Skip to main content

Telia Playn kauko-ohjaimen toiminnot menevät koko ajan parempaan suuntaan…

Meillä on tapana saunan jälkeen katsoa YLE:n puoli yhdeksän uutiset.

Saunominen menee joskus pidempään, joten käytämme kauko-ohjaimen keskinappulaa katsoaksemme uutiset alusta. Tämä on ollut erittäin kätevä toiminto muidenkin ohjelmien osalta. Joskus se pelaa, toisinaan taas ei.

Toiminto on alkanut temppuilemaan; Kun painaa keskinappulaa, tulee ilmoitus “Ohjelmaa ei voi tallentaa” tms. Jos painaa toisen kerran, tulee ilmoitus ”Ohjelma ei ole katsottavissa tällä alueella”

Jos vaihtaa kanavaa keskipyörylän toiminnolla, ei millään kanavilla näytä tekstitiedon mukaan olevan ohjelmaa… “Kanavalla ei ole ohjelmaa”

Käynnistin laitteen uudelleen, ja vika hävisi. Seuraavana päivänä se taas palasi. Sammutin laitteen ja vika hävisi taas, mutta seuraavana päivänä sama juttu.

Olisiko boksin ohjelmassa jotain virolaisia säätöjä, jotka putkahtavat esiin satunnaisesti?

 

Ilmiselvästi ohjelmisto bugi onhan siinä varmasti päivän tasalla ohjelmisto? Tätä palstaa luettaessa noissa on enemmän ongelmia Telia play bokseissa, jos joku toimii niin miksi sitä pitää mennä päivittämään kun välillä niissä on bugeja tai virheitä mukana jota kehittäjä ei ole huomannut virhettä joka on lipsahtanut jakeluun.


Telia Playn kauko-ohjaimen toiminnot menevät koko ajan parempaan suuntaan…

Meillä on tapana saunan jälkeen katsoa YLE:n puoli yhdeksän uutiset.

Saunominen menee joskus pidempään, joten käytämme kauko-ohjaimen keskinappulaa katsoaksemme uutiset alusta. Tämä on ollut erittäin kätevä toiminto muidenkin ohjelmien osalta. Joskus se pelaa, toisinaan taas ei.

Toistuuko ongelma siis vain YLE uutisien kohdalla, vai myös muilla kanavilla tai ohjelmien kanssa?

Ohjelmatietojen puuttuminen voi hyvinkin aiheuttaa tämän ongelman ja itse ohjelmatietojen puuttuminen on selvästi palvelussa olevaa häiriötä. Näitä voidaan aina tutkia lisää vikailmoituksien avulla, mutta voisitko myös tähän ketjuun kertoa muutaman esimerkin, jos tulee vielä vastaan? Se nopeuttaa tutkintaa, kun tiedetään mitä verrata. Esimerkissä olisi hyvä olla: Pvm. ja kellonaika sekä mikä kanava.

Katsoin sinun aiempia kommentteja, niin käytössäsi on varmaankin vielä DV8919 mallin digiboksi?


Ilmiselvästi ohjelmisto bugi onhan siinä varmasti päivän tasalla ohjelmisto? Tätä palstaa luettaessa noissa on enemmän ongelmia Telia play bokseissa, jos joku toimii niin miksi sitä pitää mennä päivittämään kun välillä niissä on bugeja tai virheitä mukana jota kehittäjä ei ole huomannut virhettä joka on lipsahtanut jakeluun.

Niin, nykyään on tapana käytäntö, että laitteiden ohjelmisto kursitaan kasaan heiveröisesti ja loppukäyttäjiä käytetään testaajina. Yksi valittaa jostain ja joku toinen jostain muusta. Kun näitä parsii kasaan useampi koodaaja, ilmaantuu kolmannelle henkilölle valitettavaa. Heiveröisesti kursittu kokonaisuus leviää lopulta käsiin ja siihen aletaan keksimään jotain kivoja uudistuksia, jotka saattavat ajaa entistä syvemmälle ojaan.

Olisi tietysti toivottavaa, että laitteet ja niiden ohjelmisto testataan kunnolla ennen niiden liikkeelle laskemista, mutta silläkin on hintansa. Ohjelmistoversioni on 12.2.54, käsittääkseni versio päivittyy automaattisesti, nytkin ilmoittaa että päivitystä on haettu vast’ikään.

 

Toistuuko ongelma siis vain YLE uutisien kohdalla, vai myös muilla kanavilla tai ohjelmien kanssa?
Ohjelmatietojen puuttuminen voi hyvinkin aiheuttaa tämän ongelman
Katsoin sinun aiempia kommentteja, niin käytössäsi on varmaankin vielä DV8919 mallin digiboksi?

 

Toistuu kaikilla kanavilla. Olisiko ohjelmatietojen katoamiseen syynä se, että laite kuvittelee meidän muuttaneen Ruotsiin, tai jonnekin muualle Suomen ulkopuolelle. Valitsisi edes jonkun lämpimän maan, jossa aurinko paistaa aina ja ihmiset hymyilevät…

Voin litteroida kun vika ilmenee.

Tosin laite on menossa vaihtoon, mutkan kautta. Se sammuu edelleen itsekseen silloin tällöin, totaalisesti. Sain ehdotuksen; Telia Play + tallennus sopimukseni menee pitkäksi lokakuussa. Irtisanon sen, palautan releet ja teen uuden sopimuksen, uutena asiakkaana. Maksan tästä lystistä 9,10 € uuden laitteen toimitusmaksua.

Sain loistavan tarjouksen jotta jatkaisin nykyistä sopimustani 15,09 € kk, Only For You! Saman hinnan maksaa uusi asiakas, joten vaihtorumban tappioksi tulee 9,10 €.

Ei paha, mutta outo virheen korjausjärjestely...


Heitin vähän hatusta nuo virheilmoitukset, tässä oikeat.

13.09.2024 21:15 Kaikki kanavat

”Tallentaminen ei ole mahdollista” => ”Lähetystä ei voi tallentaa sisältöoikeuksien vuoksi”

Kun menee kanavaluetteloon, siellä näkyy kaikki ohjelmatiedot ja tallentaminen on mahdollista. Vika on siis ainoastaan tuon keskiympyrän toiminnoissa.

Kun menee ohjelmatietoihin ja käynnistää tallennuksen sieltä ja peruu tallennuksen, keskiympyrästä tuleva ilmoitus ”Tallentaminen ei ole mahdollista” muuttuu ko. kanavan osalta ”Tallenna” toiminnoksi, muut kanavat ilmoittavat ”Tallentaminen ei ole mahdollista”

13.09.2024 Klo 23:00
Uudelleen käynnistäminen ei korjaa tilannetta.

 

Katsoin sinun aiempia kommentteja, niin käytössäsi on varmaankin vielä DV8919 mallin digiboksi?

Näin on


14.09.2024 klo 2:00

Keskiympyrän toiminnot palautuivat normaaliksi yksitellen kanava kerralla. Ainoastaan niihin kanaviin, joihin olin häiriön aikana tehnyt ohjelmakirjastosta tallenna => lopeta tallennus toiminnon, jäi keskiympyrän painalluksesta “Tallenna” (po. “Katso alusta”) toiminto.

Aamulla kaikki toimi taas normaalisti.


Kiitos paljon näistä esimerkeistä, laitan ne eteenpäin tiedoksi.
 

Tosin laite on menossa vaihtoon, mutkan kautta. Se sammuu edelleen itsekseen silloin tällöin, totaalisesti. Sain ehdotuksen; Telia Play + tallennus sopimukseni menee pitkäksi lokakuussa. Irtisanon sen, palautan releet ja teen uuden sopimuksen, uutena asiakkaana. Maksan tästä lystistä 9,10 € uuden laitteen toimitusmaksua.

Sain loistavan tarjouksen jotta jatkaisin nykyistä sopimustani 15,09 € kk, Only For You! Saman hinnan maksaa uusi asiakas, joten vaihtorumban tappioksi tulee 9,10 €.

Ei paha, mutta outo virheen korjausjärjestely...

Tämä ei kuulosta ollenkaan oikealta tavalta korjata laitteen tilannetta. Kyseessähän on kuukausimaksullinen palvelu, johon kuuluu itse digiboksikin. Jos laite sammuilee itsestään, on se vaihdettava maksutta uuteen, ilman mitään sopimuksien muutoksia. Pahoittelut, että sinulle on ehdotettu tällaista vaihtorumbaa. Suosittelen olemaan asiakaspalveluumme vielä uudelleen yhteydessä ja pyytää laitevaihtoa tuon sammumisen osalta.

Voit myös samalla ilmoittaa tuosta keskipainikkeen ongelmasta, niin voimme olla yhteydessä suoraan sinuun korjauksen valmistumisesta tai lisätietojen pyytämiseksi.


Toistan nyt vielä itseäni:

14.09.2024 20:35 kaikki toimi

14.09.2024 21:05 keskiympyrän toiminnot kaikilla kanavilla pois päältä

14.09.2024 23:00 => keskiympyrän toiminnot alkoivat yksitellen kanava kerralla toimimaan

14.09.2024 23:35 Kaikilla kanavilla keskiympyrän toiminnot palautuneet normaaliksi

 

OK


Vastaa