Aiheeseen on syytä puuttua laajemmin, koska vaikuttaa siltä, että a) Telia ei välitä asiakkaistaan tai b) ko. sivuston ohjelmiston laatijat eivät ole päteviä alallaan. Mikäli käyttää sivustoa säännöllisesti, esiintyvät viat ovat erittäin häiritseviä.
Seuraavat häiriöt ovat toistuneet koko Sonera/Telia -asiakkuuteni ajan, siis jo useampia vuosia:
1. Sattumanvaraiset ohjelmat kieltäytyvät tallentumasta ("tallennus epäonnistui" -banneri yläreunassa); jonakin seuraavana päivänä ko. tallennus taas saattaakin onnistua.
2. Telia poistaa, jälleen sattumanvaraisesti, tallennetuiksi tarkoitettuja ohjelmia. On siis päivittäin tarkistettava ohjelmointien tilanne, ja merkittävä uudelleen poistetut ohjelmat.
Seuraavat viat ovat ilmestyneet vasta äskettäin:
1. Tallennukset sekä Tulevat tallennukset -listoista ovat kadonneet kaikki tiedot ohjelmien kuvauksista. Erittäin häiritsevää. Miten katsoa, ellei tiedä, onko kysymyksessä sarjan 5. vai 10. jakso? Mitä jokin ajankohtaisohjelma sisältää? Katsoisitko mitä tahansa elokuvaa pelkän nimen perusteella?
2. Nykyisin Telia määrää suosikkikanavien järjestyksen ohjelmaoppaassa. Mikäli haluaisi tätä järjestystä muuttaa, on se tehtävä joka kerta uudelleen kirjautumisen jälkeen. Aikaisemmin oma järjestys säilyi uloskirjautumisesta huolimatta.
Nämä uudet viat - vanhoistakin olen useasti huomauttanut - tunnetaan jo kyllä Teliallakin; saamani aspan vastaus sen näyttää:
Jami Nieminen Omien sivujen näkymässä tosiaan kaikkien kanavien kaikista tallennetuista ohjelmista on kadonnut ohjelmakuvaukset. Samoin ohjelmaoppaan tulevista ohjelmista puuttuu kaikista kuvaukset. Yle Fem ohjelmat ovat tuplana, mutta jos poistaa toisen, molemmat poistuu. Ohjelmaoppaassa vierekkäin näkyvät ns. tuplana Yle Fem ja Yle Fem & Teema sekä Hero kahteen kertaan. Hankaloittaa kovasti toimintaa kun tuo ohjelmakuvausten puuttuminen omien sivujen käyttöä sekä tallentamisen että tallennusten poistamisen osalta.
Ihmettelen, miksi asiakasystävälliseksi kaiketi tarkoitetun palvelun käyttö on tehty mahdollisimman hankalaksi. Voi vaikkapa verrata DNA TV.hen. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Koska asiakkaat kaikesta tästä kuitenkin euronsa maksavat, on syytä vaatia, että kaikki mainitut viat korjataan välittömästi. Mikäli ette itse osaa, hankkikaa osaavaa apua jostakin muualta. Ilmeisesti kukaan Telian henkilöstöstä ei tätä palvelua itse käytä, koska niistä täytyy jatkuvasti huomautella.
EDIT: siirretty oikean aihealueen alle //TuizeKoo