Skip to main content

Tilasin mobiililaajakaistan, modeemi Huawei 4G Router B525, hitaahkon adsl-liittymän tilalle. Samalla vaihdettiin TeliaTV:n digiboksiksi Arris VIP4302W. Pettymyksekseni huomasin että eroja onkin tosi paljon. Ne peruskanavat mitkä ennen näkyivät niin niitä puuttuu, ei pysty tallentamaan niitä vähiäkään peruskanavia, kirjastossa ei pysty katsomaan kuin tilatun extra kanavapaketin kanavia. Olisiko tietoa onko tämä pysyvää tulevaisuutta?

Ainakin Nelosen kanavat on tällä hetkellä pois pelistä ja pyrkimys on saada ne toimintaan.

https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=845012dd-7456-4d76-b7ce-5a8368a37782

 

Toiseen kohtaan en osaa sanoa mitään kun ei ole omakohtaista kokemusta, fiksummat auttakoon siinä :)


Aika jännä juttu kun tilasin tuon mobiililaajakaistan niin samalla tilasin TeliaTV:n, kaikki mahdollinen on siis tullut Telialta. Muutama päivä sitten sen asentelin ja kas kummaa nyt vasta, nistopin viestin jälkeen, huomasin että nuo Nelosen kanavat puuttuu.:catembarrassed:


Hei @htr63vvv ja tervetuloa Telian yhteisöön!



Telia TV sovelluksessa vielä ainakin löytyy 4:n kanavat ja kanavien tallennus onnistuu jos Oma Tallennus käytössä.



https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/telia-tv


Olin tänäaamuna yhteydessä chatin kautta asiakaspalveluun ja sielläkin olivat aika lailla ulkona tästä asiasta, kuulemma niin uusi Telialla tämä yhdistelmä. Tiedä sitten. Aikaisemmin oli Mix M-paketti ja sanoi aspasta että se "saattaa" sekoitaa nyt tätä meidän liittymän kirjastoa. Muutenkin pikku säätöä tuntuis olevan, kanavaa vaihtaessa äänenvoimakkuutta pitää säätää. Maanantaina soittelen tuonne aspaan ja selvittelen asiaa. Palailen sitten kun selvenee.:smileyfrustrated:


Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja sain sieltä vastaukset kaikkiin kysymyksiini. Tekniikka on näillä laitteilla vielä kehitysvaiheessa elikkä menossa eteenpäin. Modeemi siis Huawei 4GRouter B525 ja digiboksi ARRIS VIP4302W. Tiedotteen mukaan meillä pitäisi näkyä 4:n kanavat mutta digiboksin tekniikka sen kuulemma estää.  


Vaihdoin tänää digiboksin ja modeemin paikkaa ja samalla pöydällä oli palautettava digoboksi joka on tyyppiä ARRIS VIP4302. Kytkin siis epähuomiossa sen vanhan digiboksin paikoilleen enkä huomannut vielä siinäkään vaiheessa kun virtojen kytkeytyessä kyseli käyttäjätunnusta ja salasanaa. Kuva alkoi näkymään ja jatkoin palautettavien tavaroiden pakkaamista. Laittaessani digiboksia laatikkoon huomasin että olin palauttamassa sitä uudempaa boksia. Uteliaisuuteni heräsi tutkimaan näkyykö siis Nelonen vanhan boksin kautta. Eipä näkynyt. Nyt alkoi epäilyttää onko sittenkään esto siinä digiboksissa? Vielä: Ylen kanavilta puuttu usein tekstitys, esim. tänään klo 19.00-19.30 Från jord till bord.


Moikka @htr63vvv!

 

Mobiilitekniikalla toimivan Telia TV:n kautta tosiaan tällä hetkellä ei Nelosen kanavanippu ole näkyvissä sopimusteknisistä syistä. Neuvotteluita tuon osalta on kokoajan käynnissä ja pyritään ratkaisemaan ongelma mahdollisimman pikaisesti.

Tiedote asiasta löytyy: https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=845012dd-7456-4d76-b7ce-5a8368a37782

 

Eli ei ole digiboksista kiinni tämä. :catfrustrated:


Olisikohan tuohon tekstitys ongelmaan tulossa korjausta? YleFem kanavalta se puuttuu. Toinen asia minkä huomasin on C More kanavilla huonosti näkyvä tekstitys, korjautuu kyllä kun digiboksin käynnistää uudelleen. Niin ja vielä kysymys että milloinkahan mahtaa se verkkotallennus tulla tähän systeemiin?

 

Huawei 4G B525 ja Arris VIP302 W BT


@htr63vvv, Yle Fem -kanavan tekstitys pitäisi näkyä nyt normaalisti.

 

Kuinka pian tuo C Moren kanavien tekstitysongelma uusiutuu boksin uudelleenkäynnistyksen jälkeen? Onko tänään vielä tehnyt samaa?

 

Telia TV:lle on saatavissa tallennuspalvelu 6,50€/kk hintaan. Ole yhteydessä vaikkapa chatissa niin laitetaan palvelu sinulle käyttöön :)


Nyt on tekstitys näkynyt kokoajan uudelleenkäynnistyksen jälkeen, varmaan 5 tuntia sitten käynnistin uudelleen. Tekstitys Femmalle :smileyhappy:


Unohdimpa kysyä että eikö tuota verkkotallennusta ole tulossakaan? 


@Pekka_Koo taisi tuossa jo edellisessä vastauksessaan mainita, että 6,50€ on tallennuspalvelu ja sen voi tilata vaikkapa tuolta meidän chatin kautta. (: Tallennuspalvelu tarkoittaa siis juurikin verkkotallennusta. 


Tarkoitin kylläkin sitä tallennusta joka on alle 3€/kk, oli käytössä aikaisemmin vanhalla boksilla ja adsl-liittymällä, olisko ollut OMA TALLENNUS? Onko sitä saatavilla tähän systeemiin? Tekstityksestä vielä: YLE1 Avara luonto: Kobrat klo 15.50-16.40 puuttuu tekstitys.


@htr63vvv: Telia TV sovelluksen Oma tallennus -palvelu ja Telia TV:n verkkotallennuspalvelu poistuu valikoimista ja tilalle tulee uusi yhteinen Tallennuspalvelu 1.7. alkaen, joka toimii molemmissa. Tästä löytyy lisätietoja sivuiltamme. Lue sieltä lisäinfoa ja kysy ihmeessä, jos jokin jäi epäselväksi :)



 



Kiitos myös tekstityshuomiosta, laitetaan tämä selvitykseen.


Tuosta tekstityksestä vielä että sen puuttuminen näyttää vaivaavan YLE 1 kanavalla noita Avara Luonto ohjelmia, kuten nyt Villi Venetsia.:smileysurprised:



@htr63vvv@  kirjoitti:

Tuosta tekstityksestä vielä että sen puuttuminen näyttää vaivaavan YLE 1 kanavalla noita Avara Luonto ohjelmia, kuten nyt Villi Venetsia.:smileysurprised:


Kiitos ilmoituksesta. Menneille ohjelmille emme harmi kyllä pysty tekemään enää korjauksia, edes tallennuksille. Oletko nyt kuitenkin vielä huomannut muissa ohjelmissa tekstitysongelmia tämän jälkeen?


Yle TV 1 Historia: Vuoden ..... Välillä tekstitystä ei tule ja välillä näkyy.

Ihmetyttää tuo meidän liittymän verkkotallennuksen saanti. Kuulemma jotain jumissa niin ei onnistu sitten mitenkään.:smileysad:


Niin ohjelma on Historia: Vuoden 1936 olympiavoittaja klo 19.00-19.55.


Tuosta kanavakartasta saa kyllä sellaisen kuvan, että peruskanavissa myös Nelonen, Liv ja Jim näkyisi, mutta että ei voisi tallentaa koska puuttuu tuo violetti laatikko. 

Tuo linkki on nimenomaan tuossa mobiilinetin alla olevissa tiedoissa.

http://www.telia.fi/dam/jcr:7ffcabda-df85-4728-9c69-a5f718262a0d/KANAVAKARTTA_TOUKOKUU2018.pdf



@jannel84@  kirjoitti:

Tuosta kanavakartasta saa kyllä sellaisen kuvan, että peruskanavissa myös Nelonen, Liv ja Jim näkyisi, mutta että ei voisi tallentaa koska puuttuu tuo violetti laatikko. 

Tuo linkki on nimenomaan tuossa mobiilinetin alla olevissa tiedoissa.

http://www.telia.fi/dam/jcr:7ffcabda-df85-4728-9c69-a5f718262a0d/KANAVAKARTTA_TOUKOKUU2018.pdf


Taitaa olla niin että minäkin jouduin tihrustamaan paperia tarkemmin kun tähdellä on merkitty, ei jakelulupaa noilla nelosen kanavilla. Joutu oiken suurentamaan läppärin näytöllä tuota "paperia".:smileysurprised:



@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@htr63vvv@  kirjoitti:

Tuosta tekstityksestä vielä että sen puuttuminen näyttää vaivaavan YLE 1 kanavalla noita Avara Luonto ohjelmia, kuten nyt Villi Venetsia.:smileysurprised:


Kiitos ilmoituksesta. Menneille ohjelmille emme harmi kyllä pysty tekemään enää korjauksia, edes tallennuksille. Oletko nyt kuitenkin vielä huomannut muissa ohjelmissa tekstitysongelmia tämän jälkeen?


Kukapa sitä menneitä kaipaa paitsi ennen oli hyvin kun oli adsl-liittymä ja tallennus, nyt ei ole enää kumpaakaan.:smileysad: Tiedän kyllä että teette, ainakin toivottavasti:smileywink:, kaikkenne että saatte sen paljon puhutun ja minullekkin monta kertaa tarjotun verkkotallennuksen toimimaan. Toivoisin vain että sieltäpäin annettaisiin ei niin ympäripyöreitä vastauksia.:smileysad:


@htr63vvv Tekstitysongelmia tutkitaan ja korjataan, jotta saataisiin ne siihen kuosiin, etteivät puutu ohjelmista. Jos haluat niin voit jättää vaikkapa tästä häiriöilmoituksen, niin saat sitten viestin, kun ongelma on saatu kuntoon.

 

Pahoittelut tuosta pienestä tekstistä Nelonen, Jim, Liv, Hero-kanavien kohdalla. Laitellaan siitä palautetta eteenpäin.



@AnneAn@  kirjoitti:

@htr63vvv Tekstitysongelmia tutkitaan ja korjataan, jotta saataisiin ne siihen kuosiin, etteivät puutu ohjelmista. Jos haluat niin voit jättää vaikkapa tästä häiriöilmoituksen, niin saat sitten viestin, kun ongelma on saatu kuntoon.

 

Pahoittelut tuosta pienestä tekstistä Nelonen, Jim, Liv, Hero-kanavien kohdalla. Laitellaan siitä palautetta eteenpäin.


No jos saisin jotain tietoa tuosta verkkotallennuksen ongelmista, se kiinnostaisi ehkä enemmän. 


Hei! Suosittelen olemaan meihin yhteydessä. Helpoiten saat yhteyden tästä.

Chat palvelee 24/7 sivuilla, tarvittaessa voit myös soittaa 0206 90400 ma-pe 8-20, la 9-1630 (mpm/pvm).

 

 


Kaapelitv:ssä helsingissä Ruutu Leffa hd ja Ruutu Dokkarit hd sanoo että salattu kanava.Onko toi joku hetkellinen vika vai joku sopimuksista johtuva vika?.


Vastaa