Skip to main content

Varmistaisin vain, ettei olis joku firmispäivitysongelma ole aiheuttanut tätä Arris VIP2853:lle ja tallenteet ovat todellakin menetetty ja kovon hardisvian tutkimisen vois aloittaa formatointiyrityksillä.
On se muuten hienoa, että varmuuskopiointi on näissä vehkeissä piratismipelon takia estetty. Taas maksava asiakas kärsii ja piraatti porskuttaa. Ihan Telian yhteydelläkin.

Ja siis uudelleenkäynnistys ei muuta tilannetta mitenkään, sama ilmoitus uudestaan ja uudestaan.

Telialaisilla ei tunnu olevaan asiaan mielipidettä.

Laitoin kovon kiinni sitten tietsikkaan. 16 sektoria "pending" kertoo smart-data.
Joku näistä sitten varmaan osunu buuttisektorille.
Jos digiboksissa olis rutiini, joka tsekkais ja tarvittaessa korjais virheet, niin ei katoais koko sisältö. Noh, eihän sitä kaikkea voi boksilta vaatia, kun eihän se ole mikään tietokone. Eiku...


Moikka @tokel 



 



Harmillinen tilanne, jos tallenteet on kadonneet. En osaa tarkemmin sanoa, kuinka ohjelmistomme tätä kovalevyä yrittää käynnistyessä eheyttää ja miksei sitä ole tehnyt. Mutta minä välitän kysymykset eteenpäin heille, jotka osaavat vastata ja palaan asiasta tähän ketjuun!

Ongelman ratkaisu voi myös vaatia sinun tekemää häiriöilmoitusta, jotta asiaa voidaan tutkia tarkemmin. Kirjaudu sivuillemme sisään ja kerro asiasta chatissa niin voimme käydä asiaa läpi asiakastietojen kanssa.


WD:n smart-softan "korjauksen" eli merkkas siis kuolleet sektorit pois käytöstä, jälkeen kovo takas tv-boksiin, sitten buuttauksen jälkeen boksi pyytää taas korjaamaan kovon, buuttaus ja sitten boksi osaakin fiksaa kovon ja se toimii ja tallenteetkin ovat tallessa, ainakin luettelon tasolla.
En taida jaksaa sen enempää minnekään ilmotella tai aikaa tuhlata.

Mut tekniselle supportille voinee kertoa, et näin se kovo elvyytetään, jos sitä eivät jo tiedä.


Mukava kuulla, että tallenteet palasi. Oletko jo kerennyt käydä läpi, toimiihan kaikki tallenteet?

Vien tämän huomiosi toki eteenpäin, jotta asia otetaan huomioon. Kyseessä on jo vanhemman mallin digiboksi, joten ohjelmistopäivitystä en voi luvata. Jos kyseisellä digiboksilla tulee useammin ongelmia vastaan, pyytäisin olemaan meihin yhteydessä ja vaihdetaan uusi digiboksi tilalle.


Tallenteita on ehkä 50 kpl, jotaan 100 h, joten en ole, eikä ole tarkoitus käydä läpi.

Saako vanhoista roinista jotain hyvitystä uuteen vaihdettaessa?

Eniten mietityttää noi kovalevyt, mulla on niitä 2 kpl.

 

Voiko "uusimpaan" tv-lootaan laittaa minkä tahansa kovon kiinni usb-johdolla, vai pitääkö olla Arris-tarra päällä ja -firmis sisällä?


Digiboksi kuuluu palvelun kuukausihintaan, joten se vaihdetaan uuteen ja vanha palautetaan meille.



 



Kovalevyt on sinun omaisuutta, joista emme hyvitä vaihdossa. Uusimpaan Arriksen digiboksiin ei voi kytkeä muita, kuin siihen tarkoitettuja (Arriksen) kovalevyjä, jotta tallennus siihen toimii.


No niin, mulla on 2 toimivaa kovoa nyt, miksi ihmeessä maksaisin vielä kolmannesta 100€?
Varsinkin kun tavallinen 500GB-kovo maksaa 20€.

Onkohan toi 5305W:n kovo myöskin (vieläkin) 500GB?

Sitä kun ei vaivauduta päivitysikkunassa "Laitteesi" välilähdellä kertomaan.

Samalla sivulla kerrotaan, et vaihtomaksu olis 100€ + 100€ ja jotenkin muistelen tästä vanhastakin boksista maksaneeni, joten ootteko ihan varmoja siitä, että se on teidän omaisuutta?


Tarkennan nyt aiempaa keskustelua, että digiboksin mukana toimitetut kovalevyt ovat Telian omaisuutta, kuten digiboksikin. Kovalevyn tilauksen yhteydessä olet maksanut toimenpidemaksun, jolloin kovalevy on sinulle toimitettu. Jokaisen uuden kovalevyn kohdalla toimenpidemaksu peritään. Näin ollen myös takuuaika laitteilla on ikuinen ja ne vaihdetaan uusiin tarvittaessa.

Ehdotin uuden digiboksin vaihtoa, jos ongelmat digiboksilla ja/tai kovalevyllä jatkuu. Ongelmatilanteissa vaihdamme digiboksin uuteen ja myös kovalevyt vaihtuvat takuuvaihtona, jos toiminnassa ilmenee ongelmaa.



5305W digiboksin kovalevyn koko on 500GB. Pyydän tähän korjausta, että laitetiedoissa tämä lukisi. Tämä on todellakin oleellinen tieto, kiitos huomiosta.



 



Vaihtomaksu on siinä tilanteessa, että vaihdat digiboksin uudempaan itse, mutta takuuvaihtona vaihto on maksuton. Takuuavihto tehdään aina häiriöilmoituksemme kautta.


Päätin sitten lopettaa ttv-lootasta maksun. Kesällä kovo tilttas uudestaan, eikä enää korjaantunut.

Kun tarkastelin kovon smart-tietoja, niin sieltä selvisi, että kovo on ollut päällä 34000 tuntia.

Eli siis koko boksin olemassaoloajan. Joka siis tietysti sekä kuluttaa sähköä, että lyhentää kovon elinikää.

En sitten tiedä, onko uudempaan boksiin laitettu nykyaikaista virransäästötekniikkaa sen verran, että osaa laittaa kovon nukkumaan. Aika yllättävää, että täallisiakin asioita näistä boksien käyttiksistä karsitaan pois.

Paikallisen tallentamisen perusidea pitäs olla, että tallenteet voi säilyttää ikuisesti jos niin haluaa. Kun varmuuskopioiden tekeminen omasta tallennusarkistosta estetään, niin tämä on tulos.

Foliohattuisempi vois jopa ajatella, että kovon nukkumisenesto on vain tapa, jolla kannustetaan asiaksta siirtymään ohjelmakirjastojen käyttöön ja etätallennukseen, joissa ohjelmien katseluaika on rajattu.


Vastaa