Skip to main content

Aiheeseen on syytä puuttua laajemmin, koska vaikuttaa siltä, että a) Telia ei välitä asiakkaistaan tai b) ko. sivuston ohjelmiston laatijat eivät ole päteviä alallaan. Mikäli käyttää sivustoa säännöllisesti, esiintyvät viat ovat erittäin häiritseviä.



Seuraavat häiriöt ovat toistuneet koko Sonera/Telia -asiakkuuteni ajan, siis jo useampia vuosia: 



1. Sattumanvaraiset ohjelmat kieltäytyvät tallentumasta ("tallennus epäonnistui" -banneri yläreunassa); jonakin seuraavana päivänä ko. tallennus taas saattaakin onnistua.



2. Telia poistaa, jälleen sattumanvaraisesti, tallennetuiksi tarkoitettuja ohjelmia. On siis päivittäin tarkistettava ohjelmointien tilanne, ja merkittävä uudelleen poistetut ohjelmat.



Seuraavat viat ovat ilmestyneet vasta äskettäin:



1. Tallennukset sekä Tulevat tallennukset -listoista ovat kadonneet kaikki tiedot ohjelmien kuvauksista. Erittäin häiritsevää. Miten katsoa, ellei tiedä, onko kysymyksessä sarjan 5. vai 10. jakso? Mitä jokin ajankohtaisohjelma sisältää? Katsoisitko mitä tahansa elokuvaa pelkän nimen perusteella? 



2. Nykyisin Telia määrää suosikkikanavien järjestyksen ohjelmaoppaassa. Mikäli haluaisi tätä järjestystä muuttaa, on se tehtävä joka kerta uudelleen kirjautumisen jälkeen. Aikaisemmin oma järjestys säilyi uloskirjautumisesta huolimatta.



Nämä uudet viat - vanhoistakin olen useasti huomauttanut - tunnetaan jo kyllä Teliallakin; saamani aspan vastaus sen näyttää:



Jami Nieminen Omien sivujen näkymässä tosiaan kaikkien kanavien kaikista tallennetuista ohjelmista on kadonnut ohjelmakuvaukset. Samoin ohjelmaoppaan tulevista ohjelmista puuttuu kaikista kuvaukset. Yle Fem ohjelmat ovat tuplana, mutta jos poistaa toisen, molemmat poistuu. Ohjelmaoppaassa vierekkäin näkyvät ns. tuplana Yle Fem ja Yle Fem & Teema sekä Hero kahteen kertaan. Hankaloittaa kovasti toimintaa kun tuo ohjelmakuvausten puuttuminen omien sivujen käyttöä sekä tallentamisen että tallennusten poistamisen osalta.



Ihmettelen, miksi asiakasystävälliseksi kaiketi tarkoitetun palvelun käyttö on tehty mahdollisimman hankalaksi. Voi vaikkapa verrata DNA TV.hen. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Koska asiakkaat kaikesta tästä kuitenkin euronsa maksavat, on syytä vaatia, että kaikki mainitut viat korjataan välittömästi. Mikäli ette itse osaa, hankkikaa osaavaa apua jostakin muualta. Ilmeisesti kukaan Telian henkilöstöstä ei tätä palvelua itse käytä, koska niistä täytyy jatkuvasti huomautella.



 



EDIT: siirretty oikean aihealueen alle //TuizeKoo

Edelliseen on lisättävä tämänaamuinen kokemus: pyrin ohjelmoimaan tallennuksia su 5/11 kohdalle. Tulos:

1. Telia vaati kirjautumaan uudelleen heti ensimmäisen kirjautumiseni jälkeen - suosikkikanavat tietysti järjesteltävä toistamiseen.

2. Useat, erityisesti Ylen ohjelmat kieltäytyivät tallentumasta (ks. yllä).

3. Päivitettäessä sivua monet jo merkityt ohjelmoinnit katosivat, eikä niitä voinut ohjelmoida uudelleen (ks. yllä).

Kaikesta tästä voi havaita, että nykyisellään Omien sivujen ohjelmaopas on lähes täysin käyttökelvoton; DNA TV:tä on pakko käyttää, jotta saisi haluamansa ohjelmat talteen. Millään tästä ei tietenkään ole merkitystä sellaiselle, joka harvakseltaan käyttää ko. palvelua, mutta aktiiviselle käyttäjälle tilanne on katastrofi. Vaikuttaa selvältä, että Telialle asiakkaat ovat pelkkä rahantekokone, varsinainen asiakaspalvelu loistaa poissaolollaan. Hävetkää!


Toivoisin, että myös Telian henkilöstö vaivautuisi lukemaan näitä viestejä. Tilanteeseen on ehdottomasti syytä saada parannusta. Uusi piirre entisten lisäksi on, että ohjelmaopas vaatii uudelleenkirjautumista jo, vaikka sitä olisi vain parin minuutin ajan käyttämättä, mikä jälleen vaatii yllä mainittuja lisätoimia. Aikaisemmin kirjautuminen sivustolle on sentään pätenyt huomattavasti pitemmän ajan. Nyt ainoa kysymys on, välittääkö Telia lainkaan asiakkaistaan?


Hei ericrose! Mainitsemasi epäkohdat ovat tiedossamme ja korjauksen alla. Telia välittää asiakkaistaan siitä ei ole kysymystäkään. Voit jättää meille itsepalvelusta häiriöilmoituksen niin saat tiedon heti kun viat on saatu aisoihin. Pahoitteluni myöhäisestä vastauksesta ja siitä, että palvelu ei ole nyt täyttänyt ruutuaan parhaimmalla mahdollisella tavalla.


Vastaa