Milloin Telian Viasat asiakkaat saavat käyttöönsä Viaplayn?

  • 20 February 2020
  • 59 kommenttia
  • 3113 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

59 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Ovatko neuvottelut edistyneet tämän asian suhteen?

Nyt Telia tarjoaa selvästi huonompaa palvelua samalla hinnalla kuin DNA ja Elisa. Ei näin.

Neuvottelut ovat tosiaan edelleen meneillään ja tiedotamme kyllä heti kun jotain uutta tietoa asian tiimoilta saamme. 

 

Taitaa olla samanlainen neuvottelu kun mitä minulla menossa, kun olen neuvottellut siitä lähteekö Megan Fox treffeille minun kanssa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Tästä samasta asiasta on kysytty jo kuusi vuotta sitten.

Viaplay mukaan Viasatin pakettiin?

Hitaat ovat Telian neuvottelijat. Olisi parasta, jos Telia tiedottaisi suoraan, että Viaplay ei tule olemaan koskaan Telian asiakkaiden käytettävissä. Rehellisyys maan perii.

Kunniamerkki +6

Ei tuu ikinä. Piste... game over. Kaput.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Olisi parasta, jos Telia tiedottaisi suoraan, että Viaplay ei tule olemaan koskaan Telian asiakkaiden käytettävissä. 

 

Tällaistakaan ei voida sanoa, koska neuvottelut ihan oikeasti ovat käynnissä. Pitkään ja vuosia tätä on jumpattu, joten en ihmettele vaikka kukaan asiakas ei enää tähän uskokaan. Neuvotteluissa on aina kaksi osapuolta ja molemmat osapuolet haluavat varmasti saada parhaimman mahdollisen ratkaisun aikaiseksi. Kovasti itsekin odotan että seuraavalla neuvottelukierroksella asiat etenisivät nyt vihdoin maaliin saakka.  

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Olisi parasta, jos Telia tiedottaisi suoraan, että Viaplay ei tule olemaan koskaan Telian asiakkaiden käytettävissä. 

 

Tällaistakaan ei voida sanoa, koska neuvottelut ihan oikeasti ovat käynnissä. Pitkään ja vuosia tätä on jumpattu, joten en ihmettele vaikka kukaan asiakas ei enää tähän uskokaan. Neuvotteluissa on aina kaksi osapuolta ja molemmat osapuolet haluavat varmasti saada parhaimman mahdollisen ratkaisun aikaiseksi. Kovasti itsekin odotan että seuraavalla neuvottelukierroksella asiat etenisivät nyt vihdoin maaliin saakka.  

Minulla on sama tilanne päällä Megan Foxin kanssa. Kovasti itsekin odotan, että seuraavalla neuvottelukierroksella hän lähtee nyt vihdoin treffeille kanssani.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olisi parasta, jos Telia tiedottaisi suoraan, että Viaplay ei tule olemaan koskaan Telian asiakkaiden käytettävissä. 

 

Tällaistakaan ei voida sanoa, koska neuvottelut ihan oikeasti ovat käynnissä. Pitkään ja vuosia tätä on jumpattu, joten en ihmettele vaikka kukaan asiakas ei enää tähän uskokaan. Neuvotteluissa on aina kaksi osapuolta ja molemmat osapuolet haluavat varmasti saada parhaimman mahdollisen ratkaisun aikaiseksi. Kovasti itsekin odotan että seuraavalla neuvottelukierroksella asiat etenisivät nyt vihdoin maaliin saakka.  

Ainakin tilanne on muuttunut. Viaplay on sellaisessa tilassa, että varmasti siellä neuvotellaan vähän enemmänkin jatkosta.
Urheiluoikeuksia alilisensoidaan tai myydään ehkä kohta eteenpäin, ja niissä voisi olla “ostajan markkinat”. Ehkä jopa koko yritys myydään. Elisa Viihde Viaplay nyt ainakin lakkaa olemasta 30.9.

Saa nähdä miten kaikki kuviot etenee…

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Olisi parasta, jos Telia tiedottaisi suoraan, että Viaplay ei tule olemaan koskaan Telian asiakkaiden käytettävissä. 

 

Tällaistakaan ei voida sanoa, koska neuvottelut ihan oikeasti ovat käynnissä. Pitkään ja vuosia tätä on jumpattu, joten en ihmettele vaikka kukaan asiakas ei enää tähän uskokaan. Neuvotteluissa on aina kaksi osapuolta ja molemmat osapuolet haluavat varmasti saada parhaimman mahdollisen ratkaisun aikaiseksi. Kovasti itsekin odotan että seuraavalla neuvottelukierroksella asiat etenisivät nyt vihdoin maaliin saakka.  

Ainakin tilanne on muuttunut. Viaplay on sellaisessa tilassa, että varmasti siellä neuvotellaan vähän enemmänkin jatkosta.
Urheiluoikeuksia alilisensoidaan tai myydään ehkä kohta eteenpäin, ja niissä voisi olla “ostajan markkinat”. Ehkä jopa koko yritys myydään. Elisa Viihde Viaplay nyt ainakin lakkaa olemasta 30.9.

Saa nähdä miten kaikki kuviot etenee…

 

Tilanne on tämä:

  • Viaplay on taloudellisesti haastavassa tilanteessa ja haluaa saada rahaa jostain
  • Telia on taloudellisesti haastavassa tilanteessa ja haluaa myydä omaa mediapuoltaan - Telia itse puhuu mediatoiminnastaan, että se on “ei-strateginen” niin tässäkin tapauksessa voidaan puhua, että on “ostajan markkinat”...

Tässä “neuvottelussa” on osapuolina kolme osapuolta: kaksi persaukista firmaa neuvottelemassa tuotteesta jonka sitten Telian asiakkaat haluaisivat itselleen ilman lisäkustannuksia. Ei tuo yhtälö vaan toimi.

Lisäksi jos tuo epärealistinen kuvio toteutuisi, niin se tarkoittaisi sitä että Telian oma ohjelmakirjasto tehdään tarpeettomaksi, niin tässäkin Telia sahaisi omaa oksaansa.

 

Eli ei kannata pidättää hengistystä sen suhteen , että tämä toteutuu ja sitä paitsi suosittelen, että siirtyy muualle missä ko palvelua tarjotaan ja sitten harkitsee Teliaa kun se sinne tulee sen sijaan, että maksaa Telialle tuosta odottamisesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olisi parasta, jos Telia tiedottaisi suoraan, että Viaplay ei tule olemaan koskaan Telian asiakkaiden käytettävissä. 

 

Tällaistakaan ei voida sanoa, koska neuvottelut ihan oikeasti ovat käynnissä. Pitkään ja vuosia tätä on jumpattu, joten en ihmettele vaikka kukaan asiakas ei enää tähän uskokaan. Neuvotteluissa on aina kaksi osapuolta ja molemmat osapuolet haluavat varmasti saada parhaimman mahdollisen ratkaisun aikaiseksi. Kovasti itsekin odotan että seuraavalla neuvottelukierroksella asiat etenisivät nyt vihdoin maaliin saakka.  

Ainakin tilanne on muuttunut. Viaplay on sellaisessa tilassa, että varmasti siellä neuvotellaan vähän enemmänkin jatkosta.
Urheiluoikeuksia alilisensoidaan tai myydään ehkä kohta eteenpäin, ja niissä voisi olla “ostajan markkinat”. Ehkä jopa koko yritys myydään. Elisa Viihde Viaplay nyt ainakin lakkaa olemasta 30.9.

Saa nähdä miten kaikki kuviot etenee…

 

Tilanne on tämä:

  • Viaplay on taloudellisesti haastavassa tilanteessa ja haluaa saada rahaa jostain
  • Telia on taloudellisesti haastavassa tilanteessa ja haluaa myydä omaa mediapuoltaan - Telia itse puhuu mediatoiminnastaan, että se on “ei-strateginen” niin tässäkin tapauksessa voidaan puhua, että on “ostajan markkinat”...

Tässä “neuvottelussa” on osapuolina kolme osapuolta: kaksi persaukista firmaa neuvottelemassa tuotteesta jonka sitten Telian asiakkaat haluaisivat itselleen ilman lisäkustannuksia. Ei tuo yhtälö vaan toimi.

Eli ei kannata pidättää hengistystä sen suhteen , että tämä toteutuu ja sitä paitsi suosittelen, että siirtyy muualle missä ko palvelua tarjotaan ja sitten harkitsee Teliaa kun se sinne tulee sen sijaan, että maksaa Telialle tuosta odottamisesta.

Niinpä. Siksi kirjoitinkin, että Viaplaylla neuvotellaan varmasti vähän enemmänkin. Esim. Yle on jo aiemmin ostanut urheiluoikeuksia NENT Groupilta/Viaplaylta. Nyt tilanne ei ainakaan ole parempi, ja lähetysoikeuksia sekä niiden ostajia voi olla enemmänkin.

Itse en kyllä pidätä hengitystäni sen suhteen kuka ostaa mitäkin, eikä se herätä sen suurempia tunteita, mutta seuraan mielenkiinnolla.

Viaplayn paketti on ollut pahasti yliturvonnut, ja hinta on ollut jo sellaisissa pilvissä, että ei ihme jos se menetti vain 3 kuukaudessa 14% asiakkaistaan Pohjoismaissa. Useampikin on miettinyt tarvitseeko kerralla niin kattavaa urheilutarjontaa. Voisi olla hyväksi jos ko. pakka hajoaa mahdottomuuteensa. Jos esimerkiksi haluaisi katsoa vain F1-kisoja, niin ei ole vaikea valinta F1 TV Pro:n ja Viaplayn välillä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +7

Viaplayn paketti on ollut pahasti yliturvonnut, ja hinta on ollut jo sellaisissa pilvissä, että ei ihme jos se menetti vain 3 kuukaudessa 14% asiakkaistaan Pohjoismaissa.

Toki se miten arvottaa palvelun hintaa on yksilöllistä, mutta minun mielestäni DNA-asiakkaille tarjottu 33€/kk tarjous ei ole liikaa pyydetty, kun siihen kuuluu sekä Vpremium että Viaplay = jossa voit kuukausimaksun jakaa kahden eri ihmisen kanssa jos haluat. Mutta toki jos on vain kiinnostunut F1:sta niin sitten sitä ei kannata ostaa Telian eikä DNA:n kautta vaan suoraan F1:ltä.

Mutta kuten sanoin, niin kun neuvottelupöydässä on kaksi persaukista osapuolta neuvottelemassa - jossa toinen ei edes tiedä haluaako ylipäätänsä olla mukana neuvottelussa - palvelusta jonka asiakkaat odottavat saavansa ilman lisämaksua niin tuo on vaikea yhtälö ja on hassua edes kuluttajan kuvittelevan siihen tulevan piakkoin muutosta. Tosiaan jos vaikka neuvottelu tulisi maaliin, niin sillä olisi suora vaikutus Telian omiin toimintoihin että resurseihin = käytännössä Telian oma ohjelmakirjasto olisi tarpeeton.

 

Mutta se, että Telia kehtaa näin rivien välissä monen vuoden “neuvottelujenkin” jälkeen ylläpitää asiakkaitensa toiveita, että “neuvottelut saadaan piakkoin maaliin” tai “ehkä seuraavalla kierroksella” on älyllistä epärehellisyyttä.

Vastaa