Skip to main content

Onko muilla pätkimisongelmia?

Normi tv kansvatkin jumii.

Miten saisin kuukauden kanavan näkymään, kun mistään asetuksien vaihtoehdoista ei löydy edes kanavan hakua.

Ei anna resetoida.

Rupee tosissaan hermot menemään!

Hei @Lauraattus ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Onko sinulla siis Telian digiboksi mobiililaajakaistalla?



Jos on niin tässä resetointi ohjeet kahdelle eri digiboksille :



 



4302-MALLIN DIGIBOKSI







  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.


  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.


  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.


  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.








  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.


  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.


  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.


  4. Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.


  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.




5305-MALLIN DIGIBOKSI (UHD)









  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.


  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.


  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.


  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.








  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.


  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.


  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.


  4. Valitse valikosta SAVE AND REBOOT ja paina OK.


  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.



Joskus auttaa myös se että ottaa pelkästään digiboksin  virtajohdon irti ja laittaa takaisin paikalleen painaen samanaikaisesti boksin virtanappulaa sen päältä niin kauan että valo näyttää lopulta punaista. Sellainen pehmeä bootti tavallaan.



 


Ollaan kokeiltu, mut ei päästä tuohon tallennukseen ollenkaan, joten buuttaus ei mene loppuun.



 





 



Edit SannaMKoo: Kuva upotettu suoraan kommenttiin



@Lauraattus@  kirjoitti:


Ollaan kokeiltu, mut ei päästä tuohon tallennukseen ollenkaan, joten buuttaus ei mene loppuun.






Eikö pääse kaukosäätimen nuolinäppäimillä? Siis jotka on OK napin molemmin puolin? Ja sitten painaa OK valinnan vahvistamiseksi.


Ei pääse



@Lauraattus@  kirjoitti:


Ei pääse






Jos muistan oikein, niin et pääse mikäli et ole tehnyt jompaakumpaaa toimenpidettä (=ei muutoksia):





  • Factory Reset


  • Remove Software (suositus) 




 



Eli kuten tuossa @kiisseli67 kommentin kuvassa. Teitkö valinnan OK-painikkeella hyväksymällä ennen poistumista @Lauraattus?


Eikös tuossa pidä nimenomaan painaa "Reboot WITHOUT saving". Ohjelmisto kuitenkin latautuu uudelleen tuon jälkeen. Tai siis näin olen itse toiminut ja resetointi on tapahtunut, kuten tuolla ohjesivullakin neuvotaan, kaikkien muiden digiboksimallien kohdalla painamaan REBOOT WITHOUT SAVING paitsi tämän 5305 -mallin kohdalla. Eli veikkaisin kirjoitusvirhettä tuohon uusimman boksin kohdalle.



@  kirjoitti:


Eikös tuossa pidä nimenomaan painaa "Reboot WITHOUT saving". Ohjelmisto kuitenkin latautuu uudelleen tuon jälkeen. Tai siis näin olen itse toiminut ja resetointi on tapahtunut, kuten tuolla ohjesivullakin neuvotaan, kaikkien muiden digiboksimallien kohdalla painamaan REBOOT WITHOUT SAVING paitsi tämän 5305 -mallin kohdalla. Eli veikkaisin kirjoitusvirhettä tuohon uusimman boksin kohdalle.






Joo, voi olla mahdollista kun tuota boksin mallia ei ole mainittu ?


Kyllä tein.

Täysin ohjeiden mukaisesti.


Tein täysin tämän ohjeen mukaisesti



 





 



Edit SannaMKoo: Kuva upotettu


Mikä on tuon digiboksin malli @Lauraattus


5305 on laite



@Lauraattus@  kirjoitti:

Tein täysin tämän ohjeen mukaisesti


Oma pointtini oli, että todennäköisesti resetointi on jo onnistunut ja, että tuolla ohjesivulla on virhe 🙂 Jos tuo ei tuonut bonuskanavaa näkyviin (tässä kuussa kanavapaikalla 70) on vika jossain muualla.

 

EDIT: Bonuskanava sivun mukaan tuo näkyy vain "digiboksi laajakaistalla" palvelussa. Eli ei jos yhteys on mobiililaajakaista.

 

 


Ei tuonut.

Enkä ole kanavan hakuakaan löytänyt ?

Asetuksissa ei moista kohtaa ole.

On vain laitteen uudelleenkäynnistys 


Huomasin juuri, että bonuskanavan sivulla lukee

"Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun ja kaapelikortin bonuskanava on joulukuussa Nick Jr."

 

Eli mikäli tuo Telia TV boksisi käyttää mobiiliyhteyttä, niin valitettavasti bonuskanava ei näy lainkaan.


Just... Ja mulle myytiin laite joka toimii täysin samoin ku edellisessä asunnossa valokuidulla ollut.

Nyt ei näy sit netflixin lisäksi bonuskanavakaan ?

Muoks

Ja toimii paljon huonommin, nimenomaan ohjelmia katsellessa.



@Lauraattus@  kirjoitti:

Just... Ja mulle myytiin laite joka toimii täysin samoin ku edellisessä asunnossa valokuidulla ollut.

Nyt ei näy sit netflixin lisäksi bonuskanavakaan ?


Valitettavasti Telia on sössinyt tuossa kohtaa. Koska Telia myy kahta ominaisuuksiltaan erilaista TV-palvelua (samalla nimellä) rinnakkain niin on ymmärrettävää, että nämä menevät sekaisin. Suosittelen reklamoimaan asiasta asiakaspalveluun, bonuskanava ja Netflix ei sillä korjaannu, mutta hyvällä lykyllä pääset eroon tuosta palvelusta mikäli niin haluat.


Rupee vaikuttamaan siltä.

Oon reklamoinut, ja ohjeistettiin jättämään yhteydenottopyyntö, jonka jätin.

Vielä ei ole soittoa kuulunut...

 

Kuhan sais ees ton jumimisen loppumaan.

Kiva kattoo lätkää ?

Ehtssäkin meni pari maalia ohi ?


Matkapuhelinverkossa kannattaa pitää ethernet-kaapelilla kiinni ja modeemi parhaimmalla paikalla kotona tukiasemaan päin. Matkapuhelinverkon tukiaseman heikkous on joskus sen ruuhkaisuus käyttäjien kesken ja joka näkyy etenkin iltaisin. Taajuuslukitus voi olla yksi ratkaisu modeemin hallintasivulta, mutta silloin poistuu 4G+ Carrier Aggregation.



 



Mietin tuossa pätkiikö yhteys myös esimerkiksi puhelimen Telia TV -sovelluksessa, jos sinulla on sellainen? ? 


Ei oo pätkinyt, ja wifiyhteydellä en ole koittanut ?


Tuo jumiminen saattanee johtua juurikin tuosta mobiiliyhteydestä ja sen nopeuden heittelyistä. Mikäli huomaat selkeää eroa esim. päiväsaikaan ja illalla katsellessa, todennäköisin syy on mobiiliyheyden ruuhkautuminen kun useammat ihmiset käyttää verkkoa iltaisin. Tähän voi auttaa toisen operaattorin yhteyden kokeilu.

 

 

Mitä tulee reklamointiin, niin mikäli sinulle on myyty palvelu joka toimii identtisesti edellisen kanssa, niin sinulla tulisi olla oikeus purkaa sopimus. Mielestäni on olennaista kertoa, että palvelun sisältö muuttuu kanavien osalta. Esim. Nelosen kanavat täytyy tuolla mobiiliversiolla laittaa ensin tallennukseen ennenkuin niitä voi edes katsoa.



@Lauraattus@  kirjoitti:


Rupee vaikuttamaan siltä.



Oon reklamoinut, ja ohjeistettiin jättämään yhteydenottopyyntö, jonka jätin.



Vielä ei ole soittoa kuulunut...



 



Kuhan sais ees ton jumimisen loppumaan.



Kiva kattoo lätkää ?



Ehtssäkin meni pari maalia ohi ?






Yhteydenottopyynnöissä menee usein pari arkipäivää. Jos ei vieläkään kuulu, niin kannattaa uusia reklamaatio:



https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto



 



Toivottavasti löytyy molempia tyydyttävä ratkaisu näin joulun alla. 


Toi nelosen nelosen kanavienkin häsääminen tuli ihan puskista ?

 


Osaisitko sanoa, mistä löydän kanavahaun?



Kuva listasta.



 





 



Edit SannaMKoo: Kuva upotettu


Järjestelmän alta löytynee vain tuo 




@Lauraattus@  kirjoitti:


Osaisitko sanoa, mistä löydän kanavahaun?



Kuva listasta.







 



Edit SannaMKoo: Kuva upotettu


Vastaa