Skip to main content
Olisin halunnut tänään vaihteeksi katsoa elokuvaa, mutta näköjään se ei onnistu. Olen aikaisemmin onnistuneesti tilannut uuden pin-koodin omilta sivuilta, mutta en tätä muistanut ja pin-koodi oli jossakin hukassa, joten yritin tilata uuden. Lopulta yritin tilausta varmaan viisi kertaa, mutta viestiä ei edelleenkään ole tullut. Vanhan viestin löysin viimein puhelimesta, mutta tietystikään se pin-koodi on ei enää toimi, koska se on vaihtunut joksikin, joka puhelimeeni ei kuitenkaan suostu tulemaan. Ei kovin hauskaa...
Äskön juuri tasan klo 8:00 pamahti puhelimeen neljä viestiä. Kahdessa oli uusi pin-koodi ja kahdessa luvattiin ilmaista puhelua Helpsoniin. Saapa nähdä, montako viestiä sieltä vielä on tulossa. Ikävä kyllä en taida muistaa, montako kertaa yritin uutta koodia eilen illalla tilata, joten tiedä sitten, että mikä noista on se oikea pin-koodi. Asiakkaan kannalta olisi kyllä ehdottomasti parempi, jos se pin-koodi tulisi hieman järkevämmän ajan jälkeen tilauksesta, koska en esim. minä enää nyt aamulla sitä tarvitse, mutta eilen illalla olisin tarvinnut.
Hei Gila,

Pin koodin pitäisi tulla puhelimeesi ihan muutamien minuuttien sisällä, eikä siis vasta seuraavana aamuna, kuten nyt oli käynyt. Viesti on siis jossakin nyt jumitellut.

Viimeisin sinulle tullut koodi pitäisi olla se joka toimii. Jos tuon kanssa on kuitenkin epäselvyyttä, niin ilmoittelethan siitä meille, niin voidaan lähetellä uudelleen nuo tunnukset vielä.
Minulla on täsmälleen sama ongelma. Oltiin vuokraamassa leffaa pitkästä aikaa, mutta pin koodi oli hukassa. Tilasin uuden varmaan kolmeen kertaan, koska mitään viestiä ei tullut. Jäi leffan katsomiset siihen. Pistää kyllä vihaksi!!!
Hei Erja! Ensinnäkin pahoittelut ettei PIN-koodin tilaus onnistunut. Nähtävästi meillä on jotain häikkää järjestelmissämme. Joko viesti on tullut perille vai laitanko sen uudestaan?
Huhtikuussa elokuvan vuokraaminen lopulta sitten jäi, kun se hetki jolloin olisin halunnut elokuvaa katsoa meni ohi. Nyt olin kuitenkin taas vuokraamassa elokuvaa ja kaivoin nuo kaksi vanhaa pin-koodiviestiä esille, jotta vuokraus onnistuisi. Noh, kumpikaan niistä ei nyt sitten ollut toimiva koodi, joten ei auttanut, kun yrittää tilata uudet pinit. Koska tilasin äitini viihteeseen uudet koodit viime viikolla (kestihän siinä käyttöönotossa vain puoli vuotta, joten kaikki tunnukset hukassa) onnistuneesti, odotin, että se toimisi nytkin hyvin. Vartin odotuksen jälkeen viestiä ei kuulu eikä näy. Uudella tilauksella vaikutus aivan sama. Tilasin sitten viimein vielä kokeeksi sekä pin-koodin että salasanan ilman tulosta. Nyt sitten en taaskaan pääse katsomaan elokuvaa. En tiedä tuleeko uusi koodiviesti sitten taas huomenna aamulla, mutta se ei kyllä paljoa auta, jos viestissä olevat koodit eivät edes ole toimivia. Tämän elokuvan haluaisin kuitenkin oikeasti nyt katsoa, joten miten saan toimivat koodit? 😞
Tulihan niitä viestejä taas seuraavana aamuna klo 08.00. Paha vaan, että sitä viestiä, jossa on muutettu salasana ei koskaan tullut, tuli vaan kaksi pin-koodi viestiä, joissa salasana Ei muutettu. Vanha salasana ei kuitenkaan enää toiminut, joten en päässyt enää koko viihteseen. Omille sivuille kirjautuminenkin läväytti eteen mukavan valkoisen ruudun tekstillä "{"result":0,"pendingSubss":"]}". Onneksi se alkoi toimia ja sain tilattu uudet koodit, jotka sitten tulivatkin lopulta. Ainakin uusi salasana toimi. Ikävä kyllä elokuva, jonka alunperin halusin katsoa ei enää ole tarjouksessa, joten tarkastellaan pin-koodin toimivuutta ehkä sitten taas parin kuukauden kuluttua. Olettaa kuitenkin voi, että se toimii. Tällainen koodisekoilu ei kuitenkaan ole kovin luottamusta herättävää, kun jos koodit tilaa värään aikaan, toimivia koodeja ei näyttäisi kahden kerran kokemuksella koskaan tulevan.
Hei Gila,

Ikävä kuulla että PIN koodien kanssa on ollut ongelmaa. Lähetin sinulle yhteystiedoissasi näkyvään numeroon Viihdepalvelun tunnukset. Pin1 koodin kanssa pitäisi vuokrauksen onnistua jatkossa.

Laitan tästä kuitenkin kyselyä vielä eteenpäin, niin selvitellään mikä tuossa on mennyt pieleen.
Kiitos tunnusten lähetyksestä ja muutenkin! 🙂 Katsoin vielä tuota viestihistoriaa ja näyttäisi, että silloin 08.00 tulee aina vain korkeintaan kahdet tunnukset ja jos on kärsimätön marsu, kuten minä ja yrittää tilausta esim. kolmesti, jäävät viimeiset tunnukset sitten tulematta ja ne viimeiset olisivat olleet kai ne toimivat.
Hei Gila,

Kyllähän tuo harmittaa jos jäävät leffat katselematta vain siksi että ei tunnukset tule perille ajallaan. Mutta toivotaan että nyt onnistuu leffojen vuokraus paremmin 🙂
Hei!

Eipä toimi täälläkään. Kaksi kertaa tässä puolentunnin sisään olen nyt yrittänyt tilata uutta pin koodia, mutta eipä näy eikä kuulu. Mistäköhän ihmeestä nyt sitten saan tuon toimivan koodin että pääsisi noita leffoja joskus ihan katsomaankin? Tämän illan aikana ei selvästi tule tapahtumaan. Pakko antaa nyt kyllä sellaista turhautunutta palautetta, että ihan uskomattoman huono systeemi teillä.
Moi Taniapo,

Tuliko pin-koodi perille lopulta? Tuossa pin-koodin tilauksessa on ollut pientä viivettä, mutta noin kauaa tilauksessa ei tulisi kyllä kestää. Mikäli ei tullut, niin lisääthän asiakasnumerosi tänne Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero -valikon kautta. Näin voidaan laittaa sinulle tulemaan pin-koodi manuaalisesti tekstiviestitse.

kirjoitti:
Hei Gila,

Kyllähän tuo harmittaa jos jäävät leffat katselematta vain siksi että ei tunnukset tule perille ajallaan. Mutta toivotaan että nyt onnistuu leffojen vuokraus paremmin :)

Siis ei tänäänkään 1.5.2015 toimi pinkoodin ja salasanan tilaus. Kiva kuin mikä, telkkari ei pelitä, elokuvaa ei voi katsoa ja palvelukaan ei pelaa, että saisi apua.


Samanlainen ongelma täällä. Tuli Soneralta neljän elokuvan lahjapaketti, mutta ei pin-koodia. Mitähän kautta tuon saisi?


juurikin sama ongelma, ilmaiset leffat odottaa mutta pin-koodia ei kuulu. Niin minä mieleni pahoitin..


Jossain toisessa ketjussa luki, ettei koodeja lähetetä ns. yöaikaan - eli eivät aina saavu heti.


Kyllä, juuri noin. Testasin äsken tilausta ja samantien puhelimeen pärähti kaksi viestiä jossa on palvelun tunnukset.

Jatkan tätä vähän vanhempaa ketjua, kun kerran asiasta on jo ollut puhetta.

 

Voisiko joku Soneralta hieman avata tätä logiikkaa, että miksi pin-koodin lähetys ei toimi iltaisin/öisin?

Tilaussivulla on jalo lause asiakkaiden yörauhan varmistamisesta mutta jos joku sen koodin ilta kahdeksan jälkeen tilaa, niin silloin sen myös varmaan siihen aikaan haluaa ja mikään rauha ei häiriinny.

 

Itselläni oli juuri tämä tilanne eilen illalla. Tilasin uuden koodin ja vasta 'Lähetä tilaus' -namikkaa painettuani, huomasin tuon aikarajoituksen. Otin sitten Sonera chatin kautta yhteyttä asiakaspalveluun josta uusi koodi luvattiin lähettää ja lähetettiinkin. Ongelma oli vain sinä, että tuo aspan käsin lähettämä kooditilaus on selvästikkin samassa idioottimaisessa järjestelmässä, kun tänä aamuna tasan kello 8:00 paukautti puhelimeen kahdet koodit..

 

Voin kertoa, että enemmän kuin puhelimen tekstiviestipiippaus yörauhaa häiritsi epätietoisuus viestin tulosta tai tulemattomuudesta.


Suoraan en tuota logiikkaa pääse avaamaan kun en ihan perillä siitä ole. Kuitenkin tiedossa itselläkin tämä probleema ettei viestit tule iltasaikaan läpi ennenkuin klo 8 aamulla vasta.

Mun täytyy lähteä rummuttelemaan tästä eteenpäin josko saataisiin tarkempaa vastausta / onko tilanne milloin korjaantumassa että itsepalveluna kuitenkin nuita viestejä voi halutessaan tilata 24/7 (kuten olettaa sopisi).


Vastaa