleen yhteydessä joko tänään tai myöhemmin tällä viikolla. Voit jutella hänen kanssaan vielä aiheesta sitten lisää.  


 

p.s. Tämä on vielä avoimena asiana.

 

Kiitos, hurjaa laittaa tämä tieto näin julkisesti mutta tosiaan numero oli 040 7xxxxxx päivämäärä 29.11 ja kellon aika 14:45 kun minulle soitettiin.

 

Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia ja piilotettu osa numerosta


Kiitos tiedosta, tämä auttaa paljon. Laitoin tästä nyt selvitystä eteenpäin ja kyselyä hieman toimintatavoista. 


Pahoittelut viivästyksestä, mutta juuri sain vastauksen. Puhelun selvittäminen oli hieman työläämpi juttu, mutta löytyihän se sieltä. Se on käyty nyt läpi soittajan esihenkilön kanssa ja sinuun ollaan alkuperäisen soittajan toimesta nyt uudelleen yhteydessä joko tänään tai myöhemmin tällä viikolla. Voit jutella hänen kanssaan vielä aiheesta sitten lisää.  

 

Juu oltiin yhteydessä, kiitoksia tästä vaikkei siitä mitään hyötyä ollut, kun kaveri ei ollut yhtään muistanut mitä oli puhunut ja luvannut minulle. Oli helppoa sanoa, että tämä meidän yhteistyö ei saa jatkoa.


Juu oltiin yhteydessä, kiitoksia tästä vaikkei siitä mitään hyötyä ollut, kun kaveri ei ollut yhtään muistanut mitä oli puhunut ja luvannut minulle. Oli helppoa sanoa, että tämä meidän yhteistyö ei saa jatkoa.

Harmillista kuulla, ettei kyseinen asiakaspalvelija muistanut, mitä oli aikaisemmin kanssasi jutellut, etkä kokenut saavasi yhteydenotosta hyötyä. Kurja toki kuulla, että yhteistyö päättyy tv-palveluiden osalta, mutta tokihan se on aina myöhemmin mahdollista ottaa takaisin käyttöön, jos toivomasi sisällöt saadaan jossain kohtaa tuohon DV8919 -digiboksille.


Juu oltiin yhteydessä, kiitoksia tästä vaikkei siitä mitään hyötyä ollut, kun kaveri ei ollut yhtään muistanut mitä oli puhunut ja luvannut minulle. Oli helppoa sanoa, että tämä meidän yhteistyö ei saa jatkoa.

Harmillista kuulla, ettei kyseinen asiakaspalvelija muistanut, mitä oli aikaisemmin kanssasi jutellut, etkä kokenut saavasi yhteydenotosta hyötyä. Kurja toki kuulla, että yhteistyö päättyy tv-palveluiden osalta, mutta tokihan se on aina myöhemmin mahdollista ottaa takaisin käyttöön, jos toivomasi sisällöt saadaan jossain kohtaa tuohon DV8919 -digiboksille.

 

Kuten olen jo sanonut, niin se että saisin Viaplay:n itselleni käyttöön antaisi monet Telian teknilliset puutteet anteeksi.


Päivitetään tänne tietojani, eli minun lähtökohta oli se, että minulla oli käytössä Telialta:

  • Arriksen vanha pyöreäboksi
  • VPremium-paketti
  • MIX S-paketti johon sai valita neljä kanavaa.

Kuukauden sisällä ilmoitettiin että VPremiumin hinta nousee hintaan 44.95€ (ilman Viaplay:ta) ja MIX S-paketin hinta nousee vuoden sisällä kaksin kertaisesti 9.90 → 19.90€.

Telian (yhä jatkuvat) teknilliset haasteet olen nostanut tässä ketjussa niin niitä en lähde toistamaan. Mutta puhtaasti taloudellidesti ajatellen, niin menin DNA:lle ja sain sieltä vastaavalaisen paketin tähän hintaan:

  • DNA Hubi Android-boksi kertamaksuhintaan 96€.
  • VPremium-paketti josta 2kk ilmaiseksi ja sitten seuraavat 4kk 39.95€/kk ja koska minulla on DNA-liittymät lasten kautta niin tuon 6kk:n jälkeen saan “kanta-asiakkaana -10%” tuon paketin hintaan 35,95€/kk. Ja tuohon kuuluu automaattisesti Viaplay - joten voin katsoa urheilua TV:n, DNA TV-sovellukset että Viaplay-sovelluksen kautta.
    • Esim formuloiden suhteen voin Telian kautta katsoa vain lähetystä ja yhtä sivukanavaa (esim kierrosajat) kun DNA:n kautta saan käyttööni kolme kanavaa.
    • Tosiaan vertailuksi Telian palvelu ilman Viaplay:ta olisi 44.95
  • Lisäsi otin Mix 8-paketin johon valita kahdeksan vapaavalintaista kanavaa ja tämän hinnaksi tuli 12.76€/kk
    • Tosiaan Telian palvelu vain neljä kanavan suhteen olisi hintaan 19.95€

Ja kaikki tämä tuli ilman mitään “määräaikaisuutta” (lukuunottamatta tuo VPremium 6kk).

Teknisesti pääsen kommentoimaan kun on pitempi kokemus tuosta DNA:sta mutta jo pelkästään hintojen suhteen olen äärimmäisen tyytyväinen ratkaisuuni.