Skip to main content

Viime torstaista lähtien ei ole enää Telia-Tv toiminut. Hyväksyin digiboksin tarjoaman päivityksen ja sen jälkeen on riittänyt virhekoodeja. Ongelmia selvitelty niin chatissä kuin puhelimitse. Uusi reititinkin tuli eilen postissa mutta eipä se käyttöönotto mitään muuttanut, uuden softan lataaminen boksiin ei onnistu.

 

Maanantaina on sitten näköjään julkaistu virhetiedoite että Oulun alueella olisi enemmänkin ongelmia:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1540201580363&lang=fi

 

Kauankohan tässä pitää vielä kärvistellä toimimattoman Telia-tv:n kanssa? Kalliit kanavapaketit sentään sai toistaiseksi läppärin kautta näkymään mutta ei se ole sama asia kuin katsoisi suoraan tv:stä. Hyvityksiä varmaan pakko vaatia laskuihin jos tämä tilanne vielä pitkään kestää..

 

T. Erittäin tyytymätön asiakas

Onko kyseessä IPTV Telia TV?

 

Minulla ainakin IPTV latasi juuri uuden softan ja toimii. Kyseessä ei kuitenkaan ole Arriksen boksi vaan Motorola.


Hei @JPK29 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Mikä Arris VIP digiboksi sinulla on?



Minä asun Oulun alueella ja käytössä aIPTV Arris VIP 4302W mobiililaajakaistalla siis.



Oli tosiaan muutamat päivitykset boksille vähän aikaa sitten, mutta resetoin boksin pari kolme kertaa tehdas asetuksille. Minulla toimii Telia TV digiboksilla.



 



 



Kokeilitko jo tuota resetointia? Kannattaa kokeilla useamman kerran.


Tässä talonyhtiössä on Telian valokuitu, reititin on Technicolor TG799 Xtream ja digiboksi Arris VIP5305W. Telia-tv hommattu n. 1,5kk sitten ja alkuun toimi ongelmitta, sitten viime torstain päivitys rikkoi kaiken. Chatissä kerrottiin että kyseinen päivitys olisi vedetty pois kun ongelmia olisi ollut muillakin.

 

Reititintä ja boksia on useaan otteeseen buutattu, palautettu tehdasasetukset ja lopulta poistettu softakin. Tämän hetken tilanne on se että "Initializing network.." löytää kyllä verkkoyhteyden mutta "Loading software.." lopputulos on "Error 4: Could not download the system software, please check cables on the gateway abd restart both the gateway and the STB."


Sen verran tarkennusta omaan viestiini, että itselläni on Hybridilaajakaista liittymä. Käytössä ei kuitenkaan ole tätä Hybridin Sagecomin modeemia vaan Inteno (ollut kauan ja on edelleen). 

Josko tuolla on nyt sitten jotain tekemistä asian kanssa.

 

Syitä tähän ratkaisuun on useita.

- en hyödy todellisuudessa hybridistä mitään. VDSL 50/10 toimii hyvin ja käytössä modeemin sillattuportti, jonka perässä oma reititin -> hybridin mobiili ei tuo lisäarvoa

- en luota uuden Sagecomin reitittimeen ollenkaan (luotto lähes nollassa)

- Arriksen TV boksissa ei ole digitaalista äänilähtöä, mitä tarvitsen. Motorolassa on

 

ps. tuolla kaapissa oleva Telia TV boksi on tyypiltään sama VIP5305, mutta perässä ei ole W-merkintää, tosin erikseen lukee WBT. Ilmeisesti sama?

 

ps2. alkuaikoina tähän Motorolan TV boksiinkin tuli jos jonkinlaista epäonnistunutta softaa. Alkoi tuo mahdoton tehdasresetointi pelleily jumppa, jota sai harrastaa harva se päivä. Nyt, kun malli on vanha, niin tilanne on kuosissa. Uusia softia tulee, mutta eivät enää pilaa laitteen toimintaa. Mitään hyötyä en ikinä noista uusista softista ole kokenut saavani. Silloin aikanaan kävinkin "kuumana" siitä, että joku vaan tekee itsensä tärkeäksi kehittämällä näihin softaa ja sitten menee tietenkin usein pieleen. Olisin halunnut estää kaikki päivitykset, mutta eihän se onnistunut. Sitä suuremmalla syyllä, kun nyt Motorola on toiminut, niin en lähde uudelleen tuohon epävarmuuteen, toimimattomuuteen ja resetoi kaikki laitteet miljoonnakertaa -rumbaan. "Vanhassa vara parempi", pätee tässäkin asiassa.


@JPK29Tämmönen häiriötilanne on tosiaanki noussu essiin Oulun alueella. Asiaa tutkitaan parraimmillaan ja pyritään saamaan kuntoon mahollisimman nopiasti.

 

Hyvä, että oot kuitenki päässy kattomaan noita maksukanavia sieltä tietokonneen puolelta. Toki vaatii hiukan asentelmista jos haluaa kuvan sieltä teeveen puolelle.

 

Hetikä ongelma on korjattu päivitetään tilanne tuonne häiriötiedotteet sivulle minkä laitoitki. Jos siitä tehtiin vikailmoitus, kun olit yhteydessä niin saat tietoa sitäkin kautta.


@MikaelMu Ilmeisen vaikea vika kun on jo pitkään tutkittu ja edelleenkään ei ole ratkaistu. Vikailmoitus on tehty ja kuumeisesti odottelen tekstiviestiä jossa kerrotaan että nyt toimii, eipä ole kuulunut.

 

Jotta saisin telkkariin näkymään niin pitäisi ostaa kaapeli tai adapteri. Olen tottunut käyttämään chromecastia monen muun palvelun kanssa mutta tv.telia.fi ei tue sitä.


No niin, nyt sitten lopetti läppärillä tv.telia.fi myös toimimasta kesken Mestareiden liigan pelien.

 

"Hups, jotain meni vikaan ohjelman toistossa (DRM). Yritä uudelleen. Ellei tuo auta niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme. (Virhekoodi: Vo12:73006)"

 

"Tapahtui odottamaton virhe. Lataa sivu uudestaan. (Virhekoodi: Vo10:A2)" jne.

 

Onhan tämä nyt *ittu jo ihan käsittämätöntä touhua, joka tuutista pukkaa pelkkää virheilmoitusta ja maksettuja palveluita ei pääse käyttämään. Yli 10 vuotta meni DNA:n asiakkaana käytännössä ilman mitään ongelmia, muuton myötä sitten piti vaihtaa operaattoria ja alkukokemukset Telian asiakkaana virhekoodeja virhekoodin perään. Ja taasko pitäisi odotella asiakaspalvelun chat-jonossa ja tehdä joku uusi vikailmoitus että asia ratkeaisi? Olisi vähän parempaakin tekemistä vähäisellä vapaa-ajalla.


Sama ongelma. Mukavaa maksaa tästä 75 euroa kuukaudessa :)


@JPK29  Nyt ollaan saatu palautettua osa noista digibokseista taas toimiviksi. Kokeiletko bootata laitteet. Mikäli häiriö on vieläki päällä.

 

@JPK29@Higuain  Kokeilitteko kirjautua ulos sieltä Telia TV -sovelluksesta ja takaisin? Oliko teillä peilaukset chromen kautta käytössä?


@MikaelMu Nyt alkoi palvelu toimimaan ja softa latautui lopulta digiboksiin!

 

Puhelun perusteella juurisyytä tämän alueen ongelmiin ei oltu saatu selvitettyä mutta asentajat olivat vaihdelleet komponentteja yms. ja se lopulta auttoi. Viallinen reititin tai digiboksi ei ollut siis ongelman syy.

 

Nyt kun vielä sai laskuun pienen hyvityksen pitkittyneestä viasta (viikon oli palvelu alhaalla) niin tämä asiakas on paljon tyytyväisempi. Jospa asiakkuussuhde jatkuu positiivisemmissa merkeissä myös tulevaisuudessa ja virhekoodit olisi vähäksi aikaa nähty.


Edelleen jatkuu ainakin Liigan kirjastossa häiriöt Kärppien vanhaa peliä jos yrittää katsoa

Videopalveluvirhe 722 ja video ei käynnisty .Kyllä Telian täytyy tulla vastaa palveluiden hinnoissa

Oulun alueella liian pitkään on häiriöt jatkuneet Kaikki ei vaan jaksa enää niistä ilmoitella kun

tuntuu että aivan turhaan,


Vastaa