Skip to main content

Vaihdoimme äskettäin uuteen tallentavaan digiboxiin ja nyt tämä uusi boxi antaa virheilmoituksen 712 "Ei yhteyttä Multicast-ryhmään". Verkossamme on Active Directory palvelin, sekä käyttöjärjestelmien jakoon tarkoitettu WDS-palvelin, jotka vaativat käytännössä toimiakseen Windows-pohjaisessa palvelimessa olevan DHCP:n. Tämä järjestely on toiminut ennen moitteettomasti. Palvelureitittimen resetoinnilla ongelma poistui. Kun palvelureitittimestä poistaa DHCP:n käytöstä (ohjatakseen DHCP-kyselyt palvelimelle), tulee ongelma taas esiin. Muut laitteet (puhelimet, tietokoneet, etc.) saavat kyllä tämän jälkeen kotipalvelimelta toimivat ip-osoitteet, mutta digiboxi antaa virhettä.

 

Tekniikka on ilmeisesti boxin mukana muuttunut multicastiin, mutta onko enää mahdollista saada omaa (ja palvelureitittimestä erillistä) DHCP-palvelinta ja Viihteen digiboxia toimimaan samassa verkossa?

Aika erikoinen sun vika kun melkein samanlainen kokoonpano minullakin on. Toki en käytä Soneran reititintä vaan omaa. Vaikea sanoa ongelmaasi ratkaisua kun tohon Soneran palvelureitittimeen ei käsiksi pääse että missä vika.



 



Sonera IPTV on toiminut aina multicastinä valokuitu / Ethernet verkoissa ainakin. 


Selvä. Meillä oli se entinen digiboxi ihan Viihteen alkuajoista, ja nettiliittymänä oli silloin ADSL. Käsitykseni mukaan tekniikka muuttui nyt uuden boxin kanssa Multicastiksi. Liittymän tyyppi muuttui hieman ennen boxin tuloa VDSL:ksi, mutta tämän vaihtumisella ei ollut vaikutusta toimivuuteen. Täytynee ottaa yhteyttä Soneran tukeen ja kysyä onnistuuko tuo Soneran omalla reitittimellä, vai tarvitseeko ostaa kaupasta uusi. Kiitos avusta!


Sonera tukee vain omia reitittimiä joten et saa sieltä apua.



 



Suosittelen laittamaan omat virityksesi erillään IPTV:stä niin kaikki toimii. 


Nyt on Intenon nelosportti sillattu ja sillatussa portissa on kiinni oma router/wlan-tukiasema. IPTV:n jätin Intenoon ja näin toimii. Kiitos vielä!


Vastaa