Ratkaistu

Monikanavaäänet ei toimi

  • 5 September 2023
  • 3 kommenttia
  • 135 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Mikähän on vikana. Uusi DV8919 boxi asennettu Arriksen tilalle. Mainoksen mukaan TV1, TV2 ja Teema ja FEM äänet tulevat 5.1 formaatissa (tai 2.0). Boxi on kytketty HDMI kaapelilla Marantz AV7706 etuvahvistimeen. Vaikka mitä boxin asetusta vääntää niin pelkkää PCM 2.0 ääntä tulee vahvistimelle. HDMI liitäntä kyllä toimii koska esim YouTube testivideo tulee 5.1 äänenä, mutta nämä Ylen kanavat ei millään. 

icon

Ratkaisu jäseneltä KaPetri 8 September 2023, 13:02

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Mikähän on vikana. Uusi DV8919 boxi asennettu Arriksen tilalle. Mainoksen mukaan TV1, TV2 ja Teema ja FEM äänet tulevat 5.1 formaatissa (tai 2.0). Boxi on kytketty HDMI kaapelilla Marantz AV7706 etuvahvistimeen. Vaikka mitä boxin asetusta vääntää niin pelkkää PCM 2.0 ääntä tulee vahvistimelle. HDMI liitäntä kyllä toimii koska esim YouTube testivideo tulee 5.1 äänenä, mutta nämä Ylen kanavat ei millään. 

Tällä hetkellä monikanava -äänet ovat Ylen kanavilta poistettu. Saimme vielä keväällä paljon yhteydenottoja äänitasojen ongelmista ja sen vuoksi jouduimme palauttamaan YLEn kanaville stereo äänet. 

Sovellusten kautta monikanava -äänet ovat edelleen normaalisti käytössä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Mikähän on vikana. Uusi DV8919 boxi asennettu Arriksen tilalle. Mainoksen mukaan TV1, TV2 ja Teema ja FEM äänet tulevat 5.1 formaatissa (tai 2.0). Boxi on kytketty HDMI kaapelilla Marantz AV7706 etuvahvistimeen. Vaikka mitä boxin asetusta vääntää niin pelkkää PCM 2.0 ääntä tulee vahvistimelle. HDMI liitäntä kyllä toimii koska esim YouTube testivideo tulee 5.1 äänenä, mutta nämä Ylen kanavat ei millään. 

Tällä hetkellä monikanava -äänet ovat Ylen kanavilta poistettu. Saimme vielä keväällä paljon yhteydenottoja äänitasojen ongelmista ja sen vuoksi jouduimme palauttamaan YLEn kanaville stereo äänet. 

Sovellusten kautta monikanava -äänet ovat edelleen normaalisti käytössä. 

Ilmeisesti meillä on jäänyt korjaamatta tiedot asiakastukeen  Teen tästä korjauspyynnön, jotta asiakastuessa on nähtävissä oikeat tiedot koskien monikanava -ääniä.

Kunniamerkki +1

Kiitos tiedosta! Joo, aspa oli autuaan tietämätön. Pitää siirtyä takaisin kaapelitv asiakkaaksi sitten niin saa äänet kuulumaan kunnolla.