Skip to main content
Tilasin jo uuden pin2 koodin mutta eipä oo tullut puhelimeen tekstiviestiä :(
K18 elokuva menee parhaillaan, enkä pysty katsomaan kun kysyy pin2 koodia.
Sain jo koodit, kiitos.

Juu, tämä on kanssa käsittämätön ominaisuus että yöllä ei saa tilattua unohtuneita pin koodeja tai viihde boksin tunnusta&salasanaa. Tai saahan ne tilattua tekstarina, mutta saapuvat puhelimeen seuraavana aamuna klo 08. Tässäkin olis parannettavaa Soneralla, jos asiakas itse pyytää yöllä unohtuneita koodeja niin kyllä ne pitäs heti toimittaa, vaikka sitten sähköpostilla jos tekstari palvelunne on ohjelmoitu niin että viestejä ei yöllä lähde?


Hyvä pointti, otan tutkitaan että onko tässä joku aikaan perustuva filtteri. Tiedoksi, jos näin on ja jos sitä ei lähdetä muuttamaan tai jos muuten pin-koodien kanssa on probleemia niin siellä Omilla Sivuilla on 24/7 auki oleva chat-asiakaspalvelu ja heidän kanssaan noita voi myös pyöritellä.

Mutta palaan asiaan tuo aika-asian suhteen, kiitos kun nostitte esille!

Anteeksi kun kesti mutta selvisihän se lopulta :)

Eli eli, joskus taannoin meiltä lähti erilaisia tekstareita myös yöaikaan (erilaisia kuittauksia esim. laajakaistan toimitukseen liittyen) ja saimme näistä palautteita että "Ottakaa ne pois ASAP". Joten muutimme viestien lähetysaikaa siten että näitä ei enää lähde kuin aamusta alkaen ja päättyen suht varhaiseen iltaan.



 



Huono puoli tässä on se että nyt näitä PIN-koodejakaan ei saa meiltä kuin aamulla ja päivällä, yöaikaan tilatut tosiaan lähtevät puhelimeen sitten aamulla.



 



Tästä lähti lumipalloefekti käyntiin, tutkimme parhaillaan tähän muita ratkaisuita, että toisaalta emme lähetä yöaikaan mitään automaattisia viestejä mutta mm. PIN-koodin toimitus kuitenkin toimisi milloin tahansa.



 



Kiitos kun nostit zsami tämän asian esille ja toivottavasti tähän löytyy nopeasti ratkaisu. Hyvä että sinun kohdalla homma on kuitenkin paketissa jo, mutta jatkoa ajatellen :)


No eikö tätä voisi hoitaa vaikka sähköpostiin?

 

On se nyt kumma, että maksava asiakas ei saa palvelua toimimaan silloin kuin haluaisi, vaikka tekniikka sen mahdollistaa. Itselle kävi näin:

- vuokrasin leffan läppärillä

- yritin digiboksin kautta katsoa leffaa (varmaan onnistuu, kun kerran maksettu?)

- kysyy PIN1-koodia -> ei toimi vaikka sama koodi toimi hetkeä aikaisemmin kun leffan tilasin läppärillä?

- yritin maksaa leffan uudestaan digiboksilla, ei hyväksy PINniä..

- tilasin uuden PIN-koodin omien sivujen kautta ja tosiaan. kuinka nerokasta, saan uuden PINnin aamulla klo 8, arvatkaa kiinnostaako katsoa leffaa silloin?

 

Miten oikeasti voi olla näin vaikeaa? Miksei sitä pinniä voi lähettää rekisteröityyn s-postiosoitteenseen? Ja jos jotain häiritsee puhelimen piippailu yöllä, vinkkinä voin kertoa että hei! Sen saa äänettömälle.

 

Täytyykö tässä ihan oikeasti harkita siirtymistä DNAn kotitv-asiakkaaksi. sonera toimii hyvin, mutta nämä typerät rajoitukset vaikeuttaa hommaa ihan tarpeettomasti. Miksi en voi tilata hitaan ADSL:n tilalla mobiilinettiä ja siihen Viihdettä digiboksilla? Ihan uskomatonta sontaa...



@Maxxer kirjoitti:


No eikö tätä voisi hoitaa vaikka sähköpostiin?



 



On se nyt kumma, että maksava asiakas ei saa palvelua toimimaan silloin kuin haluaisi, vaikka tekniikka sen mahdollistaa. Itselle kävi näin:



- vuokrasin leffan läppärillä



- yritin digiboksin kautta katsoa leffaa (varmaan onnistuu, kun kerran maksettu?)



- kysyy PIN1-koodia -> ei toimi vaikka sama koodi toimi hetkeä aikaisemmin kun leffan tilasin läppärillä?



- yritin maksaa leffan uudestaan digiboksilla, ei hyväksy PINniä..



- tilasin uuden PIN-koodin omien sivujen kautta ja tosiaan. kuinka nerokasta, saan uuden PINnin aamulla klo 8, arvatkaa kiinnostaako katsoa leffaa silloin?



 



Miten oikeasti voi olla näin vaikeaa? Miksei sitä pinniä voi lähettää rekisteröityyn s-postiosoitteenseen? Ja jos jotain häiritsee puhelimen piippailu yöllä, vinkkinä voin kertoa että hei! Sen saa äänettömälle.



 



Täytyykö tässä ihan oikeasti harkita siirtymistä DNAn kotitv-asiakkaaksi. sonera toimii hyvin, mutta nämä typerät rajoitukset vaikeuttaa hommaa ihan tarpeettomasti. Miksi en voi tilata hitaan ADSL:n tilalla mobiilinettiä ja siihen Viihdettä digiboksilla? Ihan uskomatonta sontaa...






Kaikilla operaattoreilla on omat vikansa... Mutta samaa mieltä olen tässä että sähköpostiin ja tekstarit öisin. Kaikilla kun ei sähköposteja ole joita lukee ilmeisesti niin txt viestejä lähetellään, mutta optioi pitäisi toki olla.



 



Äänetön hieno idea ja monessa uusissa älypuhelimissa on omat toimintonsa. Itse käytän Lollipopissa Häiriöt tilaa öisin jossa se estää kaikki ei tärketä ilmoitukset mutta puhelut ja kalenteri hälyttykset tulevat. Näin välttyy turhista hälytyksistä öisin. Samanlainen toiminto löytyy Applella ja Windows Phonessa.



 



Soneran käyttämä IPTV palvelu ei toimi mobiiliverkossa sen teknillisen järjestelmän takia. Elisan ja DNA toimii tietääkseni eri tekniikalla joten se on mahdollista mobiiliverkossa käyttää. IPTV käyttää multicastia TV kanavien siirrossa asiakkaileensa joka mahdollistaa nopean ja helpon tavan siirtää TV kanavat käyttäjilleen. Huonona mahdolliset ylimääräiset datasiirrot. Sonera käyttää erillistä verkkoa (virtuaaliverkkoa) IPTV siirtoon jonka takia tarvitaan IPTV + VLAN tukeva modeemi / reititin. Näitä ADSL puolella ei ole kovinkaan paljon joten sitten pitää laittaa modeemi + reititin perään. 



 



LTE verkossa voi toimia Sonera Viihteen tallennukset jos niitä ei ole erikseen rajoitettu jollakin tapaa ja muut palvelut. IPTV ei toimi LTE verkossa ollenkaan. 


Vastaa